לפרטים נוספים: 1-700-50-9992

סימון מאגוס - טיולים לרחבי העולם

הנוצרי הגנוסטי המפורסם ביותר היה שמעון מגוס. אפשר לקרוא עליו במעשי השליחים.

כשהשליח פיליפ מגיע לשומרון הוא מוצא את האנשים הולכים בעקבות תורתו של שמעון שטוען להיות המשיח ואתו אשה בשם הלנה שהייתה זונה בצור, שמעון מנסה לשחד את פיליפ ומכאן נהיה הביטוי "סימוני", כביטוי של ניסיון לקנות כוח רוחני. כותבים נוצריים מאוחרים יותר אומרים שסימון היה אב כל חטא ושהייתה הרבה ספרות סימונית.


לפי הנצרות הסימונית האלוהות הנשית, אנואיה, כשיצרה את העולם נלכדה בחומר, והתגלגלה בנשים שונות עד שלבסוף נהייתה זונה בצור. ואז אלוהים עצמו – סימון, הופיע בחומר בכדי לחלץ אותה.

האלוהים שהופיע בחומר הוא ישו, ולאחר חילוץ הזונה יחלץ את כל המין האנושי. יש דרמה של נפילה ועלייה של הרוח בחומר, היחלצות של משיח אלוהים שיורד לעולם בכדי לחלץ אותה. סימון הוא האל אב, ישו האל בן, אלוהם של היהודים הוא הנחש בגן עדן.

לפי האגדה סימון בא לרומא להתווכח עם פטר נוצח על ידו בוויכוח ואף הפך נוצרי, כך לפי הנוצרים.

 

פיליפ מנצר את חסידי סימון מאגוס המתואר בברית החדשה כמגלומן שרלטן שרוצה לקנות את רוח הקודש בכסף (סימוניות). הלנה – אנואיה – המחשבה ראשונה שנכלאה בחומר.

 

ב"סוד של פטר" סימון מופיע כשטן, מתנגד שהקים קהילות מאנטיוכיה ועד ישראל, ומאבד אותם לפטר. נאמר שהיה תלמידו של יוחנן המטביל יחד עם דוסיטוס. הוא ניסה להוכיח את אלוהותו ברומא לפני פטר, על ידי זה שעף, או קבר עצמו, אך זה הסתיים באסון ובמותו. הקוסם מת דרך הטריקים של עצמו.

התורה שלו הייתה סוד גנוסטיות ברבלו, ייתכן וקשור לספר "פרשנות של הנפש (exegesis)". הוא היה העוצמה, כוח של אלוהים, ביטוי נפוץ בקרב השומרונים ומראה על הקשר לאזור. "זה שעומד"

 

מיננדר הגיע משומרון ולימד באנטיוכיה וסורים עד שנת 80 לספירה, היה ממשיכו של סימון וקולגה שלו.

היה גם אחד בשם סטורנילוס שלימד על ההבדל בין אנשים טובים ורעים, וחסרה אצלו סופיה, במקומה ישו או אדם קדמון. 

 

לפי סימון (היפוטלס) באדם יש כוח גדול בפועל ולא בכוח, הוא צריך לגדול ולהתעורר

 

מאמרים על הגנוסטיות - לחצו לקריאה

היסטוריה גנוסטית

ספרות גנוסטית

מיתולוגיה גנוסטית

סקירה כללית

בתי ספר גנוסטיים

המאמצים

המניכאים

הפאוליקנים

המסיליאנים

הקתרים בצרפת

הבוגומילים 


 

 

 

הרשמו לרשימת התפוצה שלנו