לפרטים נוספים: 1-700-50-9992

התורה בקטשית 2 - טיולים לרחבי העולם

התורה המיסטית 2


לקריאת פרקים של התורה המיסטית 1 – לחצו כאן

 

מורה.

כפי שראינו עד כה: אחת הדרכים הטובות ביותר להבין את התורה הבקטישית היא על ידי התעמקות בשירה הבקטישית, מכיוון ששירה היא דרך ישירה לאלוהים. בתוך השירה נמצאת התורה הנסתרת, שמועברת על ידי המורשיט - המורה, ויחד עם זה, לפי התפישה הבקטישית, אין תחליף לחניכה ישירה. אצל הבקטישים יש חשיבות עליונה למורה, הוא השער שדרכו יכול החניך להגיע את האמת, יש לתת בו אמון מלא ולעשות כל מה שהוא אומר.

הבקטישים הם המסדר היחיד ששמר על השימוש בשפה הטורקית כשפה עיקרית (ולא בערבית) , והמורה לכן נקרא "דדה" או "בבה" או "מורשיט".

 

תפקידו של המורה – מורשיט: 

זה שאומר: אני מחפש אחר מוחמד עלי

חייב, קודם כל, וזה חיוני, למצוא מורשיט

ישנם הרבה סודות, סודות בתוך סודות

זה שנולד מתך אמו הוא בשר. זה רק חיקוי של משהו אמיתי.

אפשר להיוולד לתוך עולם המציאות רק דרך השפעתו של מורשיט.

זה שנולד מהאם הוא "אור החשיכה. זה שנולד ממורים רוחניים הוא "הוא אור ההדרכה הנכונה"

מי שהגיע למדריכים הרוחניים נהיה אותו אור.

מי שלא הגיע למורשיט לא יכול לדעת את אלוהים.

אם יש לך מורשיט אתה יכול להיהפך לאדם

אם אין לך מורשיט אתה נשאר חיה.

הנשימה, או העצמי של המורשיט, היא הנשימה, או העצמי של המציאות.

נפס של בלי בבה:

בניין נבנה על 4 קירות,

תן ברכה לחבר של ארבע הדלתות,

מה הבסיס של 3 הסונט (חובות לפי דוגמת הנביא), ו7 הפרז (מצוות חובה).

אדם חייב להגיע למסתורין הזה בהסתר.

מצא את המורשיט שלך, אם כן, פתור את בעיותיך

מהמורשיט שלך תמצא את הפתרון

המורשיט יגרום לך לפגוש את העיר הזאת (עיר המציאות).
 


שתיית עראק.

אחד המאפיינים הבולטים של המסדר הבקטשי הוא שתיית עראק טקסית שהיא חלק מרכזי בטקסים שלהם. השיכרון הפיזי מסמל את השיכרון האלוהי וקשור למסע הלילי של מוחמד לירושלים.

כמו שאופייני למסדר הריפאי לייצר מצב של אקסטזה על ידי תנועות הגוף וחזרה קולנית על שמו של אלוהים ותהילות לו, וכמו שהמוולני מייצר את "מצבו" על ידי סיבוב ודרכם המיוחדת לצלילם של הניי ושל התוף. כך הבקטשי טוען, ברוח של הסקרמנט, בזוכרו את ההכרה של האלוהים לפני שהבריאה התחילה. שהטקס האופייני הבקטשי מייצר מצב של שיכרון רוחני על ידי השתייה של יין או ראקי, ייתכן וזה מה שהיה במשך השנים הסוד הבקטשי...

 

שיר נושא הגביע של סאפי.

מוקרא על ידי הרהבר לאחר הטקס ובתחילת השעה החברתית.

 

"בוא, הו נושא הגביע של האחדות, הציע את כוס היין.

האדון שלהם יגרום להם לשתות מים טהורים.

משפתו חיים יבואו לאנשי האקסטזה.

אדונם יגרום להם לשתות מים טהורים.

 

לשתות את חלק מהיין של שפתך.

לשתות עד שתסופק מהגעה לאלוהים של האוהבים.

לבבות בוערים עם כל כך הרבה פרידה.

לשתות עד שתסופק על ידי ההגעה לאלוהים של האוהבים.

 

אלו ששותים גביע מהגביע של עלי, הוא הגביע המרומם.

שותים מהנצח, הם יאמרו כן.

זה הטקס שלנו, היין הזה שהתקבל מהקדוש.

הם שותים מהנצחי, הם יאמרו כן.

 

מהיין שלו (השתייה של הטקס) האנשים של הלב בהיותם שיכורים ומבולבלים.

עולים על גדותיהם כמו 7 הימים

מהנצחיות שתינו את הגביע הזה.

עולים על גדותיהם כמו 7 הימים.

 

לוואי וזה ייקח את המחסומים מאנשי הלב.

לוואי וזה יגלה את אור הירח של הלבבות.

