הצהרת נגישות

נגישות אתרים
תרבויות עולמי פועלת בכדי שאתר האינטרנט יהיה נגיש ושוויוני לכולם
לצורך כך הנגשנו את האתר לאוכלוסיות הבאות
- מוגבלי ראייה כולל עוורי צבעים, לקויות ראיה ועוד
- מוגבלים מוטורית בידיים , כאלו שקשה להם עם העכבר והמקלדת
- אנשים עם קשיים מסוגים שונים כגון: קריאה, למידה, הבנה, ועוד
• אנשים עם קשיים נוספים, מכל גווני הקשת: קשיי קריאה, קשיי הבנה, לקויי למידה ועוד.
באתר אנו משתמשים ברכיב עזר להנגשת אתרים על פי תקן ישראלי 5568 ברמת נגישות AA כמוגדר ב: W3C's Web Content Accessibility Guidelines 2.0

דגשים בנגישות
ישנם מספר חלקים – סעיפים חשובים שמבטיחים הגדרת האתר כנגיש לקהל המוגבל. ואלו הם
•התאמה לקורא מסך   •ניווט מקלדת   •חסימת הבהובים   •מונוכרום   •ניגודיות כהה   •ניגודיות בהירה   •הגדלת גופן   •הקטנת גופן   •גופן קריא   •סמן גדול לבן   •סמן גדול שחור   •הגדלה   •הדגשת קישורים   •הדגשת כותרות   •תיאור לתמונות  

הסתייגות
יחד עם זאת נסייג ונאמר שמפני שהאתר שלנו כולל מערכות הזנת תוכן שונות שפועלות לפי שיטת WYSIWYG ייתכן שחלקים בדפי התוכן לא יצליחו להיות מונגשים בצורה כוללת, וייתכן שתצטרך התערבות בקוד האתר נוספת. במידה וגילתם מצב כזה, אנא צרו קשר בכדי שנוכל לטפל בכך באופן המהיר ביותר.
כמו כן במקרים מסויימים האתר שלנו מציג תוכן שבא מאתרים אחרים, שחלקם טרם הונגשו ואין לנו אפשרות לאחריות על צד ג', אך נשמח לקבל הערות ולהפנות את תשומת לב הגורמים הקשורים בכך.

פניות
כל שאלה, הבהרה, הצעה ופניה באופן כללי שקשור לאתר אנא שלחו לדואר אלקטרוני ל
support@nagishnow.com
סגור
לפרטים נוספים: 1-700-50-9992

אולמות האבירים - טיולים לרחבי העולם

אולמות האבירים בטינטג'ל 

בטינטג'ל קיים גם אחד מהמבנים המרתקים והמרשימים ביותר בפנימיותו בעולם כולו,  אולמות אבירי המלך ארתור, שניבנו על ידי מיליונר תימהוני בשנות ה30 של המאה ה20.
את המקום מפעילה אגודת אבירי השולחן העגול, ששמה לה למטרה לחדש את מסורת האבירות בעולם ברוח אחוות הגביע, המסומלת על ידי שולחן עגול עשוי מאבן ועליו שנים עשר סמלי שנים עשר המגנים של שנים עשר אבירי השולחן העגול. כל אביר גילם (וזה התבטא בסמלו) תכונה כלשהי, ויחדיו כל האבירים גילמו את כלל התכונות האנושיות. יחדיו הם היוו שלם המסמל את האנושות כולה
אולמות האבירים נראים מבחוץ, מהרחוב, כבית אנגלי רגיל, גדול מעט, ורק הסמל של הבונים החופשיים בפתחם והדמות של האביר החרוטה עליהם, מגלים את סודם, בפנים נמצא אולם אבן הגרניט הגדול ביותר באנגליה. כשקנה גון גלזגו את הבית לפני שבעים שנה, הוא פתח את אחוריו, השאיר את החזית, ובנה אותו מחדש, אולם אחרי אולם. כך שחזית הבית היא למעשה מקטע צר שמסתיר בניין גדול שנבנה מאחוריה. הסמליות היא בכך שאבירות אמתית היא נסתרת ולא נראית לעין במבט ראשון
 
