הצהרת נגישות

נגישות אתרים
תרבויות עולמי פועלת בכדי שאתר האינטרנט יהיה נגיש ושוויוני לכולם
לצורך כך הנגשנו את האתר לאוכלוסיות הבאות
- מוגבלי ראייה כולל עוורי צבעים, לקויות ראיה ועוד
- מוגבלים מוטורית בידיים , כאלו שקשה להם עם העכבר והמקלדת
- אנשים עם קשיים מסוגים שונים כגון: קריאה, למידה, הבנה, ועוד
• אנשים עם קשיים נוספים, מכל גווני הקשת: קשיי קריאה, קשיי הבנה, לקויי למידה ועוד.
באתר אנו משתמשים ברכיב עזר להנגשת אתרים על פי תקן ישראלי 5568 ברמת נגישות AA כמוגדר ב: W3C's Web Content Accessibility Guidelines 2.0

דגשים בנגישות
ישנם מספר חלקים – סעיפים חשובים שמבטיחים הגדרת האתר כנגיש לקהל המוגבל. ואלו הם
•התאמה לקורא מסך   •ניווט מקלדת   •חסימת הבהובים   •מונוכרום   •ניגודיות כהה   •ניגודיות בהירה   •הגדלת גופן   •הקטנת גופן   •גופן קריא   •סמן גדול לבן   •סמן גדול שחור   •הגדלה   •הדגשת קישורים   •הדגשת כותרות   •תיאור לתמונות  

הסתייגות
יחד עם זאת נסייג ונאמר שמפני שהאתר שלנו כולל מערכות הזנת תוכן שונות שפועלות לפי שיטת WYSIWYG ייתכן שחלקים בדפי התוכן לא יצליחו להיות מונגשים בצורה כוללת, וייתכן שתצטרך התערבות בקוד האתר נוספת. במידה וגילתם מצב כזה, אנא צרו קשר בכדי שנוכל לטפל בכך באופן המהיר ביותר.
כמו כן במקרים מסויימים האתר שלנו מציג תוכן שבא מאתרים אחרים, שחלקם טרם הונגשו ואין לנו אפשרות לאחריות על צד ג', אך נשמח לקבל הערות ולהפנות את תשומת לב הגורמים הקשורים בכך.

פניות
כל שאלה, הבהרה, הצעה ופניה באופן כללי שקשור לאתר אנא שלחו לדואר אלקטרוני ל
support@nagishnow.com
סגור
לפרטים נוספים: 1-700-50-9992

אלואוסיס - טיולים לרחבי העולם

המסתורין של אלאוסיס 
 
הדרך הרוחנית של אלואסיס קשורה למוות ולידה מחדש כפי שזה מתבטא במחזורי הטבע וכדור הארץ. צריך להתחבר לאנרגיות של אימא אדמה בכדי לחוות את תפקידו של האדם והאפשרויות שלו. המסתורין של אלואסיס שהתקיים באתר מקודש הנמצא במפרץ יפה ממערב לאתונה היה המפורסם והיוקרתי ביותר בעולם העתיק
דרך מקודשת הובילה לשם מאתונה, שנתנה למקום את חסותה. לפי האגדה המסתורין נוסדו על ידי המקודש התרקי אאומולפיוס במאה ה14 לפנה"ס, לפי גרסה אחרת זה היה דיוניסוס. כך או כך המקום נקשר לסיפור של דמטר ופרספונה, ואלת האדמה היא שהייתה אחראית למקום
 
דמטר היא אלת האדמה היוונית ואחת משנים עשר האלים האולימפיים, אחותו של זאוס, יש כאלו המקשרים אותה לאלה הגדולה, האלה החקלאית, האלה הלבנה, בניגוד לשאר בני האדם היא קרובה לבני אדם. היא האלה של ישוב הקבע, הקהילה, בפרקטיקה הדתית יום יומית הייתה אלה חשובה. זכתה להמון פולחן יום יומי בבית ובשדה, מאפשרת את צמיחת הדגן והשעורה.
היא לובשת שביס שהוא לבוש אריסטוקרטי יווני של האישה היוונית.
 
יום אחד בעודה בשדה היא חווה את בתה פרספונה צועקת ונעלמת, האדס אל השאול חוטף אותה אל ממלכתו. דמטר שבורת לבב יוצאת לחפש אותה ברחבי הארץ. בהגיעה לחצר מלך אלואסיס היא מתחפשת לאישה זקנה ומתקבלת כמטפלת ליורש העצר הקטן, בו היא כנראה מוצאת תחליף לבת האבודה. בלילות היא שמה את הילד באש קדושה ומשקה אותו בנקטר בכדי להפוך אותו לבן אלמוות, מה שמפריע מאד לאימא המבועתת שמגלה את המחזה יום אחד. דמטר מתגלה לפני המלכה אם ואומרת לה שבגלל התערבותה הילד לא יזכה בחי נצח. .
 