הביאו למיידן את היין הזה של קווסר

לוואי ויגלה את אור הירח של הלבבות.

 

עבדך ספי, מחוץ לעצמי באהבי אותך,

דמעות מלאות דם נוזלות מעניי.

תנו לזה לעבור סביב שוב, אותו גביע בגוון וורד.

אלוהיהם יגרום להם לשתות מים טהורים.

 

סמאע בקטשית 

סמאע משמעו גם ריקודים וגם שמיים, הבקטישים מחזיקים את היד לפני הפרצוף בזמן הריקוד, וזה כמו ראי, הסוד האלוהי טמון בפרצופים, הדת הבקטישית מתמקדת באדם, הכל נמצא בתוך האדם.

כל הסודות הם בתוך האדם, הבקטישים, לכן, לא מקבלים לתוך המסדר שלהם באלבניה אדם שהוא לא שלם פיזית, והם בודקים את המועמדים בחמאם, עירומים (לפי עזים)

הסז – קוראן במיתרים...

עבדל פירושו אוהב, משובע, וגם שינוי, הבקטישים הראשונים, הבבות, היו אנשים מטורפים, הם נהגו לעשן חשיש, וידעו גם לשנות צורה....

 

שירים בקטישיים כפי שתורגמו בפסטיבל 

"עוד מעט נמות.

בינתיים בוא ונעשה חגיגה (סם)

עוד מעט הכלבים יאכלו את עינינו.

בינתיים בוא ונעשה חגיגה (סם).

זאת המציאות ואי אפשר לחמוק ממנה.

אז בוא ונעשה חגיגה (סם)"

(סם – שיחה רוחנית למען האהבה ושיח טוב בין אנשים)

 

מוות.

 בזמן המוות המלאך עזריאל בא לקחת את הנשמות, לכל אחד הוא מופיע בדמות אחרת, בדמות שמתאימה לאותו אדם. לטובים הוא יופיע כמלאך, לרעים כמפלצת, לטובים ריח בושם, לרעים בסרחון איום. כל נשמה נלקחת למקום שלאיו בחייה התכווננה, מי שהרהר באלוהים נלקח לאלוהים, ומי שבתאוות, נהפך לחיה.

עזריאל נוצר מהאור של מוחמד, הוא נשלח לאדמה להביא קומץ אדמה שממנו נוצר אדם, ואז נוספה רוח לקומץ האדמה הזה וכך נוצר אדם, ולכן לעזריאל ניתן הכוח והחובה לקחת מהיצורים שנבראו בחזרה את נשמתם בזמן המוות. יש נשמות שעוזבות את הגופים בקלות, אחרות נהיות כה קשורות לגוף שאפשר לקרוע אותם מתוכו רק לאחר מאבק קשה, בכל מקרה לעזריאל יש את הכוח לקחת את הנשמה. מה שהנשמה מתרכזת בו בזמן המוות קובע לאן היא תתגלגל, אלו שחיו עם תכונות אלוהיות, עולים למפגש עם אלוהים, אלו שחיו חיי חיות, חיים רעים, נשארים בעולם הפיזי ונכלאים בו לפי האופי החייתי שלהם.

 

התנהגות 

שלושה סוגי חוק בל יעבור כדוגמת הנביא (סונט)
שבע פקודות שניתנו על ידי הנביא (פריזים).


שלושה הסונט:

  1. לא לאבד בלבך ובמחשבתך את המחשבה על המציאות השמימית, ותמיד להיזכר באלוהים.
  2. להיפטר מכל רגשות הכעס כלפי אחר.
  3. על התלמיד להכניע את עצמו כל ניסיון ומצב מיסטי.


שבעה הפריזים:

  1. על התלמיד להכיר בכל הדברים הקיימים כאלוהים ולשמור בסוד את כל הדברים הנגלים לו ולאחרים בדרך.
  2. על התלמיד לשאת מגן, לשמור סודות, לא לראות את מה שהוא רואה ואת מה שהוא לא רואה, לא לספר.
  3. הוא חייב להרהר במציאות השמימית, כל דבר רע מגיע כתוצאה משכיחת מציאות זו.
  4. להתחיל לחיות באמת על ידי דרגות, להכיר באמת שהמורה נותן לו ולעשות רצונו. המורה יראה לו את פרצופו הנגלה של האלוהים.
  5. התלמיד חייב להביא לאסיפה את מה שמגיע לשותפו לדרך – המורה, ללא חרטה, ולא להגיע לאסיפה בידיים ריקות
  6. באסיפה התלמיד חייב לקחת את ידו של המורה ולהתוודות, להכות על חטא ולהתחרט.
  7. בהגיעו לפני המורה הוא חייב לוותר על מה שהוא יודע ולהיות צנוע לפני אנשי הדרך.


