הצהרת נגישות

נגישות אתרים
תרבויות עולמי פועלת בכדי שאתר האינטרנט יהיה נגיש ושוויוני לכולם
לצורך כך הנגשנו את האתר לאוכלוסיות הבאות
- מוגבלי ראייה כולל עוורי צבעים, לקויות ראיה ועוד
- מוגבלים מוטורית בידיים , כאלו שקשה להם עם העכבר והמקלדת
- אנשים עם קשיים מסוגים שונים כגון: קריאה, למידה, הבנה, ועוד
• אנשים עם קשיים נוספים, מכל גווני הקשת: קשיי קריאה, קשיי הבנה, לקויי למידה ועוד.
באתר אנו משתמשים ברכיב עזר להנגשת אתרים על פי תקן ישראלי 5568 ברמת נגישות AA כמוגדר ב: W3C's Web Content Accessibility Guidelines 2.0

דגשים בנגישות
ישנם מספר חלקים – סעיפים חשובים שמבטיחים הגדרת האתר כנגיש לקהל המוגבל. ואלו הם
•התאמה לקורא מסך   •ניווט מקלדת   •חסימת הבהובים   •מונוכרום   •ניגודיות כהה   •ניגודיות בהירה   •הגדלת גופן   •הקטנת גופן   •גופן קריא   •סמן גדול לבן   •סמן גדול שחור   •הגדלה   •הדגשת קישורים   •הדגשת כותרות   •תיאור לתמונות  

הסתייגות
יחד עם זאת נסייג ונאמר שמפני שהאתר שלנו כולל מערכות הזנת תוכן שונות שפועלות לפי שיטת WYSIWYG ייתכן שחלקים בדפי התוכן לא יצליחו להיות מונגשים בצורה כוללת, וייתכן שתצטרך התערבות בקוד האתר נוספת. במידה וגילתם מצב כזה, אנא צרו קשר בכדי שנוכל לטפל בכך באופן המהיר ביותר.
כמו כן במקרים מסויימים האתר שלנו מציג תוכן שבא מאתרים אחרים, שחלקם טרם הונגשו ואין לנו אפשרות לאחריות על צד ג', אך נשמח לקבל הערות ולהפנות את תשומת לב הגורמים הקשורים בכך.

פניות
כל שאלה, הבהרה, הצעה ופניה באופן כללי שקשור לאתר אנא שלחו לדואר אלקטרוני ל
support@nagishnow.com
סגור
לפרטים נוספים: 1-700-50-9992

אירופה הישנה - טיולים לרחבי העולם

את המונח אירופה הישנה המציאה מריה גימבוטאס, שעל בסיס מחקריה נכתבו הספרים "האלה הלבנה" או "הגביע והלהב". 
מדובר על אמונה בתרבות מטריאלית מתקדמת, כלל אירופאית, שעבדה את האלה, מעין תור זהב אנושי, מושג שאומץ על ידי תנועת האלה והעידן החדש ברחבי העולם.
ראו מאמרים נוספים בהמשך הדף

