הצהרת נגישות

נגישות אתרים
תרבויות עולמי פועלת בכדי שאתר האינטרנט יהיה נגיש ושוויוני לכולם
לצורך כך הנגשנו את האתר לאוכלוסיות הבאות
- מוגבלי ראייה כולל עוורי צבעים, לקויות ראיה ועוד
- מוגבלים מוטורית בידיים , כאלו שקשה להם עם העכבר והמקלדת
- אנשים עם קשיים מסוגים שונים כגון: קריאה, למידה, הבנה, ועוד
• אנשים עם קשיים נוספים, מכל גווני הקשת: קשיי קריאה, קשיי הבנה, לקויי למידה ועוד.
באתר אנו משתמשים ברכיב עזר להנגשת אתרים על פי תקן ישראלי 5568 ברמת נגישות AA כמוגדר ב: W3C's Web Content Accessibility Guidelines 2.0

דגשים בנגישות
ישנם מספר חלקים – סעיפים חשובים שמבטיחים הגדרת האתר כנגיש לקהל המוגבל. ואלו הם
•התאמה לקורא מסך   •ניווט מקלדת   •חסימת הבהובים   •מונוכרום   •ניגודיות כהה   •ניגודיות בהירה   •הגדלת גופן   •הקטנת גופן   •גופן קריא   •סמן גדול לבן   •סמן גדול שחור   •הגדלה   •הדגשת קישורים   •הדגשת כותרות   •תיאור לתמונות  

הסתייגות
יחד עם זאת נסייג ונאמר שמפני שהאתר שלנו כולל מערכות הזנת תוכן שונות שפועלות לפי שיטת WYSIWYG ייתכן שחלקים בדפי התוכן לא יצליחו להיות מונגשים בצורה כוללת, וייתכן שתצטרך התערבות בקוד האתר נוספת. במידה וגילתם מצב כזה, אנא צרו קשר בכדי שנוכל לטפל בכך באופן המהיר ביותר.
כמו כן במקרים מסויימים האתר שלנו מציג תוכן שבא מאתרים אחרים, שחלקם טרם הונגשו ואין לנו אפשרות לאחריות על צד ג', אך נשמח לקבל הערות ולהפנות את תשומת לב הגורמים הקשורים בכך.

פניות
כל שאלה, הבהרה, הצעה ופניה באופן כללי שקשור לאתר אנא שלחו לדואר אלקטרוני ל
support@nagishnow.com
סגור
לפרטים נוספים: 1-700-50-9992

מניכאיזם - טיולים לרחבי העולם

מניכאיזם – דת נעלמה

 
מני נולד ב14.4.216 בבבל. אביו היה חבר בכת גנוסטית (מיסטיקה נוצרית) של טבילה, אולי המנדעים. בגיל 12 הופיע לפניו התאום הרוחני שלו, זה שחי בשמש. הוא החל ללמד עצמאית, גורש מהקהילה כשרק אביו ושני חסידים נוספים הולכים אתו. באותו הגיל נגלה לו ה"פרקליט" (מהברית החדשה) וגילה לו את המסתורין (רוח הקודש).

בגיל 24 נגלה לו המלווה – החבר, שליח אלוהים שגילה לו את ייעודו להיות שליח האור. נביא האור, מעורר בני האדם. מני מסתמך על ספר שנעלם והוא "ספר הענקים" המשך של חנוך. מלך התהילה יושב כשומר לעולם האור בספירה השביעית או העשירית, ונקרא בארמית "מלכה רבה דעיקרא". מאבק המתקיים בכל אדם בין כוח האור, טוב, שזה הנפש, לבין כוח חושך רע, שזה הגוף, שני הכוחות שווים. רק ידע אמתי של העצמי ודבקות בנפש מביאים לניצחון על הרוע. הקהילה המניכאית התחלקה למעולים שיכלו להיות נשים או גברים נזירים לאנשים פשוטים.

מני נסע להודו וקיבל את ברכת שליט טוראן, הגיע לחצר המלוכה של שפור הראשון (מלך המלכים הפרסי) בשנת 243 לספירה וזכה לברכתו. הדת נפוצה לכל עבר, הוא התחבר עם משפחת המלוכה הפרסית ססנית שנהייתה מתלמידיו והפיצה את התורה בכל רחבי הממלכה, הדת התחרתה בזרתוסטרא והיוותה איום על הכהונה שלהם, וכתוצאה מכן המלך הפרסי הבא אסר את מני בשנת 275, כלא אותו, עינה אותו בשלשלות כבדות ופוצעות על צווארו וגופו (כמו הבהא אוללה), עד שמת לאחר עשרים ושש יום. המניכאים רואים בזה תקופת מבחן וקורבן קדושים.
הממשיך של שפור הראשון אומוזד ה1 האמין במני, ורק הבא אחריו ברהם הראשון יצא כנגדו והרגו, אבל המאמינים חושבים שעלה לשמיים כאור.
הוא נחשב בודהא של העתיד – מאיטריה, בן של זרתוסטרא, הפרקליט של הנוצרים. הדת לימדה שההיסטוריה היא מחזורית. ועם זאת בכיוון אחד, שחרור היסוד האלוהי בעולם שמושג על ידי מאמצי האדם. תחושת אחריות קוסמית.
 
