הצהרת נגישות

נגישות אתרים
תרבויות עולמי פועלת בכדי שאתר האינטרנט יהיה נגיש ושוויוני לכולם
לצורך כך הנגשנו את האתר לאוכלוסיות הבאות
- מוגבלי ראייה כולל עוורי צבעים, לקויות ראיה ועוד
- מוגבלים מוטורית בידיים , כאלו שקשה להם עם העכבר והמקלדת
- אנשים עם קשיים מסוגים שונים כגון: קריאה, למידה, הבנה, ועוד
• אנשים עם קשיים נוספים, מכל גווני הקשת: קשיי קריאה, קשיי הבנה, לקויי למידה ועוד.
באתר אנו משתמשים ברכיב עזר להנגשת אתרים על פי תקן ישראלי 5568 ברמת נגישות AA כמוגדר ב: W3C's Web Content Accessibility Guidelines 2.0

דגשים בנגישות
ישנם מספר חלקים – סעיפים חשובים שמבטיחים הגדרת האתר כנגיש לקהל המוגבל. ואלו הם
•התאמה לקורא מסך   •ניווט מקלדת   •חסימת הבהובים   •מונוכרום   •ניגודיות כהה   •ניגודיות בהירה   •הגדלת גופן   •הקטנת גופן   •גופן קריא   •סמן גדול לבן   •סמן גדול שחור   •הגדלה   •הדגשת קישורים   •הדגשת כותרות   •תיאור לתמונות  

הסתייגות
יחד עם זאת נסייג ונאמר שמפני שהאתר שלנו כולל מערכות הזנת תוכן שונות שפועלות לפי שיטת WYSIWYG ייתכן שחלקים בדפי התוכן לא יצליחו להיות מונגשים בצורה כוללת, וייתכן שתצטרך התערבות בקוד האתר נוספת. במידה וגילתם מצב כזה, אנא צרו קשר בכדי שנוכל לטפל בכך באופן המהיר ביותר.
כמו כן במקרים מסויימים האתר שלנו מציג תוכן שבא מאתרים אחרים, שחלקם טרם הונגשו ואין לנו אפשרות לאחריות על צד ג', אך נשמח לקבל הערות ולהפנות את תשומת לב הגורמים הקשורים בכך.

פניות
כל שאלה, הבהרה, הצעה ופניה באופן כללי שקשור לאתר אנא שלחו לדואר אלקטרוני ל
support@nagishnow.com
סגור
לפרטים נוספים: 1-700-50-9992

זרם המאלמתיה - טיולים לרחבי העולם

אנשי האשם – "מאלמתיה"
 
הדרך הרוחנית של ה'מלאמתיה' התפתחה במרכז אסיה החל מהמאה ה9 לספירה כשיטה רוחנית עצמאית בתוך העולם הסופי, במהותה הטענה שלעיתים זה חטא גדול מאד לא לחטוא, מכיוון שהחטא הגדול ביותר הוא חטא הגאווה. זהו החטא היחיד המפריד אדם מאלוהים. חטאים קטנים עוזרים לאדם להבין שהוא לא מושלם ולהיות צנוע. הסכנות האורבות לאדם שהולך בדרך רוחנית הן גדולות יותר מאשר אלו הניצבות בפני מי שלא עושה דבר. השטן הוא חמקמק ויודע למצוא דרכים פתלתלות להשתלט על האדם.
 
המרכז של תנועת ה"מלאמתיה" היה בחורסן, התנועה המשיכה להתפתח דרך המורים הגדולים והמסדרים שנוצרו באותו אזור במהלך הדורות. הדגש היה התבוננות פסיכולוגית פנימית תוך ניסיון להבין את החולשות שבתוכנו ומאמץ להתגבר עליהם.
זה התחיל כמחאה נגד חסידות מזויפת וגאווה של הסגפנים מצד אחד והנהנתנות והחומרנות של השליטים מהצד השני. והונהג על ידי שייח'ים כגון: אבו סעיד, אל קושיירי וא סולמי. וגם משוררים כמו עומאר קיים, סינאי, עטאר, רודקי ואחרים.
 
מסופר על משה שיום אחד התלונן לאלוהים על חולשותיהם של בני האדם.
"לך והבא לי את הגרוע שביניהם," אמר לו אלוהים.
משה החל להסתובב בין בני האדם. הוא פגש זקן קמצן, אך כשרצה להביא אותו לפני אלוהים ראה שהוא מחלק פירורים לציפורים בשעות הבוקר. הוא פגש רוצח אכזר, אך כשרצה להביא אותו לפני אלוהים ראה שהוא מלטף חתול שהתיישב על ברכיו. הוא פגש נוכלים וגנבים, אנסים ושודדים, אך בכל אחד מהם הייתה גם תכונה טובה כלשהי.
לבסוף, משלא מצא אף אחד שיכול היה להגדיר כגרוע ביותר, החליט משה להביא לפני האלוהים כלב שוטה, אך משזה הלך אחריו בנאמנות, וויתר משה גם על ניסיון זה וניגש וניצב לפני האלוהים באומץ.
"אני הגרוע ביותר," הוא אמר, "מפני שחטאתי בחטא הגאווה. חשבתי שאני טוב יותר מהאחרים."
"אם לא היית מגיע למסקנה זו, לא היית יכול להיות נביא." ענה לו האלוהים, שמח על כך שמשה למד סוף סוף את השיעור החשוב הזה, החיוני להנהגתם של בני אדם ולהגעה להארה רוחנית.



