הצהרת נגישות

נגישות אתרים
תרבויות עולמי פועלת בכדי שאתר האינטרנט יהיה נגיש ושוויוני לכולם
לצורך כך הנגשנו את האתר לאוכלוסיות הבאות
- מוגבלי ראייה כולל עוורי צבעים, לקויות ראיה ועוד
- מוגבלים מוטורית בידיים , כאלו שקשה להם עם העכבר והמקלדת
- אנשים עם קשיים מסוגים שונים כגון: קריאה, למידה, הבנה, ועוד
• אנשים עם קשיים נוספים, מכל גווני הקשת: קשיי קריאה, קשיי הבנה, לקויי למידה ועוד.
באתר אנו משתמשים ברכיב עזר להנגשת אתרים על פי תקן ישראלי 5568 ברמת נגישות AA כמוגדר ב: W3C's Web Content Accessibility Guidelines 2.0

דגשים בנגישות
ישנם מספר חלקים – סעיפים חשובים שמבטיחים הגדרת האתר כנגיש לקהל המוגבל. ואלו הם
•התאמה לקורא מסך   •ניווט מקלדת   •חסימת הבהובים   •מונוכרום   •ניגודיות כהה   •ניגודיות בהירה   •הגדלת גופן   •הקטנת גופן   •גופן קריא   •סמן גדול לבן   •סמן גדול שחור   •הגדלה   •הדגשת קישורים   •הדגשת כותרות   •תיאור לתמונות  

הסתייגות
יחד עם זאת נסייג ונאמר שמפני שהאתר שלנו כולל מערכות הזנת תוכן שונות שפועלות לפי שיטת WYSIWYG ייתכן שחלקים בדפי התוכן לא יצליחו להיות מונגשים בצורה כוללת, וייתכן שתצטרך התערבות בקוד האתר נוספת. במידה וגילתם מצב כזה, אנא צרו קשר בכדי שנוכל לטפל בכך באופן המהיר ביותר.
כמו כן במקרים מסויימים האתר שלנו מציג תוכן שבא מאתרים אחרים, שחלקם טרם הונגשו ואין לנו אפשרות לאחריות על צד ג', אך נשמח לקבל הערות ולהפנות את תשומת לב הגורמים הקשורים בכך.

פניות
כל שאלה, הבהרה, הצעה ופניה באופן כללי שקשור לאתר אנא שלחו לדואר אלקטרוני ל
support@nagishnow.com
סגור
לפרטים נוספים: 1-700-50-9992

אנגליה הקלטית - טיולים לרחבי העולם

היסטוריה של אנגליה בתקופה הקלטית

לאחר קיום תרבויות קדומות מסתוריות של אנרגיות אדמה ואלוהות נשית, הגיעו לפני כ4000 שנה עמים קלטים לאירופה והביאו איתם סוג חדש של רוחניות וקיום חברתי. המסתורין הקלטי לובש צורה במצבי ביניים, כמו למשל הדמדומים בן חושך לאור. הטל שהוא לא גשם ולא יובש, לא ים, לא נהר, ולא מי באר. הדבקון הקדוש שהוא לא צמח ולא עץ.
במקומות הקדושים של הקלטים נמצאים דיירים העל טבעיים הנקראים סידהא. אמורים להיות שני סוגים: הגבוהים והנוצצים, ואלו שצבעיהם משתנים כשמאירים מבפנים. הם נראים לעיתים נדירות מפני אי הטוהר של העולם. עם ההגעה של הנצרות הם נתדלדלו בכל מובן והפכו להיות מה שידוע היום בשם פיות, גנום, ויצורים אחרים של הפולקלור.
 
