הצהרת נגישות

נגישות אתרים
תרבויות עולמי פועלת בכדי שאתר האינטרנט יהיה נגיש ושוויוני לכולם
לצורך כך הנגשנו את האתר לאוכלוסיות הבאות
- מוגבלי ראייה כולל עוורי צבעים, לקויות ראיה ועוד
- מוגבלים מוטורית בידיים , כאלו שקשה להם עם העכבר והמקלדת
- אנשים עם קשיים מסוגים שונים כגון: קריאה, למידה, הבנה, ועוד
• אנשים עם קשיים נוספים, מכל גווני הקשת: קשיי קריאה, קשיי הבנה, לקויי למידה ועוד.
באתר אנו משתמשים ברכיב עזר להנגשת אתרים על פי תקן ישראלי 5568 ברמת נגישות AA כמוגדר ב: W3C's Web Content Accessibility Guidelines 2.0

דגשים בנגישות
ישנם מספר חלקים – סעיפים חשובים שמבטיחים הגדרת האתר כנגיש לקהל המוגבל. ואלו הם
•התאמה לקורא מסך   •ניווט מקלדת   •חסימת הבהובים   •מונוכרום   •ניגודיות כהה   •ניגודיות בהירה   •הגדלת גופן   •הקטנת גופן   •גופן קריא   •סמן גדול לבן   •סמן גדול שחור   •הגדלה   •הדגשת קישורים   •הדגשת כותרות   •תיאור לתמונות  

הסתייגות
יחד עם זאת נסייג ונאמר שמפני שהאתר שלנו כולל מערכות הזנת תוכן שונות שפועלות לפי שיטת WYSIWYG ייתכן שחלקים בדפי התוכן לא יצליחו להיות מונגשים בצורה כוללת, וייתכן שתצטרך התערבות בקוד האתר נוספת. במידה וגילתם מצב כזה, אנא צרו קשר בכדי שנוכל לטפל בכך באופן המהיר ביותר.
כמו כן במקרים מסויימים האתר שלנו מציג תוכן שבא מאתרים אחרים, שחלקם טרם הונגשו ואין לנו אפשרות לאחריות על צד ג', אך נשמח לקבל הערות ולהפנות את תשומת לב הגורמים הקשורים בכך.

פניות
כל שאלה, הבהרה, הצעה ופניה באופן כללי שקשור לאתר אנא שלחו לדואר אלקטרוני ל
support@nagishnow.com
סגור
לפרטים נוספים: 1-700-50-9992

גורדייף והסופים - טיולים לרחבי העולם

מפגש בין הסופים הנקשבנדים לבין גורדייף (נמצא בכתבי הנקשבנדים).

גורדייף היה מחפש רוחני בתחילת המאה ה-19, שנשלח לבית ספר סודי של ידע בהרי פמיר. האיש ששלח אותו לדרכו היה שייח' בוגה א דין, אותו הוא פגש בקהיר ולאחר מכן בבוכרה. שייח' זה מזוהה עם שייח' המסדר הנקשבנדי בבוכרה באותם ימים - בהא א דין.
חלק מהתרגולות שגורדייף לימד, כמו למשל: תרגיל העצור ותרגולת ההיזכרות. מקורם במסדר הנקשבנדי
שייח' עבדוללה מדגסטן מספר על פגישה בין גורדייף לבינו.

שייח' עבדוללה נצטווה לארח את גורדייף. הוא אמר לו: "אתה מעוניין בידע שיש לנו על תשע הנקודות. נוכל לדבר על זה בבוקר לאחר התפילה. אכול עכשיו ונוח."
בבוקר הוא קרא לו לתפילה. מייד לאחר התפילה החל לקורא את סורת יא סין שהיא הסורה האמצעית בקוראן ואחת האזוטריות ביותר. מייד אחר כך גורדייף ניגש אליו ושאל אם מותר לו לדבר על מה שחווה?
וכך אמר: "מייד שגמרת את התפילה והתחלת לקרוא. ראית אותך בא אלי ולוקח את ידי. והועברנו לגן וורדים נהדר. אמרת לי שהגן הזה הוא הגן שלך והוורדים האלה הם תלמידיך, כל אחד עם הצבע והריח שלו. כיוונת אותי לוורד מסוים ואמרת: "זה שלך, לך והרח אותו". כשעשיתי זו ראיתי את הוורד נפתח ונעלמתי בתוכו, נהייתי הוורד עצמו, נכנסתי לשורשים והם הובילו אותי לנוכחותך. מצאתי את עצמי נכנס לתוך לבך ונהיה חלק ממך.
דרך הכוח הרוחני שלך יכולתי להגיע לידע של תשע הנקודות. ואז קול פנה אלי כ"עבד אל נור" ואמר: "האור והידע הזה ניתנו לך מהנוכחות השמימית של האל להביא שלום ללבך. שים לב עם זאת שאל לך להשתמש בכוח של הידע הזה". הקול בירך אותי לשלום והחיזיון נגמר כשגמרת את קריאת הקוראן".

