הצהרת נגישות

נגישות אתרים
תרבויות עולמי פועלת בכדי שאתר האינטרנט יהיה נגיש ושוויוני לכולם
לצורך כך הנגשנו את האתר לאוכלוסיות הבאות
- מוגבלי ראייה כולל עוורי צבעים, לקויות ראיה ועוד
- מוגבלים מוטורית בידיים , כאלו שקשה להם עם העכבר והמקלדת
- אנשים עם קשיים מסוגים שונים כגון: קריאה, למידה, הבנה, ועוד
• אנשים עם קשיים נוספים, מכל גווני הקשת: קשיי קריאה, קשיי הבנה, לקויי למידה ועוד.
באתר אנו משתמשים ברכיב עזר להנגשת אתרים על פי תקן ישראלי 5568 ברמת נגישות AA כמוגדר ב: W3C's Web Content Accessibility Guidelines 2.0

דגשים בנגישות
ישנם מספר חלקים – סעיפים חשובים שמבטיחים הגדרת האתר כנגיש לקהל המוגבל. ואלו הם
•התאמה לקורא מסך   •ניווט מקלדת   •חסימת הבהובים   •מונוכרום   •ניגודיות כהה   •ניגודיות בהירה   •הגדלת גופן   •הקטנת גופן   •גופן קריא   •סמן גדול לבן   •סמן גדול שחור   •הגדלה   •הדגשת קישורים   •הדגשת כותרות   •תיאור לתמונות  

הסתייגות
יחד עם זאת נסייג ונאמר שמפני שהאתר שלנו כולל מערכות הזנת תוכן שונות שפועלות לפי שיטת WYSIWYG ייתכן שחלקים בדפי התוכן לא יצליחו להיות מונגשים בצורה כוללת, וייתכן שתצטרך התערבות בקוד האתר נוספת. במידה וגילתם מצב כזה, אנא צרו קשר בכדי שנוכל לטפל בכך באופן המהיר ביותר.
כמו כן במקרים מסויימים האתר שלנו מציג תוכן שבא מאתרים אחרים, שחלקם טרם הונגשו ואין לנו אפשרות לאחריות על צד ג', אך נשמח לקבל הערות ולהפנות את תשומת לב הגורמים הקשורים בכך.

פניות
כל שאלה, הבהרה, הצעה ופניה באופן כללי שקשור לאתר אנא שלחו לדואר אלקטרוני ל
support@nagishnow.com
סגור
לפרטים נוספים: 1-700-50-9992

בניית מקדש - טיולים לרחבי העולם

איך היו בונים מקדשים במצרים:

במקדש של הורוס באדפו יש את כל הסיפור: האי הראשון שכן באפלה במים ההיוליים הקדמונים. כשבא האור החלו המים לקרון ושתי ישויות אלוהויות יצאו מהם. שתי האלוהויות הללו נקראו שני הרעים של הלב האלוהי – המנהיגים של שבטוו. שניהם נחתו על האי ושתלו במים ההיוליים שתיל של קני סוף אשר הפך לענף. השליט הקדוש בתחפושת של בז הגיע לאדמה. השבטוו הגו שמות קדושים, תחום שלטון חדש. הארץ הקדושה החלה להתקיים.

המקדש הראשון הוקם בין גדרות סגורות באורך של 300 אמה למזרח, ו400 אמה מן הצפון לדרום. המקדש הוקם בנוכחותו של תות אל החכמה, סשאת – גברת הספרים. אלי הבנייה ואוגדוד – עליו אין אנו יודעים דבר. ההבדל בין מקדש הבז – האל הקדום ומקדש השמש מופיע ברמה מיתולוגית, כת עובדי פולחן הבז כללה מאפיינים הקשורים ללוויה ופעולות הקשורות לתחיית המתים שמטרתן הייתה לשקם את האדמה ולהביאה  למצבה בטרום קיומי שבו היה אופייה קדוש. מקדש השמש זוהה עם רעיונות אחרים וכונה בשם – מקום ההרס, בו ניגפו אויביו של האל. הקמת מקדש השמש נעשתה בנוכחות רע, אוגדוד, ותאנן – האל הבורא הבכור, אלי הבנייה ושבטוו. אלי הבנייה קבעו בעזוז את ארבעת הצדדים. פנים המקדש תוכנן על ידי תות וסשאת.

