הצהרת נגישות

נגישות אתרים
תרבויות עולמי פועלת בכדי שאתר האינטרנט יהיה נגיש ושוויוני לכולם
לצורך כך הנגשנו את האתר לאוכלוסיות הבאות
- מוגבלי ראייה כולל עוורי צבעים, לקויות ראיה ועוד
- מוגבלים מוטורית בידיים , כאלו שקשה להם עם העכבר והמקלדת
- אנשים עם קשיים מסוגים שונים כגון: קריאה, למידה, הבנה, ועוד
• אנשים עם קשיים נוספים, מכל גווני הקשת: קשיי קריאה, קשיי הבנה, לקויי למידה ועוד.
באתר אנו משתמשים ברכיב עזר להנגשת אתרים על פי תקן ישראלי 5568 ברמת נגישות AA כמוגדר ב: W3C's Web Content Accessibility Guidelines 2.0

דגשים בנגישות
ישנם מספר חלקים – סעיפים חשובים שמבטיחים הגדרת האתר כנגיש לקהל המוגבל. ואלו הם
•התאמה לקורא מסך   •ניווט מקלדת   •חסימת הבהובים   •מונוכרום   •ניגודיות כהה   •ניגודיות בהירה   •הגדלת גופן   •הקטנת גופן   •גופן קריא   •סמן גדול לבן   •סמן גדול שחור   •הגדלה   •הדגשת קישורים   •הדגשת כותרות   •תיאור לתמונות  

הסתייגות
יחד עם זאת נסייג ונאמר שמפני שהאתר שלנו כולל מערכות הזנת תוכן שונות שפועלות לפי שיטת WYSIWYG ייתכן שחלקים בדפי התוכן לא יצליחו להיות מונגשים בצורה כוללת, וייתכן שתצטרך התערבות בקוד האתר נוספת. במידה וגילתם מצב כזה, אנא צרו קשר בכדי שנוכל לטפל בכך באופן המהיר ביותר.
כמו כן במקרים מסויימים האתר שלנו מציג תוכן שבא מאתרים אחרים, שחלקם טרם הונגשו ואין לנו אפשרות לאחריות על צד ג', אך נשמח לקבל הערות ולהפנות את תשומת לב הגורמים הקשורים בכך.

פניות
כל שאלה, הבהרה, הצעה ופניה באופן כללי שקשור לאתר אנא שלחו לדואר אלקטרוני ל
support@nagishnow.com
סגור
לפרטים נוספים: 1-700-50-9992

מסדר הקורבנייה - טיולים לרחבי העולם

מסדר הקורבניה

 המסדר של הקורבניה התחיל על ידי נג'ים א דין קורבו. הוא חונך בסופיות במצרים ובמזרח התיכון, מורו היה רוזביקן מיצרי שהיה חניך של אבו נגיב שרוורדי (הדוד). חזר לקוניה אורגנץ וייסד שם קהילה ב1185, דבק במתינות של גונאיד והזרם של הפיכחון, אבל חידש מדיטציות מתקדמות ותרגולות רוחניות נוספות. שייח' קורבו נחשב לדמות הדתית החשובה ביותר במדינה של חורזם וחינך את נשות השליטים. הוא כתב ספר "כללי התנהגות" ובו
 
קורבו מתייחס לירוק כקשור לשלווה – איטמינן, ואדום קשור לידיעה – גנוסיס. הנביא אברהם מסומל על ידי הצבע האדום, הנביא מוחמד והאספקט של הלב מסומל על ידי הצבע הירוק, הנקודה המחוברת עם המציאות השמימית – חקיקה (אמת).
האבנים הטובות אודם ופנינה מופיעות פעמים רבות במשפטים בקוראן ביחס לגן העדן. אודם קשור לאדום ופנינה לירוק. יתרה מזאת: השליט הפטימי היה לו על מצחו נזר ובו אבני רובי ובתוכו פנינה ענקית שלא נודע כמוה. שמו של הנזר היה : הפיר – פרסת סוס. בתוכו היה את היטימה – שאין כמותו – הפנינה.
השאה – השליט היה חוסיין, החכם היה חסן. חסן היה לו צבעי החוכמה של ירוק, הקורבן של חוסיין היה כה גדול והמאורעות שקשורים אליו כה מפלצתיים וכה מנוגדים לחוקי המלחמה שהצבע של הדם הקדוש שלו, כלומר אדום, התקבל ביחד עם הירוק של דגלו של הנביא כמזכרת לאותו יום נורא.
ירוק ואדום הם שני שבעים מיסטיים המופיעים גם אצל השיעה ומייצגים את שני נכדי הנביא: חסן וחוסיין. אלא שיש בשיטה הסופית גם התייחסות לספקטרום של שבעה צבעים כולל.

