לפרטים נוספים: 1-700-50-9992

דמות האדם השלם.

 

כשאלוהים יצר את העולם הוא יצר אותו בדמות אדם שלם. מידיו, מזרועותיו, מרגליו, משיניו, משערותיו, של אותו אדם שלם, שלא היה אדם פיזי, אלא ארכיטיפ דמות אדם, דמות אור, תבנית אנושית, מחלקיו של אותו אדם שלם נוצרו העולמות כולם ונוצרו גם החלקים השונים של העולם הפיזי שאנחנו מכירים.

מכאן שהמפתח להבנה של האלוהים, של העולמות הרוחניים ושל החיים, הוא על ידי הבנה של המשמעות של החלקים השונים של הגוף האנושי, משמעות מבנה דמות האדם השלם. אדם זה מופיע במהלך ההיסטוריה דרך הקדושים השונים ובמיוחד מוחמד עלי, אבל לכל אחד מאתנו יש גם את הפוטנציאל להיהפך לאדם שלם כזה, התבנית נמצאת שם, העפר נמצא, צריך רק להפיח רוח נשמה באפו:

בספר הדרכה לבבות נמצא את הפסוקים הבאים:

אם ישאלו: מה הוא גופך? ראשך? שערך? מצחך? המרווח בן גבותיך?

ענה: הגוף הוא האדמה והשמיים, משמעותו מוחמד עלי.

הראש הוא כסא המלכות הגבוה ביותר, שזה הנקודה של האות בית.

השערות הארוכות הם העצים.

המצח הוא הטבלה הנשמרת.

הרווח בן הגבות הוא ה"מרחק בן 2 גבות או קרוב יותר" (פסוק מהקוראן המסמל קרבתו של אלוהים).

הפרצוף הוא היופי של המציאות השמימית, האינטליגנציה האינטואיטיבית היא גבריאל, המוח הוא עזריאל. הנפש היא איזרפיאל. הדם הוא מיכאל. המילה היא הילה של המציאות השמימית, הלשון היא זולפיקר של עלי. הלב הוא הבית של המציאות השמימית. הכתפיים הם הר סיני של משה. הידיים הם העוצמה של המציאות השמימית. הרגלים הם הכוח של המציאות השמימית.

 

המאפיין הבולט ביותר של הבקטשים הוא שהדת שלהם היא דת של אנשים קדושים. הם לקחו את הדת והורידה אותה מרמה מופשטת, של אלוהים ושל שמים, לרמה של דמויות מופת אגדתיות.

זה מתחיל בדמותו של עלי, שרואים אותה בכל מקום, על גבי תמונות שונות ומשונות, על גבי סיכות שהם נותנים לך. זה ממשיך בדמויות 12 האימאמים, השושלת של עלי, צאצאיו אחריו, 12 אנשים שהם למעשה אותו אדם, אותה ישות, אבל כל פעם בגלגול אחר. וזה נגמר בדמויות הבבות החיות כיום, כדוגמת בבה מונדי, שהם בעצם התגלמות אותו אדם שלם שהתגלם במוחמד עלי, 12 האימאמים, וכל הבבות לפניהם.

12 האימאמים הם 12 הפנים השונות של המין האנושי. בכיפות חדרי המפגשים של הבקטשים הנקראים – מיידן, מצוירים, לעיתים, ציורים של 12 האימאמים, שהם פנים שונות של האור האלוהי. הכיפה מסמלת את ה1, והתמונות את 12 ההופעות השונות שלו.

גם בכובע שלובשים הבבות יש את אותה סמליות. הכפתור שבמרכז הכובע הוא עיגול שמסמל את האור של מוחמד – עלי, שהוא האחד. 12 סריגים שיוצאים מהכפתור שבמרכז הכובע הם 12 קווים המסמלים את  12 האימאמים שהם 12 מופעים שונים של האחד.

 

הדת הבקטשית היא בראש ובראשונה דת קדושים, זה מתחיל בדמות מוחמד – עלי, ממשיך בדמויות האימאמים ועובר אל דמויות מנהיגי המסדר – הבבות. יש שיראו בפולחן דמויות הקדושים חולשה, עבודת אלילים, ויש שיראו בכך גאונות של הפיכת הדת לנגישה לבני אדם והפניית הדגש אל האדם. הבקטשים אוהבים להגדיר את עצמם כדת האדם. הכול נמצא בתוך האדם. אני נוטה להסכים עם הדברים. לפי דעתי אלוהים הוא דבר מופשט, ולכן גם מפוספס ומבוזבז, אלא אם כן אתה מסוגל לראות אותו דרך חיי אנוש ומה שהם מסוגלים לעשות. אין אלוהים מבלי האדם, כמו שאין אדם מבלי האלוהים (לפי התפישה הדתית). וזאת הגאונות של הנצרות וסוד הקסם שלה, שלקחו את האלוהות והגשימו אותה בבשר ודם, אלא שגם בשר ודם זה הפך להיות, עם השנים, למשהו ערטילאי ומופשט, ולכן גם רחוק וקר. את המעוות הזה מתקנת הדת הבקטשית בכך שהיא מחזירה את האלוהות לאדם, אמנם דמויות אגדה, דמויות קדושים, אך בכל זאת אדם ולא אלוהים.

 

הבקטשים הם דת שאם ניתן לאפיין אותה במילה אחת היא דת של "האדם"! ואדם זה מיוצג על ידי דמויות הקדושים, שהם פנים שונות של דמות האדם השלם, האדם שלכבודו ובדמותו נברא היקום כולו. דמויותיהם של מוחמד ושל עלי מצטרפות לכדי דמות אחת מוחמד – עלי, דמות האדם השלם, כש12 האימאמים, וגם מנהיגי הדת של היום, הם ביטויים שונים שלה. הם השער שדרכו אפשר להגיע לאלוהים, מכיוון שאלוהים הוא מופשט ואיננו יכולים לראות אותו, אזי הם צריכים להיות אלוהים לגבינו. השער יותר חשוב מהבית, מכיוון שבלי השער אין כניסה לבית.

שאלו פעם את הדרוויש: "מי יותר חשוב לך: המורה שלך או אלוהים?"

"המורה שלי". הוא אמר "מכיוון שבלעדיו אין לי שום סיכוי להגיע לאלוהים, שלא לדבר על כך שבלעדיו לא הייתי יודע בכלל שאלוהים קיים".

 

אנשים קדושים - לחצו לפתיחת המאמרים

עלי בן אבי טאלב

שנים עשר האימאים

האגי בקטש

שהא איסמעיל - מייסד איראן השיעית

הרשמו לרשימת התפוצה שלנו