הצהרת נגישות

נגישות אתרים
תרבויות עולמי פועלת בכדי שאתר האינטרנט יהיה נגיש ושוויוני לכולם
לצורך כך הנגשנו את האתר לאוכלוסיות הבאות
- מוגבלי ראייה כולל עוורי צבעים, לקויות ראיה ועוד
- מוגבלים מוטורית בידיים , כאלו שקשה להם עם העכבר והמקלדת
- אנשים עם קשיים מסוגים שונים כגון: קריאה, למידה, הבנה, ועוד
• אנשים עם קשיים נוספים, מכל גווני הקשת: קשיי קריאה, קשיי הבנה, לקויי למידה ועוד.
באתר אנו משתמשים ברכיב עזר להנגשת אתרים על פי תקן ישראלי 5568 ברמת נגישות AA כמוגדר ב: W3C's Web Content Accessibility Guidelines 2.0

דגשים בנגישות
ישנם מספר חלקים – סעיפים חשובים שמבטיחים הגדרת האתר כנגיש לקהל המוגבל. ואלו הם
•התאמה לקורא מסך   •ניווט מקלדת   •חסימת הבהובים   •מונוכרום   •ניגודיות כהה   •ניגודיות בהירה   •הגדלת גופן   •הקטנת גופן   •גופן קריא   •סמן גדול לבן   •סמן גדול שחור   •הגדלה   •הדגשת קישורים   •הדגשת כותרות   •תיאור לתמונות  

הסתייגות
יחד עם זאת נסייג ונאמר שמפני שהאתר שלנו כולל מערכות הזנת תוכן שונות שפועלות לפי שיטת WYSIWYG ייתכן שחלקים בדפי התוכן לא יצליחו להיות מונגשים בצורה כוללת, וייתכן שתצטרך התערבות בקוד האתר נוספת. במידה וגילתם מצב כזה, אנא צרו קשר בכדי שנוכל לטפל בכך באופן המהיר ביותר.
כמו כן במקרים מסויימים האתר שלנו מציג תוכן שבא מאתרים אחרים, שחלקם טרם הונגשו ואין לנו אפשרות לאחריות על צד ג', אך נשמח לקבל הערות ולהפנות את תשומת לב הגורמים הקשורים בכך.

פניות
כל שאלה, הבהרה, הצעה ופניה באופן כללי שקשור לאתר אנא שלחו לדואר אלקטרוני ל
support@nagishnow.com
סגור
לפרטים נוספים: 1-700-50-9992

אחווה לבנה - טיולים לרחבי העולם

הופעת האחווה הלבנה
 
בתחילת המאה ה20 פעל בבולגריה אדם בשם דונוב שייסד ארגון הנקרא "אחווה לבנה". זה מעין בית ספר אזוטרי פופולארי מאד בבולגריה של היום, המקיים מסורות של ריקודים מקודשים הנקראים פניאוריתמי, במרומי הרילה הרילה, מדי שנה באוגוסט.
דונוב טוען להמשכיות של הבוגומילים, ענף של מיסטיקה נוצרית שהתקיים בבולגריה בימי הביניים, ובתי ספר המסתורין של התרקים.
דונוב שואב חלק מתורתו מהמיסטיקה הנוצרית האורתודוקסית, ממסורת התיאוזיס ותרגולת ההיסייכיה שהתפתחה במרכזים בהר אתוס ובבולגריה בסוף המאה ה19 הוא נחשף לכך בזמן ילדותו על ידי אביו וחינוכו.
המיסטיקה האורתודוקסית שהתפתחה באותם מקומות הושפעה וקיבלה את השראתה
מהתנועות הבוגומיליות והמסליאנית שרווחו בבולגריה בימי הביניים. כך שאפשר להצביע בבירור על העברה לא ישירה של מסורת מהבוגומוליזם אל תנועת התיאוזיס וההיסכייה בבולגריה בזמן האימפריה הבולגרית השנייה ומשם לדונוב והאחווה הלבנה.
השיעור של דונוב על תפילת האדון (carr 2016: 75) מראה שהוא הכיר את טכניקות ההיסכייה של הנזירים הנוצרים. הוא מיישם את הטכניקה בהקשר של תפילה שהייתה חשובה לבוגומילים, ואיננה הפסוקים הרגילים שבהם משתמשים הנזירים
 