לחברה הקלטית היה לוח ירח ושמש משולב, כמו בזמנים המגליתים, המבנה החברתי היא דומה לזה המומלץ על ידי אפלטון, בהתבסס על קוסמולוגיה דתית ואידיאליזם דמוקרטי, לכל שבט היה את הטריטוריה שלו בתוך גבולות קבועים, שהיה מורכב מיער ושטחי בור, אדמה חקלאית ומשותפת. חלק מהאדמה עובד למען השליט, הכוהנים, הזקנים, עניים והחולים, ושאר למשפחות עצמם, ענייני השבט נדונו באספות שנתיות. הארץ הייתה מיושבת ומרובת אוכלוסין.
הדרואידים שמרו על הדת, היסטוריה, חוקים, לימוד ומדע, הייתה להם סמכות על המנהיגים, הם ניהלו בתי משפט ומכללות ידע, שבהם היה מסלול לימודים של עשרים שנה, הכותבים הקלאסיים מתייחסים אליהם ומשווים אותם לברהמינים ההודים, הפיתגוראים, האסטרונומים הבבלים. יוליוס קיסר כותב שהם יודעים את גודל האדמה והיקום, תנועת הכוכבים בשמיים והטבע של הדברים, יש להם כוח וסמכות על פני האלים הנצחיים. הם מלמדים את נצחיות הנפש, וגלגולים. יוליוס קיסר טען שהדרואידיות התחילה בבריטניה, וייתכן שהיא המשך של מסורת קדומה יותר. לפי גון מישל לא היה שינוי מהותי בפולחן ואורחות החיים עם הגעת הקלטים לבריטניה, אלא המשך של המסורת הקיימת. אלא שהדרואידים נטשו את האתרים המגליתים הגדולים וחזרו למקדשי הטבע, סטונהנג' הוא מקרה יוצא דופן בהקשר הזה, מרכז של תחייה דתית החלה בבריטניה בשנת 2000 לפנה"ס, סמל להתגלות חדשה, מקדש דרואידי.
הרומאים מתארים את הדרואידים כעילית משכילה המשפיעה בחברה בפוליטיקה, משפט, פילוסופיה, היסטוריה, לימוד, ריפוי וקסם, וטקסים דתיים.
הראשון שמשתמש במילה דרואיד הוא יוליוס קיסר.



הגם אתה ברוטוס

לפי האגדות, המופיעות, בין השאר, בספרו של גפרי ממומנט, מחבר העניין של בריטניה, הספר שבו נזכרים לראשונה גם סיפורי השולחן העגול והמלך ארתור. הרי שבאנגליה הייתה ממלכה עתיקה שמקורותיה בפליטי טרויה ומלחמות היוונים.
אניאס נסיך טרויה התיישב באיטליה והקים את אלבה לונגה, העיר שקדמה לרומא. נולד לו נכד בשם ברוטוס שנאלץ לעזוב את איטליה ונדד לצרפת, שם ייסד את העיר טורס tours, ומשם לאנגליה, הוא הקים את לונדון, שלט בממלכה והוליד שושלת של מלכים, ממלא את הארץ בצאצאיו. אנגליה נקראת "בריטניה" על שמו. כל זה קרה במאה ה11 לפנה"ס.
לפי גפרי ממומנט ברוטוס מונחה לדרכו על ידי האלה דיאנה, ביחד עם טרויאנים אחרים. אנגליה באותה תקופה מאוכלסת על ידי ענקים ונקראת אלביניון. הטרויאנים נלחמים בהם ומנצחים אותם. ענק אחד נמצא על האי של סנט מישל, תחילת קו האנרגיה העיקרי של בריטניה, גם הוא מנוצח ונעלם. מנהיג אחד של הטרויאנים נקרא קוריניאוס corineus והוא מתיישב בקורנוול שנקראת על שמו. לענק הגדול ביותר קוראים (איך לא) גואמגוט, קוריניאוס נאבק בו וזורק אותו מצוק. ברוטוס מקים את טרויה החדשה במקום של לונדון, והיא נקראת trinovatum, הוא כותב חוקים לאנשים ושולט בצדק, לאחר מותו הארץ מתחלקת בין שלוש בניו ששולטים על ויילס, סקוטלנד ואנגליה בנפרד.