הדרך לאולם עוברת דרך מסדרון ארוך שלכל אורכו יש חלונות ויטרז' מזכוכית צבעונית. החלונות הללו, כשבעים  במספר, נחשבים כיצירה המוצלחת ביותר של חלונות מסוגם במאה ה20. הם מתארים מגני אבירים שונים, וסמלים הקשורים לאבירות. האור העובר דרכם משווה להם גוון ויופי שאינם ניתנים להעברה במילים, ואף לא בתמונות.
מן המסדרון מובילה הדרך לאולם ענק, בקצהו האחד – החשוך שולחן עגול ענקי מאבן, וליד הקיר ארון ספרים שבו מבחר הספרים הגדול בעולם בנושאי המלך ארתור והאבירות. ליד הארון שריון אביר ושולחן תצוגה ובו כלי נשק של אבירים, מגנים, בגדים וכו'.
קצהו זה של האולם חשוך, התקרה גבוהה מאד, במרום הקירות חלונות ויטרז', אלא שגם החלונות חשוכים מעט ומתארים מאבק בחולשות האנושיות. קצהו השני של האולם מואר באור יקרות, מתחת לקיר יש כיסא מלך ענק עשוי מאבן בתוך במה מוגבהת ומעליו חופה הנתמכת על ידי תשעה עמודים. מעל החופה חרב התקועה בסדן.
הכיסא נראה כאילו הוא מחכה למלך שיבוא וישב עליו. ניסיתי לשבת אך הכיסא היה גדול מדי עלי, אולי סמל לכך שרק איש בעל שיעור קומה יוכל לתפוש מחדש את מקומו של המלך. בכדי לסבר את האוזן אציין רק שמשקל הכיסא הוא מעל שני טון, ומשקל כל הקומפלקס שבתוכו הכסא יושב הוא מעל עשרים ושלוש טון!
החלק הזה של האולם מקבל אור רב מחלונות גדולים בהם מצויר גלהד – האביר המושלם, וסמלים השייכים לתכונות של אור, אהבה, טוהר ואנושיות. ככלל, האולם בנוי כך שיהיה בו מעבר מחושך בצד אחד אל אור בצד השני, שזו היא דרך האבירות.
 
האולם הגדול נבנה כמקום ההתכנסות המרכזי של מסדר אבירי השולחן העגול החדש שגון גלזגו הקים, בו היו חברים בשיאו קרוב ל25.000 איש.
בטקס חניכת האולם אמר גון גלזגו את הדברים הבאים:
"האולם הוקם להנציח את הזיכרון הנצחי של ארתור, מלך בריטניה, ולאפשר לאחווה של אבירי השולחן העגול של המלך ארתור לעזור בהפצת רעיונות האבירות, שתמיד נקשרו עם שמו של ארתור. יש הרבה דברים רעים בעולם כיום – הסדר הישן משתנה, מפנה מקומו לחדש, ואלוהים מגשים עצמו בדרכים רבות."



 

חלונות צבעוניים

באולמות האבירים בטינטגל אנגליה, ישנם חלונות צבעוניים ועליהם סמלים של אבירים שונים, ניתן להסיק מהם על איכויות הדמויות השונות, מהי אבירות והדרך הרוחנית
 
סיר לנסלוט - החזק 
סמלו שלושה אריות אפורים על רקע כחול. האביר הראשון של השולחן העגול, אדיב תמיד, אמיץ, מנומס ונכון תמיד לעזור לאחרים. הרומן שלו עם המלכה גווניבר הביא לנפילה ולפירוק של אגודת האבירים של השולחן העגול. חיפושו אחר הגביע הקדוש הסתיים בכך שהוא הגיע לטירת הגביע אך נמנע ממנו להגיע אל הגביע עצמו בגלל חטאיו. הזכות הזו נשמרה לבנו גלהד ולשותפיו פרסיבל ובורס. כשהמלכה גווניבר הועלתה למשפט, הגאווה גרמה ללנסלוט להילחם מלחמה גדולה יותר מההכרחית למען חילוצה, מלחמה שבה נהגר גהריס וגוון, אחרי הקרב הוא נהיה נזיר, חי חיי חרטה עד מותו.
 
