לפרטים נוספים: 1-700-50-9992

פטר דונוב – ביוגרפיה

דונוב נולד בכפר nikolaevka באזור וורנה ב11.7.1864. אביו היה פעיל בתנועת התחייה והאחד המורים והכמרים הראשונים בבולגריה העצמאית. בשנת 1885 נרשם בבית ספר המתודיסטי של מדע ותיאולוגיה בעיר svishtov. הוא סיים ככומר מתודיסטי במקום אורתודוקסי, אביו שהיה מראשוני הכמרים האורתודוקסים בבולגריה העצמאית, התאכזב באותה תקופה מהארגון, ועודד את בנו לחפש סוגים אחרים של נצרות טהורה.
דונוב למד היסטוריה של דתות, אנגלית וכינור במשך שלוש שנים בבית זפר בסווישטוב. בשנת 1887 הוא סיים והפך להיות מורה בבית ספר יסודי בכפר
hotantza. באזור ruse שם הוא חיבר את השיר הראשון שלו המוקדש למלכיצדק.

לאחר מכן קיבל מלגה והמשיך את לימודיו בסמינר המתודיסטי madison בארצות הברית, הוא שהה בארצות הברית במשך שבע שנים. מספר מנהגים של האחווה הלבנה הגיעו מהמורשת האמריקאית: פנייה אל האחים והאחיות. שירים  לפני הדרשות ואחריה. סגנון הדרשות

במדיסון לימדו הפרופסורים לתיאולוגיה החשובים ביותר. ביניהם: james strong, Samuel f. upham, jhon miley  הם טענו שתיאולוגיה צריכה להשתנות לפי דרישות הזמן.

דונוב למד נושאים כגון: עברית, היסטוריה של הכנסייה, תיאולוגיה מעשית, פרשנות, שפות קלאסיות, אנתרופולוגיה, ספרות והיסטוריה, בזמן שהותו בארצות הברית הוא רכש ניסיון כמטיף, ונחשף לסוגי מחשבה וספרות שונים. פעל במסגרת במיסיון המתודיסטי בציינה טאון - מנהטן, ונחשף לחוויות וניסיון מוזיקאלי עשיר בניו יורק.

אחר סיום הסמינר הוא המשיך לפקולטה לתיאולוגיה באוניברסיטת בוסטון. שם הייתה לו גישה לספריה העשירה. במסגרת הלימודים כתב תזה על הנדודים וההתנצרות של השבטים הגרמניים. בעבודה זו הוא מתייחס לערך הפנימי של הנצרות והרלוונטיות שלה לכל היחסים בחיים. הנצרות התפשטה בשבטים הגרמניים דרך הדוגמא של מטיפים כגון wulfila שחי חיים נוצריים מושלמים. הגרמנים נהיו נוצרים אריאנים, סוג של כפירה, ישו נחשב כאדם מתפתח, במטרה לפגוש את אלוהים. ולא כאדם היורד שלם משמיים בכדי להציל את האנושית.

לפי רודולף שטיינר wulfila היה המתקדש הנוצרי הראשון באירופה

לאחר השלמת קורס התיאולוגיה, דונוב עבר למחלקה לרפואה באותה אוניברסיטה, כדי לעבור קורס של שנה למיסיונרים, ולאחר מכן חזר לבולגריה. הוא כתב ב1986 עבודה בשם: "מדע וחינוך", שם הוא מפתח מספר שאלות מפתח שמופיעות לאחר מכן במחשבתו ותורתו:
היחס שבין מדע ודת, והצורך לשלב ביניהם.
מטרתו של אדם היא הבנה, גילוי והתבוננות, כל דבר הוא נושא למחקר
הצורך לעדכן את נקודת המבט הדתית, וההבנה המדעית שלה, להפוך אותה למודרנית
ההכרח לפתח את הכוחות והיכולות של הטבע הגבוה, העיקרון האלוהי באדם, דרך שיטות חינוכיות ומדעיות נכונות
הרעיון של שילוב היקום והאדם כחלק מאורגניזם קולקטיבי כולל

בזמן שהותו בארצות הברית נוצר קשר בין דונוב ובין תנועות דתיות ואזוטריות של העידן חדש, לפי דברי המאמינים נוצר קשר עם המסדר הרוזקוורצי (מסדר הוורד), נושא לפיד הרוחניות הנוצרית המערבית.

