לפרטים נוספים: 1-700-50-9992

המאמצים - טיולים לרחבי העולם

האדופשיונים - המאמצים
כת ותורה גנוסטית נוצרית קדומה שקודמה על ידי פאול של סמוסטה, הפטריארך של אנטיוכיה במאה ה-3 .
המאמצים הם אלו המאמינים שישו נולד אדם פשוט ונהייה אלוהי רק מאוחר יותר בחייו כתוצאה ממסירותו לאל. ועל ידי כך נהיה הקורבן השלם להציל את האנושות. יש שתי נקודות מרכזיות בחייו של ישו הטבילה והתחייה. המאמצים היו פופולאריים במאה ה-3, והוכרזו ככפירה על ידי הכנסייה מאוחר יותר. תורת האימוץ עומדת כנגד תורת רוח הקודש, הלוגוס, כפי שהיא מופיעה ביוחנן, וניתן לראות שרידים שלה בספר של מארק ובשליח פאול. היא התחרתה בתורת הקיום הקדום של ישו כלוגוס. המאמצים האמינו שהמשיחיות הצטרפה לישו בדמות יונה, ורק מאז הוא יכל לעשות ניסים. המשיחיות אימצה אותו. ישו אומץ כבן על ידי האלוהים ולא היה בנו של אלוהים.

 

פאול מסמוסטה נתמך על ידי המלכה זנוביה מתדמור, כשהיא הובסה על ידי אורליאן, הוא ציווה על פאול לפנות את כסאו לטובת בישוף אחר. לפני כן מועצה כנסייתית גינתה אותו ואת תורותיו ומינתה אחר במקומו. פאול ליווה את עצמו עם שתי עלמות נאות מראה, אחיות. והואשם גם בראוותנות.
מדבריו: "איננו מריעים לחיים שנותנים עצמם מפני שכך זה טבעם, אלא אנו נותנים כבוד רב לחיים שנותנים עצמם מפני שהגישה שלהם היא זאת של אהבה, וכך על ידי נתינת עצמם מפני שהמניע המעשיר אותם הוא אותו אחד ודומה, הם מתחזקים ומאושרים על ידי הכוח האחד והדומה שחי בכל דבר. שבו הכוח לעולם גדל. כך שהוא לא מפסיק לנוע. זה היה בזכות אהבה זו שהמשיח התאחד עם האל, כדי לא להיפרד ממנו, אלא במשך כל הדורות לשמור על אותו רצון אחד ודומה ואותה פעילות אתו, פעילות שתמיד היא בעבודה למען הגשמת הטוב".
"אל תתפלא אם כן שהמשיח היה לו אותו רצון עם האל, כי כשהטבע מתגשם בחומרים של הרבים הוא מגשים את האחד והדומה, כך שהגישה של אהבה יוצר ברבים אחדות ודמיון של רצון שמוגשם על ידי אחדות ודמיון של אישור וסיפוק הטוב.

 

מאמרים על הגנוסטיות - לחצו לקריאה

ספרות גנוסטית

מיתולוגיה גנוסטית

היסטוריה גנוסטית וסקירה כללית

בתי ספר גנוסטיים

המאמצים

המניכאים

הפאוליקנים

המסיליאנים

הקתרים בצרפת

הבוגומילים 

הרשמו לרשימת התפוצה שלנו