לפרטים נוספים: 1-700-50-9992

שלוש הסטלות של שת - טיולים לרחבי העולם

שלוש הסטלות של שת The gnostic discoveries, m. y. meyer

שלוש הסטלות של שת זה ספר פלטוני בלי הקשר נוצרי. תפילות ומזמורים בתהליך שבו מגיעים לחזון מיסטי של האלוהי.

שלוש הסטלות ניתנו על ידי דוסיטוס, תלמיד של יוחנן ומורה או תלמיד של סימון מאגוס. הוא מוזכר בפתיח. שלוש הסטלות זה שלושה מזמורים, סימון מאגוס לא מוזכר ישירות בכתבים של נאג חמאדי, אבל התלמיד שלו דוסיטוס מוזכר בשלוש הסטלות של שת, והסיפור של החוכמה שהפכה לזונה, מופיע בפרשנויות על הנפש

 

בגנוסטיות אין דגש על חטא, האדם לא אשם ולא צריך להקריב לכן קרבנות. הטבילה הרוחנית היא לצורך טרנספורמציה, מי שחטא טעה, זה סופיה. במקום זאת יש דגש על תובנה – אפנואיה. אמונה אינה ערך בפני עצמו, Pistis אמונה נתפשת כסוג גבוה של חוכמה. הבעיה הבסיסית של בני אדם היא בורות ושכחה. הספר הסודי של יוחנן מראה איך ידע ותובנה יכולים להיבנות, להשתקם, והספרים שלוש סטלות והספר הקדוש של הרוח הגדולה נותנים הצצה לטקסים גנוסטיים שיכולים להביא הבנה

 

שלוש הסטלות של סת introduction by James. E. goehring
the nag hammadi library, James. E. Robinson

מבט לתוך חיי דת של קהילה גנוסטית שתאית. הם הגזע החי ולא מעורער, גילוי היום האחרון לצאצאים של שת ודוסיטוס.

השפעה יהודית ונאו פלטונית. שת הוא בדמות אדם, שבדמות אלוהים. בזמנו מתחילים לקרוא בשם האל. שבע דורות אחריו הצאצאים ממשיכים במסורת. לפי יוספוס פלוויוס הם הוסיפו לידע ושמרו אותו על שתי סטלות, אחת מאבן כדי לעמוד במבול, ואחת מחימר כדי לעמוד בשריפה.
השלוש מראה את האופי האלוה, זהו המשולש הנאופלטוני של קיום – חיים, מיינד.
הסטלות הם המנונים המספרים מה נגלה למיסטיקן בזמן העלייה.

פלוטינוס מזכיר את אלוגנס, ולכן יש המתארכים את הטקסט שלוש הסטלות לפני זמנו – אמצע מאה שלישית. באלכסנדריה.

 

אולגנס allogenes זה שם אחר לשת ויש ספר שנקרא בשם הזה המספר את סיפור העלייה. כמו גם הספר zostrianos, שהוא דוגמא איך אפשר לעלות באופן ליטורגי, נותן את התפילות שהשתמשו בהם בפולחן. ישנם שלושה שלבים בעליה ובתפילה, לפי שלושה הטבעים של אלוהים, וצריך גם לחזור דרך השלושה.

הטקסט עצמו.

הראשונה של שת.
מברך את אביו אדם כדמות האור, מגלה הטוב, לא נולד. הוא מגזע אחר, שונה מהאחרים. חוזרים על ברכות שלוש פעמים ומתייחסים לשלוש.

השנייה של שת
מתייחסת לברבלרו, האיון הראשון, הזוהר של האב השלם. מייצרת השלמות, נותנת האיונים, היא הבנה. היא ישועה ובזכותה המיינד, החיים.

השלישית של שת
שמחה שנובעת מראיה של קדם הבריאה שהוא קיים, נצחי. לא הוויה, לפני הבריאה, אב הכל, בורא המיינד. המתפלל שמח ומדגיש שהוא נושע, חווה את ההארה, הוא האחד. העלייה היא גם דרך הירידה, לאחר העלייה צריך לרדת. לאחר השתיקה יורדים.

 

 

לחצו לקריאת סיכומים על הזרמים והספרות השתאית

מורים

סימון מאגוס

קרפוקרטס

בסילידיס

זרמים

הזרם השתאי

הזרם האופיטי - נחשי

הקיינים

ספרים

ספרות שתאית

הסוד של יוחנן

שלושה הסטלות של שת

הבשורה למצרים

שלוש צורות של מחשבה

חוכמה אמונה

זוסטריאנוס ואלוגונס

 

הרשמו לרשימת התפוצה שלנו