הצהרת נגישות

נגישות אתרים
תרבויות עולמי פועלת בכדי שאתר האינטרנט יהיה נגיש ושוויוני לכולם
לצורך כך הנגשנו את האתר לאוכלוסיות הבאות
- מוגבלי ראייה כולל עוורי צבעים, לקויות ראיה ועוד
- מוגבלים מוטורית בידיים , כאלו שקשה להם עם העכבר והמקלדת
- אנשים עם קשיים מסוגים שונים כגון: קריאה, למידה, הבנה, ועוד
• אנשים עם קשיים נוספים, מכל גווני הקשת: קשיי קריאה, קשיי הבנה, לקויי למידה ועוד.
באתר אנו משתמשים ברכיב עזר להנגשת אתרים על פי תקן ישראלי 5568 ברמת נגישות AA כמוגדר ב: W3C's Web Content Accessibility Guidelines 2.0

דגשים בנגישות
ישנם מספר חלקים – סעיפים חשובים שמבטיחים הגדרת האתר כנגיש לקהל המוגבל. ואלו הם
•התאמה לקורא מסך   •ניווט מקלדת   •חסימת הבהובים   •מונוכרום   •ניגודיות כהה   •ניגודיות בהירה   •הגדלת גופן   •הקטנת גופן   •גופן קריא   •סמן גדול לבן   •סמן גדול שחור   •הגדלה   •הדגשת קישורים   •הדגשת כותרות   •תיאור לתמונות  

הסתייגות
יחד עם זאת נסייג ונאמר שמפני שהאתר שלנו כולל מערכות הזנת תוכן שונות שפועלות לפי שיטת WYSIWYG ייתכן שחלקים בדפי התוכן לא יצליחו להיות מונגשים בצורה כוללת, וייתכן שתצטרך התערבות בקוד האתר נוספת. במידה וגילתם מצב כזה, אנא צרו קשר בכדי שנוכל לטפל בכך באופן המהיר ביותר.
כמו כן במקרים מסויימים האתר שלנו מציג תוכן שבא מאתרים אחרים, שחלקם טרם הונגשו ואין לנו אפשרות לאחריות על צד ג', אך נשמח לקבל הערות ולהפנות את תשומת לב הגורמים הקשורים בכך.

פניות
כל שאלה, הבהרה, הצעה ופניה באופן כללי שקשור לאתר אנא שלחו לדואר אלקטרוני ל
support@nagishnow.com
סגור
לפרטים נוספים: 1-700-50-9992

הר אתוס - טיולים לרחבי העולם

הר אתוס
 
הר אתוס הוא הר נפלא בצורת פירמידה המתנשא לגובה אלפיים מטר מתוך הים האגאי בקצה חצי אי צר ומיוער. המים הגועשים סביבו והסלעים שבחיבור ליבשה עשו אותו כמעט בלתי נגיש בימי הביניים. היופי הטבעי שלו גרם לכך שמרים, אם ישו, שעברה במקום ביקשה שיקדישו לו אותה ומאז הוא נקרא "גן מרים". במאה ה13 מוצאת מסורת ההיסיכייה בית במרכז הרוחני המתפתח בהר אתוס, נזיר בשם ניקפורוס המתבודד אומר כי תכלית החיים הרוחניים היא לגלות את "האוצר החבוי בלב", לאחד את הרוחני (נוס) עם הלב – משכן האל, זה המשכן האמיתי של הר סיני. איחוד זה נעשה דרך "הורדה, דרך נשימה, של הרוחני אל הלב."
 
ניקפורוס משלב את התפילה של ישוע עם טכניקה של נשימה. הוא כותב חיבור בשם "על שמירת הלב", ומתאר בו את שיטתו: "כפי שאמרתי לך, שב בנוח, רכז את הכוח הרוחני שלך בנחיריים, זוהי דרך הנשימה אל הלב. דחוף בכוח, אלץ אותו לרדת אל ליבך, וכאשר זה יגיע לשם, אתה תדע שמחה. כאדם החוזר הביתה לאחר היעדרות ארוכה, ואיננו מסוגל עוד להכיל אל שמחתו נוכח אשתו וילדיו. כך היסוד הרוחני שלך, כשהוא מתאחד עם הנשמה, זורם בשמחה ובעונג שאין לתארו במילים. אבל לאחר שהיסוד הרוחני שלך הגיע לשם, אל לו לשתוק או לשקוע בחוסר מעש, אלא שעליו לחזור ללא הרף ולומר, "אדוננו ישו המשיח, בן אלוהים, רחם עליי!"



