הצהרת נגישות

נגישות אתרים
תרבויות עולמי פועלת בכדי שאתר האינטרנט יהיה נגיש ושוויוני לכולם
לצורך כך הנגשנו את האתר לאוכלוסיות הבאות
- מוגבלי ראייה כולל עוורי צבעים, לקויות ראיה ועוד
- מוגבלים מוטורית בידיים , כאלו שקשה להם עם העכבר והמקלדת
- אנשים עם קשיים מסוגים שונים כגון: קריאה, למידה, הבנה, ועוד
• אנשים עם קשיים נוספים, מכל גווני הקשת: קשיי קריאה, קשיי הבנה, לקויי למידה ועוד.
באתר אנו משתמשים ברכיב עזר להנגשת אתרים על פי תקן ישראלי 5568 ברמת נגישות AA כמוגדר ב: W3C's Web Content Accessibility Guidelines 2.0

דגשים בנגישות
ישנם מספר חלקים – סעיפים חשובים שמבטיחים הגדרת האתר כנגיש לקהל המוגבל. ואלו הם
•התאמה לקורא מסך   •ניווט מקלדת   •חסימת הבהובים   •מונוכרום   •ניגודיות כהה   •ניגודיות בהירה   •הגדלת גופן   •הקטנת גופן   •גופן קריא   •סמן גדול לבן   •סמן גדול שחור   •הגדלה   •הדגשת קישורים   •הדגשת כותרות   •תיאור לתמונות  

הסתייגות
יחד עם זאת נסייג ונאמר שמפני שהאתר שלנו כולל מערכות הזנת תוכן שונות שפועלות לפי שיטת WYSIWYG ייתכן שחלקים בדפי התוכן לא יצליחו להיות מונגשים בצורה כוללת, וייתכן שתצטרך התערבות בקוד האתר נוספת. במידה וגילתם מצב כזה, אנא צרו קשר בכדי שנוכל לטפל בכך באופן המהיר ביותר.
כמו כן במקרים מסויימים האתר שלנו מציג תוכן שבא מאתרים אחרים, שחלקם טרם הונגשו ואין לנו אפשרות לאחריות על צד ג', אך נשמח לקבל הערות ולהפנות את תשומת לב הגורמים הקשורים בכך.

פניות
כל שאלה, הבהרה, הצעה ופניה באופן כללי שקשור לאתר אנא שלחו לדואר אלקטרוני ל
support@nagishnow.com
סגור
לפרטים נוספים: 1-700-50-9992

פרומתיאוס - טיולים לרחבי העולם

פרומתיאוס גונב האש

 
פרומתיאוס הוא דוגמא לגיבור טרגי לא אנושי, אחד מהטיטנים שגנב את האש מהאלים על מנת להביאה לבני האדם ונענש בשל כך באכזריות. הוא מציין את החולשה והגדולה שבקיום האנושי, מותר האדם מן הבהמה. מכל סיפורי המיתולוגיה הוא המורד האולטימטיבי. משמעות השם "פרומתיאוס" – מחשבה תחילה (בניגוד לאחיו "אפימתאוס"  - חושב לאחר מעשה). הוא נחשב לפי חלק מהגרסאות למי שברא את האדם, יוצר האדם ומטיבו, האהבה שלו היא לבני אדם והרצון שלו הוא לעזור להם.
הסיודוס מספר על שאלים ובני האדם נהגו לערוך סעודות משותפות, אך זאוס החליט שצריך לעשות הפרדה. הוא פונה לפרומתאוס. וזה לוקח את הבקר ועושה ממנו שתי ערמות. את העצמות הוא עוטף בשומן מנצנץ, ואת הבשר הוא עוטף במעיים המגעילים, ואומר לזאוס לבחור את הערמה שרוצה. זאוס יודע שהוא מנסה לרמות אותו אבל בכל זאת נופל בפח ומשאיר לבני אדם את הערימה של הבשר. החלוקה הזו מייצגת את הפולחן היווני וגם משהו מהותי להבחנה בין אלוהים לבני אדם. והוא שהאלים הם בני אלמוות ובני אדם הם לא. לפי היוונים כוח החיות נמצא בתוך החלק החלול של העצמות, בכך שהאלים מקבלים את העצמות. הם מקבלים את כוח החיות של הקורבן, בעוד שבני האדם מקבלים את החלק הזמני, הנרקב. עד לאותו רגע גם בני האדם זכו לסוג של חיי נצח. רק בעקבות הסידור של פרומתיאוס הם הפכו להיות חיים זמניים.
אלא שזאוס לא מרוצה מכך שהאלים קיבלו עצמות ואנשים את הבשר ולכן מחליט להעניש את בני האדם ולמנוע מהם את האש. אפשר להבין שבלי האש אי אפשר לאכול את הבשר. פרומתיאוס לא מוכן לקבל את סמכותו של זאוס, ואת הגזרה שמשמעותה מוות לבני אנוש, הוא גונב ניצוץ מהאש האולימפית, מחביא אותו בתוך כד ומביא אותו לבני האדם. הבאת האש לבני אדם מסמלת שורה ארוכה של מתנות שפרומתיאוס הביא לאנשים. אפשר להגדיר את המתנות הללו במילה אחת "טכנולוגיה" – אומנויות מכל הסוגים, היכולת להבין את העולם ולרתום אותו לטובתנו. מתנת האש לבני אדם מייצגת לא רק את האש , אלא מקבץ מאד גדול של דברים. גניבת האש מביאה את זאוס להעניש את פרומתיאוס בצורה אכזרית.
 
