הצהרת נגישות

נגישות אתרים
תרבויות עולמי פועלת בכדי שאתר האינטרנט יהיה נגיש ושוויוני לכולם
לצורך כך הנגשנו את האתר לאוכלוסיות הבאות
- מוגבלי ראייה כולל עוורי צבעים, לקויות ראיה ועוד
- מוגבלים מוטורית בידיים , כאלו שקשה להם עם העכבר והמקלדת
- אנשים עם קשיים מסוגים שונים כגון: קריאה, למידה, הבנה, ועוד
• אנשים עם קשיים נוספים, מכל גווני הקשת: קשיי קריאה, קשיי הבנה, לקויי למידה ועוד.
באתר אנו משתמשים ברכיב עזר להנגשת אתרים על פי תקן ישראלי 5568 ברמת נגישות AA כמוגדר ב: W3C's Web Content Accessibility Guidelines 2.0

דגשים בנגישות
ישנם מספר חלקים – סעיפים חשובים שמבטיחים הגדרת האתר כנגיש לקהל המוגבל. ואלו הם
•התאמה לקורא מסך   •ניווט מקלדת   •חסימת הבהובים   •מונוכרום   •ניגודיות כהה   •ניגודיות בהירה   •הגדלת גופן   •הקטנת גופן   •גופן קריא   •סמן גדול לבן   •סמן גדול שחור   •הגדלה   •הדגשת קישורים   •הדגשת כותרות   •תיאור לתמונות  

הסתייגות
יחד עם זאת נסייג ונאמר שמפני שהאתר שלנו כולל מערכות הזנת תוכן שונות שפועלות לפי שיטת WYSIWYG ייתכן שחלקים בדפי התוכן לא יצליחו להיות מונגשים בצורה כוללת, וייתכן שתצטרך התערבות בקוד האתר נוספת. במידה וגילתם מצב כזה, אנא צרו קשר בכדי שנוכל לטפל בכך באופן המהיר ביותר.
כמו כן במקרים מסויימים האתר שלנו מציג תוכן שבא מאתרים אחרים, שחלקם טרם הונגשו ואין לנו אפשרות לאחריות על צד ג', אך נשמח לקבל הערות ולהפנות את תשומת לב הגורמים הקשורים בכך.

פניות
כל שאלה, הבהרה, הצעה ופניה באופן כללי שקשור לאתר אנא שלחו לדואר אלקטרוני ל
support@nagishnow.com
סגור
לפרטים נוספים: 1-700-50-9992

גתאנום בדורנך - טיולים לרחבי העולם

ביקור בגתאנום בדורנך

הביקור בגתאנום בשוויץ הוא חוויה רוחנית, תהליך עלייה לרגל, חשיפה לאמנות מקודשת שבה רבדים על רבדים של משמעות. זה מתחיל עוד בדרך את הבניין הראשי: הגתאנום הוא בניין ענק, מתנשא על סביבתו, כעין מצודה, בלב דשאים וגנים, הוא נמצא על גבעה מעל העמק שממערב לו בחצי הגובה של הגבעות שמאחריו במזרח, ולמעשה הגג שלו משקף את אותם גבעות והגב שלו מקבל מהם עוצמה.
מסביב הרבה בניינים שנבנו ברוח האנתרופוסופיה, כשהקרובים ביותר הם הבית של רופא השיניים (האיש שתרם את המקום), ומקום האוריתמיה, הגתאנום מכוון על ציר מזרח מערב, מצפון נמצאות הארובות והבית העתיק שבו הכינו את הזכוכיות הצבעוניות (בעל הכיפות העגולות), ממזרח המבנים הזמניים שבהם הכינו את העץ לגתאנום המקורי, וכיום מאוכסן בהם הפסל של האדם החדש, ויש בהם חדרים לסמינרים, מאחריהם נמצאים שטחי החקלאות. מדרום בתים של הפועלים והפסל, וכן ציון מקום הקבר של שטיינר.
ברחובות שמסביב יותר ממאה בתים שנבנו ברוח האנתרופוסופית, החל מזמנו של שטיינר ועד היום

הבניין עצמו גם בנוי בצורה שהוא משקף את החלוקה המשולשת. התקרה המשונה היא הראש, מבחוץ זה נראה כמו כדור או שיער. החלקים הישרים שעליהם נשען הבניין, הבסיס זה הרצון. ואילו החלונות הפעורים כלפי חוץ, גרמי המדרגות הלולייניות, מסמלים את החלקים הריתמיים המאזנים, הדואליים, של סימפטיה ואנטיפטיה, החלונות קרועים כלפי מערב, מכניסים אור פנימה וגם את החוץ, זה גם כיוון העמק, בעוד שהעורף של הבניין הוא כלפי מזרח, שם נמצא ההר, כך כל המבנים בדורנך.