מריה גימבוטאס

סיכומים מתוך The life and work of maija gimbatus , joan marler
היא נולדה בווילנה ב1921, אביה היה מראשי המחתרת הליטאית נגד הכובשים. היסטוריון ודמות תרבותית חשובה, הבית שלה היה מרכז פעילות פוליטית ותרבותית, אימא הייתה רופאה שטיפלה במחלות עיניים, ופעילה בשימור הפולקלור הליטאי.
היא חונכה במיטב המוסדות הליטאיים, למדה מוזיקה ושפות, באווירה של חופש והשכלה.
ליטא היא הארץ האחרונה שהפכה לנוצרית ויש בה סמליות פרהיסטורית עמוקה. מכשפות, מיתולוגיה ופולקלור בו יש ייצוג שווה לנשים וגברים, הנובע מאירופה הישנה. השפה הליטאית היא מהשמרניות ביותר במשפחת השפות ההודו אירופאיות ומזכירה במקצת סנסקריט.
ב1931 הוריה נפרדו והיא עבר לקובנה עם אימא ואחיה, בגיל 15 אביה מת, והפך אידיאל עבורה, חייה כחוקרת התחילו, נפתחה בה תשוקה עזה ללמוד על המסורות העתיקות, מוות, קבורה פרהיסטורית. היא השתתפה בתור נערה צעירה בת 16 למסעות גילוי אתנוגרפיים בעומק הארץ, ישבה עם הנשים הזקנות, מתעדת את סיפוריהן ושיריהן. מייצרת אוסף מרשים.
בשנת 1938 סיימה בית ספר והתחילה לימודים אקדמיים. מגמה רב תחומית שכללה שפות, ספרות, אתנולוגיה, אמנות. במלחמת העולם השנייה היא המשיכה עם הלימודים אך גם השתתפה בפעולות המחתרת נגד הרוסים והגרמנים ועזרה להביא יהודים, היא נישאה לבעלה בזמן הזה.
ב1942 השלימה לימוד מאסטר בארכיאולוגיה. בנושא חיים אחר מות באמונות של ליטא הפרהיסטורית.
עם בוא הסובייטים היא ברחה לאוסטריה וגרמניה, היא נרשמה באוניברסיטה גרמנית והשלימה את הדוקטורט ב1946 בנושא קבורה בליטא בתקופה הפרהיסטורית. בשנת 1949 הגרה המשפחה לארצות הברית, השנים הראשונות היו קשות והיא עבדה כעוזרת בית, איכשהו היא מצאה עבודה בהרווארד. וקיבלה תמיכה בפרסום "הפרהיסטוריה של מזרח אירופה" 1956.
גימבוטאס הפכה למומחית ושם דבר בארכיאולוגיה פרהיסטורית של אירופה, התשוקה שלה הייתה פתרון החידה ההודו אירופאית. היא ידעה שפות רבות וקראה קרוב לוודאי את כל הספרות הקיימת, לא הייתה חפירה ארכיאולוגית שהתחמקה מתשומת לבה, מעמדה ומקומה בבוסטון אפשר לה גישה לספרייה הטובה ביותר בעולם בתחום זה. היא הייתה הראשונה ששילבה מחקר לשוני עם מידע ארכיאולוגי בכדי לגלות את מקור האנשים הללו, שהיא קראה להם "קורגן".
לפי התוואים הלשוניים מקור ההודו אירופאים היה הערבות הרוסיות, הצגה ראשונה של ההיפותזה שלה הייתה בקונגרס ב1956 כיום יש אימות לתיאוריות שלה על ידי חוקר גנטיקה מסטנפורד בשם הארוך neticist luigi luca cavalla sporaza
ב1963 היא התגרשה, קיבלה משרה באוניברסיטה של קליפורניה ועברה לשם עם בנותיה, פרסמה את הספר "הבלטים". וה"סלאבים". בucla  היא שיתפה פעולה עם puhvel הם יצרו את המוסד לארכיאולוגיה, תכנית ללימודי הודו אירופאים, וקידמו לימודים סלאביים ובלטיים, כולל שפה. היא בקרה בברית המועצות ובגוש המזרחי עוד בזמן שהיו מאחורי מסך הברזל כפרופסור אורח.
נקודת מפנה בקריירה שלה הייתה התחלה של חפירות עצמאיות בדרום מזרח אירופה. ב1967 היא התחילה לחפור ליד סראייבו, היא ביקרה בכל מוזיאון שבו ממצאים נאוליתיים במזרח אירופה. והתחילה להבין מה קרה באירופה לפני בוא ההודו אירופאים, לאט לאט התגלה לה סיפור תרבות האלה, והיא המציאה את המושג "אירופה הישנה" ב1968.
החל מ1968 היא חפרה בkaranovo שבבולגריה, תל מלפני 7000 שנה, בsitagroi מקדוניה היוונית ובstracevo ובווינצ'ה vinca על חוף הדנובה, לא רחוק מבלגרד. בנוסף על כך בanza במקדוניה, בsesklo בachilleionk תסליה היוונית, גם באיטליה במערת scaloria. היא מצאה מעל 500 פסלי אלות, וראתה אלפים מהם.
בכל המקומות הללו היא גילתה תרבות אנושית מתקדמת ומתוחכמת, שלה דת מסוג אחר. לצורך הבנה של הדת היא המציאה מושג חדש שנקרא "ארכימיתולוגיה" הכולל דת השוואתית, מיתולוגיה, שפה והיסטוריה ביחד עם ארכיאולוגיה.
הספר הראשון שמפרט את תפישת עולמה החדשה נקרא "האלים והאלות של אירופה הישנה 7000-3500 לפנה"ס, 1974. הוא נכתב מחדש תחת הכותרת the goddesses and gods of old Europe: myth and cult image. בשלב זה היא נתקלה בהתנגדות של הממסד האקדמי. הפרשנות של אידיאולוגיה פרהיסטורית נחשב לטאבו, הדרך שבה היא הגיעה למסקנות שלה נחשבה ללא מדעית. ואכן היא נשענה במידה רבה על אינטואיציה ואפשר אף להגיד תקשור, אבל זה לא פוסל את המסקנות שלה. כל התגליות הגדולות בהיסטוריה נעשו בדרך זו.
הממצאים שנתגלו בזמן האחרון בשער הגולן תומכים בהיפותזות שלה.
ב1989 היא פרסמה את הספר language of the goddess ובו היא טוענת שהסמלים של אירופה הישנה "מייצגים את הדקדוק והתחביר של סוג של שפת על שדרכה עובר מערך שלם של משמעויות" (עמ' 47)
שפת העל הזו מדברת על יחסים קדושים בין החברה האנושית ועולם הטבע, הדמות הנשית משקפת את המעמד המרכזי של נשים בחיים דתיים ותרבותיים.
ב1991 היא פרסמה את הספר civilization of the goddess אירופה העתיקה היא תרבות אמיתית שתומכת בטוב. חלקים מתרבות זו התמזגו בשבטים הפולשים
היא מתה ב1994 מסרטן, שרידי האפר שלה הוחזרו לליטא לעיר קובנה ליד אימא.
 