 

 


משמעות סמלית לצבעים

במסדר הקורבניה מתייחסים לסימבוליות של צבעים, וגם מדווחים לשייח על חלומות שמסמלים את המצב הרוחני של האדם. ישנם שבעה צבעים המקבילים לשבעה מצבים בדרך. התקדמות בנפש מתבטאת במעבר מצבע אחד לשני. זה מתחיל מלבן המסמל כניסה לדרך.
להלן הצבעים - שלבים:
1. לבן - אסלאם, זה סמל של שלמות וכניסה לעולם הלימוד הסופי.
2. צהוב - אמונה ומצפון, מבטא את האהבה לאל כהתחלה של חיים בשם האל.
3. כחול כהה - חסד שמימי. מסמל נאמנות לחיים החדשים, נדיבות והתחמקות מדברים שאסורים על ידי אלוהים.
4. כחול - בטחון אמיתיות
5. ירוק - שקט יציבות ואמונה טוטלית. מסמל מעבר לאמונה אמיתית באל
6. אדום - ידע אינטואיטיבי. תחילה של הפרדה של רוח מגוף וטיפוח הנפש והתעוררות לעולם הרוחני
7. שחור - הערצה ואהבה אמיתית לאל. גישה למטרה – הדלת לעולם האלוהי והשגת נוכחות.
 
חוסר צבע זה חיבור שלם, התמזגות.
 
תלמידו הקרוב של שייח קורבו היה אל בוחרזי שהגיע לבוכרה. בוחרזי הקים חנקה בבוכרה, אסלם את החאן של אורדת הזהב – ברקה. והיה לראש המדרסה של מסעודיה, המדרסה הראשונה שהמונגולים הקימו. כשמת נקבר בבוכרה והוקם מאוזוליאום לכבודו, לא רחוק ממנו נקבר החאן המונגולי. הנכד שלו הקים כנראה את בניין החנקה הנוכחי הקיים עד היום במאה ה14. הנוסע איבן בטוטה ביקר אותו. החנקה שופצה על ידי תימור

תלמידו של בוחרזי היה בדר א דין פירדוסי אסמרקנד שהמשיך את הטריקה בסמרקנד, זאת הייתה טריקה עצמאית מכלל הקורבו. והיא נקראה פירדוסיה. ענף זה נהיה פופולארי בהודו. יש ענף נוסף של הקורבניה בחורסן בשם קורבניה רוחייה
תלמיד נוסף בדרך היה רוחן שימנני. הוא עודד טראנס, טכניקות חדשות של זיכר, טכניקות של מדיטציה, תקשורים עם המתים, הוא כתב ספר המפרש את בוחרזי ואת השיטה שלו של סימנים מיסטיים וצבעים. ממנו יצאו הרוחייה קורבניה.
ענף של הקורבניה הפופולארי עד היום הוא המסדר הנימטוהלי שהוא ענף שיעי ויש לו שלוחות במערב.

עקרונות המסדר הסופי של הקורבניה

1. חרטה על התנהגות לא נאותה.
2. סירוב לעושר ארצי.
3. אהבת אלוהים.
4. סיפוק עם מה שיש.
5. חיזוק הרוח.
6. עשיית זיכר.
7. לזכור את האל.
8. הפטרות מתשוקות גופניות
9. שמירת הנפש מצביעות
10. נכונות לפגוש את האל.

 

 

שלוחות של המסדר

תלמיד נוסף בדרך היה רוחן שימנני. הוא התנגד לתפישה של איבן ערבי שהעולם הזה הוא האצלה של העולם הרוחני, וראה בעולם זה רק ראי, אשליה. הוא עודד טראנס, טכניקות חדשות של זיכר, טכניקות של מדיטציה, תקשורים עם המתים, הוא כתב ספר המפרש את בוחרזי ואת השיטה שלו של סימנים מיסטיים וצבעים. ממנו יצאו הרוחייה קורבניה.

חלק מהענפים של הקור בנייה נרדפו על ידי אמיר תימור והתימורידים. ענף של הקורבניה הפופולארי עד היום הוא הנימטוהלי שהוא ענף שיעי ויש לו שלוחות במערב.

 

מאמרים בנושא הסופים - לחצו לקישור
רשימת
תפוצה
לקבלת מידע נוסף אודות טיולים חדשים ישירות
לתיבת האימייל שלכם, הרשמו למועדון הלקוחות שלנו