הצהרת נגישות

נגישות אתרים
תרבויות עולמי פועלת בכדי שאתר האינטרנט יהיה נגיש ושוויוני לכולם
לצורך כך הנגשנו את האתר לאוכלוסיות הבאות
- מוגבלי ראייה כולל עוורי צבעים, לקויות ראיה ועוד
- מוגבלים מוטורית בידיים , כאלו שקשה להם עם העכבר והמקלדת
- אנשים עם קשיים מסוגים שונים כגון: קריאה, למידה, הבנה, ועוד
• אנשים עם קשיים נוספים, מכל גווני הקשת: קשיי קריאה, קשיי הבנה, לקויי למידה ועוד.
באתר אנו משתמשים ברכיב עזר להנגשת אתרים על פי תקן ישראלי 5568 ברמת נגישות AA כמוגדר ב: W3C's Web Content Accessibility Guidelines 2.0

דגשים בנגישות
ישנם מספר חלקים – סעיפים חשובים שמבטיחים הגדרת האתר כנגיש לקהל המוגבל. ואלו הם
•התאמה לקורא מסך   •ניווט מקלדת   •חסימת הבהובים   •מונוכרום   •ניגודיות כהה   •ניגודיות בהירה   •הגדלת גופן   •הקטנת גופן   •גופן קריא   •סמן גדול לבן   •סמן גדול שחור   •הגדלה   •הדגשת קישורים   •הדגשת כותרות   •תיאור לתמונות  

הסתייגות
יחד עם זאת נסייג ונאמר שמפני שהאתר שלנו כולל מערכות הזנת תוכן שונות שפועלות לפי שיטת WYSIWYG ייתכן שחלקים בדפי התוכן לא יצליחו להיות מונגשים בצורה כוללת, וייתכן שתצטרך התערבות בקוד האתר נוספת. במידה וגילתם מצב כזה, אנא צרו קשר בכדי שנוכל לטפל בכך באופן המהיר ביותר.
כמו כן במקרים מסויימים האתר שלנו מציג תוכן שבא מאתרים אחרים, שחלקם טרם הונגשו ואין לנו אפשרות לאחריות על צד ג', אך נשמח לקבל הערות ולהפנות את תשומת לב הגורמים הקשורים בכך.

פניות
כל שאלה, הבהרה, הצעה ופניה באופן כללי שקשור לאתר אנא שלחו לדואר אלקטרוני ל
support@nagishnow.com
סגור
לפרטים נוספים: 1-700-50-9992

שטיינר והאנתרופוסופיה - טיולים לרחבי העולם

ביוגרפיה רוחנית

ב1917 שטיינר מפרסם ספר שנקרא "חידות של הנפש" ובו הוא מספר בפומבי בראשונה על חוויותיו הרוחניות. בנוסף לכך יש לנו עדויות מהחסידים:

לפי כמה מהאנתרופוסופיים שטיינר נולד מואר. הוא עצמו מספר שבגיל 7 היו לו חזיונות קלרווינטיים ראשונים. אלא שהוא היה בודד בכך, וכמפלט מהבדידות חיפש הסבר לחוויות שלו בפילוסופיה ובמחשבתו העצמאית.

את תורת הנפש למד ממרפא צמחי רפואה בשם felix koguzki. ואת הסודות הרוחניים מנוצרי בשם רוזנקאוז (קשור למסדר הוורד, לא ברור אם זהו אדם אמיתי או לא)  המשימה שהוא קיבל מהם הייתה להפוך את החומרנות המערבית לרוחנית חדשה, ולהצהיר בפומבי על הרעיון הנוצרי של קרמה ותחייה, במקום זה המזרחי.

החניכה הייתה ארוכה ובסיומה שטיינר חווה את הקרייסט christ והגיע לרמה השלישית של דרך החניך הרוזיקרית. , שטיינר הקריב את האני הארצי שלו למען מהות הקרייסט והופך למורה לאנושות, שמשימתו העיקרית היא להביא גילויים רוחניים חדשים ואור רוחני בסוף החשוך של המאה ה19. (בסוף תקופת ויימאר שטיינר היה בן 36. הוא פרסם ספר "התפישה של העולם והחיים במאה ה18" מרמז בכך שתקופתו היא חשוכה, תקופה של השכלה ומות האלוהים.)

שטיינר פיתח שיטות לקלוט את העולם הרוחני דרך דימויים, מחשבות, מדיטציות. שדרכם האדם הרוחני הפנימי נגלה. שיטה של מדע רוחני טבעי. הספר "קוים עיקריים במדע הנסתר" 1989, מפתח ומארגן את הידע האוקלטי המערבי המפוזר למערכת הגיונית, רציפה ונקייה.

בהרצאות שלו הוא  מתייחס לנצרות במובן אחר מאשר ההתייחסות הרשמית הרגילה. הוא נוטה לנצרות אזוטרית, שענף הוורד שלה התקיים במערב. פנייה למסורת מקומית עדיפה על הסתמכות על המזרח כפי שרצו התיאוסופים

לפי תיאוריו: מתי שהוא בסביבות שנת 1900 חדר לגופו האסטראלי של שטיינר בודהיסטווה (מורה מואר). הוא הקריב את גופו האסטראלי הארצי, לאותה ישות. המשימה של הבודהיסטווה (שטיינר) הייתה לבשר על קרייסט האתרי, בכדי להכין את האנושות להופעה החדשה של ישו.

