הצהרת נגישות

נגישות אתרים
תרבויות עולמי פועלת בכדי שאתר האינטרנט יהיה נגיש ושוויוני לכולם
לצורך כך הנגשנו את האתר לאוכלוסיות הבאות
- מוגבלי ראייה כולל עוורי צבעים, לקויות ראיה ועוד
- מוגבלים מוטורית בידיים , כאלו שקשה להם עם העכבר והמקלדת
- אנשים עם קשיים מסוגים שונים כגון: קריאה, למידה, הבנה, ועוד
• אנשים עם קשיים נוספים, מכל גווני הקשת: קשיי קריאה, קשיי הבנה, לקויי למידה ועוד.
באתר אנו משתמשים ברכיב עזר להנגשת אתרים על פי תקן ישראלי 5568 ברמת נגישות AA כמוגדר ב: W3C's Web Content Accessibility Guidelines 2.0

דגשים בנגישות
ישנם מספר חלקים – סעיפים חשובים שמבטיחים הגדרת האתר כנגיש לקהל המוגבל. ואלו הם
•התאמה לקורא מסך   •ניווט מקלדת   •חסימת הבהובים   •מונוכרום   •ניגודיות כהה   •ניגודיות בהירה   •הגדלת גופן   •הקטנת גופן   •גופן קריא   •סמן גדול לבן   •סמן גדול שחור   •הגדלה   •הדגשת קישורים   •הדגשת כותרות   •תיאור לתמונות  

הסתייגות
יחד עם זאת נסייג ונאמר שמפני שהאתר שלנו כולל מערכות הזנת תוכן שונות שפועלות לפי שיטת WYSIWYG ייתכן שחלקים בדפי התוכן לא יצליחו להיות מונגשים בצורה כוללת, וייתכן שתצטרך התערבות בקוד האתר נוספת. במידה וגילתם מצב כזה, אנא צרו קשר בכדי שנוכל לטפל בכך באופן המהיר ביותר.
כמו כן במקרים מסויימים האתר שלנו מציג תוכן שבא מאתרים אחרים, שחלקם טרם הונגשו ואין לנו אפשרות לאחריות על צד ג', אך נשמח לקבל הערות ולהפנות את תשומת לב הגורמים הקשורים בכך.

פניות
כל שאלה, הבהרה, הצעה ופניה באופן כללי שקשור לאתר אנא שלחו לדואר אלקטרוני ל
support@nagishnow.com
סגור
לפרטים נוספים: 1-700-50-9992

אולם המבוך - טיולים לרחבי העולם

אולם המבוך - מקדש אדם

החלק הידוע לגבי אנשי דמנהור הוא שיש להם שם של חיה ושם של צמח. ראשית דבר הם בוחרים בדיאלוג עם הקהילה (שצריכה להסכים) שם של חיה, לאחר כמה חודשים נוסף לכך השם של הצמח. מה שלא ידוע הוא שיש להם עם הזמן גם שם של אל שאליו הם מתקשרים, מרגישים קרובים. זה אחד החלקים היפים ביותר של השיטה לפי דעתי. ההבנה שאדם הוא חלק מאקולוגיה סביבתית של צמחים וחיות, אבל גם ישויות אנרגטיות, חלקן היסטוריות, שבראשם האלוהויות. זה מה שהיה קיים פעם בתרבויות עתיקות כגון מצרים, וחסר כיום. המבוך מחייה מחדש את התפיסה הזאת. 

המבוך הינו שתי וערב של מסדרונות ואולמות אורך. לכשיושלם יהיו בו תשעה אולמות אורך ולפחות שלושה מסדרונות רוחב מקשרים. כיום בנויים רק שליש מהאולמות. אולמות האורך מקומרים בקשתות גותיות, כשבמקום החיבור עם המסדרונות יש על הקירות פסלי תבליטים של דמויות מגוננות אטלנטיות. בתוך המסדרונות יש חלונות זכוכית צבעונית. כל חלון מוקדש לאחת האלוהויות החשובות של ימי קדם, לידם על הרצפה פסיפסים של צמחים וחיות הקשורים לאלוהיות אלו, ומסביב להם גילופים של תבליטים עם סמלים ושפה מקודשת המסבירה מהותה של האלוהות. כיום יש במקום חלונות לשלושים וחמש אלוהויות. כשיושלם המבוך יהיו מיוצגות בו שבעים אלוהויות שונות בחלונות ועוד יותר ממאה על הקירות. 
 
