לפרטים נוספים: 1-700-50-9992

הגוף ונישואים - טיולים לרחבי העולם

The gnostics. David brake

ההתייחסות לגוף היא אמביוולנטית, מצד אחד זה כלא, מצד שני ניכרים בו עקבות של האלוהי.

הדימוי של הגוף כקבר, כלא, נפוץ מאד בעולם העתיק, גם בקרב הפילוסופים היוונים. וגם החלוקה לדחפים חייתים המתבטאים בין השאר במין, ודחפים אנושיים – סוקרטס.

פלוטינוס משתמש במונח suma להתייחס למשהו יותר יפה ומעודן מהחלק הגס של גוף האדם.
האהבה האלוהית הלבישה את הלוגוס בגוף, לפי הבשור לאמת. הגוף של ישו מגלה את גוף האלוהים. הוא הופיע בגוף. בפיליפ הגוף של האב התגשם ביום שבו האב התאחד בחדר הכלולות עם הבתולה השמימית.

הוולנטינים האמינו שישו היה מסוגל לאכול מבלי להפריש צרכים. קלמנט מקבל. הוא אכל בדרכו והאוכל לא נקרב בתוכו, מכיוון שהוא לא היה נתון לריקבון. דרך שליטה מגיעים לרמות גבוהות של קיום, ישו עבר למען אלוהים.

 

מרסלינה הגיעה לרומא ב155-160 ולימה את תורת קרפורקטוס. היא השתמשה בדמויות של פילוסופים כולל ישו, כולל כזו שנעשתה על ידי פילטוס. זה התחלה של כת של תמונות – דמויות. בזמן העתיק תמונה ופסל היו חלון לנשמה.

 

היכולת לעמוד היא חשובה בדמות האדם. בסוד של יוחנן, רק אלוהים יכול לגרום לאדם שזוחל על הרצפה לעמוד. הנפש, נשמה, רוח, נכנסת לאדם רק בשלב שני, כי היצירה שלו לא שלמה, בין אם על ידי נשיפת אילדבאות, ועל ידי זה ריקון הכוח שלו, ובין אם על ידי אלוהים הגובה. או על ידי סופיה וחווה. שמעוררת אותו.

לפי היפוליטוס – בישוף קפריסין, הנחשיים לימדו שהאדם הראשון, שכב בלי נשמה כמו פסל, דמות של האדם אדמס למעלה. מבטא את השקט הראשוני. כשהארכונים רצו לשעבד אותו נתנו לו נפש והחיו את תנועתו, כדי שיסבול וייענש.

 

לפי הנחשיים המסתורין של סמותרקיה מהללים את האדם הראשוני, אדמס, מכיוון שבמקדש בסמותרקיה היו שני פסלים של אנשים ערומים עומדים זקוף עם ידיים מושטות למעלה לשמיים ואבר מין זקוף. אלו הם "דמויות של האדם הקדום והאדם הרוחני שנולד".

התנוחה הזקופה מאפשרת לאדם להסתכל למעלה על הכוכבים וסדר תנועתם.

 

המוח זה האב והמוח הקטן זה הבן. חלק מחלקי הגוף מסמלים את הסדר הקוסמי. , ארבע הנהרות בגן עדן הם ארבע החושים.
הבן זה כמו היכולת לראות, האור בעין, הנמשך עד לכוכבים, באישון יש מעבר בין אור וחושך ביקום, כי הוא מכוסה על ידי העפעפיים. המעיים זה כמו הנחש המלמד ידע, נחבא בתוכנו.

 

פלוטינוס עודד התבוננות ביופי של הגוף המדיטציה המובילה ליופי האלוהי. הואשם על ידי מתנגדיו כמעודד מתירנות הפוגעת ביכולת להתרכז.

הגוף יכול להיות בית לאנרגיות גבוהות או שדים, תרגול של עמידה בעלייה השמימית, מעין סגפנות. המיינד הוא אור לגוף שמשתנה. כמו בסמינר בכרתים הרוח נדלקת וממלאה את הגוף בזמן התקשרות אלוהית. בפיליפ נאמר שהאיש הקדוש כולל את גופו, הוא הופך את הלחם שאוכל לקדוש.

צריך לשמור על הפוזה של הגוף בזמן התפילה. לשאת אותו בגאון.

 

לפי "מקור העולם" בספריית נאג חמאדי, יש קשר בין יין לסקס, שתיית יין מעלה את החשק, שני הדברים באו מאותו מקור, וצריך להימנע מיין שהוא ארוס.

באופן כללי בגנוסטיות יש עידוד של הימנעות ממין ותשוקה מינית. גם הכתב על הנפש מגנה את שתיית היין. ולימוד אוטוריטי גם כן

יש גם הימנעות מאכילת בשר. פטולמי במכתוב לפלורה מדגיש צום פיזי כמבוא לצום רוחני, הצום צריך להיעשות עם ידע. יש גם טענה שאכלו בשר קורבנות – איראנוס

הימנעות ממין. קשורה לפוטנציאל אנושי אידיאלי ודרכים להגשמתו. אבל היחידות נתפשה כאידיאל רוחני קודם כל. אין עדויות לקהילות נזירים או נזירים עצמם.

 

היה מושג שנקרא נישואים רוחניים, חיים ביחד ללא סקס. פאול מסמוסטה היה בסוג קשר כזה בסוף המאה ה3. וידוע גם על נזיר ממצרים. זה נחשב כהתמרה של אנרגיית חושים למשהו רוחני, כמו האהבה החצרונית בימי הביניים. עמ 148. איראנוס טוען כנגד הגנוסטים שעושים את זה.

וויליאמס טוען שהבשורה על פי פיליפ היא סוג נוסף של נישואין רוחניים. חדר הכלולות. לעומת גינוי של נישואים רגילים. הנחשבים מזוהמים, כל האזכורים של נישואים קדושים בפיליפ הם נישואים רוחניים. המושלמים מתעברים על ידי נשיקה, שמעבירה את נשמת החיים , עמ 159. צריך להינשא, להתאחד עם בן הזוג הרוחני כדי לא להיות מותקף בחיים על ידי המין השני. לאחד את הדמות עם המלאך, התאום שלנו. אלטר אגו, פנאומיק ומלאך.

הרשמו לרשימת התפוצה שלנו