לאחר החשיפה דמטר מורה למלך אלואסיס לבנות מקדש, היא נכנסת למקדש ומסרבת מרגע זה והלאה לתמוך באדמה ובני אדם, עד שבתה תוחזר אליה. המשמעות היא חורבן טוטלי, שתקף גם לאלים שלא מקבלים יותר ברכות וקרבנות, וצריכים להתערב. זאוס שולח את הרמס להדס להורות לו לשחרר את פרספונה. הדס נותן לה ללכת אך בגלל שאכלה גרגר של רימון היא חייבת לחזור, ואז מגיעים להסכמה שחלק מהשנה פרספונה תהיה בשאול ובשאר על פני האדמה.
פרספונה ודמטר מתאחדות באלאוסיס. פרספונה ממשיכה לקיים את תפקידה כמלכת השאול. מלכת המתים, ובגרסאות מסוימות שופטת של הנשמות. לאחר פתרון המשבר הקוסמי, דמטר מלמדת את הבן של מלך אלואסיס איזה פולחן צריך לעשות לכבודה. שבו יש התמודדות אישית עם מוות והמחזור התמידי של צמיחה וגדילה מחדש.
 
באלואסיס נלמדו סודות הטבע בקשר להתפתחות הנפש האנושית ולידת האגו. המתקדש חווה מחדש את איבוד היכולת האל חושית ולידת האגו, אבל יכול היה להתחיל במסע העלייה אל הרוחניות וחיי נצח שמשמעם חיבור עם האלים. השתקפויות של הפולחן ניתן למצוא בהמנונים ההומרים וכתבים פילוסופיים.
 
טקסי המיסטריות הגדולות התקיימו בכל שנה בסוף הקיץ, בין ה14-23 לספטמבר, היו להם הרבה מאד שלבים ומרכיבים: חפצים קדושים, תהלוכת לפידים, טקסי היטהרות ורחצה, הימנעות משינה, שתיית הקיקיון kykeon, כניסה לחדר פנימי במקדש שנקרא טריסטריון trlrsterion, טקס סודי, משתה וסעודה קדושה, ריקודים ופסטיבל לילי, טקסי כיבוד מתים. אלא שבשורה התחתונה הם היו סודיים.  


 
מירצ'ה איליאדה מזכיר קטע של תמיסטיוס המצוטט על ידי פלוטרוכוס שבו נעשית השוואה בין התנסויות הנשמה לאחר המוות, ובין המבחנים של המועמד במיסטריות הגדולות של אלואסיס. בתחילה המתקדש טועה בחשכה, שם הוא מתנסה בחרדות שונות, פתאום הוא רואה אור נפלא ומגלה אזורים טהורים, שומע קולות, רואה ריקודים. המועמד, כתר על ראשו, מצטרף אל האנשים הקדושים והטהורים, הוא רואה את אלה שלא הוכנסו לסוד, מצטופפים בבוץ ובערפל, שקועים בעליבותם בשל הפחד שלהם מפני המוות וחוסר אמונתם באושר הצפוי מעבר מזה.
 
כיום זהו אתר ארכיאולוגי עם שרידי מקדשים, רחבה, מערה, הנמצא בקצה עיר קטנה. העדויות הארכיאולוגיות וההיסטוריות מצביעות על פולחן רצוף מהמאה ה7 לפני הספירה ועד למאה ה4 לספירה.

 

סוגי המיסטריות

באלואסיס היו מיסטריות קטנות הפתוחות לכל ומיסטריות גדולות שנועדו רק לאלו שרוצים ומוכנים לעבור את המסע הרוחני.
טקסי המיסטריות הקטנות התקיימו בחודש פברואר, חודש האנססטריה בלוח שנה האתונאי, מי שניהל אותם זה הארכון (שליט), ויטילאוס (הראשי – המלך), היו תשעה ארכונים שהיו מעין ממשלה, הראשי שביניהם היה ויטילאוס
הטקס היה מאד פשוט – הקרבת חזיר, והיטהרות בנהר.
טקסי המיסטריות הגדולות התקיימו בכל שנה בסוף הקיץ, בין ה14-23 לספטמבר, שנקרא באודרומיון. חלקן התקיים באתונה וחלקן באלואוסיס וחלק בדרך. היו לו הרבה מאד שלבים ומרכיבים:
חפצים קדושים
תהלוכת לפידים
טקסי היטהרות ורחצה
המנעות משינה
שתיית הkykeon
חדר פנימי במקדש trlrsterion
טקס סודי
משתה וסעודה קדושה
ריקודים ופסטיבל לילי
כיבוד המתים