האצלות הבריאה

הבריאה קרתה בצורה של מספר הקרנות, התגלויות. לפני שאלוהים יצר את העולם, הוא יצר מאורו את האור של מוחמד עלי, מהאור של מוחמד עלי הוא יצר את שאר הבריאה, אלוהים יצר את השמיים, את כיסא הכבוד, את הלוחות ואת העט, וכתב עליהם את כל מה שהולך לקרות. אלוהים מקרין מעצמו בשלבים את הבריאה, ככל שיורדים יש פחות אמת.

שתי קשתות בריאה, אחת כלפי מטה ואחת כלפי מעלה.


קשת הירידה מאלוהים למטה:

  • אינטליגנציה ראשונית.
  • תשע האינטליגנציות
  • תשע הנשמות
  • תשע הספירות:
  • ספרה של סאטורן
  • ספרה של יופיטר
  • ספרה של מרס
  • ספרה של השמש
  • ספרה של וונוס
  • ספרה של מרקורי.
  • ספרה של ירח.
  • מצב חום
  • מצב קור.
  • מצב לחות
  • מצב יובש
  • אז
  • אוויר
  • מים
  • אדמה.

 

קשת העלייה מהארץ לאלוהים:

  • קשיחות גמישה.
  • מינרלים מושלמים
  • מינרלים, אבנים
  • חומר האלמוג
  • צמחים בלי זרע
  • צמחים עם זרע
  • עצי פרי
  • דקל
  • סוגי חיות
  • קוף
  • אדם
  • האדם השלם

 

שבע הפלנטות הם שבעה האבות, ארבע היסודות הם ארבע האימהות, שניהם ביחד מביאם את שלושת הילדים: ממלכות המינרלים, הצמחים והחיות.

 

אהבה.

 

היירי. היירי היה אומר הרבה יותר על האהבה הזאת.  

לו רק אש הייתה קיימת בליבי שתתאים לשחור של שיערה.

לו רק אותה אש הייתה מנורה להאיר את אסיפת האוהבים.

לו רק למען מעט הרשאה מאהבה אמחץ את טירת השלמות.

לו רק בכדי לשתות את יין האהבה איתך, אתן לדלתות הפונדק להיטרק עלי.

לו רק הפלצור של החכמים הי על צווארי, הייתי מפסיק לנדוד בעמק המשוגע הזה

לו רק הוא יכל לראות את פניה ליום אחד, מגנון היה נהיה שפוי שוב.

מה היה קורה? מה היה קורה?

לו רק נושא הגביע היה מביא לנו מעט יין, ולו רק הגביע היה נהיה הר שמגן עלינו –

היירי היה אומר הרבה יותר על האהבה הזאת.

  

נשים שוות לגברים.

 

אדיפ הרבי. הם אומרים שאנחנו נחותות 

הו מוחמד, הם אומרים שאנחנו נחותות –

היכן בדיוק הגברים קיבלו את הרעיון הזה?

הם מביישים את משפחת הנביא

אם טענות השקר שלהם והכפירה.

 

אימנו חווה – האם היא לא אישה?

חדיגה האהובה – האם היא לא אישה?

בתו של הנביא, פטימה – האם היא לא אישה?

האם הקוראן לא מלא בתהילה להם?

 

מלוות טהורות אלו של לב טהור – האם הם פחות מזה?

כל מי שקורא לנשים נחותות לא יכול להגיע אל האמת.

לא תצפה לרעיונות אלו מאחד שיודע.

מי הוא זה שמוליד את כל אותם נביאים של אמת?

 

אלוהים לא עשה שום דבר מגוחך ביוצרו אותנו.

איננו מקבלות את זה שמסתכלים עלינו כמשהו נחות.

נשים גידלו כל קדוש שהלך על פני האדמה –

הגיע הזמן שתקבלו זאת.

 

אל תחשבו שהעולם הזה לא יכול להתקיים ללא גברים

חשבו ולו רק פעם אחת על אימא מריה

היא הולידה את ישו המפואר ללא אבא.

 

הו המין הגברי, אנחנו יותר אמיצות מכם

מפני שאנחנו מכבדות אותך מתוך אהבה.

אנחנו הולכות אתכם בדרך –

עזבו את כל הטענות הכוזבות.

 

אולי אנחנו שונות מכם במראנו

במציאות איננו נמצאות מאחוריכם.

ואנחנו מזהירות אתכם, איננו מחשיבות זאת לאומץ

לטעון שאנחנו נחותות.

 

האם מוחמד, הנבחר, בא מיצור נחות?

האם עלי האמיץ, בא מיצור נחות?

היזהרו, אל תקראו לאמכם נחותה –

מה שהיא מתפללת בלילה יכול לשנות את חייכם לנצח.

 

שמעו היטב לנאומה של זהרה

הו גברים ויודעי האמת, אמרו לנו:

האם לא הולדנו את כל המאסטרים

שהובילו אתכם בדרך האלוהים?

 

הרשמו לרשימת התפוצה שלנו