הצהרת נגישות

נגישות אתרים
תרבויות עולמי פועלת בכדי שאתר האינטרנט יהיה נגיש ושוויוני לכולם
לצורך כך הנגשנו את האתר לאוכלוסיות הבאות
- מוגבלי ראייה כולל עוורי צבעים, לקויות ראיה ועוד
- מוגבלים מוטורית בידיים , כאלו שקשה להם עם העכבר והמקלדת
- אנשים עם קשיים מסוגים שונים כגון: קריאה, למידה, הבנה, ועוד
• אנשים עם קשיים נוספים, מכל גווני הקשת: קשיי קריאה, קשיי הבנה, לקויי למידה ועוד.
באתר אנו משתמשים ברכיב עזר להנגשת אתרים על פי תקן ישראלי 5568 ברמת נגישות AA כמוגדר ב: W3C's Web Content Accessibility Guidelines 2.0

דגשים בנגישות
ישנם מספר חלקים – סעיפים חשובים שמבטיחים הגדרת האתר כנגיש לקהל המוגבל. ואלו הם
•התאמה לקורא מסך   •ניווט מקלדת   •חסימת הבהובים   •מונוכרום   •ניגודיות כהה   •ניגודיות בהירה   •הגדלת גופן   •הקטנת גופן   •גופן קריא   •סמן גדול לבן   •סמן גדול שחור   •הגדלה   •הדגשת קישורים   •הדגשת כותרות   •תיאור לתמונות  

הסתייגות
יחד עם זאת נסייג ונאמר שמפני שהאתר שלנו כולל מערכות הזנת תוכן שונות שפועלות לפי שיטת WYSIWYG ייתכן שחלקים בדפי התוכן לא יצליחו להיות מונגשים בצורה כוללת, וייתכן שתצטרך התערבות בקוד האתר נוספת. במידה וגילתם מצב כזה, אנא צרו קשר בכדי שנוכל לטפל בכך באופן המהיר ביותר.
כמו כן במקרים מסויימים האתר שלנו מציג תוכן שבא מאתרים אחרים, שחלקם טרם הונגשו ואין לנו אפשרות לאחריות על צד ג', אך נשמח לקבל הערות ולהפנות את תשומת לב הגורמים הקשורים בכך.

פניות
כל שאלה, הבהרה, הצעה ופניה באופן כללי שקשור לאתר אנא שלחו לדואר אלקטרוני ל
support@nagishnow.com
סגור
לפרטים נוספים: 1-700-50-9992

הרודטוס - טיולים לרחבי העולם

הרודטוס אבי ההיסטוריה היווני

הרודטוס נחשב לאבי ההיסטוריה, חי ופעל באתונה המאה ה5 וכתב ספרים על מאורעות תקופתו. הוא מסביר את מוצא היוונים, הדורים נדדו בצפון יוון ואז באו והתיישבו בפלופונס, האיונים הם פלסגים במוצאם, והם באו מאזור תסליה והתיישבו באתיקה. שם נוסדה אתונה שבתחילה הייתה תחת שלטון הטיראנה של פיסיסטראטוס. ולאחר מכן סולון ייסד אותה כחבר אזרחים דמוקרטי, במקביל לכך נוסדה ספרטה וקיבלת על עצמה את חוקי ליקרגוס בתמיכת הפיתיה בדלפי.
 
הרודטוס מספר על המאורעות באסיה הקטנה עד הגעת הפרסים, קיומה של ממלכת לידיה שנשלטה על ידי בני הרקולס. הלידים היו הראשונים שטבעו מטבעות ועסקו במסחר קמעוני, הם היו עשירים וחזקים, אך נפלו בידי הפרסים בעקבות פירוש לא נכון של נבואת הפיתיה מדלפי, לפי הרודטוס זה היה אירוע מכריע בהיסטוריה של העולם שבעקבותיו הפרסים הפכו לאימפריה רודפת מותרות, בעוד שעד אז היו אנשים פשוטים שחיו בארץ טרשית. הדבר הוביל בהכרח למלחמות בין היוונים לפרסים שהסתיימו בניצחון מזהיר של יוון המבשר על עלייתה של אתונה ותחילת התקופה הקלאסית (מאה 5 לפנה"ס).
 
הרודטוס מספר על תחילת התרבות ביוון. הערים הראשיות יצגו תפישות שלטון ועולם שונות: בקורינתוס הייתה אריסטוקרטיה. ספרטה נשלטה על ידי שני מלכים מוגבלים בכוחם על ידי חוקים, בשילוב מפקדי הצבא, שהיוו אריסטוקרטיה המעורבת בהחלטות.
תזאוס ייסד את אתונה כפוליס. היה לו קבר באתונה. החוק ביוונית זה nomos זה גם החוק הכתוב וגם המנהגים בעוד שהחוקה נקראת פוליטאה, וזה גם השם לחבר האזרחים. אתונה נקראה מדינת האתונאים, לא היה דבר כזה שנקרא אתונה. העיר הייתה התושבים, מה שחשוב זה הקהילה.

