לפרטים נוספים: 1-700-50-9992

קתכיזם בקטשי - טיולים לרחבי העולם

קתכיזם בקטשי:

מתוך ספר הדרכה של שאלות ותשובות של הבבות באלבניה:

אם ישאלו: כמה הם המצוות של הדרך?

ענה: הם שישה – ידיעה מיסטית, נדיבות, נאמנות, ידע מובטח, הרהור, ידיעה שהמציאות היא בעצמי.

אם ישאלו: מה זה "נמז" – עבודת אל רשמית, של הדרך?

ענה: לבשל דברים לא מבושלים להביא למורשיט.

אם ישאלו: מה היא הטוהרה של הדרך?

ענה: להחזיק בקצה שמלתו של המורשיט, לעזוב את כל ההרגלים הרעים, ולהיות מוענק בתכונות טובות, להיות תמיד טהור בלב.

אם ישאלו: מה הוא הצום של הדרך?

ענה: להימנע משקר ומדבר דברים מזיקים.

אם ישאלו: מה היא העלייה לרגל של הדרך?

ענה: להיכנס ללבו של המורשיט.

אם ישאלו: מה היא הצדקה של הדרך?

ענה: זה העוני של ביטול המודעות העצמית – פנה.

אם ישאלו: מה היא האמרה הטובה?

ענה: לאשר לחלוטין את המציאות השמימית.

 

אם ישאלו: מה הוא גופך, ראשך, שערך, מצחך, המרווח בן גבותיך, יופייך, האינטליגנציה האינטואיטיבית שלך, מוחך, מילתך, נפשך, לשונך, לבך, רוחך, גופך, כתפיך, ידך, רגליך, גרונך, דמך?

ענה: הגוף הוא האדמה והשמיים, משמעותו מוחמד עלי, הראש הוא כסא המלכות הגבוה ביותר, שזה הנקודה של האות בית. השערות הארוכות הם העצים. המצח הוא הטבלה הנשמרת. הרווח בן הגבות הוא ה"מרחק בן 2 גבות או קרוב יותר" (פסוק מהקוראן המסמל קרבתו של אלוהים). הפרצוף הוא היופי של המציאות השמימית, האינטליגנציה האינטואיטיבית היא גבריאל, המוח הוא עזריאל. הנפש היא איזרפיאל. הדם הוא מיכאל. המילה היא הילה של המציאות השמימית, הלשון היא זולפיקר של עלי. הלב הוא הבית של המציאות השמימית. הכתפיים הם הר סיני של משה. הידיים הם העוצמה של המציאות השמימית. הרגלים הם הכוח של המציאות השמימית.

 

אם ישאלו: איפה היית? לאין תלך?

ענה: בשריעה הייתי בעולם הרוח, נהייתי לבוא מהמציאות השמימית. באתי לעולם. בטריקה הייתי באדם. נהייתי לבוא לשלושה. באתי לשבעה. אלך אל הארבעים.

