הצהרת נגישות

נגישות אתרים
תרבויות עולמי פועלת בכדי שאתר האינטרנט יהיה נגיש ושוויוני לכולם
לצורך כך הנגשנו את האתר לאוכלוסיות הבאות
- מוגבלי ראייה כולל עוורי צבעים, לקויות ראיה ועוד
- מוגבלים מוטורית בידיים , כאלו שקשה להם עם העכבר והמקלדת
- אנשים עם קשיים מסוגים שונים כגון: קריאה, למידה, הבנה, ועוד
• אנשים עם קשיים נוספים, מכל גווני הקשת: קשיי קריאה, קשיי הבנה, לקויי למידה ועוד.
באתר אנו משתמשים ברכיב עזר להנגשת אתרים על פי תקן ישראלי 5568 ברמת נגישות AA כמוגדר ב: W3C's Web Content Accessibility Guidelines 2.0

דגשים בנגישות
ישנם מספר חלקים – סעיפים חשובים שמבטיחים הגדרת האתר כנגיש לקהל המוגבל. ואלו הם
•התאמה לקורא מסך   •ניווט מקלדת   •חסימת הבהובים   •מונוכרום   •ניגודיות כהה   •ניגודיות בהירה   •הגדלת גופן   •הקטנת גופן   •גופן קריא   •סמן גדול לבן   •סמן גדול שחור   •הגדלה   •הדגשת קישורים   •הדגשת כותרות   •תיאור לתמונות  

הסתייגות
יחד עם זאת נסייג ונאמר שמפני שהאתר שלנו כולל מערכות הזנת תוכן שונות שפועלות לפי שיטת WYSIWYG ייתכן שחלקים בדפי התוכן לא יצליחו להיות מונגשים בצורה כוללת, וייתכן שתצטרך התערבות בקוד האתר נוספת. במידה וגילתם מצב כזה, אנא צרו קשר בכדי שנוכל לטפל בכך באופן המהיר ביותר.
כמו כן במקרים מסויימים האתר שלנו מציג תוכן שבא מאתרים אחרים, שחלקם טרם הונגשו ואין לנו אפשרות לאחריות על צד ג', אך נשמח לקבל הערות ולהפנות את תשומת לב הגורמים הקשורים בכך.

פניות
כל שאלה, הבהרה, הצעה ופניה באופן כללי שקשור לאתר אנא שלחו לדואר אלקטרוני ל
support@nagishnow.com
סגור
לפרטים נוספים: 1-700-50-9992

שבע המאסטרים - טיולים לרחבי העולם

שבע המאסטרים של מרכז אסיה

לפי המסדר הנקשבנדי ישנם שבע מאסטרים משבע כפרים מסביב לבוכרה שהעבירו את גחלת הידע המיסטי - מקג'דוון במאה ה-12 שגילה את סוד הזיכר השקט, ועד לנקשבנד במאה ה-14 שלמד מקג'דוון בדרך של תקשור - אווסי. מסביב לבוכרה ישנם שבעה מקומות קדושים בשבעה כפרים הקשורים לשבע המאסטרים ומהווים אתרי עלייה לרגל, המהדרים מבקרים בכולם, שני המקומות החשובים ביותר נמצאים בעיירה קג'דוון, החנקה (מרכז לימוד) של הראשון מהשבע ובכפר קייסר עריפון, המקום של נקשבנד, האחרון שבשבע ומייסד המסדר הנקשבנדי הרשמי.
 
נקשבנד קיבל את הזיכר השקט מהנוכחות הרוחנית של קג'דוון, אותו הוא לא פגש אותו פיזית מפני שחמישה דורות הפרידו ביניהם. בצורת מעבר זו הרוחות נפגשות בעולם הנקרא - "עולם הרוחות", שנמצא מעבר למישור החומרי. קבלת ידע בדרך רוחנית ממאסטר שנפטר נקראת "אווסי" בדרך הנקשבנדית. (מתוך האתר של הנקשבנדיה)
 
שייח' קג'דוון (הראשון משבע)
 