סר פליאס - המאוהב 
הוא היה ידוע בכוחו וביופיו הגדול ובתעוזתו בטורנירים. הוא התאהב בעלמה אטרד. טורניר גדול נתן לפליאס הזדמנות להוכיח את כשרונו וכוחו. כל יום במשך שלושה ימים הוא גבר על עשרים אבירים וזכה בפרס: חרב וצמיד זהב. הצמיד נועד לעלמה היפה ביותר הנוכחות, ופליאס נתן אותו לאטרד, שלמרות זאת התייחסה אליו בבוז. העלמות האחרות הוכיחו אותה, אבל זה לא עזר. סיר פליאס המשיך בניסיונו לזכות באהבתה, אך כל שבוע היא שלחה עשרה אבירים בכדי להילחם בו, פליאס תמיד גבר עליהם, אך הרשה להם לקשור אותו ולגרור אותו לטירתה, מפני שזה היה הדרך היחידה שבה יכל לראות אותה. לבסוף הוא מצא את סיר גווין שהבטיח להשתדל בשבילו, אך במקום זאת זכה באטרד לעצמו.
 
פליאס התייאש, נשכב על הרצפה ורצה למות למענה, אך נימוא, העלמה של האגם, באה אליו, ובשומעה את סיפורו העצוב הביאה את אטרד מהטירה והראתה לה את פליאס הישן, הוכיחה אותה על אכזריותה, וגרמה לה להתאהב בו, היא גם כישפה את פליאס כך שאהבתו הפכה לשנאה. וכך, העלמה אטרד מתה מצער, אך פליאס ונימוא התחתנו וחיו ביחד באהבה, לאחר מכן נימוא לא נתנה לפליאס להיות במקום של סכנה. בשבועות הביאה נימוא את פליאס לחצרו של המלך ארתור, שם הוא התקבל בכבוד גדול והפך להיות חלק מאבירי השולחן העגול.
  
סיר פרסיבל – המסתורין של החיפוש
סמלו לב אדום בחלק העליון של מגן לבן. הוא היה הבן הצעיר של המלך פלינור, אביו וכל אחיו נהרגו בקרב ואמו הסתירה ממנו ידע על לחימה ולמדה אותו להיות עדין ואציל במחשבה ובמעשה. יום אחד, בשוטטו ביער סביב הטירה בה גדל, הוא ראה מספר אבירים של המלך ארתור בשריון נוצץ, רוכבים לדרכם והחליט להיות אביר. הקרב הראשון שלו היה עם אביר לא נודע שהעליב את המלכה גווניבר, אחר כך הוא ניצח אויבים רבים, וחס על חייהם בתנאי שייכנעו למלך ארתור. הוא לחם נגד כשפים ומכשפות שהיו נפוצות אז בממלכה, ונזקק לצורך כך להרבה אומץ וחסד. לאחר גלהד הוא היה האביר שאין שני לו במעשי קדושה, ולאחר לנסלוט השני באומץ.
 
סיר טריסטרם - העצוב
כשהוא נולד אמו נתנה לו את השם טריסטרם, שמשמעו: הילד מלא העצב. בגיל 19 נלחם עבור המלך מרק כנגד סיר מרהאוס מאירלנד וניצח אותו, לאחר מכן הוא נשאר האביר של אותו המלך, למרות שהיה קשה להישאר נאמן לאיש כזה. האבירים שהתמזל מזלם לשרת את המלך האציל ארתור קיבלו אהבה בתמורה, אבל אדונו של סיר טריסטרם לא הראה לו דבר פרט לשנאה ועוינות, הייתה זו הנאמנות חסרת הגמול שהפכה את טריסטרם לדוגמא מצוינת של אביר נאמן.
 
צער נוסף בחייו של טריסטרם הייתה אהבתו הטראגית לאיזולט. בעודו נלחם עבור המלך מרק, נפצע טריסטרם ונשלח להירפא באירלנד. איזולט טיפלה בו במסירות והוא החלים, היא הייתה מיועדת להיות כלתו של המלך מרק, ועל טריסטרם הוטלה המשימה ללוות אותה לקורנוול. בדרך הם שתו ללא כוונה שיקוי אהבה והתאהבו, קנאתו של המלך מרק התעוררה, ויום אחד, בעוד סיר טריסטרם מנגן על חליל לאיזולט בחוף של טינטג'ל, המלך מרק, בהתקף של זעם, הרג את שניהם. לאחר מכן הוא נתקף בחרטה, קבר את האוהבים באותו קבר בכדי שיהיו יחד לנצר ושתל ורד וגפן על הקבר בכדי שיתערבבו זה בזה ויהפכו לבלתי נפרדים כמו הגופות שמתחתיהם.
 