מרכיבים שונים מהאמונה הבוגומילית נכנסו לפולקלור הבולגרי, כפי שמראה החוקר מירצה איליאדה, מוטיבים כגון שני האחים מיכאל ושטנאל מופיעים בציור הבולגרי, בסיפור, ובאמונה העממית. דונוב שואב ומחלץ הרבה מהידע שלו מהפולקלור הבלקני, כולל תנועות הריקוד והמוזיקה שאותה הוא מפתח כתרגול האולטימטיבי לאדם הרוחני (תרגולת הפניאוריתמי). גם במקרה זה ניתן לראות מעבר לא ישיר של ידע מהבוגומיליות אל הפולקלור הבולגרי, הסיפור, הציור, ואולי גם המוזיקה והריקוד, ומשם אל דונוב והאחווה הלבנה
 
מסורת גנוסטית נשמרה בתוך ארגונים סודיים באירופה וארצות הברית כגון זה של ה"רוזיקארים". פטר דונוב נחשף בזמן שהותו בארצות הברית לחוגים של הרוזיקארים, והושפע מהם לפי דבריו. במילים אחרות הרעיונות של הבוגומיליות והגנוסטיות עברו אל הרוזיקארים ומשם אל דונוב והאחווה הלבנה.
בנוסף על כך רעיונות הגנוסטיקה שהשפיעו והיו בבסיס הבוגומיליות הגיעו לאחווה מאותם מקורות ראשוניים: פילוסופיה ניאו פלטונית, ספרות חיצונית, ספרות גנוסטית, וגם מקורות משניים: הוגי דעות שהושפעו מספרות ורעיונות גנוסטיים, תורת סוד של הרנסנס, תנועות אזוטריות מערביות. אין ספק שדונוב, שהיה אדם משכיל, הכיר את הספרות הזו.
נשאלת השאלה האם דונוב הכיר את הספרות הבוגומילית: ספרים כמו "הים של טבריה" או "חקירת יוחנן"? לאור השכלתו הרחבה של דונוב, חיפושיו אחרי סוגי נצרות שונים (שעודדו על ידי אביו), ההילה שיש והייתה לבוגומילים בבולגריה של סוף המאה ה19. והחשיפה שלו למקורות ואנשים מלומדים. ובמיוחד לאור טענותיו הישירות שהאחווה הלבנה ממשיכה את מסורת הבוגומילים, אני חושב שיש סבירות יותר מגבוהה לכך שהוא הכיר את הספרים שלהם ואת תורתם ואולי גם היו ברשותו מקורות שאין בידינו כיום.
התמונה שדונוב מצייר של הבוגומילים היא חברה אידיאלית של שוויון, תמיכה הדדית ואנשים טהורים וקדושים, וזה שונה מהמקורות שיש בידנו שנכתבו, כאמור על ידי המתנגדים. ייתכן שהיו בידי דונוב מקורות שאפשרו לו לצייר תמונה שכזאת, וייתכן שזאת אידאליזציה של משהו שלא היה קיים
 
דונוב טען שהיה מקור של ידע קדום שממנו למדו הבוגומילים, בית ספר של מסתורין שהתקיים בבלקן תחת השם של אורפאיזם. ואכן אנו ידועים על בית ספר כזה בתקופה הקלאסית שבו היה חבר בין השאר פיתגורס. לפי אמונת דונוב לעם התרקי הקדום שאכלס את בולגריה היה ידע רוחני מתקדם ומסורת של שירה וריקוד מקודשים, וזה עבר אל הבוגומילים, ומשם לאחווה. הקשר בין האחווה לבוגומילים נמצא, אם כן, בהמשך מסורת המסתורין העתיקה של התרקים.
מעבר לכך דונוב טוען למעבר של ידע שלא בדרך ישירה ועקיפה, אלא באמצעות הרוח והעולמות הלא נראים. אחד מעיקרי אמונות האחווה זה גלגולים קודמים, ובהזדמנויות שונות שמעתי טענות שהם למעשה גלגול נשמות של הבוגומילים. הנפש מטהרת ומתגלגלת בכדי להגיע לזמן הזה, שבו תהיה חזרתו המחודשת של ישו ותחילתו של עידן חדש.