היה ידוע כשייח' הניסים, שזרח כמו השמש, מייסד מסורת הקג'דוונים – המאסטרים של מרכז אסיה. אביו היה שייח' מפורסם ואמו נסיכה סלג'וקית מאנטוליה. הוא נולד בקג'דוון שליד בוכרה, שם גם קבור, עבר את כל שלבי הלימוד, דרך השריעה אל המאבק הרוחני, והגיע לרמת טוהר גבוהה. לאחר מכן עבר לדמשק שם ייסד בית ספר.
קג'דווני הודרך על ידי קידר, קרני, עלי ואבו בכר. ואז הוא הדריך את נקשבנד בדרך האווסי (מסירה רוחנית). הוא נפגש עם קידר שליווה אותו, ולמד ממנו את הידע השמימי שהתווסף לידע הרוחני שלמד מהשייח' שלו יוסף אל חמדני. יום אחד כשקרא את הקוראן הגיע לפסוק שאומר: "קרא לזה שתומך בך בצניעות, ובסוד לבבותיכם. אכן, הוא אינו אוהב את אלו שעוברים על גבולות הנכון".
פסוק זה גרם לו לחקור אצל השייח לגבי הזיכר השקט. הוא שאל כך: "בזיכר שבקול אתה משתמש בלשונך ואנשים אחרים יכולים לראות אותך ולשמוע אותך, בעוד שבזיכר השקט של הלב השטן יכול להאזין לך, מפני שהנביא אומר בחדית שלו: "השטן נע בחופשיות בוורידים ובעורקים של בני האדם". מה אם כן היא המציאות של "לקרוא בסוד של הלבבות?"."
השייח ענה: "הו בני, דבר זה חבוי, הוא ידע שמימי, ואני מתפלל שהאל המרומם ישלח אחד מקדושיו לגלות לך את המציאות של סוד זה".
 
מאותו הזמן קג'דוון חיכה שהתפילה תתממש. יום אחד הוא פגש את קידר שאמר לו: "בני, יש לי הרשאה מהנביא לגלות ללשונך ולליבך את הזיכר החבוי ואת המספרים שלו". הוא ציווה עליו להיות שקוע במים ולהתחיל את הזיכר בליבו. הוא עשה את הזיכר הזה כל יום עד שהאור השמימי, החוכמה השמימית, אהבת האל והמשיכה של האלוהי, נפתחו לליבו" (מתוך האתר של הנקשבנדיה)

 

 

שני שייח'ים הסופים שחיו בכפרים ליד בוכרה

שייח מוחמד בבה סמסי (חמישי משבע)
 
מספרר סמסי: 'יום אחד הלכתי לראות את השייח שלי עלי רמתני. כשנכנסתי לנוכחותו אמר לי: "בני, אני רואה בלבך את התשוקה לעליה לשמים." בעודו אומר זאת הביא אותי למצב של חזיון: ראיתי עצמי הולך יום ולילה, מארצי אל כיפת הסלע, כשהגעתי למסגד אל אקצא, נכנסתי למסגד וראיתי שם איש לבוש כולו בירוק.
הוא אמר לי: "ברוך הבא, חיכינו לך זמן רב."
אמרתי: "הוא שייח שלי, עזבתי את ארצי ביום זה וזה. מה הוא התאריך היום?"
הוא ענה: "היום הוא 27 ברג'ב."
הבנתי שלקח לי שלושה חודשים להגיע למסגד, ולהפתעתי הגעתי באותו הלילה של העלייה לשמיים של הנביא.
הוא אמר לי: "השייח' שלך עלי רמתני חיכה לך כאן זמן רב."
נכנסתי פנימה. השייח' שלי עמד לעזוב את התפילה. הוא הוביל את תפילת הלילה. לאחר גמר התפילה הוא הסתכל עלי ואמר: "הו בני, נצטוויתי על ידי הנביא ללוות אותך מכיפת הסלע את אותו מקום שאליו הנביא עלה."
כשהוא גמר לדבר האדם הירוק הביא שני יצורים שכמותם לא ראיתי קודם. עלינו עליהם והתרוממנו למעלה. ככל שעלינו צברנו ידע של אותם תחנות שבין השמיים והארץ. בלתי אפשרי לתאר מה שראינו ולמדנו באותה עלייה, מפני שהמילים לא יכולים לתאר מה שמתייחס ללב, ואי אפשר להעביר את זה אלא על ידי טעם וניסיון. המשכנו עד שהגענו למצב של האמת של הנביא, שהיא בנוכחות השמימית. מיד כשנכנסנו למצב זה השייח' נעלם ואני ביחד אתו. ראינו שאין דבר קיים ביקום מבלעדי הנביא, ומבלעדי זה אין דבר פרט לאל הכל יכול והמרומם.
אז שמעתי את קול הנביא אומר לי: "יה מוחמד בבה א סמסי, בני, הדרך שהנך בה היא מהדרכים המכובדות, ואלו שנבחרו להיות כוכבים ואורות לבני אדם יתקבלו באותה דרך. חזור, ואני תומך בך בכל כוחי, כשם שהאל תומך בי בכוחו. ושמור את שרותך לשייח' שלך." כשקולו של הנביא הסתיים, מצאתי את עצמי עומד לפני השייח'. זאת ברכה גדולה להיות בחברת שייח'ים בעלי עוצמה שיכולים לקחת אותך לנוכחות השמימית." (מתוך האתר של הנקשבנדיה)
 
