לפרטים נוספים: 1-700-50-9992

מסדר הקורבנייה - טיולים לרחבי העולם

 מסדר הקורבניה

המסדר של הקורבניה התחיל על ידי נג'ים א דין קורבו שנהרג בקוניה אורגץ על ידי הפולשים המונגולים. הוא חונך בסופיות במצרים ובמזרח התיכון, מורו היה רוזביקן מיצרי שהיה חניך של אבו נגיב שרוורדי (הדוד). חזר לקוניה אורגנץ וייסד שם קהילה ב1185, דבק במתינות של גונאיד. שייח' קורבו נחשב לדמות הדתית החשובה ביותר במדינה של חורזם וחינך את נשות השליטים. הוא כתב ספר "כללי התנהגות" ובו עקרונות הקורבנייה:

1. חרטה על התנהגות לא נאותה.|
2. סירוב לעושר ארצי.
3. אהבת אלוהים.
4. סיפוק עם מה שיש.
5. חיזוק הרוח.
6. עשיית זיכר.
7. לזכור את האל.
8. הפטרות מתשוקות גופניות
9. שמירת הנפש מצביעות
10. נכונות לפגוש את האל.

 

צבעים

במסדר הקורבנייה מתייחסים לסימבוליות של צבעים, וגם מדווחים לשייח על חלומות שמסמלים את המצב הרוחני של האדם. ישנם שבעה צבעים המקבילים לשבעה מצבים בדרך. התקדמות בנפש מתבטאת במעבר מצבע אחד לשני. זה מתחיל מלבן המסמל כניסה לדרך. להלן הצבעים - שלבים:

1. לבן - אסלאם, זה סמל של שלמות וכניסה לעולם הלימוד הסופי.
2. צהוב - אמונה ומצפון, מבטא את האהבה לאל כהתחלה של חיים בשם האל.
3. כחול כהה - חסד שמימי. מסמל נאמנות לחיים החדשים, נדיבות והתחמקות מדברים שאסורים על ידי אלוהים.
4. כחול - בטחון אמיתיות
5. ירוק - שקט יציבות ואמונה טוטלית. מסמל מעבר לאמונה אמיתית באל
6. אדום - ידע אינטואיטיבי. תחילה של הפרדה של רוח מגוף וטיפוח הנפש והתעוררות לעולם הרוחני
7. שחור - הערצה ואהבה אמיתית לאל. גישה למטרה – הדלת לעולם האלוהי והשגת נוכחות.

חוסר צבע זה חיבור שלם, התמזגות. 

 

אל בוחרזי
תלמידו הקרוב של שייח קורבו היה אל בוחרזי שהגיע לבוכרה. בוחרזי הקים את חנקה בבוכרה, אסלם את החאן של אורדת הזהב – ברקה. והיה לראש המדרסה של מסעודיה, המדרסה הראשונה שהמונגולים הקימו. כשמת נקבר בבוכרה והוקם מאוזוליאום לכבודו, לא רחוק ממנו נקבר החאן המונגולי. הנכד שלו הקים כנראה את בניין החנקה הנוכחי במאה ה14. הנוסע איבן בטוטה ביקר אותו. החנקה שופצה על ידי תימור

תלמידו של בוחרזי היה בדר א דין פירדוסי אסמרקנד שהמשיך את הטריקה בסמרקנד, זאת הייתה טריקה עצמאית מכלל הקורבו. והיא נקראה פירדוסיה. ענף זה נהיה פופולארי בהודו. יש ענף נוסף של הקורבניה בחורסן בשם קורבניה רוחייה

 

שלוחות
תלמיד נוסף בדרך היה רוחן שימנני. הוא התנגד לתפישה של איבן ערבי שהעולם הזה הוא האצלה של העולם הרוחני, וראה בעולם זה רק ראי, אשליה. הוא עודד טראנס, טכניקות חדשות של זיכר, טכניקות של מדיטציה, תקשורים עם המתים, הוא כתב ספר המפרש את בוחרזי ואת השיטה שלו של סימנים מיסטיים וצבעים. ממנו יצאו הרוחייה קורבניה.

חלק מהענפים של הקור בנייה נרדפו על ידי אמיר תימור והתימורידים. ענף של הקורבניה הפופולארי עד היום הוא הנימטוהלי שהוא ענף שיעי ויש לו שלוחות במערב.

הרשמו לרשימת התפוצה שלנו