דונוב חזר לבולגריה ב1986, והחליט למלא חובותיו לכנסייה המתודיסטית ככומר בyambol. אולם הוא נתקל בהתנגדות הכמורה המקומית לרעיונותיו החדשים ונסוג.

ב1987 קרו שני אירועים מכוננים
הראשון הוא פרסום המאמר "קול האלוהים" שנקרא גם הברית השלישית, שבו רעיונות בסיסיים  בסגנון תנ"כי, מילת האלוהים, ה"בחירה של העם הבולגרי" והקרבה של מלכות אלוהים, הכנה של נפש האדם, התעוררות משינה.
השני הוא יסוד בוורנה של "החברה לקידום הרוח הדתית של האומה הבולגרית"

באותה תקופה 1987 הוא פוגש את תלמידיו הראשונים. כותב להם מכתבים בהם עצות פיזיות לחיים בריאים, וטוען שאלוהים מדבר דרכו ובו. דונוב נושא דברים תחת הכותרת "פניה לאנשי הבולגרים, בנים של המשפחה הסלאבית" בהם הוא מדבר על הסלאבים בכללותם, והמשימה של האנשים הבולגרים לקבל את תלמודו ולהפיץ אותו לשאר העמים. הוא מסיים במילים "אני אלוהים, מלאך של הברית של אלוהים" . מכריז על הקשר שלו עם האלוהי.

ב1900 הוא מתחיל מחקר פסיכולוגי ופרנולוגי על הבולגרים, ומייסדת את הארגון הראשון שנקרא "הרשת".

ב1904 הוא עובר לסופיה לגור בבית של אחד מחסידיו בכתובת opalchenska steet 66 , הבית צמוד לביתו של גרגורי דימיטוב, שנהיה לימים המנהיג הקומוניסטי הראשון של בולגריה. שם הוא מעביר הרצאות בימי ראשון. בנוסף לזה הוא מטייל ברחבי בולגריה.

מעניין לציין שדימטרוב תמך לימים באיחוד כל הסלאבים הדרומיים ופעל לצורך כך ביחד עם טיטו. על שמו קרויה העיר דימטרובגרד בדרום מזרח סרביה, הוא היה נשוי לסופרת סרבית עד 1933 (מתה), ופעל למען הצלת היהודים בשואה. כל אלו רעיונות שהם חלק מהתלמוד של דונוב. דימטרוב גם נתן אישור מיוחד לקבור את דונוב ליד הבית שבו גרו בגן ציבורי, לאחר מותו.

ב1912 דונוב מפרסם את הספר השני שלו "העדות של קרני השמש", המבוסס על פסוקים מהתנ"ך, המסודרים לפי חמישה צבעים, את הפסוקים מומלץ לקרוא אותם בימים מסוימים בשבוע. לפי דונוב אלו הפסוקים המשמעותיים ביותר בתנ"ך.
יש לנו כאן מקרה של סינסתסיה – החלפת חושים, הפסוקים נראים בצבעים.

ב1914 ארגן דונוב פגישה והכריז על תחילת עידן הדליי (העידן החדש שתחת השפעת מזל דלי, במקום מזל דגים עד כה, כל 2000 שנה מתחלפים העידנים האסטרולוגים). תחילה של עידן חדש שמתחיל בשנה החדשה, ובמקביל לכך התחלה של סדרת הרצאות שנקראו "כוח וחיים".

ב1917 הוא החל בסדרת הרצאות המיועדות לנשים נשואות שנקראה "האם הגדולה" הרצאות שנמשכו עד 1932. ההרצאות התקיימו כל יום חמישי, היום של יופיטר, צבע כחול, עיקרון האמת, אמונה ויופי. האימהות הן אחיות רוחניות, תלמידות של העיקרון הנשי האוניברסלי והלב האוניברסלי, סמל האהבה שהוא עיקרון נשי.