המבוך הוא מעין אנציקלופדיה בציור, פיסול ופסיפסי זכוכית של ההיסטוריה והאמונה הדתית של העולם. אלא שמעבר לתוצר הנגלה, המבוך הוא תוצאה של תהליך מחקר אינטנסיבי שנעשה על ידי אנשי דמנהור בנושאים אלו.
במהלך ההיסטוריה של העולם היו תרבויות שונות ולכל אחת מהן הייתה אלוהות משלה. לפי אנשי דמנהור, כל האלוהויות השונות הן ביטוי של אותה מציאות שמימית בשפתה הייחודית של אותה תרבות. כל אלוהות מייצגת פילוסופיה תרבותית כלשהי, דרך חוכמה ספציפית. אלא שכל הדרכים מובילות לרומא, אל אותה אמת. כל האלוהויות הן ביטוי של האלוהים האחד – זוהי הפילוסופיה שמאחורי בניית המבוך.
 
לפני הבנייה הפיזית ובמהלכה התקיים בקרב חלק מאנשי דמנהור תהליך של מחקר מעמיק, חשיבה והעמקה בהיסטוריה של הופעות דתיות, ניסיון למצוא את התמצית והעיקר שבכל אמונה דתית והאלוהות המייצגת אותה. לימוד זה הוביל לבחירה של שבעים אלוהויות המופיעות על גבי הזכוכיות הצבעוניות שבחלונות. ההיסטוריה מכירה אנשים נוספים שעשו מחקר כזה, כמו למשל חוקר הדתות המפורסם מירצ'ה אליאדה, אלא שבדמנהור המחקר נעשה על רקע הדרך הרוחנית שלהם ומבוסס על הנחות יסוד מסוימות. המטרה היא לגייס לצורך עתיד התפתחות המין האנושי את ה'אנרגיות' – אלוהויות ששימשו אותו בעבר. הנחת היסוד היא שאלוהויות וותיקות אלו הן ביטויים של 'אנרגיות' מקומיות, תלויות תרבות וזמן, שתמכו בהתפתחות האדם במהלך הדורות. אנשי דמנהור כמו נותנים להן חיים ומכלילים אותן בעידן החדש הנמצא בפתח, שיביא איתו אלוהויות חדשות, מגייסים אותן למאמץ אנושי אחרון.
 
מטרתו של המקדש בדמנהור היא, בין השאר, לאסוף את הזנים הנכחדים של העולם ולהביא אותם אל העתיד – מעין תיבת נוח מודרנית שתשרוד את המבול הממשמש ובא. בתור שכזאת, תפקידה של התיבה הוא לאסוף גם את הזנים הנכחדים של האמונה האנושית, את הסוגים של האלוהויות השונות שהופיעו במהלך הדורות, לשמר את ההיסטוריה האמונית האנושית ולבטא אותה. לצורך זה נוצר המבוך. ההליכה בו היא כמו הליכה בהיסטוריה הרוחנית שלנו.
לפי מדע הפיזיקה הרוחנית, אחד החוקים השליטים בעולם הוא 'חץ המורכבות', האומר שכל דבר יופיע בהרבה צורות כך הוא הדבר אף באשר לאלוהות. הכרה בריבוי האלוהויות לא מרמזת על פוליתיאיזם דווקא, אלא על הכרה בהופעות שונות של אותו כוח יחיד שיצר את העולם, אותו אל עליון מסתתר, הלובש את הלבוש המקומי בכל מקום שבו הוא מופיע.