 
סיפור נוסף אשר משקף גישה זו מספר:
במשפחה סופית היו שני ילדים. יום אחד בא הגדול שביניהם אל האב ואמר לו כך:
"אבי, נשארתי ער על הלילה מתפלל ומכוון כוונות, בעוד שאח שלי ישן."
"בני," ענה לו האב, "טוב היית עושה אם היית ממשיך לישון כמו אחיך."
 
בין מייסדי בית ספר החורסני של הסופיות היה איברהים איבן אדהם, ממשפחת מלכים מבלח, היורש של שקיק אל בלחי, שנתן את הרעיונות הראשונים על שלבי התפישה המיסטית ועל אהבה טהורה לאל.
סיפורו מזכיר את זה של הבודהא, הוא היה נסיך בן של מלך שהפך להיות סופי סגפן. אביו היה אחד המלכים של חורסן, והוא עלה לרגל למכה עם אשתו, שם נולד איברהים, אביו נשא את התינוק הקטן מסביב לכעבה וביקש מההמונים שיתפללו עליו.
איברהים גדל כנסיך, יום אחד בעודו צד הוא שמע קול שמימי שאומר לו: "הו איברהים, האם לשם כך יצרתי אותך?" הוא פחד ונפל מסוסו, זה קרה שלוש פעמים ואז דיבר אליו קול מלפני האוכף שלו: "באמת לא יצרתי אותך לכך, ולא בזה תמות".
איברהים ירד מסוסו ופגש אחד מרועי אביו, הוא לקח את לבוש הצמר של האיש ושם אותו עליו, שילם לו, ומבלי דבר בידיו התחיל ללכת לכיוון מכה.
 
אגדה אחרת מספרת שיום אחד הוא ישב בדיוואן של הארמון, עם משרתיו סביבו, כשהוא הסתכל החוצה מבעד לחלון ראה קבצן בחוץ אוכל לחם יבש שהיה טבול במים ומתובל במלח, לאחר שהקבצן סיפק את רעבונו הוא התפלל והלך לישון. איברהים הסתכל על הקבצן וביקש לקרוא לו.
איברהים שאל את הקבצן: האם הרעב שלך סופק על ידי פיסת הלחם. הקבצן ענה שכן.
איברהים שאל אותו האם הוא ישן טוב אחר כך, בלי דאגה או צער? הקבצן ענה שכן.
איברהים חשב על כך ועל חוסר הסיפוק שלו מהחיים שלו, ותהה איך הוא יכול להגיע לסיפוק כמו הקבצן. באותו הלילה הוריד את בגדי המלכות, לבש בגדי עניים ועזב את הארמון לחיות חיים של עוני ונדודים.

 

חכים תרמזי

בסופו של דבר היה זה חכים אל תרמזי (מתרמז באוזבקיסטן, מאה 9) שהוביל את זרם המלאמתיה של הסופיות, הוא דיבר על עניין הקדושה, ופיתח את כת הקדושים.
חכים אל תירמיזי נקרא האבא של תרמז, ויש מאוזוליאום ומתחם מקודש נפלא לכבודו. הוא  נחשב חכם ופילוסוף. כתב שמונים ספרים. נקשבנד מייחס לו כוח מיוחד לרכז את המחשבה לכיוון רוחם של מורים גדולים. אשתו הייתה שותפה לדרכו ודעותיו, הוא מפתח תיאוריה על קוטב של הזמן, צדיק יסוד עולם, והקדושים שסביבו, שהם שלושה או שבעה או שלוש מאות או ארבעת אלפים. לכל אחד מהקדושים משימה ייחודית הקשורה לסדר העולמי. הקדושה תלויה ברמת הטוהר והידע של הקדוש, כל אחד יכול להיהפך לקדוש.
התיאוריה של הקדושים מתאימה לתפישת האיש הקדוש – שאמאן, של השבטים הנודדים בערבות. וכך לכל עיר יש את הקדוש שלה.
 
המרכז הסופי הראשון התפתח, אם כן, בתרמז ובלח', שם נפגשה ההשפעה של סופיזם עם בודהיזם ומניכיזם, האישים הבולטים בתחילת התנועה הם שייח' חכים אל תרמזי ואבו סעיד איבן אבול הייר, שלימדו בתרמז, בלח ומרוו. הם היו קרובים ברוחם לכת הקרמטים האיסמעלית שפעלה בגלוי במרכז אסיה




 
מאמרים בנושא הסופים - לחצו לקישור
רשימת
תפוצה
לקבלת מידע נוסף אודות טיולים חדשים ישירות
לתיבת האימייל שלכם, הרשמו למועדון הלקוחות שלנו