בלדוד הוא המלך העשירי בשושלת מברוטוס, משמעות השם היא אדון הזאב, לפי האגדה הוא ייסד את העיר בת' באמצעי קסם מקדיש אותה למינרווה אתנה. הוא נשלח על ידי אביו ללמוד באתונה וחזר עם ארבעה פילוסופים מייסד אוניברסיטה בלינקונשייר, אלא שצרעת כביכול שלקה בה גרמה לגירושו מהארמון והוא התקיים כרועה חזירים לא רחוק מבת', כששם לב שהחזירים שלו טובלים במים החמים ונרפאים ממחלות העור שלהם, עשה כך גם כן (לחזיר מבין החיות יש את העור הדומה ביותר לאדם, למרבה הפלא). הפסל שלו צופה עד היום על המעיינות המינרליים.
בלדוד היה קוסם שעסק במאגיה, הוא ייצר לעצמו כנפים דוגמאת אקירוס וניסה לעוף ללונדון, אלא ששם התנפץ על קיר ומת. הוא נקבר ב"טרויה החדשה" (הלא היא לונדון), גון ווד המבוגר, מתכנן העיר בת' במאה ה18, וחבר באגודות הדרואידים, הציע לזהות את בלדוד עם קוסם בשם אבאריס הקשור לארצות הצפון האגדתיות ההיפרבוריאניות.
אבאריס הוא דמות אגדתית שגילתה את העולם במעוף על חצו של אפולו. לפי אפלטון הוא קשור לרופאים התרקים, פאוסינוס טוען שהוא טיהר את ספרטה והקים מקדש לפרספונה, לפי מקורות אחרים הוא סקיתי שהיה מצוי באמנויות הנבואה, כך או כך מדובר בדמות אגדתית שהגיעה מארצות רחוקות מיוון, אך כובדה על ידי היוונים


גלגל השנה הקלטי

גלגל השנה מורכב משמונה חגים (שבתות לפי פירוש אחד, כינוי גנאי ל'פיזוז עם השטן' לפי מקום אחר) שמקורם בלוח השנה הקלטי כשהמועד החשוב ביותר הוא יום השוויון האביבי המתקיים ב-21 במרץ. שמונת החגים הם היום הארוך והקצר ביותר בשנה, שוויוני היום והלילה וארבעה חגים "חוצי-רבעים".
בתקופות הפגאניות הקדומות התקיימו שני חגים בלטיין וסמהיין, שקידמו בברכה את עונות הלידה והמיתה בהתאמה. עיקר הטקס היה הדלקת מדורות בנקודה הגבוהה ביותר בכל אזור, עד ששטח שלם נוקד במדורות. הטקסים שליוו את הדלקת המדורות נקראו פסטיבלי אש, והיו קשורים בטקסי זריעה, קציר וציד. כל פסטיבל ארך שלושה ימים שנמנו מערב החג ועד השקיעה יומיים לאחר מכן. אם זה מזכיר לכם את ל"ג בעומר שלנו, זה לא בכדי.
 
סמהיין - פסטיבל אש הנחגג בין ה 31 באוקטובר ועד ה-11 בנובמבר. זהו נשף ראש השנה למכשפות, והחג החשוב ביותר. בתקופה זו הופכים הצעיפים שבין העולמות דקים במיוחד, והזמן טוב לתקשורת גם עם ההולכים מעבר לצעיף. כלי הפולחן המרכזיים בחג זה הם הקדרה, ממנה אוכלים באופן מסורתי את הנזיד המבושל באירוע, ותפוחים, כהמשך למנהג הפגאני הקדמוני לנגוס תפוח, מתוך האמונה שחלק מנשמת הנוגס מתגנב אל תוך התפוח, ולקבור אותו בשטח האחוזה להבטחת שגשוג כספי והצלחה. זהו כפי הנראה שורש המנהג לתפוס תפוחים במסיבות הלאווין.
 
אימבולק - טקס המתרחש ב-2 בפברואר והחוגג ומכבד את האלה, ואת התאוששותה מלידתה את אלוהים, ואת הלידה והצמיחה של הארץ. חג זה מסייע לבוא האביב ומכונה גם קנדלמס, מיסת הנרות, במהלכו עונדת הכוהנת הגדולה כתר של אורות המסמל את תנועת האלה הקלטית בריגיד או בריד, אלת האש המים, הריפוי והאמנות, קדימה אל תוך האביב ולתוך המשך המסע עונות השנה. אימבולק נחשב ליום הראשון באביב הויקיני, והחג מכונה גם פסטיבל האור בו יורדת תמצית השמש באמצעות הפולחן אל בני האדם. כלי הכשף המרכזי הוא נר. מקביל לחג החנוכה ולכריסטמס.
 