 


בתחילת המאה ה6 לפני הספירה, נולדה אתונה הקלאסית, כפי שאנו מכירים אותה. סולון היה מייסדה והמחוקק שלה, הוא יצר ממשלה בהתאם לרוח הזמן, ונתן לאנשים הפשוטים חלק בה, זאת הייתה הדמוקרטיה הראשונה בעולם. הרעיון של זכויות האזרחים צבר כוח אל מול הסדר הישן הנחלש, אלא שעם הזמן המדינה קטנה נשלטה על ידי אריסטוקרטיה חקלאית, ככל שהמסחר התגבר האריסטוקרטיה נהייתה יותר עשירה ויותר מסחרית. סולון היה טוב מכדי לרצות כוח בשביל עצמו. הוא הבין (כמו תוקידס) שבכוח יש רוע המביא לחמדנות שאין לה גבול. "אנשים מונעים על ידי חמדנות לרכוש עושר בדרכים לא ראויות" הוא כתב. "ומי שיש לו הכי הרבה עושר תמיד רוצה כפול". המסקנה: "אנשים עם כוח הורסים את העיר".
 
המלחמות עם פרס והניצחונות המדהימים של סלמיס ומרתון יצרו תחושה של התעלות, זו הייתה תקופה שבה הרוח האנושית ניצחה וחופש היה באוויר, חופש של דיבור ומחשבה, ושמחה. הקוד המוסרי של אתונה התבטא במחזה "המתפללים" של אוריפידס. משלחת מארגוס פונה לשליטי אתונה בבקשה לעזרה במילים הבאות: "ראו את דברי האלוהים, ודעו שאתם מחויבים לעזור לאלו שקופחו, מחייבים להגביל ולהרוס את כל אתו שהורסים את החוק. מה מחזיק בין ארץ לארץ מלבד זאת, שכל אחד מכבד את החוקים הגדולים של הצדק."
 
אתונה קשורה ל"יונים" תור הזהב שלה היה בזמנו של פריקלס ששלט במשך שלושים שנה. 460-429 לפנה"ס, אז הוקמו רוב המבנים על האקרופוליס כולל הפרתנון, ואתונה הגיעה לשיא כוחה, מה כבר לא נאמר על המקום הזה. ועד שלא תבקרו לא תאמינו. העתיקות המרשימות ביותר ביוון נמצאות על גבעה בלב העיר החדשה של אתונה. המקדש של אתנה – פרתנון ומקדשים נוספים נותנים מושג לגבי גדולתה של העיר בתקופה הקלאסית. מוזיאון חדש שנפתח משלים את ההתפעלות. חברו הטוב של פריקלס היה הפסל פידיאס שהיה אחראי על מפעלי הבנייה.

 

 


הרודטוס מספר על העמים והערים שהיו גדולים ונפלו, ואלו הקטנים שעלו.

בלידיה שלטו בני הרקולס 500 שנה, אבל החליפו אותם קרויסוס ושושלתו. הם נתמכו על ידי האורקאל בדלפי ותרמו מנחות רבות למקום, נלחמו עם המילטים וערי יוון. וסארדיס. קרויסוס היה החמישי בשושלת והגדול מכולם, הוא נלחם באפסוס, והשליט מרותו על הערים האיוניות וכל מערב טורקיה, הרודטוס מספר על המפגש בינו לבין סולון האתונאי שמתארח בחצרו. בזמנו של קוריסוס נופלת ממלכת לידיה בידי הפרסים, לאחר שקרויסוס מבין לא נכון נבואה של האורקאל בדלפי.
אריון איש קורינתוס היה נגן הקתרוס הגדול בימיו והמחבר הראשון של הדיתיראמבוס (מזמור פראי לכבוד האל דינוסוס שהושר בצורה אקסטטית, בניגוד לפאאן המכובד שהושר לאפולו). ממנו התחילו הטרגדיה והקומדיה. הוא נזרק לים וניצל על ידי דולפין, שהפך לסמלו.

לפי הרודטוס הדורים נדדו בצפון יוון ואז באו והתיישבו בפלפונס, האיונים הם פלסגים במוצאם, וגם הם באו מאזור תסליה. הוא מספר את סיפור עליית הטיראנה של פיסיסטראטוס באתונה, ואת סיפור יסוד חוקי ספרטה על ידי ליקרגוס בתמיכת הפיתייה בדלפי. הרודטוס מספר את תולדות אתונה וספרטה כבדרך אגב, בעקבות התעניינות קרויסוס. מספר גם את סיפור המדים, הפרסים והמלחמה הגורלית בין הפרסים ללידים שהפכה את הפרסים לאימפריה רודפת מותרות, בעוד שעד אז היו אנשים פשוטים שחיו בארץ טרשית. הלידים היו הראשון שטבעו מטבעות ועסקו במסחר קמעונאי, הרודטוס מייחס להם חשיבות רבה בהיסטוריה של העולם.

 

ראו מאמרים - לחצו לקישור

כרונולוגיה היסטורית

התקופה המיקינית

הפלנקה היוונית

הפוליס היווני

ממלכות באסיה הקטנה

כרתים והממלכה המינואית

שקיעת יוון

היסטוריה ביזנטית

 

 

רשימת
תפוצה
לקבלת מידע נוסף אודות טיולים חדשים ישירות
לתיבת האימייל שלכם, הרשמו למועדון הלקוחות שלנו