 
 

 

האלוהים הוא בתוכך

בכניסה יש שני חלונות שבהם, במקום אלוהות, יש מראות. המראות באות להצביע על האלוהות שנמצאת בכל אחד מאתנו, והיא אנחנו עצמנו. הסיבה לכך שיש שתי מראות היא שהמין האנושי מופיע דרך העיקרון הנשי והעיקרון הגברי. בתחילת ההיסטוריה חיו שני עקרונות אלו בהרמוניה זה עם זה. עם השנים התפתח קונפליקט בין שני הכוחות, שהביא להרס ולחורבן. המבוך מציע שצריך ואפשר לשלב בין העיקרון הזכרי לעיקרון הנקבי ולחזור לאחדות ולהרמוניה המקוריות. מסיבה זו, חלק מהאלוהויות הן נשיות וחלק גבריות, חלק מהפסלים השומרים הם גברים וחלק נשים.
האלוהויות שבמבוך הם זכר או נקבה, אלא שבחלון המסיים את המסדרון הראשי מופיעה אלוהות דו-מינית של גאיה - אלת האדמה, המסמלת את העתיד, שבו יהיה חיבור של הזכרי והנקבי. מסביב לחלון זה יש ראי, המסמל, פעם נוספת, את האפשרות שאלוהות זו נמצאת בתוך האדם המסתכל עליה.
 
נושא ריבוי האלוהויות מופיע במקדשים רבים בעולם העתיק. במקדש סתי הראשון באבידוס, אחד המקדשים היפים במצרים, ישנם שבעה קודשי-קודשים המוקדשים, כל אחד בתורו, לאלוהויות שונות. כך היה גם באקרופוליס באתונה – בנוסף למקדש אתנה היו מקדשים להפיסטוס ולאלים האחרים. כך היה גם בפנתיאון ברומא – המקדש הוקדש לשבעה אלים שונים, שכולם ביחד ייצגו את סך כל אנרגיות הכוכבים הנעים בשמיים. ריבוי האלוהויות מאפשר לכל אדם למצוא את האלוהים שלו, הקשור לאמונתו ולתרבותו, ולחבר אותו לסיפור אמונה אנושי כולל וגדול יותר, המוביל אל העתיד.
 
על רצפת המבוך ישנם פסיפסים של צמחים הקשורים לאלוהויות השונות. לכל אלוהות בימי קדם היו חיות וצמחים שנחשבו לקשורים אליה ונתונים תחת השפעתה. יופיטר, לדוגמא, היה קשור לעץ האלון ולסוס, דולפין ונשר. מרס היה קשור לעץ האורן ולזאב, טלה ועקרב.
על הקירות בפינות המסדרונות ישנם פסלים של דמויות מאטלנטיס המייצגים היסטוריה קדומה להיסטוריה הידועה, שבה נטמנו הזרעים שנבטו בהיסטוריה שלנו. הפסלים משלבים דמויות אנושיות בדמויות חיות הקשורות לאלוהויות המיוצגות בחלונות. בפסלי הגברים משולבים תבליטי חיות הקשורות למתכות ולאדמה, ואילו בפסלי הנשים תבליטי חיות הקשורות למים.
 
על קירות האולם המרכזי יש ציורים המראים את התפתחות ההיסטוריה האנושית לאורך הדורות, בתחילה היו אלו חברות קדומות, מחוברות לטבע ואלוהים, שאנשיהן הקימו מעגלי אבנים וחיו בהרמוניה זה עם זה. אחר כך היו ציוויליזציות מפותחות שבנו פירמידות ומקדשים והיה להם ידע מתקדם. אלא שעקב אירועים דרמטיים הנראים על הקירות, כגון שריפת הספרייה באלכסנדריה ומסעות הצלב, אבד הידע העתיק של האלוהויות והתנתק הקשר עם העולמות הרוחניים. המבוך נועד להחזיר ידע זה.
המשותף לכל התרבויות שהיו הוא שבכל הזמנים האמינו בני אדם בקיומן של אלוהויות, של כוחות עליונים. בתחילת ההיסטוריה האנושית היו בני האדם מחוברים לאלוהים, המבוך נועד להחזיר ידע זה. בנוסף להיותו אנציקלופדיה של ידע פיזי, המופיע בתמונות ובסמלים, הרי במהותו הרוחנית הוא כמו ספרייה אקשית. עצם תהליך יצירתו יצר מעין ספרייה רוחנית של אנרגיות שאפשר להתחבר אליהן דרך הביטוי הפיזי-אמנותי שלהן.
אולמות המבוך מתעדים את ההיסטוריה האנושית של החיפוש אחר משמעות. מטרתו של המבוך היא לאסוף את כל הידע העתיק של העולם ולהוות מעין עוגן לאנרגיות של הדתות השונות. 