זאוס מעניש את פרומתיאוס בכך שהוא כובל אותו לסלע ונשר אוכל את כבדו. בסופו של דבר הרקולס משחרר את פרומתיאוס בלי שהוא ייכנע לזאוס. זאוס רוצה להגביר תהילתו של הרקולס בעולם ולכן נותן לו לשחרר את פרומתיאוס. וכך נמנעת אלימות. הפתרון למשבר הקוסמי של בן הורג את אביו נגמר רק עם השחרור של פרומתיאוס. רק עם פרומתיאוס זאוס מצליח לכונן שלטון צדק בעולם.

 

 

הפרומתיאה - טרילוגיה של טרגדיות מאת אייסכילוס

פרומתיאוס כבול - החלק הראשון. המחזה נפתח בעונש שפרומתיאוס יקבל. זאוס כובל אותו לסלע בקצה העולם, ליד האוקיינוס ונשר מנקר בכבד שלו במשך היום. המחזה מתרחש בקצה העולם. פרומתיאוס יודע סוד מאד גדול בנוגע לזאוסילד שיוולד לו ויאיים על שלטונו. לאורך כל המחזה פרומתיאוס מתנגד ללחץ שזאוס מפעיל עליו. במהלך המחזה פרומתיאוס קשור לסלע ופוגש כל מיני אנשים, למשל את אוקיינוס שמבטא את הסדר של העולם הכאוטי לפני הסדר האולימפי, הוא נפגש עם הרמס, איאו, שהפכה לפרה, הסיפור שלה מבטא את האכזריות של זאוס. גוון פוליטי נגד שלטונו העריץ של הטירן. הגיבור פרומיתאוס הוא המתנגד הגדול לשלטון הזה. זה החלק הראשון של הטרילוגיה.
החלק השני נקרא פרומתיאוס המשוחרר
החלק השלישי נקרא פרומתיאוס נושא האש – חזרתו של פרומתיאוס לאתונה וכינון של חגיגות לכבודו. במחזה השלישי פרומתיאוס מגיע לאתונה ומכונן בה קהילה אזרחית, בחג הפרומתיאה המשתתפים עומדים עם לולאות, מחקים את השלשלאות של פרומתיאוס
בהקשר היווני המחזות הוצגו ברצף במסגרת פסטיבל דיוניסוס. כל שלושת החלקים של הטרילוגיה הוצגו זה אחר זה.
 
היחסים הקשים שיש לבני אדם עם האלים, כל סבל שיש להם מהם, ולמרות זאת הם צריכים לעבוד אותם. האלים רוצים את סגידת בני האדם
פרומתיאוס גנב מהאלים את האש והעניק להם את כל האומנויות
זאוס מעניש את פרומתיאוס בכך שהוא כובל אותו לסלע ונשר אוכל את כבדו. הוא מעניש את בני האדם בכך שהוא הופך אותם לבני תמותה ובורא את האישה הראשונה פנדורה – משמעות השם - כל המתנות. הפיסטוס יוצר את האישה הראשונה, אפרודיטה מקשטת אותה, אתנה מעניקה לה משהו. דבר יפה אבל בעייתיציידו אותה בתיבה ובתוכה שמו את כל הצרות והמחלות, הנקמות והאלימות. וגם את התקווה כדי שלא נהיה לגמרי אבודים, שלחו אותה לאחיו של פרומתיאוס – אפימתאוס – זה שחושב לאחר מעשה. הוא מתאהב בפנדורה ומכניס אותה לביתו, פותח את הכד וכל הצרות והמחלות והטרגדיות הופכות למנת חלקם של בני אדם, כולל הצורך לעבוד את האדמה קשה בכדי להוציא לחם.

הגבר המסכן בתיאוגוניה חייב להתמסר לאישה הנוראה בכדי להעמיד צאצאים, בלי צאצאים אין לו קיום, לכן הוא חייב להשלים עם פנדורה
בסופו של דבר הרקולס משחרר את פרומתיאוס בלי שהוא יכנע לזאוס. זאוס רוצה להגביר תהילתו של הרקלס בעולם ולכן נותן לו לשחרר את פרומתיאוס. וכך נמנעת אלימות בעולם. הפיתרון למשבר הקוסמי של בן הורג את אביו נגמר רק עם השחרור של פרומתיאוסמכיוון שפרומתיאוס מגלה לזיאוס עם מי אסור לו להזדווג. רק עם פרומתיאוס זאוס מצליח לכונן שלטון טוב. זה אבל חלק ממחזה שנכתב במאה ה5. ההקשר שלו הוא פוליטי. בהקשר של שאלת השלטון הטוב.

 

 

  

קראו מאמרים הקשורים לנושא זה - לחצו לקישור
מיתולוגיה כללי
איליאדה ואודיסה
פרומתיאוס
רשימת
תפוצה
לקבלת מידע נוסף אודות טיולים חדשים ישירות
לתיבת האימייל שלכם, הרשמו למועדון הלקוחות שלנו