הצהרת נגישות

נגישות אתרים
תרבויות עולמי פועלת בכדי שאתר האינטרנט יהיה נגיש ושוויוני לכולם
לצורך כך הנגשנו את האתר לאוכלוסיות הבאות
- מוגבלי ראייה כולל עוורי צבעים, לקויות ראיה ועוד
- מוגבלים מוטורית בידיים , כאלו שקשה להם עם העכבר והמקלדת
- אנשים עם קשיים מסוגים שונים כגון: קריאה, למידה, הבנה, ועוד
• אנשים עם קשיים נוספים, מכל גווני הקשת: קשיי קריאה, קשיי הבנה, לקויי למידה ועוד.
באתר אנו משתמשים ברכיב עזר להנגשת אתרים על פי תקן ישראלי 5568 ברמת נגישות AA כמוגדר ב: W3C's Web Content Accessibility Guidelines 2.0

דגשים בנגישות
ישנם מספר חלקים – סעיפים חשובים שמבטיחים הגדרת האתר כנגיש לקהל המוגבל. ואלו הם
•התאמה לקורא מסך   •ניווט מקלדת   •חסימת הבהובים   •מונוכרום   •ניגודיות כהה   •ניגודיות בהירה   •הגדלת גופן   •הקטנת גופן   •גופן קריא   •סמן גדול לבן   •סמן גדול שחור   •הגדלה   •הדגשת קישורים   •הדגשת כותרות   •תיאור לתמונות  

הסתייגות
יחד עם זאת נסייג ונאמר שמפני שהאתר שלנו כולל מערכות הזנת תוכן שונות שפועלות לפי שיטת WYSIWYG ייתכן שחלקים בדפי התוכן לא יצליחו להיות מונגשים בצורה כוללת, וייתכן שתצטרך התערבות בקוד האתר נוספת. במידה וגילתם מצב כזה, אנא צרו קשר בכדי שנוכל לטפל בכך באופן המהיר ביותר.
כמו כן במקרים מסויימים האתר שלנו מציג תוכן שבא מאתרים אחרים, שחלקם טרם הונגשו ואין לנו אפשרות לאחריות על צד ג', אך נשמח לקבל הערות ולהפנות את תשומת לב הגורמים הקשורים בכך.

פניות
כל שאלה, הבהרה, הצעה ופניה באופן כללי שקשור לאתר אנא שלחו לדואר אלקטרוני ל
support@nagishnow.com
סגור
לפרטים נוספים: 1-700-50-9992

תפקיד הדמיון - טיולים לרחבי העולם

תפקידו של הדמיון לפי תורתו של אייבנהוב

סיכומים ותרגום חופשי מתוך מאמר של לי ארווין

Irwin, L. (2008). Esoteric paradigms and participatory spirituality in the teachings of mikhaël aïvanhov. The Participatory Turn: Spirituality, Mysticism, Religious Studies, Pp , 197-224

 

הדמיון הוא כמו אישה הרה, שהופכת את הזרע לדבר חי, מזין ומגדל את החומרים שהוא מקבל. המחשבה בעלת ההשראה מביאה את הזרע, כאשר מחשבות והרגשות הם טהורים והרמוניים יש בריאות פיזית ונפשית. הדמיון הוא כוח מושך מחשבות ורגשות חוזרים, חיובים או שלילים, ולכן המוח חייב להיות מתורגל לחשוב שלם, הרמוני, ויצירתי. ולא רק לעניינים המיידים של האישיות, אלא למען הטוב של האנושות.
החניך מכוון לרכז את מחשבותיו במקומות שמימיים, עולמות של יופי, בכדי לגדל צורות דמיוניות שמשקפות את ה"תהילה של השמיים עצמם". הדמיון כמו בלון מטרולוגיה נשלח לאטמוספרה הגבוה לאסוף רשמים ואינפורמציה ולהביא אותם לאדמה בכדי ליישם אותם בחיי יום יום. המקור של רשמים גבוהים הוא הטבע העמוק של העצמי המוגשם דרך כוח יצירתי, חזיוני, הדמיון בכל אדם.