 


 בחדר המבוך יש 70 אלוהויות בחלונות (35 מהם בחלק הישן) ועוד יותר ממאה אלוהיות מצוירות על הקירות. כל האלוהויות שבחלונות (חוץ מהיהדות והאסלאם) מיוצגות בצורה אתנומורפית (צורת אדם). מסביב לדמות האדם סמלים, ציורים, צמחים, חיות ודמויות הקשורות לאותה אלוהות. בכל חלון אותיות בשפה מקודשת וכן צבעים וצורות המשלימים את התמונה. 
המבוך מוקדש לאיחוד וההרמוניה של כוחות אלוהיים. כל אלוהות מייצגת פילוסופיה תרבותית, דרך תרגום ספציפית של הנסתר.

אלו הם האלוהויות והסבר קצר עליהם:

הדס hades – הבלתי נראה אל השאול היווני, נשוי לפרספונה, הוא עשיר וצודק, מייצג את מעמקי התת מודע, הצד האפל של הירח ובאדם. כוח פוטנטי שתמיד נמצא שם מחכה להתפרץ. בתמונה רואים פנים שחציים מוצלות ופרחי נרקיס המשמשים לאנמזיס - היזכרות
אפרודיטה Aphrodite – אלת האהבה היוונית רומית, יופי ופריון, מגנת כל הכוחות המתחדשים. בתמונה שלה רואים דולפינים ואת מחזור הצמחייה מפרי ושלכת ועד עלים, ניצנים ופרחים.

אמטרסו Amaterasu – אלת השמש והיקום היפנית, אם המשפחה המלכותית, המיתוס שלה הוא המקור של השינטו (הדרך של האלוהים), היא נולדה מעינו השמאלית של אלוהים ובעלה הירח מעינו הימנית. בחלון רואים שמש זורחת מעל שער לרוחות – קאמי האופייני לשינטו. החפץ שלה הוא מראה.

אנהיטה Anahita – אלה פרסית וארמנית עתיקה של חוכמה, מים, ריפוי ופריון, קשורה לאמונה הזרתואסטרית הקדומה. בתמונה שלה רואים סוסים אצילים, טווס ונמר. היא אמו של מיתרה, אלת כל ידע, קשורה ליום השוויון, יש בתמונה שלה משהו מסתורי, היא נהר החיים.

אנוביס Anubis – אל המתים המצרי. שהיה קשור לאמנות החניטה ושמירה על עולם המתים, הוא היה שוקל הנשמות ביום הדין, ביחד עם המפלצת אפופיס. בתמונה שלו נראים מאזניים, הירוגליפים, העין של רע וזו של תחות ומסכה של כלב ספינקס ללא פה, שאולי קשור לטקס פתיחת הפה של המתים.

עשתורת Astarte – אלת האם של כנען לפי דמנהור, אך למעשה מדובר באשרה, ואילו העשתורת היא אלת האהבה, הבת. בתמונה שלה רואים נחש על עמוד ויונה, ומצד שני פרחים. הכוכב שלה היה וונוס והיא הייתה קשורה גם למלחמה, מוות, אך בעיקר לתשוקה ומין פולחני.

אתנה Athena – בתו של זאוס שנולדה ממצחו, אלה בתולה של חוכמה ומלחמה, הגיון ומחשבה, פטרונית האמנויות והמדעים. בתמונה נראה ינשוף שהוא החיה שלה, עץ זית שהוא הצמח שלך, ועוד.

בלדר balder – אל גרמני של אור, יופי וטוב. הבן של אודין שנרצח בעזרת בגידתו של לוקי ונאסר בעולם שמעבר. בתמונה נראים סמלים גרמניים, חיות כגון ינשוף, סוס וזאב, הרונים, בית עתיק נורדי, סירות ועוד.

אללה Allah and Islam – זהו חלון ללא ייצוג אנוש ובו נראים סמלים של המסורת השיעית, סונית וסופית, כמו גם הפסוקים של שלוש הסורות הראשונות של הקוראן. בסמלים רואים את מוחמד במסע הלילי, החרב של עלי, פרח האיריס, הכעבה, ועוד. צבע בולט בחלון זה הוא הוורוד, שהוא הצבע שבו הופיע המלאך גבריאל למוחמד בעת גילוי הקוראן.