שייח' אמיר קולל (שישי משבע)
 
הוא היה אחד המתאבקים החשובים בזמנו. יום אחד השייח סמסי עצר ליד זירת ההתאבקות והסתכל במתאבקים, אחד התלמידים לא הבין מדוע הוא עושה זאת ובתגובה למחשבתו ענה השייח שהוא עושה זאת למען אדם אחד שיהיה גדול בתורה ויהיו לו תלמידים רבים. באותו רגע שהוא אמר זאת המתאבק הרים את פניו ומבטיהם הצטלבו, הוא עזב את הזירה והלך אחרי השייח' נהפך לתלמידו הקרוב ויורשו. במשך עשרים שנה הוא לא עזב את סביבתו. בנוסף להיותו מתאבק היה קולל גם קדר, ולכן שמו אמיר קולל – האמיר של הקדרים
 
הוא פיתח אידיאולוגיה של השתתפות הסופים בפוליטיקה. המקדש שלו הוא בכפר סוקר sukhor הנמצא כמה קילומטר מבוכרה, הוא הוקם מחדש ב1998 (מתוך האתר של הנקשבנדיה)

שייח' נקשבנד - ראו מאמר נפרד.  לחצו כאן

ייסד את המסדר הנקשבנדי וסיים את שושלת 7 המאסטרים הגדולים

 

 

מעבר ה"אוויסי" של ידע רוחני.

נקשבנד קיבל את הזיכר השקט מהנוכחות הרוחנית של קג'דוון, אותו הוא לא פגש אותו פיזית מפני שחמישה דורות הפרידו ביניהם. באותה צורה קרקני קיבל את ההדרכה והחניכה למסדר הנקשבנדי מהנוכחות הרוחנית של ביסטמי.
בצורת מעבר זו הרוחות נפגשות בעולם הנקרא - "עולם הרוחות", שנמצא מעבר למישור החומרי. קבלת ידע בדרך רוחנית ממאסטר שנפטר נקראת "אווסי" בדרך הנקשבנדית. ישנם תשעה מאסטרים שיכולים להעביר ידע בצורה זאת. ותשעה שיכולים לקבל.

הסימן של החסד של האל הוא להרשות לאחד מקדושיו להרים אחד ממשרתיו לנוכחות השמימית. זאת הסיבה מדוע הרבה קדושים שחיו בזמנים קודמים שימשו מדריכים לאלו שבאו אחריהם בדרך האוויסי של חיבור רוחני

אלו הם השייח'ים של המסדר הנקשבנדי, שלפי שייח' עבדוללה דגסטני יש להם בנוסף לקשר הפיזי גם קשר אוויסי – רוחני. הם ידועים בתור שייח'ים של שני הכנפיים, שבם התחברו גם הסליסה - שושלת הפיזית וגם הרוחנית. קדושים אלו הם רק תשע במספר. כל אחד מייצג את תשע הנקודות הרוחניות הנמצאות על החזה של האדם. דרך הנקודות הללו הקדושים יכולים להגיע לחסידיהם בכל זמן. מפני שיש להם סמכות על אותם תשע נקודות. הם מחשיבים את כל האנושות לחסידיהם, בין אם הם מודעים לחיבור הרוחני שלהם ובן אם לאו. דרך אותם נקודות הם יכולים להגיע ולהשפיע על בני אדם, להתערב עבורם, למלא השראה את ליבם בכדי לכוון אותם לאהבה השמימית, למרות שהם לא פגשו אותם פיזית.

שלשלת המסירה

קג'דווני הודרך על ידי קידר, קרני, עלי ואבו בכר. ואז הוא הדריך את נקשבנד.
נקשבנד קיבל הדרכה מקרני, עלי, אבו בכר, והנביא.
ביסטמי קיבל הדרכה מג'פר צדיק
קרקני קיבל הדרכה מביסטמי 
אל הרר גודל על ידי ישו ונקשבנד.
ידוע שפרוקי בנוסף לכוח הרוחני שקיבל מנקשבנד קיבל גם כוח מעלי.
ספרדין דגסטני  גודל על ידי הרוחניות של אבו בכר ומוחמד.
עבדוללה דגסטני היה תחת ההדרכה של קרקני, גוזדווני, נקשבנד ועלי.
שייך נזים קיבל הדרכה מרומי וגילני בנוסף להדרכה המעשית שקיבל מהדגסטנים.

 


 

מאמרים המסדר הנקשבנדי
המסדר הנקשבנדי בירושלים
 
מאמרים בנושא הסופים - לחצו לקישור
רשימת
תפוצה
לקבלת מידע נוסף אודות טיולים חדשים ישירות
לתיבת האימייל שלכם, הרשמו למועדון הלקוחות שלנו