במעריפה הייתי באור. נהייתי לבוא לאבי. באתי לאימי. אלך לאור של המציאות השמימית. בחקיקה הייתי באור של עלי. הנקודה באות בית. נהייתי לבוא לאות עין. באתי לאותיות למד, אלף, אלך לאות יה. האות יה היא האות האחרונה של עשרים ושמונה האותיות. שני הנקודות שלה הם הסמל של מוחמד עלי. מפני שאם נקודה אחת, היא לא יכלה להיוודע. מהנקודה האות נוצרה. היא מסבירה את הנקודה. שאזי נהפכת ליותר אבודה. הסוד של עשרים ושמונה האותיות מוחבא ביופי של האדם, והמושלמות של האדם היא ההופעה של מוחמד עלי. ואותיות אלו הם הסימנים של הנביאים שהם ארבע הפטרונים הקדושים, ושל המשפחה והילדים של האנשים של הבית, אהלי, ביית, והם מוחבאים ביופי של הפרצוף של האדם. וכן בפרצוף של האדם ישנם 4 השערים, ו4 הנשמות, ו4 הרוחות, ו4 העולמות, ו4 המלאכים, ו4 הספרים, ו4 האותיות, כולם ביחד עושים עשרים ושמונה. ו7 הקוים השחורים, ו14 הקוים הלבנים, ו7 השערות של חליל כולם ביחד עושים עשרים ושמונה. הם הסימן ל32 האותיות, והסמל של שני הסולטנים. וכל הקיום הוא באותם 32 אותיות וידוע על ידם. ומדובר על ידם. ואותם 32 אותיות מחוברים עם מוחמד עלי, משפחתו וילדיו. וכולם נוכחים באדם אחד, מראים את הקווים שהנם ביופיו ונכתבים ביד של עט הקסת של העוצמה. ראשית דבר השער, 2 הגבות,4 הריסים, עושים 7. הם במטרה למצוא אדם. אפילו הסיבובים שהם בנמז (חלק בתפילה) מסבירים את האדם. הנמז מחולק ל3 סוגים, שהם נקראים הנמז של המגורים, זה של הנסיעה, וזה של יום השישי, הנמז של המגורים נהיה 17, זה של נסיעה 11, זה של יום שישי 15. חיבור הנמז של הנסיעה והמגורים נותן 28, מציין את 28 האותיות. אם מחברים את הנמז של יום שישי והמגורים מקבלים 32, מציין את 32 האותיות. ראה, כיוון שהנמז מראה את 28 ו32 האותיות שהם הפרצוף של האדם, דע אותם וסגוד לאדם. אפילו בנמז שנאמר בלילה, הקריאה של הקוראן בקול רם נעשית מפני שהיופי והמושלמות של האדם לא יכולים להראות, בעוד שבנמז של היום הם גלויים, ולכן הנמז נאמר לא בקול רם. זה אומר שהמשמעות של הלילה היא החשיכה של הבורות, והמשמעות של היום היא האור של ידע מיסטי. האימאם הקורא בקוראן פונה לאלו שבחשכה ואומר: הו אתם העיוורים, ראו את המציאות השמימית. הבה ואגלה אותו לכם. מפני שאלו שהם באור, מפני שזה גלוי להם, אן צורך לפנות אליהם, ולכן הקוראן נקרא לא בקול רם.

כשאתה עומד נוצרת אלף. בכרועך ראה, דל נוצרת. כשאתה משתחווה מם נוצרת. זה אומר, אני אומר לכם לקלוט את האדם, עומד, יושב, להבין את האדם, פתח את ענייך, כולם מראים את האדם.

לכן, בהתאמה לכך, אדם חייב לדעת את עצמו ולהשתחוות לפני האדם כדי שיוכל למלות מצוותו של אלוהים.

 

ואם ישאלו: למה שאדם יכניע עצמו למורשיט ויהפוך לעבדו?

ענו: המורשיט מושך את התלמיד מחוץ לדרך החושך ומראה לו את הדרך של הגאולה, ולאחר מכן , כשנפשו הולכת את הנוכחות, הרוח ניתנת לו, הוא גורם לו להגיע למהות האלוהית, למוחמד עלי.

 

אם ישאלו: היכן נשבעת אמונים והתוודת?

ענו: התוודתי במיידן של הגיבורים, ארלר, לפני הקדוש הפטרון, במועצה של מוחמד עלי.

או: כשהתוודת היכן היו ידך, ראשך, עינך, אוזנך?

ענה: ידי הייתה על ראשי, ראשי היה בידו של המדריך, רהבר, עיני ראתה את הדרך של אלו שהגיעו, ארנלר, אוזני הקשיבה לעצה של הפטרון הקדוש. ווידוי היה במוחמד עלי, אדוננו, 12 האימאמים, 13 הטהורים, אני עצמי הייתי במקום הגרדום, דר, פרצופי על הרצפה, עיני על הדרך של ארן.

 

אם ישאלו: מה המילים, שריעה, טריקה, מעריפה, חקיקה, משמעם?

התשובה היא: שריעה משמעה ליישם את התנאים של האיסלאם. טריקה יש לה 5 אותיות, המשמעות של טי היא חיפוש, המשמעות של רה היא משמעת, יה היא אות קוראת קריאה למציאות השמימית, קף משמעה סיפוק, תה משמעה כניעה עצמית. זאת אומרת שטריקה משמעה הוא חיפוש  וקריאה למציאות השמימית, לבסוף מציאה שלה, השגת סיפוק ושלווה והכנעת עצמך.

מאמרים על הבקטשים באלבניה - לחצו לקישור

בקטשים באלבניה

עבאס עלי

קתכיזם בקשטי

דפים בקטשים

מסעות עם בבה 1

מסעות עם בבה 2


 

הרשמו לרשימת התפוצה שלנו