שטיינר הציג בהרצאותיו את הבשורה החמישית, הגוספל החמישי, בגתנאום – המרכז העתידי של המסתורין הנוצרי. לקיחת האחריות שלו על האגודה בשנתיים האחרונות לחייו נתפשת כסיבה למותו המוקדם וכחזרה על קורבנו של ישו
 


ספרות אנתרופוסופית 

שטיינר כתב עשרות ספרים והעביר אלפי הרצאות שהועלו על הכתב על ידי תלמידיו. בדורנך שבשוויץ מסיימים בימים אלו את פרסום כל הכתבים שלו.
ישנם ארבעה ספרים שהוא כתב לפני ההתעסקות האינטנסיבית בחברה האנתרופוסופית שגזלה את זמנו ואלו הם: תיאוסופיה, מדע האוקולט, הפילוסופיה של החופש, ו"כיצד קונים דעת העולמות העליונים".
בכולם מראה שטיינר את המבנה המשולש של האדם המורכב מגוף, נפש רוח, בספר "כיצד קונים דעת העולמות העליונים" הוא מתאר דרך של התקדמות רוחנית המורכבת משלושה שלבים:
שלב ראשון נקרא אימגינציות. האדם מעלה במחשבתו תמונות חיות, מצגים, ומתחבר לאידיאות של הדברים בעולם הרוחי, רואה את המציאות שמאחורי המציאות. אפשר להגיד שאדם מתחבר לאור הנבואי, רואה דמיונות שהם סובייקטיביים, אך מצביעים על מציאות אובייקטיבית מאחורי הווילון או הפרגוד.
בשלב הבא נפטרים מהחזיונות ונשארים ריקים, מחכים להשראה אלוהית שתצטרף, תיכנס אלינו. זהו שלב האינספירציה. בימי קדם הנבואה הייתה קלה יותר, כי הגוף האתרי לא חפף במלואו את הגוף הפיזי, היום זה צריך להיעשות בדרך אחרת.
השלב האחרון בדרך הוא התחברות עם הגורל והשליחות של האדם והוא נקרא שלב האינטואיציה, הוא כולל מפגש עם העולם הרוחי ואבחנה ברורה בין אשליה ומציאות
בספר "תיאוסופיה" הוא מתאר בפרק האחרון את הדרך הרוחנית ואומר שיש שלושה מצבי תפישה של האדם: הראשון הוא תפישה של המציאות הפיזית, השני הוא תפישה של המציאות הפיזית ומה זה עושה לנו, נעים או לא נעים, מושך או לא מושך, המאפשרת לנו להגדיר את עצמנו ולגלות מה טוב לנו בחיים, זה התפקיד של הנפש והמערכת הסימפטית. סוג התפישה השלישי והאחרון קשור לדברים כפי שהם באמת, ולשם כך צריך להתעלות מעל הרשמים האישיים, לנטרל אותם, ולנסות לחשוב על הדברים בפני עצמם
שטיינר ממשיל זאת בצורה הבאה. אנחנו עוברים ליד שדה פרחים וקולטים את הצבעים והנינוחות – פיזי. אנחנו עוברים ליד שדה פרחים, קולטים את הצבעים והנינוחות וזה נעים לנו, מעורר פנו תחושת שמחה – נפשי. לאחר שנה אנחנו עוברים ליד אותו שדה פרחי, קולטים את הצבעים והנינוחות ונזכרים בפעם הקודמת שעברנו ליד שדה פרחים זה, ברור שזה לא אותם פרחים, ועם זאת התחושה היא דומה, וזה מביא אותנו לחשוב על מקור הפרחים, מה זה פרח? המהות של הפרח? המהות שלנו כבני אדם הנהנים מהפרחים, וכן הלאה – רוח
זהו עולם אידיאות שצריך להתחבר אליו והוא הבסיס לראייה הרוחנית. לפי שטיינר הבסיס למסע התפתחות בריא הוא שימוש ביכולת החשיבה הגבוהה, כפי שטוען גם דונוב, ולא רק החווייתי והרגשי. לפי דבריו באקדמיה של אפלטון לפני שנכנסו לעולמות הרוח למדו מתמטיקה כתרגולת הכרחית. נקודת המוצא היא שיש אמת ואפשר לקלוט אותה ברשמים רוחיים בתנאי שהראי שבתוכנו נקי, שטיינר מנסח זאת בצורה של אנחנו ריקים ופתוחים לקליטת הדבר עצמו.
 
הדרך האנתרופוסופית, כפי שאני מבין אותה, מכוונת קודם כל במחשבה כלפי האמת. מתוך הנחה שיש אמת אוניברסלית ויש באדם אמת פנימית המאפשרת לו לקלוט את מה שקיים בחוץ, רשמים של העולם הרוחי, כל זאת בתנאי שהוא לא מעורב אישית, נמנע מנעים ולא נעים, ומוכן לעשות את המאמץ
 


מאמר על אנתרופוסופיה - לחצו כאן

מאמר על הבשורה החמישית - לקריאה לחצו כאן

 

רשימת
תפוצה
לקבלת מידע נוסף אודות טיולים חדשים ישירות
לתיבת האימייל שלכם, הרשמו למועדון הלקוחות שלנו