הצהרת נגישות

נגישות אתרים
תרבויות עולמי פועלת בכדי שאתר האינטרנט יהיה נגיש ושוויוני לכולם
לצורך כך הנגשנו את האתר לאוכלוסיות הבאות
- מוגבלי ראייה כולל עוורי צבעים, לקויות ראיה ועוד
- מוגבלים מוטורית בידיים , כאלו שקשה להם עם העכבר והמקלדת
- אנשים עם קשיים מסוגים שונים כגון: קריאה, למידה, הבנה, ועוד
• אנשים עם קשיים נוספים, מכל גווני הקשת: קשיי קריאה, קשיי הבנה, לקויי למידה ועוד.
באתר אנו משתמשים ברכיב עזר להנגשת אתרים על פי תקן ישראלי 5568 ברמת נגישות AA כמוגדר ב: W3C's Web Content Accessibility Guidelines 2.0

דגשים בנגישות
ישנם מספר חלקים – סעיפים חשובים שמבטיחים הגדרת האתר כנגיש לקהל המוגבל. ואלו הם
•התאמה לקורא מסך   •ניווט מקלדת   •חסימת הבהובים   •מונוכרום   •ניגודיות כהה   •ניגודיות בהירה   •הגדלת גופן   •הקטנת גופן   •גופן קריא   •סמן גדול לבן   •סמן גדול שחור   •הגדלה   •הדגשת קישורים   •הדגשת כותרות   •תיאור לתמונות  

הסתייגות
יחד עם זאת נסייג ונאמר שמפני שהאתר שלנו כולל מערכות הזנת תוכן שונות שפועלות לפי שיטת WYSIWYG ייתכן שחלקים בדפי התוכן לא יצליחו להיות מונגשים בצורה כוללת, וייתכן שתצטרך התערבות בקוד האתר נוספת. במידה וגילתם מצב כזה, אנא צרו קשר בכדי שנוכל לטפל בכך באופן המהיר ביותר.
כמו כן במקרים מסויימים האתר שלנו מציג תוכן שבא מאתרים אחרים, שחלקם טרם הונגשו ואין לנו אפשרות לאחריות על צד ג', אך נשמח לקבל הערות ולהפנות את תשומת לב הגורמים הקשורים בכך.

פניות
כל שאלה, הבהרה, הצעה ופניה באופן כללי שקשור לאתר אנא שלחו לדואר אלקטרוני ל
support@nagishnow.com
סגור
לפרטים נוספים: 1-700-50-9992

אדריכלות ארמנית - טיולים לרחבי העולם

ארכיטקטורה ארמנית

 
לפי חוקרים של המאה ה20 הרי שהארכיטקטורה הארמנית היוותה השראה לזו של ביזנטיון, הבלקן ואפילו הצלבנים ואירופה. היא שאבה את השראתה מהפרסים.
לפי strzygowski הארמנים היו הראשונים לבנות כיפה על מרובע בעזרת קשתות בפינות שיצרו מתומן (קשתות זוית) וכן הראשונים לבנות כנסיה עם כיפה ואפסיסים בארבע צדדים (כמו כנסייה אורתודוקסית). הוא טען שאיה סופיה וסנט פטר הושפעו מהאדריכלות הארמנית
הארכיטקטורה הארמנית דומה לזו של הגיאורגים מושפעת ומשפיעה, 2 הארצות התפתחו במקביל והגיעו להישגים יפים. המאות 5-7 ידעו תקופת פריחה ובנייה של כנסיות, כשבמאה השישית מתפשט השימוש בכיפה גבוהה ההופכת לצילינדר ועליו גג חרוטי. החוץ של הבניין היה חרוט והפנים כיפה. האוריינטציה של הבניין הייתה כלפי פנים, הצורות שאהבו להשתמש בהם היו צלב ומתומן, ולעיתים משושה. ימי הביניים ידעו פריחה אדריכלית נוספת.
 