 

עלייה בשביל

השביל העולה אל הגתאנום מתחיל במכולת המקומית, שהיא גם מסעדה, בית קפה, ולידה יש את מבנה החשמל שתכנן שטיינר, מדובר על צומת דרכים מצפון מערב לבניין, ממנו הוא נראה כמצודה נישאה, אלא שהשביל מתעקל שמאלה ולא עולה לגתאנום ישיר, הוא מקיף גבעה מלאכותית שעליה טרסה מעוגלת שקוטרה כקוטר הכיפה של הגתאנום המקורי. שטיינר בנה מקדש בניין ובמקביל לו גם מקדש כאן, הגתאנום המקורי היה מורכב משני חללים עגולים עם כיפות, הוא היה בנוי מעץ ובכדי לבנות אותו היה צריך לפנות כמויות עפר שנוצרו בזמן חפירת היסודות. את האדמה הביאו למקום שהורגש כאנרגטי, ליד עץ אלון עתיק, ושם עוצבה גבעה שבראשה טרסה עגולה מוקפת בשבע מדרגות, העיגול התחתון קוטרו כקוטר הכיפה הגדולה של הגתאנום והעיגול העליון הוא רחבה עגולה שקוטרה כקוטר הכיפה הקטנה יחסית השנייה של הגתאנום, במרכז הרחבה עץ תרזה, בהיקף העיגול ומחוץ לו עץ אלון, אלו שני עצים קדושים במסורת האירופאית שהתקשרו לטקסים קלטים ונבואה, ונחשבו קשורים אחד לשני, מקבלים השראה אחד מהשני.

כששטיינר הגיע למקום הוא הסתובב בשטח והרגיש את האנרגיה שלו, יד אחת מופנית כלפי השמיים ויד אחת כלפי האדמה, הוא ציין את מקום בניית הבניין ואת מקום הקמת הגבעה, ואכן זהו מעין מרכז אנרגטי של השטח כולו, ומומלץ לקיים בו מדיטציה, השביל עוטף את הגבעה ממערב ונפתחים בו תצפיות מדהימות אל הנוף, יש בו מקומות עצירה ומקומות של תנועה, כמו מכין את המבקרים למה שצפוי להם, והוא מסתיר את הבניין עצמו.
הפתח של הגתאנום נראה כמו פה פעור של מפלצת ענקית הבולעת את הבאים אל קרבה, כל הקיר המערבי קרוע בסדרה של חלונות גדולים המכניסים אור פנימה, הקומה התחתונה תחומה במרפסת בראשה המקיפה את הבניין סביב. מהפתח יוצאת שדרה רחבה לכיוון מערב המסתיימת בכיכר. מצד צפון שלה הבית של רופא השיניים, ומאחוריו הגבעה המקודשת עם התרזה. לשני צדי השדרה שבעה פסלונים של אמנות אבסטרקטית, כולם אותו הדבר, אבן עומדת מוחלקת הנטויה בראשה כלפי הגתאנום, השדרה מוקפת בערוגות תבלינים ופרחים, כנראה עם משמעות.





כך או כך ישנם שערים מעץ מלא וזכוכית גדולים הנפתחים אל אולם רחב עם תקרה נמוכה, זאת קומת הכניסה, שכמו נפרדת משער הבניין, נמצא בא את הקפיטריה, משרד קבלת האורחים, חנות הספרים, ותערוכות, ממנה יש עלייה לקומה שמעליה, שרק שם למעשה מתחיל הבניין הרשמי, יש אולם ענק ובו שני גרמי מדרגות לולייניות העולות אל פתח כניסת האולם הרשמי, ממול לחלונות צבעוניים אדומים.

בתחילת גרם מדרגות צפוני יש פסל של אדם עם פנים כלפי חוץ ומתחת להם פנים כלפי פנים, הוא מסתכל גם פנימה וגם החוצה. כשעולים במדרגות הלולייניות מתגלה בהתחלה אור גלוי של החלונות הגדולים המכניסים את החוץ פנימה, ולאחר מכן שממשיכים לעלות נעלמים החלונות ומתגלה אור נסתר, דרך תקרה עגלגלה שמכניסה את האור מהחלונות פנימה בדרך לא ישירה, מוטיב דומה של אור גלוי ונסתר ניתן למצוא בהרבה מהכנסיות בארץ שנבנו על ידי האדריכל ברלוצי.