טקס ההקמה כונה משיכת החבל. תות דיבר ואמר: באתי לכאן בצורתי האמיתית על אדמת ההקמה של המושב הגדול של הראחת. גרמתי לכך שממדים הארוכים יהיו טובים, ושנשמתו תהא מדויקת, וכן שכל המידות שלו יהיו על פי הנוהג. על כל בתי התפילה להיות במקום בו עליהם להימצא, ועל ההיכל להידמות לשמיים.

פרעה הוא אשר קבע את הגבולות. הוא הביא יתדות לארבע הפינות וחיבר אותם בחבל "ידיו היו על המוט, הוא אחז בחבל יחד עם סשאת כדי להרכיב את בית התפילה על פי הנוהל".

הטקס כונן את האוריינטציה הכוכבית של המקדש. ידוע לנו כי המרחרת – מכשיר הידע הנראה בצורת מטוטלת היה חלק מהטקס. פרעה המשיך בטקסי ההקמה על ידי קביעת ארבעת הצדדים של הקירות הסוגרים. על כל פעולה חזרו ארבע פעמים. התלם הראשון נחרש ארבע פעמים, הלבנה הראשונה הוכנה כביטוי לאחדות הארץ והמים ארבע פעמים.

 

 

 

קריאת שם למקדש

טקס הענקת שמות למקדש היה הטקס הבא, ולאחריו – פסטיבל ההכנסה בסוד החוכמה.

המקדש עוצב בצורת מלבן. חצר פתוחה אחת ולעיתים שתיים הובילו לעבר היכל מקורה שסימל את אזור הקבלה של משכן האלוהות. הטורים סימלו את תנובת הצמיחה של האי הראשון. התקרה סימלה את השמיים, וצמחי האי צוירו על הקירות. הרצפה נטתה בשיפוע מדורג מן הכניסה לחלק האחורי, כדי להמחיש את היעדר הבריאה.

בחירת חומרי הבניין של המקדש הייתה עניין של הקבלה סמלית: אבנים וולקניות – דיוריט, בזלת, סיניט וגרניט שחורה או אדומה – היו בשימוש מפני שסימלו את עיקרון האש. האובליסקים, לדוגמא, הוקדשו לרע.

אבני חול עשויות אדמת סחף סימלו את עיקרון האדמה. אבני גיר שכונו אבנים לבנות סימלו את עיקרון האוויר.

אבן בלתי שרופה שנוצרה מבוץ הנילוס כונתה "הנישואין בין האדמה והמים" וסימלה את עיקרון המים.

הבהט העמום היפהפה היה אהוב ביותר על המצרים הקדמונים, המשמעות שהוא נשא הייתה של התהוות מן המקור שלו כאבן גיר במצב נוזלי או בוצי.

החוקר לוביץ טען שהמקדש בלוקסור הוקדש באופן שאין להרהר אחריו למיקרוקוסמוס האנושי. ההתקדשות איננה תכונה פשוטה בלבד, המקדש כולו הופך לספר המסביר את הפונקציות הסודיות של מערכות האיברים והעצבים. (יותר על כך בפרק על לוקסור).

 

 

 

 

ראו מאמרים על מצרים העתיקה - לחצו לקישור:

פירמידות 
הפירמידה הגדולה 
סקרה ודשור
הנילוס 
מקדשי מצרים

מצרים התיכונה   

מקדשי כרנך  

מקדש לוכסור 

מקדש קום אומבו    
יומיים באסואן
    
הירוגליפים 
נומרולוגיה מצרית

הדת המצרית

רשימת
תפוצה
לקבלת מידע נוסף אודות טיולים חדשים ישירות
לתיבת האימייל שלכם, הרשמו למועדון הלקוחות שלנו