לפרטים נוספים: 1-700-50-9992

שבע המאסטרים

שבע המאסטרים של מרכז אסיה

לפי המסדר הנקשבנדי יש שבע מאסטרים משבע כפרים מסביב לבוכרה שהעבירו את גחלת הידע המיסטי - מקג'דוון במאה ה-12 שגילה את סוד הזיכר השקט, ועד לנקשבנד במאה ה-14 שלמד מקדגוון בדרך של תקשור - אווסי. לפניכם מידע על ארבעה מהם:

 

שייח' קג'דוון

הוא היה ידוע כשייח' הניסים, שזרח כמו השמש. הוא היה מתחילם של הקג'דוונים – המאסטרים של מרכז אסיה. אביו היה שייח' מפורסם ואימו נסיכה סלג'וקית מאנטוליה. הוא נולד בקג'דוון שליד בוכרה, שם הוא גם קבור, עבר את כל שלבי הלימוד, דרך השריעה אל המאבק הרוחני, והגיע לרמת טוהר גבוהה. לאחר מכן עבר לדמשק שם ייסד בית ספר.

"הוא נפגש עם קידר שליווה אותו, ולמד ממנו את הידע השמימי שהתווסף לידע הרוחני שלמד מהשייח' שלו יוסף אל חמדני". "יום אחד כשקרא את הקוראן הגיע לפסוק שאומר: "קרא לזה שתומך בך בצניעות, ובסוד לבבותיכם. אכן, הוא אינו אוהב את אלו שעוברים על גבולות הנכון".
פסוק זה גרם לו לחקור אצל השייח לגבי הזיכר השקט. הוא שאל כך: "בזיכר שבקול אתה משתמש בלשונך ואנשים אחרים יכולים לראות אותך ולשמוע אותך, בעוד שבזיכר השקט של הלב השטן יכול להאזין לך, מפני שהנביא אומר בחדית שלו: "השטן נע בחופשיות בוורידים ובעורקים של בני האדם". מה אם כן היא המציאות של "לקרוא בסוד של הלבבות?". השייח ענה: "הו בני, דבר זה חבוי, הוא ידע שמימי, ואני מתפלל שהאל המרומם ישלח אחד מקדושיו לגלות לך את המציאות של סוד זה".

מאותו הזמן קג'דוון חיכה שהתפילה תתממש. יום אחד הוא פגש את קידר שאמר לו: "בני, יש לי הרשאה מהנביא לגלות ללשונך ולליבך את הזיכר החבוי ואת המספרים שלו". הוא ציווה עליו להיות שקוע במים ולהתחיל את הזיכר בליבו. הוא עשה את הזיכר הזה כל יום עד שהאור השמימי, החוכמה השמימית, אהבת האל והמשיכה של האלוהי, נפתחו לליבו 

 

שייח מוחמד בבה סמסי

היה השייח' של קולל וכן לימד את נקשבנד.
מספרר סמסי: יום אחד הלכתי לראות את השייח שלי עלי רמתני. כשנכנסתי לנוכחותו אמר לי: "בני, אני רואה בלבך את התשוקה לעליה לשמים." בעודו אומר זאת הביא אותי למצב של חזיון: ראיתי עצמי הולך יום ולילה, מארצי אל כיפת הסלע, כשהגעתי למסגד אל אקצא, נכנסתי למסגד וראיתי שם איש לבוש כולו בירוק. הוא אמר לי: ברוך הבא, חיכינו לך זמן רב. אמרתי: הוא שייח שלי, עזבתי את ארצי ביום זה וזה. מה הוא התאריך היום? הוא ענה: היום הוא 27 ברג'ב. הבנתי שלקח לי שלושה חודשים להגיע למסגד, ולהפתעתי הגעתי באותו הלילה של העליה לשמיים של הנביא.

הוא אמר לי: השייח' שלך עלי רמתני חיכה לך כאן זמן רב. נכנסתי פנימה. השייח' שלי עמד לעזוב את התפילה. הוא הוביל את תפילת הלילה. לאחר גמר התפילה הוא הסתכל עלי ואמר: הו בני, נצטוותי על ידי הנביא ללוות אותך מכיפת הסלע את אותו מקום שאליו הנביא עלה. כשהוא גמר לדבר האדם הירוק הביא שני יצורים שכמותם לא ראיתי קודם. עלינו עליהם והתרוממנו למעלה. ככל שעלינו צברנו ידע של אותם תחנות שבין השמיים והארץ. בלתי אפשרי לתאר מה שראינו ולמדנו באותה עלייה, מפני שהמילים לא יכולים לתאר מה שמתייחס ללב, ואי אפשר להעביר את זה אלא על ידי טעם ונסיון. המשכנו עד שהגענו למצב של האמת של הנביא, שהיא בנוכחות השמימית. מייד כשנכנסנו למצב זה השייח' נעלם ואני ביחד אתו. ראינו שאין דבר קיים ביקום מבלעדי הנביא, ומבלעדי זה אין דבר פרט לאל הכל יכול והמרומם.