 

הדבר החשוב ביותר זה התפילה הפנימית שנקראה גם התפילה הבלתי פוסקת, התבוננות וחיי פרישות. זה מביא להאלהה שמתבצעת ביחד עם התנסות באור מיסטי. לזה נלוות אקסטאזה.
הנזירים הקדושים הקרינו את אור החסד, כאשר נזיר מתבודד היה שקוע בתפילתו, תאו היה מוצף אור. יש קשר בין תפילה, אור מיסטי, והאלהה, זה מופיע כבר במאה ה4 ושוב לאחר אלף שנה בהר אתוס. הנזירים טענו שהם זוכים ליהנות מן האור שטרם נברא
 
אפשר להגיע לאל דרך המילה המתארת את מהותו. המילה קשורה לאור האלוהי, ללוגוס. ישוע במקרה הזה הוא האלפא - ראשית, והאומגה - התכלית, הוא קודם כל משיח, זאת אומרת גואל האדם ומחברו לעולמות הרוחניים, ורק אז הוא בן האלוהים, בדרך זו האור האלוהי יכול לעבור דרכו. המשפט "רחם עלי" מביא את האלוהים ממקומו בשמים אל החסד הפרטי של האדם. הרעיון המרכזי של של תיאולוגיה זו הוא האלהת האדם – תיאוזיס. האפשרות של בן אדם להיהפך לאל, לטפס במעלה הסולם הרוחני להיהפך לדמוי מלאך. היא מסתמכת על פאולוס, הבשורה על פי יוחנן, חזון יוחנן, ופסוקים מהתנ"ך.
 
גריגוריוס מסיני 1255-1346, תורם להתפתחות הזרם הסיכסטי של הר אתוס, הוא עומד על התפקיד המרכזי של זיכרון האל "וזכרת את יהוה אלוהיך" דברים ח' 18. "וזכרת את יהוה אלוהיך כי הוא הנותן לך כוח לעשות חיל למען הקים את בריתו אשר נשבע לאבותיך כיום הזה". זיכרון האל הופך אדם מודע כל העת לחסד של הטבילה, שנסתר בשל החטאים. זיכרון האל לא יכול להשתחרר בקהל, אלא בבדידות.
 
האור האלוהי שאותו ראו הסיכסטים היה "אור ההשתנות" בהר תבור, כשישו מופיע לפני תלמידיו בצורתו האמתית, כישות אור רוחנית. ההשתנות לא הייתה בישוע, אלא בתלמידים, שזכו, הודות לחסד אלוהי, לראות את ישו באור הראשון של הבריאה. לבני האדם יש את היכולת הזאת והיא תוחזר אליהם בזמן הגאולה.
"מי שנוטל חלק באנרגיה האלוהית נעשה בעצמו, במידת מה, אור. הוא נעשה אחד עם האור ויחד עם האור הוא רואה בערות גמורה את כל מה שנסתר מעיני אלה אשר לא זכו לחסד זה."




 
מסורת ההיסכייה דגלה בכך שחיי הנזירים הם על פי המלאכים, יש מאבק בין אנרגיות אור שמובלות על ידי מיכאל שר האור לבין אנרגיות חושך של העולם. יש שוויון בין האלהה ובין גאולה שנובע מחידת ההתגשמות. האל ברא את האדם כשהוא מצויד באורח התרבות אלוהי ובלתי חומרי. המיניות והמוות נפלו עליו בשל החטא הקדמון. התגשמותו של הלוגוס (המילה האלוהית) אפשרה את התיאוזיס, אבל הדבר נעשה תמיד אך ורק בחסד אלוהים.
 
כיום יש עשרים מנזרים גדולים בהר שנחשב לרפובליקה נזירית עצמאית בעלת ריבונות משל עצמה. אי אפשר לבקר בו ללא אישור. שלטונות המקום מרשים רק למאה וחמישים אנשים בכל יום להיכנס למקום שבו אין כבישים, אין נשים, אין קשר לעולם החיצון, והחיים בו נמשכים כמו בתקופה הביזנטית.

אלא שבהר נמצאים מוסדות הלימוד הגבוהים ביותר של כל העמים האורתודוקסים, ספריות עתיקות וחשובות ואוצרות אומנות, הכנסייה החשובה ביותר של רוסיה נמצאת בהר, וכך גם הכנסיות החשובות ביותר של סרביה ובולגריה. גם לגיאורגים ולרומנים נציגות בהר. הרבה מהנזירים והמנזרים בהר הם יוונים, כיום מצטרפים אנשים מכל העולם ויש גידול באוכלוסייה המונה קרוב ל2500 נזירים, רבים מהם (לפי הויקיפדיה) בעלי תואר אקדמי.





מאמרים על יוון הביזנטית נוצרית
מנזרי יוון
הר אתוס
גרגורי פלמס

סדרת מאמרים נצרות יוונית
מיסטיקה ביזנטית
היסטוריה ביזנטית
 

מאמרים על תרבות יוון - לחצו לקישור

סדרת מאמרים אלי יוון
סדרת מאמרים דת יוון
סדרת מאמרים מיסטריות ביוון
סדרת מאמרים היסטוריה יוון
סדרת מאמרים מיתולוגיה יוונית
מסע הגיבור
תיאטרון יווני
פילוסופיה יוונית
הדרך היוונית
 
מאמרים על אזורים  ואתרים ביוון - לחצו לקישור
אתרים ביוון
תרקיה היוונית
מקדוניה היוונית
אפירוס
כרתים
סמותרקי
אלואסיס
פרתנון באתונה
תבאי
פלפונס
דלפי
סלוניקי

 
רשימת
תפוצה
לקבלת מידע נוסף אודות טיולים חדשים ישירות
לתיבת האימייל שלכם, הרשמו למועדון הלקוחות שלנו