בלטיין - החג השני בחשיבותו בין טקסי גלגל השנה, נחוג ב-30 באפריל או ב-1 במאי ומתקיים מול סמהיין (בגלגל השנה). חג זה הוא פסטיבל של אש ואהבה, נשף מדורות ואסיף ומבטא את רוח החגים ל"ג בעומר ושבועות. מתאפיין באירועי ריקוד פולחני, סביב מזבח עליו מונחות מנחות עלי עוזרד, פרחים וירק אביבי, וריקודי סרטים באדום ולבן המסמן אריגה של שגשוג ושפע והגנה והתחדשות, וכן נחגגים בו איחוד אוהבים, ואיחוד בין האל והאלה. בימי קדם נערות שקיבלו באותה התקופה וסת ראשונה צעדו מעל גבי מטאטאים בשדות כדי להגביר את פוריותה של האדמה. חגיגות הבלטיין מסמלות את כניסה של עונת פוריות חדשה ומלאות שמחה והנאה. השתקפותו בנצרות באה כפי הנראה לידי ביטוי בחג הוולנטיין.
 
למאס - חגו של אל השמש הקלטי לו, המציין את חגיגות הקציר הראשון נחוג ב-1 באוגוסט. חג זה הוא הראשון מבין שלושה המציינים את האסיף והוא מהלל את הרוח על שפע האדמה. מכונה גם חג הכלולות ומתאפיין בחגיגה לאורך כל היום במעין פיקניק משותף הכולל אפיית לחם טקסית, וקישוטי מזבח הכוללים מזונות מהים ומהשדות.
 
יול - היפוך החורף נחוג ב-21 או ב-22 בדצמבר ומכר גם כערבו של פין. מסמן את לידתו מחדש של האל המביא חום ופריון ללבבות האדם. לפי המסורת לוחם מלך האלון של השנה העולה במלך הצינית של השנה דועכת (הנתפס כסנטה קלאוס הרתום למרכבת איילים) ומנצח אותו. מנהג הקשור במסורת זו הוא השארת הנרות דולקים במשך כל הלילה או לפחות ייצוג שלהם בדמות מנורת שמש, משום שנרות מפתים את העוברים לצאת החוצה מרחם האם ולהיוולד אל העולם. נהוג להציב זר מיוחד על העץ, שנתפס כ'עץ משאלות' ולשמר אותו או חלק ממנו כעמוד קישוט באביב וליצירת מחסום כשף לאורך השנים באמצעות הכאה על הגזע אל תוך הקרקע. כ"כ נהוג לשזור לתוך זר פריטים המייצגים את איחוליכם לשנה הקרובה ולשמור את הזר עד לחגיגת היול הבאה כעבור שנה.
 
אוסטארה – יום השוויון האביבי נחוג ב-21 או ב-22 במארס. חג זה מייצג את שובו של הפיריון את הארץ ואת האלה, בעיקר בתפיסת האלוהות הנורדית, היוונית והרומית. יום זה נחשב ליום של חשבון נפש ולא רק. כשבוע לפני המועד הזה צריך לרשום את המעשים השליליים שנעשו השנה, לבקש מחילה, להחזיר חובות, ו'לנקות את השולחן'. במהלך השבוע רושמים את המעשים השליליים על ניר, ולאחר תיקונם שורפים את הניר. החג מצווה בקישוט ביצים. דומה במנהג זה, בתאריך ובמצלול הפונטי של שמו לחג הפסחא.
 
היפוך הקיץ – חל ב 21 או ב-22 ביוני, ובו מגיע האל לשיאו. מלך הצינית ומלך האלון נלחמים שוב והפעם ידו של מלך הצינית שישלוט עד האביב על העליונה. בהתאם למסורת הדרואידית מגיעים ביום זה כל הצמחים המקודשים לשיאם המאגי ונאספים על ידי במכשפות והמכשפים. חיות מחמד מובאות אל מעגל הכשף בחג זה כדי לקבל כשף הגנה.
 
מאבון – יום השוויון הסתווי חל ב-21 או ב-22 בספטמבר. קרוי על שם אל הפריון הוולשי. יובא מתוך המסורת הנורווגית. לפי האמונה האל נספג מחדש אל רחמה של האלה, והיום מיוחד לייצור חפצי כשף רבי עוצמה דוגמת שרביט ומטה, כמנהג הדרואידים.

 
 

 
רשימת
תפוצה
לקבלת מידע נוסף אודות טיולים חדשים ישירות
לתיבת האימייל שלכם, הרשמו למועדון הלקוחות שלנו