סיר גווין – האציל
סמלו פס זהב עם שלושה כדורים אדומים בתוכו על רקע כחול, כשבחצי התחתון של המגן חרב לבנה עם נדן מוזהב על אותו הרקע. הבן הבכור של המלך לוט מאוקניי. הוא הוכתר כאביר בחתונתו של ארתור והיה הראשון שיצא לחיפוש אחר הגביע, אך לא היו לו את המעלות הדרושות לחיפוש כה גבוה והוא חזר חזרה. סירב לקחת את המלכה גווניבר למבחן האש, וכשסיר לנסלוט הרג בטעות את שני אחיו גרט וגהריס, חיפש לנקום את מותם, והביא בכך לפירוק אחוות השולחן העגול. נפצע בקרב נגד לנסלוט ולפני מותו התחרט על השנאה שרחש לו. קבור בטירת דובר.
 
גווין היה דמות האבירות האולטימטיבית, לא היו לו תכונות רוחניות, אך היו לו תכונות מוסריות גבוהות, נלחם בכדי להציל גבירה בטירה מדרקון ובדרך מתמודד עם חמישה אבירים בחמישה צבעים, אלו נובעים מקוד ההרלדרי heraldry של ימי קדם וקשורים לחמש פלנטות שרואים נעים בשמיים.
 
בסיפור הכי יפה של אבירי השולחן העגול הוא מסכים לשאת מכשפה מכוערת במקום המלך ארתור שהתחייב לכך ולא עמד בהבטחתו. בגלל נכונותו הכישוף שיש עליה מוסר בחציו והיא מתגלית כיפהפייה בחצי מהזמן ומכוערת בחצי השני, המכשפה שואלת את גווין מתי הוא רוצה שתהיה יפה ומתי מכוערת? ביום או בלילה. והוא עונה בג'נטלמניות שזה תלוי בה, כי היא סובלת מכך. התשובה האצילית מביאה לכך שהכישוף יוסר במלואו והיא נהיית יפהפייה לתמיד.
  
סיר גהריס - האחים
הסמל של מגן גהריס הוא צלב שמש לבן על רקע כחול. הוא היה הבן של המלך לוט מאורקניי שהיה נשוי למרגוס, אחותו של ארתור. לפני שנהיה אביר היה נער כלים לאחיו הבוגר גווין. סיר גהריס נישא ללינט באותו יום שאחיו גרט נישא לאחותה, העלמה ליאונס. שני האחים נהרגו במהומה שפרצה לאחר שחרורה של גווניבר מהמוקד על ידי לנסלוט. הם לא היו חמושים בכדי להראות את חוסר שביעות רצונם מפקודתו של המלך להעלות למוקד את המלכה, הם נהרגו על ידי לנסלוט שלא הבחין שזה הם בסערת הקרב.
 
סיר גרט - המשרת
סמלו חלוקה לארבע של מגן: לשני חלקים מוזהבים ושני חלקים אדומים בצורת צלב. היה הצעיר בבניו של המלך לוט ומרגוס, אמו הסכימה לתת לו ללכת לחצר ארתור רק בתנאי שיסתיר את שמו ויתפוש עמדה נמוכה, גרט הסכים לכך והתחיל לעבוד במטבח, היכן שסיר קאי, שהיה אחראי, התייחס אליו בקשיחות ובלעג ונתן לו את הכינוי "באומאין". אבל לנסלוט חיבב את העוזר הצעיר וידידות גדולה התפתחה ביניהם. בסוף אותה שנה גילה גרט את זהותו האמתית והושבע כאביר. הוא קיבל על עצמו את המשימה של לינט, שביקשה עזרתו של אביר לשחרר את אחותה ליאונס, שהוחזקה כאסיר על ידי סיר אירונסייד – האביר האדום בטירה המסוכנת. לינט בזה לגרט מפני שהוא היה עוזר טבח, אך הוא זכה בהערכתה לאחר שניצח חמישה אבירים: אביר ירוק, אביר שחור, אביר כחול, אביר חום, ואביר אדום, ושחרר את העלמה ליאונס. גרט התאהב בליאונס והם התחתנו. הוא נהרג בטעות על ידי לנסלוט בפעולת השחרור של גווניבר. נחשב להתגלמות של צניעות, הנכונות לשרת בעמדה נמוכה בכדי להיות נשפט על ידי מעשיך בלבד.
 
