הצהרת נגישות

נגישות אתרים
תרבויות עולמי פועלת בכדי שאתר האינטרנט יהיה נגיש ושוויוני לכולם
לצורך כך הנגשנו את האתר לאוכלוסיות הבאות
- מוגבלי ראייה כולל עוורי צבעים, לקויות ראיה ועוד
- מוגבלים מוטורית בידיים , כאלו שקשה להם עם העכבר והמקלדת
- אנשים עם קשיים מסוגים שונים כגון: קריאה, למידה, הבנה, ועוד
• אנשים עם קשיים נוספים, מכל גווני הקשת: קשיי קריאה, קשיי הבנה, לקויי למידה ועוד.
באתר אנו משתמשים ברכיב עזר להנגשת אתרים על פי תקן ישראלי 5568 ברמת נגישות AA כמוגדר ב: W3C's Web Content Accessibility Guidelines 2.0

דגשים בנגישות
ישנם מספר חלקים – סעיפים חשובים שמבטיחים הגדרת האתר כנגיש לקהל המוגבל. ואלו הם
•התאמה לקורא מסך   •ניווט מקלדת   •חסימת הבהובים   •מונוכרום   •ניגודיות כהה   •ניגודיות בהירה   •הגדלת גופן   •הקטנת גופן   •גופן קריא   •סמן גדול לבן   •סמן גדול שחור   •הגדלה   •הדגשת קישורים   •הדגשת כותרות   •תיאור לתמונות  

הסתייגות
יחד עם זאת נסייג ונאמר שמפני שהאתר שלנו כולל מערכות הזנת תוכן שונות שפועלות לפי שיטת WYSIWYG ייתכן שחלקים בדפי התוכן לא יצליחו להיות מונגשים בצורה כוללת, וייתכן שתצטרך התערבות בקוד האתר נוספת. במידה וגילתם מצב כזה, אנא צרו קשר בכדי שנוכל לטפל בכך באופן המהיר ביותר.
כמו כן במקרים מסויימים האתר שלנו מציג תוכן שבא מאתרים אחרים, שחלקם טרם הונגשו ואין לנו אפשרות לאחריות על צד ג', אך נשמח לקבל הערות ולהפנות את תשומת לב הגורמים הקשורים בכך.

פניות
כל שאלה, הבהרה, הצעה ופניה באופן כללי שקשור לאתר אנא שלחו לדואר אלקטרוני ל
support@nagishnow.com
סגור
לפרטים נוספים: 1-700-50-9992

התקופה המיקינית - טיולים לרחבי העולם

תור הזהב של שחר ההיסטוריה

מאמר על יוון הלא ידועה לפני ההיסטוריה הקלאסית, מנקודת מבט תיאוסופית coen vonk
ב1870 הדהים הנרייך שלימן את העולם כשגילה את טרויה ולאחר מכן את מיקיני. וזה העלה שאלות מי היו התושבים שחיו לפני התקופה הקלאסית? מה הייתה אמונתם? מה פשר המונומנטים שהשאירו אחריהם? במסגרת החפירות נמצאו טומולוסים (גבעות מלאכותיות גדולות) מפוארים, אבני ענק, חדרים דמויי כוורת, מעגלים, ארמונות גדולים, חומות קיקלופיות ועוד. מעל מאה טומולוסים נחשפו ביוון, כרתים, ובעיקר בפלופונס. אלא שיש כאלו גם באנגליה, בספרד, סרדינה, בולגריה ומקומות רבים ברחבי העולם, כולל ישראל. וייתכן והמקור הוא מהמערב ולא מהמזרח. מתארכים את הטומולוס לפי ממצאי הקבורה שהתגלו בהם, אך לא בטוח שמלכתחילה הם נבנו לקבורה וייתכן שזה היה שימוש משני.
חומות קיקלופיות נמצאות במספר מקומות, במיקני הם נבנו ישירות על הסלע וייתכן והם עתיקות יותר מהתיארוך המקובל של 1400 לפנה"ס. לפי המסורת היוונית הם נבנו על ידי הקיקלופים, מדאם בלבצקי (מייסדת התנועה התיאוסופית) אומרת שהקיקלופ המופיע באודיסאה קשור לשבט שהיגר ליוון מהודו בתקופות קדומות. בלבצקי טוענת להגירות מאטלנטיס השוקעת מלפני 850.000 שנה.
 
