לפרטים נוספים: 1-700-50-9992

הבשורה לפי מרים - טיולים לרחבי העולם

הבשורה של מרי The gnostic discoveries, m. y. meyer

שלושה דפים חסרים בתחילה וארבע באמצע. זהו דיאלוג בין ישו לתלמידים ובמיוחד מרי ממגדלנה. לא בטוח גנוסטי. נחשב סטואי De boer בכך שאין להימנע מעולם החומר, שהוא ביטוי של מחשבה, צריך להימנע ממה שנגד הטבע.

 

ישו נשאל מה יקרה לחומר בסוף הימים? והוא עונה שיחזור לטבע שלו. הבעיה היא לא חטא, אלא אנשים שיוצרים אותו על ידי ערוב לא נכון עם העולם, מעורבים בתשוקות, וזה מביא את הצער לחייהם. הבן של האדם הוא בפנים, וצריך ללכת בעקבותיו ולא לפי תקנות.


מרי מסבירה לתלמידים לאחר שהוא הולך איך אפשר להשתמש בחזיונות, לראות אותם עם המיינד, ולעבור דרך התשוקות במסע לשחרור, היא מורה רוחנית. הם מודים שישו אהבה יותר מכל אחד. היורשים של ישו הם אלו שיכולים לעשות את המסע הרוחני, המורה המעביר ידע וישועה הוא המודל.

בברית החדשה הורד מעמדה של מרי מגדלנה.

 

הבשורה של מרי gospel of mary
introduction by Karen l. King. The nag hammadi library, James. E. Robinson

זהו ספר קצר יחסית, המחולק לשני חלקים:

בראשון שיחה בין ישו לתלמידים הנוגעת בעניין החטא שלפי ישו הוא לא דבר אישי, אלא נובע מהערבוב בין חומר לרוח והוא מצב קוסמי. בסוף הימים הכל יחזור למקומו.
ישו נפרד מהם לשלום, מזהיר אותם ממי שינסו להנהיג אותם בכיוון הלא נכון, ומשביע אותם ללכת ולהטיף את הבשורה של מלכות השמים. לאחר שהוא עוזב מרי מנחמת אותם ומכוונת ליבותיהם אל הטוב ומילות ישו.


החלק השני של הספר הוא מריה מגדלנה מתארת חזיון ושיחה אישית שהייתה לה עם ישו. הטקסט הוא בצורה של דיאלוג ומתחיל בשאלה של מרי  לישו איך זוכים לחזיון? 
הוא מסביר שהנפש רואה דרך המיינד שהוא בין הנפש לרוח. יש חלק חסר בספר ולאחריו יש הסבר איך הנפש עולה ועוברת דרך ארבעה כוחות, שהם ארבע היסודות. היא מתגברת עליהם וזוכה לגנוסיס, שקט נצחי.

 

לאחר שמריה מספרת על החיזיון לתלמידים, אנדרו ופטר מאתגרים אותה בכך שהלימוד הזה משונה, ועל כך שניתן לאישה. לוי נוזף בפטר ומגלה שהמשיח אהב אותה יותר מכולם, הוא ממריץ לכולם לצאת ולהטיף.

 

העימות בין מריה לפטר מופיע גם בבשורה לפי תומא, הבשורה למצרים, ופיסטיס סופיה. פטר ואנדרו מייצגים את הנצרות האורתודוקסית שלא מאמינה בהתגלות מיסטית אזוטרית, ולא מקבלת נשים כמורות. מרי היא האהובה של ישו, בעלת הידע ויכולת ההוראה. נעלית על השאר בזכות חזיונות ולימוד פרטי, ובעלת יכולות לחזר את התלמידים ולכוונם לדרך הנכונה.


הטקסט הוא דיאלוג, העוסק בין השאר בסוף העולם, העלייה השמימית, קוסמוגניה מקוצרת ועולמות אחרים. הוא נכתב במקורו ביוונית במאה השניה. לא נמצא בספריית נאג חמאדי, אלא באוספים גנוסטיים אחרים.

 

הטקסט עצמו

ישו חוזר על המשפטים מי ששומע ישמע, מי שמבין יבין. מדבר על הטוב שנכנס בתוכם להחזיר אותם למקור. נפרד מהם באומרו: יהיה השלום אתכם, קבלו את השלום שלי, כמו האחווה הלבנה בבולגריה.
אומר שבן האדם נמצא בתוכם! שוב כמו האחווה הלבנה.
הספר פורסם כבר בסוף המאה ה19 וייתכן ודונוב הכיר אותו.


פטר פונה למרי בתור אחות שהמשיח אהב יותר מכל ומבקש ממנה שתגלה את מה שלמדה ממנו, והיא מסכימה.

מרי רואה את ישו בחזון ומספרת לו על כך, הוא שמח על כך שהיא לא פחדה בראותה את החזיון, מכיוון שהיכן שהמחשבה נמצאת שם יש אוצר.

הנפש עולה דרך ארבע צורות. הכוח הרביעי לובש שבע צורות: חושך, תשוקה, בורות, תשוקה למוות, ממלכת הבשר, חוכמה טיפשית של הבשר, חוכמה כועסת.

 

מאמרים על הרמטיציזם והרמס טרימגיסטוס - לחצו לקישור

הרמטיציזם

אפלטון ופלוטינוס

קורפוס הרמטיקה

סיכומי ספרים מנאג חמאדי בעלי אוריינטציה הרמטית - לחצו לקישור

ספרות הרמטית בנאג חמאדי

על השמונה והתשע

אסקלפיוס

הודיה

הדיון השלם

רעם מחשבה מושלמת

הבשורה לפי יהודה

הבשורה לפי מרים

פראפראזה של שם

 

 

הרשמו לרשימת התפוצה שלנו