בארכיטקטורה הארמנית מודגש נושא סמליות האור שמודגש גם על ידי הכיפה וגם על ידי המנורות הרבות והמיוחדות. בכנסיות אין מסך איקונין, אלא לעיתים משתמשים בווילון המפריד בין קודש לחול, המזבח נמצא בקשר ישיר עם הקהל, אין מתווכים בין האל למאמינים. גם איקונין רגילים אין אצל הארמנים, את תפקיד האיקונין מחליף הקצקר, צלב מגולף באבן או בעץ בעל צורה מיוחדת, המסמל את עץ החיים, אחד הביטויים של כך הוא שאין צלב אחד שדומה לרעהו.
לעיתים החלונות בכנסייה בונים כך שיכניסו אור בשעות מסוימות של היום, מאיר את המזבח או אזורי קודש אחרים.
גוויט gavit הוא סוג של נרטקס ארמני, אולם כניסה לפני האולם הראשי של כנסייה מופיע בכנסיות הארמניות החל מימי הביניים ונעלם בסופם. נמצא בכנסיות היפות והחשובות ביותר
 




 

נומרולוגיה בהקשר לנצרות ולארכיטקטורה ארמנית:

אחד – מייצג אחדות . את האלוהות במקורה, את האלמנטארי.
שניים – ניגודיות ופיצול, החלוקה של האיחוד – יין ויאנג, טוב ורע, זכר ונקבה, ממלכת הניגודים.
שלוש – המספר הקדוש ביותר, חלק מהחשיבה הלא מודעת. המשולש, בדת יש תמיד שלוש: בבבל: אנו, בל ואנה, בהודו: ברהמה, וישנו ושיווה, ברומא: יופיטר, יונו ומינרווה, ובנצרות: השילוש הקדוש.
ארבע – קשור לחלוקה הבסיסית של חומר וחלל: ארבע הכיוונים הקרדינאליים, ארבע הנוזלים בגוף, ארבע הסוסים של האפוקליפסה, ארבע נהרות גן העדן, ארבע הרוחות, ארבע העונות, ארבע הנביאים העיקריים, ארבע האוונגליונים.
חמש – מחבר שני חלקים של שווים של שניים ושלוש. השוני מביא רוע וחוסר מזל. החמש מייצג את האינדיבידואל (זה היוצא כנגד הסדר הטבעי של הדברים ונענש), חמש אצבעות, הפנטגרם.
שש – אלוהים יצר את העולם בשישה ימים, שש הוא חיבור של שלוש ושלוש, או אחד ושניים ושלוש, ולכן הוא מושלם. ישו נצלב ביום השישי ומת בשעה שישית.
שבע – קשור לגרמי השמיים ולכוחות רוחניים: שבע ימים בשבוע, שבע פלנטות נראות בעין, שבע רוחות רעות, שבע רמות לזיקורות הבבליות. לפי סט אוגוסטין שבע מסמל את השלמות של אלוהים – הוא יצר את העולם ונח ביום השביעי. חיים נוצריים נשלטים על ידי השבע: שבע סקרמנטים, שבע חטאים, שבע תכונות טובות
שמונה – המספר הראשון אחרי שבע, סמל החיים, החיים החדשים לאחר הטבילה. לפי האמונה הנוצרית התחייה של ישו התרחשה ביום השמיני. האוקטגון הוא צורה נבחרת של אגן הטבילה.
תשע – התוצאה של שלוש כפול שלוש, תשע מיצג קדושה גדולה יותר מזו הנמצאת בשלוש
עשר – לפי סט אוגוסטין מספר זה מייצג שלמות מפני שהוא מורכב משלוש ושבע, הוא נמצא בעשרת הדברות שמורכבים משלושה חוקים המתייחסים לאהבה לאלוהים ושבעה לאהבה לשכן. עשר מכות מצרים, עשרה חבלים על אוהל המשכן, גובה הכרובים במקדש היה עשרה רגלים, עשר חצוצרות של החיה האפוקליפטית. עשר הוא המספר של המערכת העשרונית ושל הפיתגוראים.
שנים עשר – היה הבסיס למערכת המספרים של הבבלים והשומרים, יש בו את שתים עשר המזלות, שנים עשר החודשים של השנה, שתים עשרהשעות של היום, חשוב בדת היהודית, שנים עשר שערים לגן העדן, שנים עשר השבטים של ישראל.


 

רשימת
תפוצה
לקבלת מידע נוסף אודות טיולים חדשים ישירות
לתיבת האימייל שלכם, הרשמו למועדון הלקוחות שלנו