מעל התקרה הרבע עגולה יש חלון זכוכית גדול אדום ובמרכזו פרצוף של אדם, מצד אחד שלו אדם על הר מתסכל למטה ומגלה שם דמויות שמסמלות את הפחד והתאווה. זהו האדם האינטרוספקטיבי שמחטט בעצמו ומגלה שם דברים שלא אוהב. מהצד השני אדם אחר על הר דומה מסתכל למעלה את השמש, הדמויות הדמוניות יורדות למטה ורק קצה ראשם נראה, ובמקומם יש זוגות מלאכים. זהו האדם המתעלה המסתכל אל האור תמיד, השמש. הסוד הוא שצריך גם את זה וגם את זה בכדי להיות אדם שלם, צד אחד בגרם מדרגות לולייני אחד, וצד שני בגרם מדרגות לולייני אחר.

החלון כולו אדום. זהו האור הראשון המכניס את איכות האור לחשיכה, כשמסתכלים בחלון זמן רב המסגרות בין שלוש החלונות והבטון מסביב להם הופך ירוק, שהוא צבע משלים לאדום, ואכן זה צבע זוג החלונות הראשון באולם עצמו. החלון האדום נמצא מול דלת הכניסה והוא מכניס אור פנימה במיוחד בזמן השקיעה ושעות אחר הצהריים, מכיוון שהוא פונה מערב. כשנכנסים בדלת יש משני הצדדים ארבע חלונות צבעוניים, בצבעים ירוק, כחול, סגול וורוד. על כך במאמר נפרד





האולם הגדול מסוגל להכיר אלף איש, הבולט בו זה שבע העמודים שיש מכל צד, ארבע חלונות הזכוכית הנפלאים, והתקרה המצוירת. בתקרה רואים ציורים של כמה תרבויות:
מצד דרום למוריה שנכחדה באש, זהו זמן הדינוזאורים, מצד צפון אטלנטיס שנכחדה במים.
בצד צפון מזרח פרצוף המייצג את התרבות ההודית מסביב לראשו שבעה כוכבים, אלו הם שבע המאסטרים, הרישים, בצד דרום מזרח ציור של דמויות אור וחושך המייצג את התרבות הפרסית הגדולה, זרתוסתרא ואהרימן. באמצע במזרח יש מצד אחד את מצרים עם הספינקס ומצד שני את יוון, עם האלים. בתמונה של יוון רואים את הספינקס אדום בוער נכנס לתוך הר שחור, מעליו דמות אדם כחול הקורא לפגסוס, הסוס המעופף. לפי שטיינר היוונים הם הראשונים שהביאו לעולם צורות מחשבה גבוהות שהתבטאו בהופעת הצבע הכחול באמנות. הכוהנים לימדו את האנשים את השימוש בכחול, וזה עזר לפיתוח היכולת המנטלית. באמצע יש את האדם הנוכחי המחולק לשלושה חלקים. מחשבה בראש, רצון בחלקים הנמוכים ורגש, ריתמוס, באמצע. בחלק העליון של אדם זה בולטות עיני ספינקס שחורות המרמזות על שלטון כוחות החומר. הבעיה של האדם המודרני, שהוא לא דבר אחד, מתפזר. ולכן במבנה המקורי היה בעומק הבמה פסל של האדם העתידי.

האולם הוא רק חלק אחד של הבניין, הבמה היא החלק השני, אורך הבמה כאורך האולם, ובמקום היה בתוכה פסל ענק של האדם החדש. כיום הפסל הזה נמצא בחדר מיוחד מחוץ לגתאנום, הוא שרד את השריפה הגדולה ונראה בו אדם שנמשך מצד אחד לאדמה על ידי כוחות החומר, אהרימן, ומצד שני למעלה על ידי השאיפה לגדולה של לוציפר, אבל יש מלאכים שלא קשורים לא לזה ולא לזה שעוזרים לו.

הדבר הנוסף הבולט בעולם זה העמודים שבצדדיו, בתחתית שלהם נראים שבעה שלבים במעגל התפתחות הזרע לפרי וחוזר חלילה, בכותרות שבעה מדעים של האמנויות אותם מעודדת האנתרופוסופיה, כגון תיאטרון, ריקוד, מוזיקה. כל עמוד קשור לאחד הפלנטות ואחד מימי השבוע. משני צדי האולם שני גרמי מדרגות בעלות שבע קומות שכל אחת מהם צבועה באחד מצבעי הקשת, הכניסות הצדדיות לגתאנום הם מהצבע הירוק, שהוא האמצע בין הצבעים הקרים לחמים. במרומי גרם המדרגות הצפוני נמצא חדר ובו דגם של הגתאנום הישן, והעתק של פסל האדם החדש.

 

 

רשימת
תפוצה
לקבלת מידע נוסף אודות טיולים חדשים ישירות
לתיבת האימייל שלכם, הרשמו למועדון הלקוחות שלנו