סיר גלהד - הטהור
סמלו צלב אדום שלם על רקע לבן. האביר המושלם, טהור וללא רבב, היה הבן של לנסלוט ואליין, בתו של המלך פלס. הוא הגיע לחצרו של ארתור והתיישב בכיסא המיועד לו במקום המסוכן, מבשר בכך את ההתחלה של החיפוש אחר הגביע הקדוש. כאביר מושלם הוא השלים את החיפוש וראה את הגביע, ובאקסטזה של שמחה ביקש למות, בקשה שניתנה לו. הוא היה הגיבור המיועד של החיפוש, ונותר בתול כל חייו, מפצה בכך על לידתו הלא קדושה, הוא היה שיא המאמץ לחבר את האבירות עם דת.



מה היא אבירות?

לפי סקוט פרל אנשים תמיד חיפשו קוד של התנהגות להתנהג לפיו. אלא שהאבירות לא הייתה מנדט מהחזקים לחלשים, לא הייתה הכוונה מהנבחרים להמונים. היא הייתה מערכת של הגבלות שהחזקים שמו על עצמם בהבנה שהדוגמא שלהם תעביר גם מסר לחלשים שהוא חזק יותר ממילים ומניירות.

אנחנו היום דומים לאנשי ימי הביניים בכך שיש לנו כוח רב בידיים. ולכן הקונספט של אבירות רלוונטי כל כך, אנחנו רוצים לחוות את הסיפוק של הידיעה שעשינו את הדבר הנכון מהסיבה הנכונה ועם העקרונות הנכונים, לא מפני שאמרו לנו, אלא מפני שבחרנו ללכת בדרך הזאת.

האבירות היא בחירה – בחירה לעשות את הדבר הנכון מהסיבה הנכונה בזמן הנכון.

באבירות לא היה קוד אחיד, אלא מהסיפורים השונים והכתבים השונים עולים כמה תכונות משותפות לכל האבירים, אם ננסה לתמצת אותם נגיע לשבע תכונות האביר:

אומץ – האביר של היום צריך להיות מוכן לקחת על עצמו משימות שהם קשות וכפויות טובה, ולקבל את הקורבן הכרוך בכך.

צדק – האביר של היום מתייחס אל עצמו בסטנדרטים הגבוהים ביותר, ביודעו שעיגול פינות מחליש את המרקם של החברה.

חסד – מילים וגישות יכולים להיות כלי נשק מכאיבים בעולמנו, ולכן אביר מודרני נוהג בחסד במגעיו עם אחרים, יוצר תחושה של שלום והרמוניה, במקום אנטגוניזם ועוינות.

נדיבות – להיות נדיב זה לא רק לתת כסף אלא גם זמן, תשומת לב, חוכמה, ואנרגיה.

אמונה – אמונה פירושה אמון וכנות, האביר נאמן להטחותיו, לא משנה מה יהיו.

אצילות – יש לזה את המשמעות של להישאר עם האמונה שלך בכל הזמנים, במיוחד שאף אחד לא מסתכל.

תקווה -  הסתכלות פוזיטיבית ולב שמח במגע עם החיים, זה מגן על האדם ומביא השראה לאחרים.

האביר של ימינו צריך להתאמץ לשמור את התכונות הללו בליבו, אך יותר חשוב מכך, עליו לעבוד להביא את התכונות הנפלאות הללו במפגש עם האנשים שהוא פוגש יום יום – במשרד, בבית, בבית ספר, ברחוב. 

אדם החי לפי הקוד של האבירות כיום, מאפשר לכל מי שהוא פוגש לראות את התכונות הטובות ביותר שלו משתקפות בו.

רשמי מסע למצודתו של המלך ארתור - חורף 2002.