במהלך חלק ממלחת העולם הראשונה, בשנים 1917-18 הוחזק דונוב במעצר בית במלון בוורנה, בטענה שהוא פוגע ברוח הלחימה של החיילים.

ב1922 הוקם באופן רשמי בית הספר הרוחני של האחווה הלבנה, שיעורי ניתנו באופן קבוע (ותוקצרו על ידי התלמידים) עד 1944 במשך 22 שנה. במקביל לכך מקים דונוב את המושבה "איזגרב" – זריחת השמש, ליד סופיה בה מוגשם רעיון החיים ביחד של אחים רוחניים.

בספטמבר 1930 התחילו הדרשות של יום ראשון, שנחשבו להרצאות בקטגוריה החמישית, והשלימו את מערך הלימוד השלם שלו.

בין שתי מלחמות העולם השפעתו של דונוב גברה, התנפצות האשליות מהמלחמה הביאה אנשים רבים לפנות לרוחניות, נפוצו תופעות כגון האמונה בbaba vanga  מדיומית בדרום בולגריה.

במאי 1936 הותקף דונוב פיזית על ידי חבר במפלגה הדמוקרטית, ונגרם לו נזק מוחי ושיתוק של רגל ימין, יד ימין והלשון. הוא הובא על ידי תלמידיו לאזור שבעה האגמים ותוך ימים ספורים הבריא באורח פלאי.

במלחמת העולם השנייה עבר דונוב לכפר marchaevo,

בשנת 1944 התקיים הכינוס האחרון בהרי רילה, דונוב נראה שקט ומהורהר. הוא חזר לאיזגרב סופיה באוקטובר 1944 ונפטר ב27.12.44 . מילותיו האחרונות היו: הגשמנו עבודה קטנה למעל האל.

 

ביוגרפיה מיסטית

atanas slavov כתבה ביוגרפיה על דונוב, עד לזמן שבו הפך להיות המורה beinsa duno, המאסטר זה אישיות אחרת. הוא אחד מ12 המורים הגדולים של האנושות, בוהדיסטווה.

סימנים לשליחותו היו כבר בלידה.
אביו של דונוב היה בדרכו להר אתוס, לחיות שם כנזיר, מתרגל את מסורת ההיסיכייה, אלא שבדרך (סלוניקי) פגש נזיר שאמר לו: "שמע לעצתי, לך למקום שנקבע לך ברצון האל, מפני שמקום זה היה ויהיה מקום של שינויים עולמיים גדולים,
וכך Konstantin danovski נשמע לרצון האל, חזר הבית, נשא את הבת של המאסטר הבולגרי atanas (שלימים לימד את דונוב) ונהיה כומר.

בנוגע ללידה האב כתב ביומן: ההבטחה של האב השמימי לשלוח לביתי את בנו האהוב כסימן לחיי אמת טובים ובהירים יותר, הוגשמה.

הילדות של דונוב הייתה מוזרה, הוא לא דיבר עד גיל שלוש, היה במצב חולמני ומדיטטיבי, אהב ללכת לבד בטבע, ולנסות להבין את שפתו. היה קלרווינט, ועוד

בזמן שהותו בארצות הברית (לפי velichko grablashev) נלקח דונוב לפגישה של קהילה סודית ביערות מסצוסטס, שמי שלא מצוי בסוד החניכה לא יכול לדעת עליה. לפי תלמידי דונוב הוא השתתף בפגישה של הרוזיקוריאנים, אבל ייתכן וזאת הייתה, אם אכן פגישה כזאת התקיימה, קהילה רוחנית נוצרית אוטופית של התקופה.