ראו סרט על הריקוד ובו ציטוטים מספריו של דונוב, וכן קראו את המאמרים הרבים
 

 

האחווה הלבנה האמיתית
 
לפי דונוב האחווה הלבנה במובן העמוק שלה היא מועצה עליונה של ישויות רוחניות, שבראשה עומד ישו, ישנם תשע ישויות, וזאת ההיררכיה העליונה, היא משתקפת במבנה הארגון על פני האדמה. במשך כל ההיסטוריה השפיע האחווה על התרבות והמין האנושי, כל שליחי האמת והתורות הרוחניות נובעים ממנה. מתחתיה יש מדרג של ישויות ואנרגיות, מלאכים וכוחות שמימיים.
האחווה הלבנה גורמת לכך שכל אלפיים שנה מגיע מורה לכדור הארץ, ובזמן הזה מדובר בדונוב עצמו, ההגעה של המורה (למרות שלא אומר זאת במפורש) קשורה להתחלה של עידן הדלי, שהתחיל באופן רשמי ב1914.
הזמן הזה הוא השלב הבא האבולוציה האנושית, הקשור לשינוי באדם, הגעתה של האהבה בכל הרמות, שינוי המחשבות וההרגשות, חידוש הקשר עם האלוהים. שלב חדש וחשוב במחזור הקוסמי. הופעה מחודשת של ישו שמשמעה התעוררות של אהבה ומודעות של נתינה והקרבה באדם.
 
לפי טונצבה (Toncheva 2015: 180) דונוב מביא לתוך ההוויה הבולגרית רעיונות של הרפורמציה הפרוטסטנטית אותה פגש במסגרת לימודיו בארצות הברית. בארצות הסלאביות לא קרה תהליך של אינדיבידואציה ופנייה אל המדע כפי שהתרחש החל מהרנסנס במערב, ודונוב בא להשלים את החסר, ויחד עם זאת הוא נשאר בתוך תחום ההשפעה של הרוחניות האורתודוקסית מכמה בחינות: הרוח הפטריארכלית שבה נוהל הארגון, הדגש על מיסטיות וצורות אלטרנטיביות של עבודה דתית.
 
פטר דונוב לקח ממסורת הגנוסטיקה והמיסטיקה הנוצרית, היוגה המזרחית והאזוטריקה המערבית והחל תנועה המקבילה לאנתרופוסופיה ותיאוסופיה, אבל בעלת שורשים סלאביים אמוניים. הוא היה מורה מואר שזכה להשתלת אנרגיית הכרייסט בתוכו והביא בשורה של עידן חדש ואפשרויות חדשות למין האנושי, השלב הבא בהתפתחות ובגאולה
באלפים רבים של הרצאות ושיעורים העביר תורה עמוקה העוסקת בפרשנות אחרת של הברית החדשה, הוראות לחיי טוהר ורוחניות המתאימים לזמן הזה, המדעים האזוטריים השונים הכוללים אסטרולוגיה, קריאת תווי פנים, היילינג, תכונות אנרגטיות של צמחים, אבנים,  האיכויות הרצויות לאדם, ועוד.
 
את כל תלמודו הוא תמצת בשורה של תרגילי ריקוד מלווים במוזיקה שהוא כתב הנקראים פנאוריתמי ומחדשים את מסורת הריקוד המקודש והמוזיקה של ימי קדם (המסתורין האורפי).
דונוב נחשב לפילוסוף ומחדש בתרבות הבולגרית, דמות מופת שבמידה רבה אחראית להצלת יהודי בולגריה בשואה (ספרו של מיכאל בר זוהר), היו ויש לו עשרות אלפי חסידים כולל כמה מהבולטים בקהילה הבולגרית היהודית כגון שלמה קאלו והרב דניאל ציון.
 
דונוב נוהג לתאר את האחווה כבית ספר רוחני הרלוונטי לכל תחומי החיים כמעט, הוא מציע ומלמד מגוון של שיטות להתמודדות עם חיי היום יום, לפי טונצבה זהו אחד המאפיינים של הלימוד, ההיבטים המעשיים שלו, יישם בפועל של שיטות רוחניות כגון אסטרולוגיה, אלכימיה, צבעים, ריפוי, והתייחסות למגוון פעילויות כגון אוכל, נשימה, סביבת מגורים, ועוד.
 