הגעתי לטינטגיל בעיצומה של סופת חורף, אולמות האבירים היו סגורים, השעה הייתה 9 וחצי בבוקר, מישהו אמר לי שהם נפתחים רק ב10, אז הלכתי בינתיים להתחמם מעט בחנות המכשפות הסמוכה. בטינטגל קיים גם אחד מהמבנים המרתקים ביותר והמרשימים ביותר בפנימיותו בעולם כולו. הלא זה אולמות האבירים של המלך ארתור, אולמות שניבנו על ידי מיליונר תימהוני בשנות ה30 של המאה ה20.
על האולמות שמעתי לראשונה 10 שנים לפני כן, זה היה תחילת התעניינותי בתחום האבירות. חבר שלי, שהייה מכור לעניין, הביא לי חוברת שבה מסופר על מקום שבו שיחזרו את האולם הגדול שבו היו אבירי השולחן העגול מתכנסים. את המקום הפעילה אגודת אבירי השולחן העגול, אגודה ששמה לה למטרה לחדש את מסורת האבירות בעולם, ברוח השולחן העגול של המלך ארתור. גם שולחן עגול ענקי שהם בנו נראה בתמונות, שולחן עשוי מאבן ועליו 12 סמלי 12 המגינים של 12 אבירי השולחן העגול. כל אביר גילם (וזה התבטא בסמלו) תכונה כלשהי, ויחדיו כל האבירים גילמו את כלל התכונות האנושיות. רק יחדיו הם יכלו להוות איזשהו שלם שמסמל את האנושות כולה.
הדברים דיברו אלי, פעם ראשונה שמישהו החל להסביר לי את מה שמאחורי האגדות של המלך ארתור, ומאחורי היות אביר. תמיד חשתי בתוכי משיכה לאבירות כמושג, וכאן, הנה, מישהו החל לפרוט זאת למרכיבים מעשיים…. כאמור, לאחר 10 שנים נקלעה ההזדמנות בדרכי להגיע לטינטג'ל, וכמו אביר אמיתי, לא הגשם, לא הרוח והסער ירתיעו אותי, והנה אני כאן. 
 בפנים ישב אנגלי ממושקף שנראה מופתע מעט למראה רוח הסערה, והאדם הרטוב שפרץ לו בדלת. בנימוס אנגלי אופייני הוא שאל אותי אם אני מעוניין לבקר באולמות (כאילו שיכלה להיות סיבה אחרת לבואי לשם). אמרתי שכן, והוא הציע שאניח את מעילי לייבוש ליד ההסקה, ואכנס לאולם הקטן, ומייד הוא יפעיל את המופע האור קולי במיוחד בשבילי… נכנסתי…
אולמות האבירים נראים מבחוץ, מהרחוב, כבית אנגלי רגיל, גדול מעט, ורק הסמל של הבונים החופשיים בפתחם, והדמות של האביר החרוטה עליהם, מגלים את סודם. כשקנה גון גלזגו – המיליונר התמהוני, את הבית לפני 70 שנה, הוא פתח את אחוריו, השאיר רק את החזית, ובנה אותו מחדש, אולם אחרי אולם. כך שחזית הבית היא למעשה מקטע צר שמסתיר בניין גדול שנבנה מאחוריה. אולי יש בכך סמליות לכך שאבירות אמיתית היא נסתרת ולא נראית לעין במבט ראשון… מכל מקום, נכנסתי לאולם הקטן והתיישבתי על אחד הספסלים, מסביב שרר חושך ולא יכולתי לראות הרבה, אך המעט שראיתי הבהיר לי שאני במקום מאד מיוחד. כסאות מפוארים של מלכים נראו בשני צדי האולם. דגלים, סמלי מגינים, חצוצרות, תמונות, נראו לרוב. מעל כסא אחד שישב מעל במה מוגבהת הייתה חופה, ומעליה חרב תקועה בסדן… התמונות תיארו רגעים חשובים בחיי המלך ארתור והאבירים… המופע האור קולי התחיל במרלין – הקוסם מספר את סיפורו של המלך ארתור: ארתור נולד למלך אותר בטינטג'ל, אך כבר כשהיה תינוק לקחו מרלין, מסיבות שונות, שיגדל בלונדון אצל סיר הקטור. ארתור לא ידע על מוצאו, אך כשכבר היה נער, הגיע יום אחד במקרה לווסטמיניסטר, שם הייתה חרב פלאית תקועה בסדן. מעל אבן, ועל האבן כתוב: "מי שיוכל לשלוף את החרב מהסדן ראוי להיות מלך אנגליה". אבירים רבים ניסו לשלוף את החרב ולא הצליחו, רק ארתור, שכאמור במקרה עבר במקום, הצליח…
לאחר המופע נכנס האנגלי הממושקף ופתח לפני את הדלת והפרוכת המובילים לאולם השני. הדרך לאולם עברה דרך מסדרון ארוך שלכל אורכו יש חלונות ויטראז מזכוכית צבעונית. החלונות הללו, כ70 במספר, נחשבים כיצירה המוצלחת ביותר של חלונות מסוגם במאה ה20. הם מתארים מגני אבירים שונים, וסמלים הקשורים לאבירות. האור העובר דרכם משווה להם גוון ויופי שאינם ניתנים להעברה במילים, ואף לא בתמונות.
מן המסדרון מובילה הדרך לאולם ענק, אולם האבירות. בקצהו האחד – החשוך שולחן עגול ענקי מאבן, וליד הקיר ארון ספרים ענק שבו אולי מבחר הספרים הגדול ביותר בעולם בנושאי המלך ארתור והאבירות. ליד הארון, מה אם לא, שריון של אביר ושולחן תצוגה ובו כלי נשק של אבירים, מגינים, בגדים וכו'. קצהו האחד של האולם חשוך, התקרה באולם גבוהה מאד, במרום הקירות ישנם חלונות ויטראז, אלא שגם החלונות חשוכים מעט והם מתארים את המאבק בחולשות האנושיות. קצהו השני של האולם מואר באור יקרות, מתחת לקיר יש כסא מלך ענק עשוי מאבן, בתוך במה מוגבהת, ומעליו חופה הנתמכת על ידי 9 עמודים. מעל החופה, מה אם לא, חרב התקועה בסדן.
הכסא נראה כאילו הוא מחכה למלך שיבוא וישב עליו. ניסיתי לשבת אך הכסא היה גדול מדי עלי, אולי סמל לכך שרק איש בעל שיעור קומה יוכל לתפוש מחדש את מקומו של המלך. בכדי לסבר את האוזן אציין רק שמשקל הכסא הוא מעל 2 טון, ומשקל כל הקומפלקס שבתוכו הכסא יושב הוא מעל 23 טון!
מלפני הכסא ישנו שולחן עגול נוסף, עשוי מאבן, ועלי חרוטים 12 הסמלים של 12 אבירי השולחן העגול.
החלק הזה של האולם מקבל אור רב מחלונות גדולים שמעל הכסא. בחלונות מצוייר גלהד – האביר המושלם, וסמלים האחרים השייכים לתכונות של האור, אהבה, טוהר ואנושיות. ככלל, כל האולם בנוי כך שיהיה בו מעבר מחושך בצד אחד, אל אור בצד השני. שזו היא דרך האבירות.
 