המאפיין של חומות קיקלופיות הוא ההתאמה של האבנים שאיננה סימטרית, אלא היא כמו תשבץ. חומות מסוג דומה התגלו במקומות שונים בעולם כגון קוסקו, ובבלקן וקשה להסביר אותם. בנוסף אליהם התגלתה פירמידה מלפני 5000 שנה ליד ארגוס בפלפונס,pyramid of Helliniko near Argos, וכן מבנים עתיקים נוספים בצורת ספירלות ומבוכים.
שלימן גילה במיקיני אתרי קבורה עגולים ובהם בורות שבתוכם בעומק כמה מטר הונחה הגופה עם אוצרות זהב ובהם מסכות. מסכות דומות נמצאות בבולגריה, איטליה, מצרים, אך אין להם אזכור בספרות יוון. וייתכן והם קדומות מאד
 
הדעה הרווחת כיום היא שקודם להגעה של שבטי ההודו אירופאים, היה ביוון עם קדום שנקרא פלסיגים pelasgians. לפי מאדאם בלבצקי מייסדת התיאוסופיה, מלחמת טרויה התרחשה לפני 8000-7000 שנה, והיא הייתה בין התושבים הקדומים והמפותחים לבין היוונים שהגיעו זה מכבר. המלך הראשון של הפלסגים הוא פלסגוס שהגיע מבנגל.
 
מורים רוחניים רבים, כגון שטיינר או ליאו, אומרים שהיוונים הקדומים היו עם מפותח שהגיע לאזור לפני כ6000 שנה, האכאים הגיעו ראשונים, והדורים והיונים אחריהם
היוונים לימדו את האדם להסתכל על עצמו מחדש, ולעשות את המעבר מהמיתולוגיה לפילוסופיה. זאוס היה מנהיג אלי השמש, רבי המלאכים, שאותו ניתן לחוות בתנאים אטמוספריים מיוחדים. היקום של האלים והמיתולוגיה שיקף מציאות פנימית.
האגו יוצג על ידי דיוניסוס, היין גורם לאדם להתרכז בגוף, בתשוקות, מנתק אותו מהרוחני, ומאפשר את התפתחות האגו.
היוונים היו בעניין של התפתחות האגו והאני, לשם כך היה צריך לרדת לעולם החומר. לאחר מכן מתפתח סוג של סופר אגו חדש, הכללה בתרבות אנושית מתקדמת בזכות נרכשת ולא בזכות מולדת.
באלאוסיס היה מרכז המסתורין, החטיפה של פרספונה על ידי הדס משמעה ניתוק היכולת והקשר העל חושי של האדם וכניסה למעמקי הלא מודע. ההופעה מחדש שלה על פני האדמה ונישואיה עם דיוניסוס הם החיבור המחודש של גוף ורוח. זה המחזור החדש של האנושות לאחר הנפילה של אטלנטיס[1].
 
לפי אפלטון היוונים שכחו את מקורם וכוהני מצרים מזכירים בכרוניקות שלהם את ההיסטוריה הקדומה. בטימאוס מדובר על כמה מבולים, גזע של אנשים מוארים שהתקיים שמונת אלפים שנה לפני אתונה הקלאסית. הכוהנים בסאיס (מושבה יוונית עתיקה ומרכז לימוד במצרים) אומרים לסולון (מייסד אתונה, שבא לשם לצורך לימודים) שהתרבות באה במחזורים, וכל פעם היא נשמדת ומה שהיה נשכח, ולאחר מכן מתחילים מחדש.


[1] פרופסור הארי סלמן

 


 

מיקיני

במאה ה15 לפנה"ס באה לידי סיום תרבות חשובה בתולדות העולם, הלא היא התרבות המינואית, שנחשבה לשיא תרבויות האלה בעולם, אלא שהיא המשיכה להתקיים תחת השם התרבות המיקנית בערי יוון עד המאה ה12 לפנה"ס. זה היה תור הזהב של יוון, הזמן של האיליאדה והאודיסאה, התרבות המיקנית הייתה תרבות של אצולה צבאית, אך הם נטו לכיוון פולחן האלה, וזה מתבטא בתפקיד החשוב של האלות ושל הנשים במלחמת טרויה. הלן מטרויה איננה רק אישה פיזית, אלא מייצגת את הכוח הנשי של החוכמה והיופי.
 
