לפרטים נוספים: 1-700-50-9992

הכתב על התחייה - טיולים לרחבי העולם

הכתב על התחייה treatise on resurrection The gnostic discoveries, m. y. meyer

קודקס 1 הוא ברובו וולנטי: התפילה של השליח פאול, הבשורה של האמת, הטריפרטיט טרקטט, והיחיד שלא וולנטיני זה הספר הסודי של גיימס. שיש בו מרכיבים וולנטינים

הספר על התחייה נכתב לאדם בשם רגינוס והוא דן במשמעות האמיתית של התחייה, שהיא רוחנית וקורית בחיי אנשים. ישנם שלושה סוגי תחייה לפי רוח, נשמה, גוף. התחייה קורית במעבר לחיים רוחניים. המסורת הזו מופיעה במכתבי פאולוס לטימוטי באזכור שלילי.

 

ישו בלע את המוות ואנו חווים תחייה, גם של גוף רוחני, קשור לטרנספיגורציה.

הישות המקורית היא עומק, תהום, מעליה – תחתיה הפלרומה של זוגות איונים, סופיה תחתונה. יש דברים שקורים בתוך המלאות ויש מחוצה לה.
בין שתי העולמות ישנו גבול שנקרא צלב.
התשוקות והרצונות של סופיה נהיים החוכמה בעולמות התחתונים.

אלוהים הוא בתוכנו. 

 

הדרשה על התחייה the treatise on the resurrection
introduction Malcolm l. Peel. The nag hammadi library, James. E. Robinson

התחייה היא לא של הגוף ולא של הרוח, ללא מודעות אישית. אלא היא התפרקות הגוף והנשמה, מודעות, לובשת גוף אור חדש.

הספר עונה על שאלות לא ברורות בברית החדשה ובמיוחד איך מגיעים לתחייה אישית, והדוגמא היא ישו, האמונה בתחייה של ישו מביאה לתחייה אישית.

בזמן המוות הנבחרים יחוו הפרדה של הפנימיות והחיצוניות. הטבע האינטלקטואלי, המיינד, מהגוף הנראה. אבל האישיות תישאר וזה מה שמסביר הופעות של משה ואליהו לאחר המוות (הר תבור). התחייה קורית כבר עכשיו בחיים הללו דרך האמונה בישו. מי שיודע שהמוות בלתי נמנע ומאמין בניצחון ישו על המוות, קם לתחייה, משתחרר משלטון היקום ונהיה אחד עם המשיח.

 

הספר שייך לבית ספר של וולנטינוס. נמצאים בו רעיונות פלטוניים של הבדלה בין עולם ההוויה ועולם ההתהוות והריקבון, עולם האינטליגנציה ועולם החישה, קדם קיום של נשמות ותרגול למוות. לעומת זאת אין חיפוש אחר חוויה מיסטית אקסטטית של אחדות עם האחד. יש התייחסות לפלרומה ראשונית שסובלת פגיעה, אותה המשיח צריך לתקן.

ישו מרכזי בטקסט ויש התייחסות לברית החדשה כסמכות עליונה והוכחה. יש כאלו הטוענים שולנטינוס עצמו כתבה. הזמן הוא אמצע המאה השנייה. ייתכן וזה היה מכתב כלשהו, כמו המכתב לפלורה.

 

הטקסט עצמו

מתחיל בתיאור אנשים שרוצים ללמוד הרבה דברים אבל לא נוגעים באמת. צריך להאמין ואלו מעטים.

איך ישו גילה דברים בעודו קיים?

הוא דיבר על חוק הטבע שנקרא מוות. הוא היה אלוהים ואדם, דרך זה התקיים התיקון של הפלרומה.

המושיע בלע את המוות, שם בצד את העולם הקמל והפך עצמו לאיון נצחי והרים עצמו בולע את העולם הנראה על ידי הלא נראה. נתן לנו את דרך הנצחיות, סבלנו וקמנו איתו ועלינו לשמיים. כשאנו בעולם לובשים אותו אנחנו הקרן, מחובקת אתו עד שקיעתנו, המוות. ואז עולים לשמיים אתו כמו קרניים של השמש, זאת התחייה הרוחנית שבולעת את הפסייכי באותה דרך כמו הגשמי.

קמים לתחייה בזכות האמונה, המחשבה שלאלו שנושעו לא תיעלם, והמיינד של אלו שידעו אותו לא יעלם. נגזר מלכתחילה שלא ניפול לטיפשות אלו שבלי ידע, אלא נכנס לחוכמה של אלו שידעו את האמת. מזכיר את הברית של אלסטו המוסלמית – אלוהים שואל את הנשמות האם אתם מכירות בי?

הפלרומה חזקה, העולם חלש, הכל הוא מה שהוא מכיל, לא נברא אלא היה קיים. קיבלנו גוף כשירדנו לעולם, ונקבל גוף שנעלה לאיון, יותר טוב מהגוף הוא זה שנותן לו חיים.
זה שבא מהוויה לכבודך האם איננו שלך? הוא קיים בתוכך? אבל מה הוא שחסר לך בחייך? שעשית מאמצים ללמוד?


הדבר היחיד שגואל אותנו מהעולם הוא הכל שאנו הננו. קיבלנו ישועה מקצה לקצה צריך לחשוב כך, רק החלקים החיים ייוושעו, אלו שבפנים יקומו לתחייה, לא החלקים הפיזיים. התחייה היא גילוי אלו שקמו כמו אליהו ומשה. העולם הוא אשליה. הכל ישתנה, אבל לא התחייה, היא המעבר לחדש, הגילוי של מה שישנו, השינוי של דברים. האור זורם אל החושך, בולע אותו והפלרומה מתקנת עצמה. אלו הדימויים של התחיה

אל תחשבו בחלקים, וחיו בפשרה. מי שיודע שימות, יכול להחשיב עצמו קם לתחייה גם כן.

 

הנושאים הקיימים בספר הם ההרס של הרע מצד אחד וההתגלות של הנבחרים מצד השני, הפתרון של האצלת אמת ורוח, החסד הוא מהאמת.

 

ספרים ומאמרים הקשורים לבית ספר של וולנטינוס (לחצו לקריאה):

ספרות וולנטינית

מדרש בשלושה חלקים

הכתב על התחייה

הבשורה של האמת

הבשורה של פיליפ

מאמר על וולנטינוס ובית הספר שלו

הרשמו לרשימת התפוצה שלנו