אז שמעתי את קול הנביא אומר לי: "יה מוחמד בבה א סמסי, בני, הדרך שהינך בה היא מהדרכים המכובדות, ואלו שנבחרו להיות כוכבים ואורות לבני אדם יתקבלו באותה דרך. חזור, ואני תומך בך בכל כוחי, כשם שהאל תומך בי בכוחו. ושמור את שרותך לשייח' שלך. כשקולו של הנביא הסתיים, מצאתי את עצמי עומד לפני השייח'. זאת ברכה גדולה להיות בחברת שייח'ים בעלי עוצמה שיכולים לקחת אותך לנוכחות השמימית." 

 

שייח' אמיר קולל

הוא היה אחד המתאבקים החשובים בזמנו. יום אחד השייח סמסי עצר ליד זירת ההתאבקות, והסתכל במתאבקים, אחד התלמידים לא הבין מדוע הוא עושה זאת ובתגובה למחשבתו ענה השייח שהוא עושה זאת למען אדם אחד שיהיה גדול בתורה ויהיו לו תלמידים רבים. באותו רגע שהוא אמר זאת המתאבק הרים את פניו ומבטיהם הצטלבו. הוא עזב את הזירה והלך אחרי השייח' נהפך לתלמידו הקרוב ויורשו. במשך 20 שנה הוא לא עזב את סביבתו. בנוסף להיותו מתאבק היה קולל גם קדר, ולכן שמו אמיר קולל – האמיר של הקדרים

יש אומרים שהוא היה המורה של אמיר תימור והשפיע עליו ליצור אימפריה מוסלמית. הוא פיתח אידיאולוגיה של השתתפות הסופים בפוליטיקה. המקדש שלו הוא בכפר סוקר sukhorהנמצא כמה קילומטר מבוכרה, הוא הוקם מחדש ב1998


 

שייח' נקשבנד
ראו מאמר נפרד.  לחצו כאן

ייסד את המסדר הנקשבנדי וסיים את שושלת 7 המאסטרים הגדולים


מעבר ה"אוויסי" של ידע רוחני.
נקשבנד קיבל את הזיכר השקט מהנוכחות הרוחנית של קג'דוון, אותו הוא לא פגש אותו פיזית מפני שחמישה דורות הפרידו ביניהם. באותה צורה קרקני קיבל את ההדרכה והחניכה למסדר הנקשבנדי מהנוכחות הרוחנית של ביסטמי.
בצורת מעבר זו הרוחות נפגשות בעולם הנקרא - "עולם הרוחות", שנמצא מעבר למישור החומרי. קבלת ידע בדרך רוחנית ממאסטר שנפטר נקראת "אווסי" בדרך הנקשבנדית. ישנם תשעה מאסטרים שיכולים להעביר ידע בצורה זאת. ותשעה שיכולים לקבל.


הסימן של החסד של האל הוא להרשות לאחד מקדושיו להרים אחד ממשרתיו לנוכחות השמימית. זאת הסיבה מדוע הרבה קדושים שחיו בזמנים קודמים שימשו מדריכים לאלו שבאו אחריהם בדרך האוויסי של חיבור רוחני

אלו הם השייח'ים של המסדר הנקשבנדי, שלפי שייח' עבדוללה דגסטני יש להם בנוסף לקשר הפיזי גם קשר אוויסי – רוחני. הם ידועים בתור שייח'ים של שני הכנפיים, שבם התחברו גם הסליסה - שושלת הפיזית וגם הרוחנית. קדושים אלו הם רק תשע במספר. כל אחד מייצג את תשע הנקודות הרוחניות הנמצאות על החזה של האדם. דרך הנקודות הללו הקדושים יכולים להגיע לחסידיהם בכל זמן. מפני שיש להם סמכות על אותם תשע נקודות. הם מחשיבים את כל האנושות לחסידיהם, בין אם הם מודעים לחיבור הרוחני שלהם ובן אם לאו. דרך אותם נקודות הם יכולים להגיע ולהשפיע על בני אדם, להתערב עבורם, למלא השראה את ליבם בכדי לכוון אותם לאהבה השמימית, למרות שהם לא פגשו אותם פיזית.

 

שלשלת המסירה

קג'דווני הודרך על ידי קידר, קרני, עלי ואבו בכר. ואז הוא הדריך את נקשבנד.
נקשבנד קיבל הדרכה מקרני, עלי, אבו בכר, והנביא.
ביסטמי קיבל הדרכה מג'פר צדיק
קרקני קיבל הדרכה מביסטמי 
אל הרר גודל על ידי ישו ונקשבנד.
ידוע שפרוקי בנוסף לכוח הרוחני שקיבל מנקשבנד קיבל גם כוח מעלי.
ספרדין דגסטני  גודל על ידי הרוחניות של אבו בכר ומוחמד.
עבדוללה דגסטני היה תחת ההדרכה של קרקני, גוזדווני, נקשבנד ועלי.
שייך נזים קיבל הדרכה מרומי וגילני בנוסף להדרכה המעשית שקיבל מהדגסטנים.

הרשמו לרשימת התפוצה שלנו