האולם הגדול נבנה כמקום ההתכנסות המרכזי של מסדר אבירי השולחן העגול החדש שגון גלזגו הקים, בו היו חברים בשיאו קרוב ל25000 איש. בטקס חניכת האולם אמר גון גלזגו את הדברים הבאים:
"האולם הוקם להנציח את הזיכרון הנצחי של ארתור, מלך בריטניה, ולאפשר לאחווה של אבירי השולחן העגול של המלך ארתור לעזור בהפצת רעיונות האבירות, שתמיד נקשרו עם שמו של ארתור. יש הרבה דברים רעים בעולם כיום – הסדר הישן משתנה, מפנה מקומו לחדש, ואלוהים מגשים עצמו בדרכים רבות."
ביציאה מהאולם היה שולחן ועליו טפסי בקשת הצטרפות לאחוות אבירי השולחן העגול של המלך ארתור.… מדוע לא? חשבתי לעצמי…תמיד רציתי להיות אביר, להציל גברות במצוקה. (להלחם בדרקונים זה כבר משהוא אחר)… האנגלי הממושקף, מכל מקום, היה מרוצה…
Website:www.kingarthursgreathalls.com

 

 

מידע על סקוטלנד

טיולים קרובים לאנגליה - לחצו לקישור 
בעקבות הגביע הקדוש

רשימת
תפוצה
לקבלת מידע נוסף אודות טיולים חדשים ישירות
לתיבת האימייל שלכם, הרשמו למועדון הלקוחות שלנו