 

מהלך טקסי המיסטריות הגדולות:

ב14 לחודש הכוהנים מביאים את החפצים הקדושים בתוך תיבה מאלואסיס אל מקדש דמטר הנמצא למרגלות האקרופוליס באתונה. המקדש נקרא אלאוסיניון. אלאוסיס הקטן. ביום זה מתקיימת תהלוכה מאלואסיס אל תוך העיר. והפקדה של החפצים הקדושים.
ב15 לחודש – הכרזה רשמית של הכוהנים על תחילת המסטריות הגדולות, מלווה בטקסים שלא יודעים מה הם
ב16 לחודש – יום של רחצה והיטהרות. יש תזה שלפני ה16 מי שלקח חלק בפולחן היה צריך להימנע מרחצה לאיזו תקופה. טקסי רחצה מתקיימים בים
ב17 לחודש – פסטיבל בתוך פסטיבל. לחניכים אסור היה להגיע לטקס שהתקיים באותו יום, לקחו בו חלק תושבי העיר ואנשים שעברו את הטקס בעבר, היום הזה נקרא אפידאורה, חגגו את בואם של אסקלפיוס והבת שלו - הגיינה לאתונה. יום המוקדש לבואו של אסקלפיוס לאתונה. שבו המאמינים לא ישנים ויש הקרבת קורבנות כל הלילה. כשכל זה קורה החניכים נשארים סגורים בתוך הבתים
ב18 יש יום מנוחה
ב19 לפנות בוקר מתחילה תהלוכה היוצאת מאתונה אל אלואסיס. זאת גם תהלוכת לפידים. התהלוכה יוצאת מבית הקברות של אתונה ומתקדמת לאורך הדרך הקדושה עד אלואסיס. גם הפעם נשארים ערים כל הלילה. ומתי שהוא בלילה זה החניכים שותים את הקיקיון – המשקה סם. זה היה משקה שעשוי משעורה ומנטה וכנראה בעל תכונות נרקוטיות
ב20-21 לחודש. החניכים נכנסים אל המקדש, לאולם גדול שבתוכו יש את הטלסטריון – חדר פנימי, שרק חניכים וכוהנים מורשים להיכנס אליו, זה המקום שבו מאוכסנים בדרך קבע החפצים הקדושים. מקום זה נקראה הארון. מצאו כתובת במקום: "צמתי, שתית את הקיקאון, נטלתי מתוך הקופסה, ולאחר שהפעלתי את זה, הנחתי בתוך הסל הפתוח."
יודעים שכל החניכים נכנסים יחד לתוך המבנה של המקדש, לא ברור מה התקיים בתוך המבנה הפנימי, באיקונוגרפיה רואים סלים ותיבה. 
בסוף הטקס מתקיימים משתה וסעודה, ב21 בלילה. לא ישנים כל הלילה, אוכלים שותים. בשלב זה מתקיים לפנות בוקר קורבן פרים. כל הלילה הילולה הכוללת גם ריקודים.
ב22 נשארים כולם באלואסיס ומבצעים טקסים של כיבוד מתים, עיקר הטקסים קשורים להגשת נסכים מתוך כדים. היום האחרון של הפסטיבל מוקדש לפולחן מתים.


 
 

דת המסתורין היא פרטית ואישית, החוויה של מי שלוקח בה חלק היא אקסטטית ורגשית. מאד שונה מהפולחן הציבורי קהילתי. כולם יכלו לקחת חלק בפולחן. לא היו הדרות. היו שני תנאי קבלה, אחד: נקי מאשמת דם. שני: לא להיות ברברי – דובר לשון שלא יוונית. הפולחן כלל גברים, נשים ועבדים.
הטקס הוא חד פעמי, מי שעבר אותו ממשיך להגיע מדי שנה למקדש ושומר על קשר עם הפולחן. טקס של חניכה שמתרכז במסע רוחני ופיזי שעובר החניך המבטיח לו חיים מבורכים לאחר המוות. לשאול מגיעות כל נשמות המתים וחיות שם חיים אנונימיים נטולי נפש, ללא זיכרון וללא הכרה, כצללים.
הפולחן נועד להעניק משהו אחר, להעניק לחניך התעלות רוחנית שתבטיח לו חיים יותר טובים לאחר המוות. להעלות את הרמה הרוחנית של האדם. ניתוחיפ פסיכולוגיים מדברים על כך שהטקס עוזר לאדם לעבד את הפחדים שיש לו לגבי המוות

 
קראו את המאמרים הבאים - לחצו לקישור
רשימת
תפוצה
לקבלת מידע נוסף אודות טיולים חדשים ישירות
לתיבת האימייל שלכם, הרשמו למועדון הלקוחות שלנו