מני טען לשילוב של זוראסטר, בודהה וישו, הוא ההתגלות האחרונה (כמו הבהא אוללה), לכולם הייתה אמת חלקית, הם היו שליחי האור בזמנן, ולו אמת שלמה. זאת הייתה בעצם דת גנוסטית ממוסדת המוצלחת מסוגה. השליחים הגיעו לכל רחבי האימפריה הרומית, מני עצמו יצא במשלחות לכל רחבי העולם, אך עם התחלפות השלטון בפרס נכלא ומת על ידי הקיסר בהרם ה-1. אך הדת המשיכה להתפשט, מקומות מרכזיים היו אזור פיום במצרים, דרום צרפת, רומא, סין ועוד. עם עליית הנצרות החלו המניכאים להירדף. אוגוסטינוס מהיפו היה מניכאי שהפך נוצרי. מניכאיזם היה דת האימפריה האוגרית במזרח סין במאות 8 ו9.
זאת הייתה אחת מהדתות הגדולות של העולם שבשיאה מנתה חמישים מיליון איש, מסין ועד אירופה.

למרות שהמניכאיזם נעלם מהמערב במאה השישית ולא נשאר ממנו זכר, הרי שבמזרח ובמרכז אסיה הוא המשיך להתפשט והיווה גורם דתי עיקרי וחשוב. במאה השביעית התורה הגיעה לסין והתקבלה כהמשך של לאו צ'ה והבודהה, מלך מונגוליה הפך אותה לדת מדינה, והקיסרים הסינים הכירו בה. אלא שבמאה ה10 הגאות הפכה לשפל והיא החלה להירדף ולהיעלם, עד שבמאה ה14 לא נותר לה זכר. המניכאיזם נרדף על ידי נוצרים, מוסלמים, בודהיסטים וזרתוסטרא.

היו להם שישה ספרים קדושים בארמית סורית. והיה גם ספר שביעי שנכתב בפרסית והוצג על ידי מני לשליט הססנידי שפור ה-1 בבירה קטיספון, הספר השביעי נקרא סבוהרגן ובו יש את הציטוט הבא המובא על ידי הערבי ביירוני: "מעידן לעידן שליחי האלוהים לא הפסיקו להביא לכאן את החוכמה ואת העבודה. וכך בזמן אחד הם באו לארצות של הודו דרך הנביא שהוא בודהא. בזמן אחר הם באו לארץ של פרס דרך זרתוסטרא, ובזמן אחר לארצות המערב דרך ישו. לאחר מכן, בזמן האחרון הזה, ההתגלויות הגיעו והנבואה הגיעה דרכי, מני, הנביא של אלוהים האמיתי, בארץ בבל."
 
הגניוס הדתי של ההודו אירופאים מגיע במניכאיזם לכדי ביטוי ביצירת מערכת של עולמות אור מטאפיזיים, תיאולוגיה של ניצוצות אור, המופיעה לאחר מכן גם במיסטיקה הסופית של שרוורדי ואחרים.
האל נמצא בעולם שולט דרך חמש מציאויות, עולמות, והם: הגיון, מחשבה, תובנה, השערה ושיקוף. הוא מוקף הרבה עולמות אור. הטוב - אור נמצא בצפון, חושך – רע נמצא בדרום. לחושך חמש עולמות ואלו הם: עשן, אש, מים, חושך ורוח שורפת.
הרע תוקף את הטוב, וזה בכדי להילחם בו  יוצר את הרוח הגדולה, החוכמה שממנה נבראת האם של כל החי, והיא זאת שבוראת את האדם הקדום הנקרא אוהמזד (מזכיר את אאורמזדה הפרסי), לאדם זה חמישה מרכיבים שנקראים בנים, והם נקראים נפש חיה - אורמנש: אש, רוח, מים, אור ואתר.
האוהמזד מנוצח על ידי הרע והנפש החיה שלו נלכדת על ידו. אלא שזה בעצם פיתיון מתוחכם. אל האור יוצר את הרוח החיה – מיתרה, לחלץ את האורמנש על ידי קריאת השכמה, הוא נותן לו חמישה בנים, ביניהם הרוח החיה המצילה את אורמנש, וזה המודל להצלת האדם הפרטי וכל המין האנושי.
העולם נוצר בכדי שבו יקרה תהליך הגאולה. היקום הוא ערבוב של אור וחושך, שנברא בכדי לאפשר את פעולת ההפרדה והחילוץ אלוהי, האור גורם ליקום לנוע.

 

מאמרים על הגנוסטיות - לחצו לקריאה

ספרות גנוסטית

מיתולוגיה גנוסטית

היסטוריה גנוסטית וסקירה כללית

בתי ספר גנוסטיים

המאמצים

המניכאים

הפאוליקנים

המסיליאנים

הקתרים בצרפת

הבוגומילים 

 
רשימת
תפוצה
לקבלת מידע נוסף אודות טיולים חדשים ישירות
לתיבת האימייל שלכם, הרשמו למועדון הלקוחות שלנו