התפקיד של העמים הסלאביים
 
דונוב מייחס תפקיד מיוחד בעידן החדש לעמים הסלאבים בכלל, ולעם הבולגרי בפרט כעם הנבחר לקבל את שליחותו, שהיא המשך של האורפיזם בתקופה הקלאסית והלימוד של קיריל ומתודיוס והבוגומילים בימי הביניים. 
לבולגרים שלוש אפיונים חשובים:
1. המשך של המסורת התרקית, המילה בלגרי משמעה – לעשות טוב
2. המשך של המסורת הסלאבית של נתינה והקרבה
3 המשך אופי השבטים התורכים בולגרי של אומץ ונחישות
הבולגרים הוכנו במשך 5400 שנה להבא אור לעולם. להיות המובילים של הגזע השישי והתרבות החדשה.
מבחינה זו אי אפשר להפריד את האחווה הלבנה מההקשר המקומי לאומי, כפי שטוענת טונצבה. למרות שמבחינה מהותית היא קשורה לכל התנועות הדתיות והרוחניות בעולם, ההיבטים השונים של רוחניות ואור.
 
ביקור באתרי האחווה הלבנה בבולגריה
 
לאחווה הלבנה מרכז הפתוח לביקורים בסופיה. במקום חנות ספרים ובה כתבי האחווה, מוזיקה מקורית של דונוב וצילומים של הריקוד הפניאוריתמי. חלק מהספרים הוא באנגלית. מרכזים נוספים של האחווה נמצאים בכל הערים הגדולות של בולגריה. ניתן לקבל אינפורמציה באתר האינטרנט http://www.beinsadouno.org/en
אחת לשנה, בין הראשון ל-22 באוגוסט, עולים חברי האחווה הלבנה לשבעת האגמים בהרי הרילה לשהות במקום ולבצע את טקסיהם, ובעיקר הריקוד הפניאוריתמי. הם שמחים לקבל אורחים. במקום אוהל אירוח מרכזי שלידו פעילות במשך רוב שעות היום, הכול בשפה הבולגרית.

 

 

שבעה האגמים בהרי רילה 

גבוה בהרי ריילי, מצדם הצפוני, נמצאים שבעת האגמים המקודשים לאחווה הלבנה. האגמים נגישים על ידי רכבל, שהדרך אליו היא מכביש היוצא מהעיירה ספרווה בנגה (seprava banja). הכביש מטפס במשך כחצי שעה עד הרכבל התחתון. הרכבל מעלה לגובה 2,100 מטר, שם נמצאת בקתת אגמי רילה, בית מלון בן חמש קומות שבו גם מסעדה ומרכז לטיולים באזור. מכאן יש נוף אלפיני של פסגות משוננות שבהם כיסי שלג גם בקיץ ואגמים אלפיניים, מכאן יוצאת הדרך לשבעה האגמים. המסלול הרגלי מוליך אותנו לאגמים שביניהם זורמים נחלים. האגם הגבוה ביותר מתנשא לגובה 2,530 מטר. 
פטר דואנוב, מייסד האחווה הלבנה, טען שאזור שבעת האגמים הינו מקדש טבע, כשנמצאים במקום, בין כרי הדשא האלפיני המוקפים באגמים ופסגות מושלגות, אכן מרגישים את הוד האלוהים. לפי דואנוב, במקום זה היה בית ספר אזוטרי בזמנים קדומים. לא בית ספר במובן הפיזי, אלא בית ספר במובן האנרגטי, בסלעים ובהרים שמסביב הוכנסו בצורה אסטראלית חלקים גדולים מהידע האנושי. לדבריו היו שלושה בתי ספר כאלו במקומות הגבוהים של כדור הארץ: האחד בהימלאיה, השני באלפים והשלישי בהרי רילה שבבולגריה. ואמנם אלו ההרים הגבוהים ביותר בבלקן, המתנשאים לגובה שלושת אלפים מטר. 