 

טכניקה אחת היא לבחור נושא המשקף אל האידיאל הרוחני ולהתרכז באותו אידיאל באופן בהיר, אבל ברוגע, המשתתף צריך להיטבע באובייקט ו"פשוט להתבונן ולספוג את היופי שהעלה.. ואז להזדהות עם אותו יופי, עובר מריכוז למדיטציה לריכוז." ההצלחה של הטכניקה תלויה בסינתזה של מאמץ אנושי וחסד אלוהי, מפני ש"רק השמיים יכולים לתת לנו את האור שמאיר את הדמיון". אייבנהוב מגדיר השראה כהיתוך של מאמץ אנושי של הדמיון עם נוכחות אלוהית מאירה, נוכחות כזו גורמת לכל הכושרים האנושים לעבוד ביחד בהרמוניה עם "האור הרוחני שמתקבל מלמעלה". המסך של הדמיון נהיה כמו הראי הסופי, משקף פוטנציאל רוחני. הרשמים המעודנים המתקבלים בתהליך יצירתי זה של שימוש בדמיון פועלים לשרת שינויים חניכתיים, מיסטיים ואמנותיים, שקשורים לעבודות מעשירות של אמנות, היווכחות רוחנית ולימוד אזוטרי. התוצאה של התרגול שונה אצל כל אחד, עוברת דרך המסננת של האישיות, ומשקפת דרגות שונות של טוהר ותובנות המעוצבות על ידי האופי האינדיבידואלי והמזג. וכך, השראה היא תכונה יחסית, תקשורת עם ישויות גבוהות, שההתגשמות שלהם תלויה בהתפתחות, קליטה ובגרות רוחנית של היחיד.

 

הרמוניה ואיזון בחיים רוחניים

אייבנהוב דיבר פעמים רבות על החשיבות של הרמוניה ואיזון אסתטי בחיים רוחניים, המשקף את היופי של העולם ומשולב בנוכחות על אישית של חיוניות ויופי. יופי תדרים החודר לעולם בהתאמה ל"רצון של האינטליגנציה הקוסמית". המודעות של המוזיקה של הספירות המתקבלת בחוויה על אישית, מאפשרת לו לראות את המבנה הנחבא והמטרה של היקום. הוא קורא לחזון זה "נקודת הכתר של כל מחקרי, עבודתי, כל הניסיונות חוץ גופיים שלי". במילים אחרות הוא מדבר על חוויות על אישיות שלו שאותם הוא מתרגם לשפה של חניכה, לימוד והתפתחות אנושית ומכוון כל אדם להגיע אליהם בצורתו האינדיבידואלית.

 

החוויה היא של ההרמוניה המהדהדת בכל היצורים החיים, הכרה שמושכת אליה תכונות רוחניות אחרות. הנוכחות של הנפש האוניברסלית, צריך לטפח את הנוכחות הזו בחיים, בעזרת יחסי אהבה ומשמעת. לפי אייבנהוב ההרמוניה ההרמטית יורדת דרך היררכיה אזוטרית מאלוהים כעיקרון בורא והסיבה הראשונית, דרך המלאכים, מורים, אחים ואחיות ובני אדם אחרים, לחיות, צמחים, והאבנים, יוצרת טבע חי, קוסמוס חי של מורכבות לא נתפשת. הזמינות והאיכות הלא אישית היא מפתח לחיי אנוש, האפקטים הקבועים והמעודנים מועשרים ומועצמים דרך חיים נכונים, משמעת מנטלית ויחסים הרמוניים

 

אייבנהוב משתמש בטכניקות של סיפור ואנלוגיה בכדי ליצור סביבה של פיתוח הדמיון, יש מתאם בין התיאוריה לבין הלימוד, בין ההתגלויות שהוא חווה והחיים שלו, והטכניקות שהוא מלמד ומפתח. במסגרת זו נועד תפקיד חשוב לדמיון כאינקובטור של תפישת עולם המבוססת על זרעים של הכרה אוניברסלית משולבת בחוויה על אישית.

 

 

מאמרים בנושאים רוחניים - לחצו לקישור

יהדות בעולם

פירמידות בעולם

מאדאם בלבצקי

הרמטיציזם

קלפי הטארות

מסדר שחר הזהב

עידן חדש

בונים חופשיים

אומרם מיכאל איבנהוב

תיאוסופיה 

אלכימיה

 

הרשמו לרשימת התפוצה שלנו