לפרטים נוספים: 1-700-50-9992

ספרות מצרית - טיולים לרחבי העולם

ספרות מוסר

 

הוראות התנהגות של אב לבן במצרים

אל תפנה את לבך לחיפוש אוצרות

מפני שאף אחד לא יכול להתעלם מגורל ומזל

אל תפנה את מחשבותיך לעניינים חיצוניים

מפני שלכל אדם יש את הזמן שנקבע לו

 

אל תאמץ את עצמך לחפש עוד ועוד

והעושר שלך ישגשג עבורך

אם עושר בא אליך בדרך של גניבה

הוא לא יעבור את הלילה איתך

ברגע שיאיר היום הם לא יהיו בביתך

למרות שאפשר לראות את מקומם, הם לא שם.

 

כשהאדמה פותחת את פיה, היא מיישרת אותו ובולעת אותו

ומטביעה אותו בעומק

הם עשו לעצמם בור גדול באדמה המתאים להם

והם שיקעו עצמם בקבר

או שהם עשו לעצמם כנפיים כמו אווזים

והם עפו לשמים.

אל תהיה מרוצה עם עצך בשל עושר שהושג בגניבה

וגם אל תתלונן על עוני

אם איש שרד מצווה על אדם שהולך לפניו

הוא יעזוב אותו

הספינה של החמדנים ננטשת בבוץ

בעוד שהמפרשית של האדם בעל המזג ממשיכה להפליג

כשהוא זורח אתה מקריב לאתן

באומרך, תן לי בריאות ושגשוג

והוא יתן לך את צרכיי חייך

ותהיה חופשי מפחד

 

ציטוט מתוך הספר של פטא האטאפ (מתוך ספר המתים המצרי של באדג')

1. לא תגרום לאף גבר ולאף אישה לפחוד, משום שאלוהים מתנגד לכך, ואם יאמר אדם כלשהו שהוא יחיה כך, הוא, האלוהים יגרום לו להיות רעב ללחם.

2. באשר לעשיר שיש לו כל טוב, הוא יכול לחיות לפי רצונו, והוא יכול לעשות עם עצמו מה שהוא רוצה. האם הוא לא יעשה דבר, גם זה לפי רצונו. העשיר, על יד הושטת יד בלבד עושה את אשר בני האדם לא יכולים להשיג. אבל משום שאכילת לחם היא על פי תכניתו של אלוהים, אי אפשר להכחיש את זה.

3. אם יש לך אדמה לעבד, עבוד בשדה, שאלוהים נתן לך. במקום למלא את פיך בשייך לשכניך. עדיף להפחיד את זה, שבבעלותו רכוש, ולגרום לו לתת לך את רכושו.

4. אם השפלת את עצמך בהיותך משרת של אדם מושלם, על ההתנהגות שלך להיות טובה לפני אלוהים

5. אם אתה רוצה להיות איש חכם, תחנך את בנך לעשות את הטוב בעיניי אלוהים

6. השבע את רצונם של אלה התלויים בך ככל שתוכל, אלה אשר האלוהים בירך חייבים לעשות זאת

7. אם הפכת מחסר חשיבות לגדול, ואם הפכת מעני לעשיר, ואם נעשית שליט העיר, אל תקשה את לבך משום שנעשית חשוב, שכן נעשית רק שומר על הדברים שהאלוהים נתן.

8. מה שאלוהים אוהב זה ציות, אלוהים שונא אי ציות

9. לאמיתו של דבר, בן טוב הוא ממתנו האלוהים.

 

קטעים מספרי הדת

 

חיבור מצרי על היצירה:

"כך דיבר אדון כל: כשנהייתי, ההוויה נהייתה, נהייתי בהתהוות החומר, הו קפרי שנהיה הוויה בפעם הראשונה". (הטקסט המצרי מורכב ממילים בעלות הברות פונטיות דומות – קפרי קפר קפרו קפר קי מקפרו נקפרו קפר מספטפי)

"כשנהייתי הטרנספורמציה נהייתה, כל הכול השינויים שנהיו אחרי שנהייתי.....

עשיתי כל שרציתי בעולם לא קיים זה, דיללתי את עצמי בתוכו. כיווצתי את ידי, לבדי, לפני שהייתה כל לידה. פי הגיע אלי ושמו היה קסם. (רצון, תשוקה, התכווצות, נשיפה, שאיפה, פעימה... כל אלו הם שלבים בתחילת החיים)....

רבים היו השינויים שיצאו מפי לפני שהשמיים נהיו, לפני שהארץ נהייתה, לפני שהאדמה או זוחלים נבראו במקומות אלו....(מדובר כאן על הארכיטיפים) 

...יצרתי בתוך זה את סוגי השינוי המתחילים מה"בה" (נפש) שלי. התגבשתי בתוכם, בנון, באינרציה, בזמן שלא מצאתי בו עדיין מקום שבו אוכל להקים עצמי... (ה"בה" הוא הכוח המגבש הראשון, המגדיר האינדיווידואלי, קטליזאטור היוצר את ההגדרה הראשונה)

.. זה שהארתי (אקה) בליבי היה התוכנית של היקום שהציגה עצמה לי, יצרתי כל יצור כשהייתי לבד. תכננתי בליבי, יצרתי שינויים נוספים, רבים היו השינויים של קפרי והילדים נהיו, בצורתם של הוריהם... (האקה היא מצב, איכות, פעולה, מציינת את הרוח, קורנת, אור טרנסנדנטי, ותמורה על ידי אותו אור, אקה הוא המקור והסוף של ניסיון חיוני של היות מודע. וכך אקה כפועל לא מוגדר במדויק. יש חוקרים שמציעים "לחשוב" אחרים – להיות יעיל, או – להפוך אידיאלי, או – לקרון, או – להאיר...)