 

 

סורת יא סין מהקוראן

שייח' עבדוללה אמר: "סורת יא סין נקראה "הלב של הקוראן" על ידי הנביא הקדוש. והידע של אותם תשע נקודות נפתח לך דרכה. החיזיון היה הברכה של הפסוק "שלום, מילה של ברכה מהאדון הכול רחמן".
כל אחת מתשע הנקודות יצגה אחד מתשע הקדושים שהם ברמה הגבוהה ביותר בנוכחות האלוהית. הם המפתחות לכוחות לא ישוערים בתוך האדם, אך אין רישיון להשתמש במפתחות הללו. זה סוד שבעיקרון לא יפתח עד לימים האחרונים כשהמהדי יופיע וישו יחזור.
הפגישה שלנו בורכה. שמור אותה בסוד לבבך ואל תדבר עליה בחיים הללו, עבד אל נור, זה יהיה שמך איתנו. אתה חופשי להישאר וללכת ככל שתצטרך. תמיד תהיה מבורך אצלנו. הגעת לביטחון בנוכחות האלוהית, לוואי שהאל יברך אותך ויחזק אותך בעבודתך. "

 

 


חמש נקודות רוחניות בחזה

"ישבנו מסביב למאסטר מחמוט חאן, במסגד פוי קליין בבוכרה, והוא החל מסביר:
"בחזה של האדם", הוא אמר "ישנן חמש נקודות של חיבור רוחני. הראשונה נקראת ה'קלב' - הלב, והיא נמצאת כשניים שלוש אצבעות מתחת ללב הפיזי. אין זה הלב הפיזי , אלא נקודת חיבור רוחנית ראשונה לעולמות הלא נראים. דרך ה'קלב'  מתבצע החיבור הראשוני אל האל, וממנו, בעזרת מחזור הדם האנרגיה מתפזרת בגוף כולו.
בשלב ראשון, הסופי הנקשבנדי לומד להתחבר ולהפעיל את ה'קלב' שלו. אין זה איבר דמיוני, אלא ניתן ממש להרגיש אותו". 
לשם הדגמה קרא מחמוט לאחד מהקבוצה שלנו וביקש ממנו לשים את ידו על החזה שלו. מחמוט הרים את כנף מעילו, והדריך את חבר הקבוצה לשים את ידו כשתי אצבעות מתחת לליבו. מחמוט התחיל לנשום בצורה מיוחדת, נשימות קצובות ומהירות, שכמו מבטאות את שמו של האלוהים. בחלל המסגד השתרר שקט שבו ניתן היה  רק את נשימותיו הקצובות של מחמוט. מתחת לידיו של חבר הקבוצה התחיל לפעום דבר מה בכוח, לא היה זה הלב, או שריר, לדבריו של חבר הקבוצה היה זה משהו בלתי ניתן להגדרה שמעולם לא הרגיש לפני כן.
"זה הוא ה'קלב'", אמר מחמוט, לאחר ששחרר את חבר הקבוצה. והמשיך להסביר:
"מצד ימין של החזה ובמקביל ל'קלב' נמצאת הנקודה הרוחנית הבאה הנקראת ה'רוח'. מרחק יד אחת מעל ה'קלב' נמצא ה"סוד" ( 'סר'). מרחק יד אחת מעל ה'רוח' נמצא ה"חבוי" ('חפי'). ובין הסוד והחבוי, מאחוריהם וקצת מעליהם, מתחת לגרון במעמקי החזה, נמצאת הנקודה החמישית: ה"חבוי עמוק", הנקודה הגבוהה ביותר".

בשלב ראשון של הדרך הסופי הנקשבנדי מתחבר אל ה'קלב' שלו. זה נעשה דרך תרגול ה'זיכר השקט'  שבו לוחצים את הלשון אל תקרת הפה, סוגרים את השיניים, עוצמים את העיניים, ומרכינים מעט את הראש כלפי צד שמאל של הגוף, כלפי ה'קלב'.
על המתרגל לנתק את עצמו מכל העולם ולהתרכז רק בנקודה הרוחנית שעל החזה, כשהוא חוזר בליבו על השם של האל (אללה), לפחות 100 פעמים (ובשלבים מתקדמים - הרבה יותר). הספירה נעשית בעזרת מחרוזת חרוזים. לאחר התרגול של המדיטציה נלמד גם תרגול של נשימות. לאחר שהאיבר הרוחני של ה'קלב' מופעל, ממשיך המתרגל להפעיל אותו כל ימי חייו, אך פונה גם להפעיל את האיברים הרוחניים הנוספים".
(מתוך הספר "אור על גבי אור" זאב בן אריה וראסן מנאסרה)


 

מאמרים המסדר הנקשבנדי
המסדר הנקשבנדי בירושלים
 
מאמרים בנושא הסופים - לחצו לקישור
רשימת
תפוצה
לקבלת מידע נוסף אודות טיולים חדשים ישירות
לתיבת האימייל שלכם, הרשמו למועדון הלקוחות שלנו