תרבות האלה


סיכומים מתוך Goddess, gimbutas and new age archeology, lynn maskell, in antiquity volume 69 number 262. 1995
מצאו הרבה פסלים של אלות, היא הציעה שהם נוצרו לאירועים מיוחדים על ידי כוהנות. ושפסלי אלים לא היו נפוצים לפני בוא ההודו אירופאים
גם פרויד ויונג אמרו שפולחן אלה הופיע מוקדם בהתפתחות האנושית.
שני חוקים בשם crawford. Vermeule טענו שאותה אלה נעבדה בכל רחבי יוון, והוכרה גם על ידי מבקרים מאנטוליה, סוריה, מסופוטמיה, בולגריה והונגריה. בשנות השישים והחמישים.
אדם בשם childe טען שהשימוש בפסלוני נשים היה חשוב כמו הדמות של מריה.
לפי גימבוטאס אירופה הישנה לא הייתה מבוצרת, ולכן זאת עדות לחיים בשלווה. לא היו בעלים, אבל גברים מלאו תפקידים חשובים באמנות, מסחר ובנייה. חיי נשים היו ליברלים חברתית ומינית. וקשורים למערכת הדתית שהבטיחה את עליונותם (גימבוטס 1992). אירופה הישנה היא הומוגנית, שוות זכויות, ללא קורבן אדם או חיה, וזה נהרס על ידי פלישת תרבות הקורגן מערבות אסיה.
"ההיסטוריה מראה לנו שבין שמונה לעשרה מיליון נשים היו צריכות למות למענה (האלה).. האנשים החכמים של זמנם.. וזה מזכיר לי את אותו הדבר שקרה באירופה של סטלין..." (גימבוטאס 1992)
היא טענה שהקדמונים היו יותר פילוסופים מאשר נהוג לחשוב
לפי דבריה אין כמעט ייצוגים של הזכר, ומכאן שלא הייתה דואליות, לעיתים הנקבה הייתה ביסקסואלית ולא הייתה צריכה את ההפריה של הזכר. סמל פאלי לא ייצג פוריות. הנקבה לא הייתה משועבדת לזכר.
לפי גימבוטאס, פעולות אנושיות כמו טחינת חיטה, אפיית לחם, אריגה וטוויה, הם חלק מהפעולות המקודשות, הבית הוא מקדש. האלה שלטה על חיי אדם, צמחים וחיות.


קראו את המאמרים הבאים - לחצו לקישור
ווינצ'ה - אחד המקומות שבהם גימבוטאס חפרה
פגאגניות ותרבות אלה בישראל
היסטוריה אלטרנטיבית בעולם

 
 
רשימת
תפוצה
לקבלת מידע נוסף אודות טיולים חדשים ישירות
לתיבת האימייל שלכם, הרשמו למועדון הלקוחות שלנו