באותה תקופה החברה התיאוסופית התחילה להיות פעילה, בחוגיה הועלו רעיונות הקשורים לפאן סלאביות התפקיד המיוחד של הסלאבים בעולם. מקס מולר פרסם את הוודות והאפנישדה,. אמרסון וטור פרסמו רעיונות ופיתחו את תנועה הטרנסדנטיות האמריקאית, מנסים ליצור קהילות, כל הדברים הללו ייתכן והשפיעו על דונוב ושהוא פגש אותם בצורה כזו או אחרת.

 

החניכה – מפטר דונוב לביאנסה דונו.

מוצאים התייחסויות לכך בכתבים שלו עצמו. דונוב מדבר על שתילה (של רוח הקודש) בתוכו, החניכה עברה כמה שלבים ולקחה זמן רב:
1 השנים 30-33 לחייו הוא בילה בהתבודדות והתבוננות
2 השתילה הייתה תהליך מיסטי, לפי דבריו זה קרה ב7.3.1987 בזמן צום ותפילה על פסגה ליד ארבנסי. אלוהים הופיע לפניו ואמר: "תן לי את גופך, את מחשבתך, את לבך, ועבוד בשבילי".
דונוב ענה "אלוהים, תן לרצונך להיעשות, אני מוכן".
הוא קיבל משימה ונאמר לו שעליו להיות מורה לאנושות. המשימה קשורה לדרך החדשה של הסלאבים וההגעה של המין האנושי השישי. ב7.3.87 נחתה עליו רוח הקודש לפי
v. krastav
  הוא נהיה מאסטר של האחווה הלבנה ושליח של מילת אלוהים
3 במהלך אוגוסט 1912 בארבנסי, הרוח של ישו הופיע לפני דונוב ואמרה "פטר, האם את נותן את גופך, את לבך, את מחשבתך, והאם תעבוד בשבילי?"   התשובה הייתה "אני שומע אלוהי, תן ורצונך יעשה, הן בשמים והן על פני האדמה" בדרך זו רוח הקודש הושתלה בדונוב
4 השלב הרביעי קשור לפתיחה של בית הספר של האחווה הלבנה ב1922, היכן שמילות אלוהים הועברו ישירות מאלוהים

דרך הירידה של רוח הקודש, פטר דונוב הפך למורה, דרך רוח של ישו, למורה העולם, דרך רוח אלוהים, למורה אוניברסלי בבית הספר של האחווה הלבנה. דונוב הפך דרך חניכה מאדם רגיל למורה, חבר באחווה הלבנה.

יש שלושה שלבים במודל של החניכה, המתייחסים למקורות תנכ"יים: הפרדה (ישו במדבר), קשר עם האלוהי, הכללה מחדש באלוהי. המאפיין של מייסדי דתות גדולות הוא חניכה ישירה מאלוהים שמכשיר אותם לתפקידם

היומן האישי שלו נקרא "שיחות עם אלוהים" ובו הוא מתאר את התהלך שעבר, חיפושיו וההתגלויות שקיבל. הוא שמע את קול האלוהים וחזה בדברים נפלאים. האלוהים שהוא ראה היה הנוצרי מלווה בדמויות תנכ"יות.

יש ספרון נוסף שהוא הסיכום של השיחות עם אלוהים שנקרא "שבע שיחות עם רוח אלוהים". שם מוצג המבחן שהוא היה צריך לעבור. הוא נבחר למלא את רצון האלוהים, ולצורך כך אלוהים ישנה את נשמתו כדי שיוכל להבין את הסודות הוא צריך להיוולד מאלוהים, להבין את אלוהים ולהתאחד עם אלוהים. מי שמדבר עם דונוב הוא אפאל, אחד מהרוחות המשרתות

דונוב הוא נביא וקוסם, בעל יכולות ריפוי. הוא עזר למצוא אנשים שנעלמו במלחמה, פתר בעיות בריאות, פגש אין ספור אנשים שנמשכו לסיפורים על היכולות יוצאות הדופן שלו. סופר עליו שהפך מתכות לזהב, שינה את מזג האוויר בעזרת נגינת הכינור, הרים אנשים באוויר, עבר דרך דלתות סגורות.

 

הרשמו לרשימת התפוצה שלנו