.. זה אני שירקתי החוצה את שו, אני שכחכחתי את תפנות. באתי להוויה כאל אחד, וראה הנה שלוש. שתי ישויות נוצרו לעולם זה. שו ותפנות שמחו בנון, שבתוכו היו... (האחד שהופך לשלוש מסמל את תחילתה של הבריאה)

..זה היה עיני שהחזירה אותם אלי לאחר איונים שהם התרחקו ממני (שו ותפנות נעלמים לבורא לאחר הבריאה והוא שולח את עינו להחזיר אותם)

חלקי, הם יצאו ממני. אחרי שיצרתי עוררות באגרופי, תשוקתי מולאה על ידי. הזרע נפל מפי. ירקתי החוצה את שו, כחכחתי את תפנות. במקום שבו הייתי אחד, אני עכשיו שלוש... ( יש לנו כאן סובלימציה של יצר המין – רע מאונן אך במקום להוציא את זרעו מאיברו הוא מוציא אותו מפיו, ממקום גבוה יותר)

..שו ותפנות הביאו חזרה את עיני מאחוריהם לאחר שאספתי חזרה את חלקי. בכיתי עליהם וכך נוצרה האנושות... (בני האדם נוצרו מדמעה שנפלה מעינו של הבורא)

... העין נהייתה כועסת כשהיא חזרה, מכיוון שהיא מצאה שאחרת גדלה במקומה, ושהיא הוחלפה על ידי האקה הנוצץ. (העין התרצתה כשהבורא שתל אותה על מצחו במקום של האוראוס, שם היא נמצאת עד היום, שולטת על האדמה)

... שו ותפנות יצרו את גב ונות. גב ונות הולידו את אוסיריס, הורוס קנתי אירתי, סת, ואז איסיס ונפתיס, את גופותיהם, אחד אחרי השני... והם הולידו את המגוון של העולם הזה.."

ברמנר רינד bremner rhind פפירוס 27-1,28,26

 

מזמור לפתה (מתוך המיתולוגיה המצרית- שולמית ישראלי)

"מראה העיניים, משמע האוזניים ונשימת האף משוגרות אל הלב, והוא המפיק כל תובנה. הלשון היא החוזרת על שמתכנן הלב. כך נולדו כל האלים, אתום והתשיעייה שלו, שהרי בתכנון הלב ובמצוות הלשון התפתחו דברי האלים. כך נוצרו כל חוקי החיים הזכריים וכלל החיים הנקביים הושתתו. אלה המספקים כל מזון ומנחה נבראו בעזרת המילה, היוצרת אהוב ושנוא, כך ניתנו החיים לרגוע, מוות לעושה העוולה. כך נוצרו הבנייה והאומנות. פעולת הידיים, פסיעת הרגליים ותנועתו של כל איבר – מתואמות כולן עם שליטתו של פתה במחשבות הלב הנחשפות במלל הלשון ומאפשרות הכל.

לכן מכונה פתה 'יוצר כל ומפתח האלים', שהרי הוא תא תנן, אשר הוליד את האלים, וממנו הכל הגיח: מתנות אוכל, מזון, מנחות לאלים וכל אשר אין בו דופי, כך נגלה והובן שכוחו הגשמי עולה על זה של האלים, כך, לאחר שיצר כל דבר ואת כל מוצא פי האלים, הגיע פתח לידי מנוחה.

זאת לאחר שהוליד את האלים, לאחר שיצר את עריהם, לאחר שייסד את מחוזותיהם, לאחר שביסס את האלים במקדשיהם, לאחר שהבטיח כי יסופקו להם מנחות לחם, לאחר שייסד את משכנותיהם, לאחר ששיווה לגופה צורה שתספקם. כך נכנסו האלים לגופם (פסליהם). שנעשה מכל סוג של עץ, מכל סוג של אבן, מכל סוג של טיט ומכל משה שצומח עליו (על פתה), ושמתוכו הם התפתחו. כך התקבצו אליו כל האלים וכל הקא (כוח החיות) שלהם, שבעי רצון ומאוחדים באדון שתי הארצות.

מוף היא מרכז המלכות הגדול, המשמח את לב האלים בבית פתח, היא הממגורה של תא תנן, היא גבירת החיים, המספקת את מזונן של שתי הארצות, שהרי אוסיריס טבע במים שם."

 

אוזיריס.

אוזיריס מברך לשלום את הנכבדים שבאנשי המערב, וונפר אלוהי האדמה הקדושה! בדומה לאל רע הופעתך כולה תהילה. ברך את זה אשר בא לראותך ושמח לראות שוב את יופייך.

"הלוח העגול שלו הוא הלוח העגול של השמש שלך.

הקרניים שלו הן הקרניים שלך.

הכתר שלו הוא הכתר שלך.

הופעתו היא ההופעה שלך

מלכותו היא מלכותך.

הצביון שלו הוא הצביון שלך.

גודלו הוא הגודל שלך.

המושב שלו הוא מושבך.

כס המלכות שלו הוא כס המלכות שלך.

המורשת שלו היא המורשת שלך.

כלי זינו הם כלי זינך.

הגורל שלו הוא הגורל שלך.

המערב שלו הוא המערב שלך.

החוכמה שלי היא החוכמה שלך.

ההבחנה שלו היא ההבחנה שלך.

זה אשר מגונן על עצמו אכן עושה זאת – וגם ההיפך.

הוא לא ימות וגם אתה לא תמות.

הוא יחגוג את ניצחונו על האויבים שלך.

כל רע לא יפקוד אותו.

 וכל רע לא יפקוד אותך לעולמי עולמים"

כישוף 181 פרקים מתוך גילוי האמת לאור היום.

 

 

 

 

הרשמו לרשימת התפוצה שלנו