במיקיני היה מרכז מסתורין ורוחניות הקשור לאפולו, למקרוקוסמוס ויכולות החשיבה. האקרופוליס שלה נבנה על ידי פרסאוס, הגיבור שהרג את המדוזה ופעל במזרח הים התיכון, הוא היה מקדש מצרי ופיניקי. מהדם של מדוזה, שאותה הרג בעזרת אתנה, נוצר הסוס המעופף פגסוס (יצירתיות) והענק כריסור (חרב זהב – סמל של מחשבה בהירה).
הנכד של פרסאוס היה הרקולס, הגיבור האולטימטיבי היווני.
 
העיר נמצאת על גבעה מבוצרת בין שני הרים במיקום מקודש. הדבר הבולט למבקר מיד אלו הם החומות הקיקלופיות המרשימות שבנויות מאבני ענק בגדלים לא סדירים. מעל שער הכניסה אחת האבנים הגדולות ביותר ועליה מפוסלים שני אריות פונים אחד כלפי השני. המקום נותן תחושה של מסתורין. באקרופוליס (חלק עליון) של העיר מקדשים, מבני קבורה, ארמונות. הוא זה שמוגן על ידי החומות. ממערב לאקרופוליס גבעה מלאכותית שהיא למעשה תל קבורה ענק. מקום זה נקרא קברו של אגממנון, והוא מעין פירמידה חרוטית אדירה הבנויה מאבני ענק ובמרכז חלל כיפה עגול מאורך.
 
הנריך שלימן חפר את האתר בסוף המאה ה19 לאחר שמצא את טרויה. הוא מצא קסדה מלוחות המתוארת לפרטים באודיסאה, מסכת זהב המתארת את פרצופו של אגממנון (לפי הרומנטיקנים הבריטיים), חלק מהממצאים ניתן לראות במוזיאון המרשים במקום

לפי מריה גימבוטאס התרבות המיקינית הייתה התיישבות הודו אירופאית קדומה ששימרה חלקים ממסורת האלה הקדומה. נשים היו שוות ובעלות זכויות. הם אימצו את התרבות המינואית כולל את הכתב בצורה משופרת. השמות של האלים היוונים מופיעים גם אצלם, אך בלי כל הייחוס המיתולוגי. הייתה להם אמנות ברמה גבוהה, שבה מלאכות הבית היו מקודשות. אלת הציפור ואלת הנחש מופיעות באמונות המקומיות. וכן הרבה פסלונים של אלות.


 


יוון הקדומה לפי אפלטון

לפי אפלטון היוונים שכחו את מקורם וכוהני מצרים מזכירים להם בכרוניקות שלהם את הפלישות הקדומות. בטימאוס מדובר על כמה מבולים, ועל גזע של אנשים מוארים שהתקיים 9000 שנה לפני אתונה הקלאסית. בתימאוס הכוהנים המצרים אומרים לסולון שהתרבות באה במחזורים, וכל פעם נשמדת ונשכח מה שהיה ומתחילים מחדש.

מאמרים על היסטוריה עתיקה ביוון - לחצו לקישור
היסטוריה עתיקה
כרתים והמינואים
יוון המיקינית
אטלנטיס ויוון
הרודטוס
אסיה הקטנה
הפוליס היווני
הפלנקה היוונית
יוון הקלאסית
שקיעת יוון
התקופה ההלנית

 

מאמרים על תרבות יוון - לחצו לקישור

סדרת מאמרים אלי יוון
סדרת מאמרים דת יוון
סדרת מאמרים מיסטריות ביוון
סדרת מאמרים היסטוריה יוון
סדרת מאמרים מיתולוגיה יוונית
מסע הגיבור
תיאטרון יווני
פילוסופיה יוונית
הדרך היוונית

 

רשימת
תפוצה
לקבלת מידע נוסף אודות טיולים חדשים ישירות
לתיבת האימייל שלכם, הרשמו למועדון הלקוחות שלנו