לפי דואנוב, באזור שבעת האגמים יש אנרגיות שמש גבוהות, לא השמש הפיזית, אלא מה שקראו המיסטיקנים "השמש שמאחורי השמש" - השמש הרוחנית. שמש זו נמצאת במים ובסלעים שבאזור. שבעת האגמים מייצגים כל אחד בפני עצמו אחד משבעה מרכזים אנרגטיים במערכת האנושית (כמו הצ'קרות) ולכל אגם התכונות מיוחדות לו. לאגם שהוא השלישי מלמעלה, למשל, שהוא האגם העמוק ביותר, תכונה שגורמת להופעה של זיכרונות ותמונות מהעבר במי שנמצא לחופיו, הזיכרונות משתקפים במים בעלי פני הראי. אגם זה נקרא על ידי דואנוב אגם הדמעה. גם לשאר האגמים יש שמות ותכונות משל עצמם.
כאמור, אחת בשנה, בחודש אוגוסט, מגיעים חברי האחווה הלבנה לשבעה האגמים ומקימים מחנה של אוהלים ליד האגם השני מלמטה (אגם זה קשור לאפשרות המעבר מהעולם הפיזי לעולם הרוחני). במשך כל החודש מתפללים חברי האחווה לשמש בעת הזריחה. בשעה עשר בבוקר הם מבצעים את הריקוד הפניאוריתמי המיוחד, שחיבר דואנוב, בראשי ההרים. הם עולים לפסגות ההרים ומחוללים במשך שעתיים במעגלים לצלילי מוזיקה שכתב דואנוב. הריקודים מנקים ומטעינים את שדה האנרגיה שמסביב לבני אדם הנקרא "הילה". כותב שורות אלו השתתף בריקוד הפניאוריתמי ויכול להעיד על החוויה המיוחדת.

לחצו כאן למאמר על שבעת האגמים


 

 

קראו את המאמרים הבאים על האחווה הלבנה - לחצו לקישור:

האחווה הלבנה

פטר דונוב

אמונת האחווה 1

אמונת האחווה 2

הריקוד הפניאוריתמי

שירת הריקוד הפניאוריתמי

החיים הם משל

קרני השמש

ריקוד הפנטגרם

קשר אחווה בוגומילים

 

References

beinsa duono. (2004). Paneurhythmy step by step description. sofia: bialo bratstvo publishers.

Deunov, p. (1991). Prophet for our times: The life and teachings of peter deunov Element Books Limited.

Deunov, p. (2003). The mindful heart. sofia: Bialo bratstvo publishers.

Deunov, p. (2004). In mitovska m. (Ed.), Sacred words of the master. sofia: white brotherhood.

Deunov, p. (2006). The spirit and the flesh. sofia: Bialo bratstvo publishers.

Deunov, p. (2010). Woman – the source of love and life. sofia: Bialo bratstvo publishers.

Deunov, p. (2011). Methods for self-improvement. sofia: Bialo bratstvo publishers.

Deunov, p. (2012). The language of love. sofia: Bialo bratstvo publishers.

Deunov, p. (2012). The salt. sofia: Bialo bratstvo publishers.

Deunov, p. (2013). Harmonizing the human soul. sofia: byalo bratstvo publishers.

Deunov, p. (2014). A call to my people. sofia: Bialo bratstvo publishers.

deunov, p. (2014). The grain of wheat (second ed.). sofia: Heliopol publishing house.

Deunov, p. (2016). In Carr h. (Ed.), The teacher volume one – the dawning epoch. london: shining world press.

 

Bogomilova, N. Eastern orthodoxy today: Diversity of roles on the balkan scene.

court, J. m. (1997). Reading the new testament (pp. 115-129). london: Routledge.

Deunov, p. (1991). Prophet for our times: The life and teachings of peter deunov Element Books Limited.

Genov, R., & Kalkandjieva, D. (2007). Religion and irreligion in bulgaria: How religious are the bulgarians. Religion and Power in Europe: Conflict and Convergence, , 257-278.

Karageorge, Y. V., Duno, B., Wilder, J., & Slavov, A. (1987). The First Day of Love: Texts of Songs,

Krasztev, P., & Kerényi, S. (2001). Spirit awakening at sunrise. peter dănov and the white brotherhood: Attempting interpretation. Ethnologia Balkanica, (05), 79-100.

lorimer, d. (2015). Prophet of our time - the life and teaching of peter dunov. london: Hay house.

Marinov, M. (2009). Elementary forms of new religious life in bulgaria. Sociology and Law: The 150th Anniversary of Emile Durkheim (1858-1917), , 128.

Toncheva, S. (2015). Out of the new spirituality of the twentieth century: The dawn of anthroposophy, the white brotherhood and the unified teaching Frank & Timme GmbH.

vlad pashov. (2012). The extraordinary life of the master beinsa duono. bulgaria: astrala publishing house.

York, M. (2001). New age commodification and appropriation of spirituality. Journal of Contemporary Religion, 16(3), 361-372.

רשימת
תפוצה
לקבלת מידע נוסף אודות טיולים חדשים ישירות
לתיבת האימייל שלכם, הרשמו למועדון הלקוחות שלנו