בסט bast – אלת החתול של מצרים, שנקשרת לסחמת, הופעה אחרת שלה. בתו של רע, האם הגדולה של המצרים, אלת האהבה, ריפוי, שמחה ותענוג, הקשורה לירח. בתמונה נראים חתולים, הירוגליפים, ירח בשלבים שונים, והעיניים המצריות של רע ותחות, כמו גם כפות ידיים בתחתית הפנים.

ברהמה brahma – אחד משלושת האלים ההודים (ביחד עם וישנו המשמר ושיווה ההורס) המייצג את רוח היקום, בריאת העולם והאלים, הוא הבורא, העיקרון האלוהי שמאחורי עולם התופעות. בתמונה נראה פרצוף כפול כמו בראי עם עין שלישית, פרח לוטוס וברבורים, מזבח עם אש.

ברן bran – גיבור אל קלטי, שעבר הרפתקאות לא יאומנו במסע דרך מספר ארצות. הוא הפך לאלוהות הנקשרת עם העולם הבא. בתמונה רואים גולגולת שזה ההופעה המקודשת שלו, את הסיר הקלטי, אבנים עומדות – מנהירים ואת סטונהנג' ברקע, אישה עם חצי ירח מעליה, ועוד. קשור לאנגליה.

בריגיט Brigit – אלה אירית של פריון, שפע וריפוי. פטרונית המשוררים, נפחים ורופאים, פולחנה המשיך לתוך הנצרות. בתמונה רואים אבנים עומדות, את קרן השפע וחרב מסתורית, דמות פרה ועוד. בריגיט נקשרת למים ובארות.

בודהה Buddha – המואר, בתמונה נראים תנוכי האוזנים הארוכים שלו, גלגל הסמסרה, פסלונים של הבודהה בצבעים שונים.

ישו והשילוש Christ and trinity – האב הבן ורוח הקודש. בתמונה רואים את הגביע והלחם, הצלב הקלטי, דגים, יונה, השילוש הקדוש וכן סמלים אחרים.


סיבל Cybele – האלה אם מאנטוליה, קשורה להרים ואריות, נבואה, מקורה חיתי, האמונה בה התפשטה ליוון ורומא, במרכזה אבן שחורה שהובאה לרומא. בתמונה רואים את עיניה ושערה האדומים, אריות סמלים ופרחים

אנליל Enlil – האל השומרי של האוויר, שמיים, רוח וגשם. בורא המין האנושי. הוא זה ששחרר את המבול בגלל שעייף מהרעש האנושי, ומצד שני מביא את מי החיים לאיננה שכלואה בשאול. בתמונה שלו נראה אדם, מחזור ירח.

גנש Ganesh – אל הינדי עם ראש פיל הקשור לידע וחוכמה, פטרון האמנות והספרות, מגן ההתחלות ומסיר המכשולים. בתמונה שלו נראה ראש של פיל, ספר ועליו עכבר, קוברה, פרחים, ודמות אדם עם כתר.

גאיה Gaia – אלת האדמה היוונית, אם אוניברסלית, שלטה לפי האלים האולימפיים, מזינה את כל החיים, ויחד עם זאת היא דו מינית והפנים שבחלון יכולים להיות גבר או אישה. בתמונה שלה נראים בעלי חיים, תינוקות וצמחים, בולטים צבעי האדום והירוק, צבעי האדמה במקומות אחרים במקדש.

הורוס Horus – האל נץ של המצרים, מביא תרבות לבני אדם, אל השמש, בנם של איסיס ואוסיריס, אלוהות קוסמית שמתעוררת מחדש באלף השלישי, הורוס הוא המדריך להתעוררות של האנושות לפי תפישת דמנהור. בתמונה נראים שני אנשים פונים זה אל זה עם כובע נץ נחש על ראשם, וכן סמלים מצריים רבים.

הוהאטקוטל huehetecotl – אל אצטקי שהוא האב של האלים, מיוצג בתמונה על ידי אדם זקן. האל של השמש והאש וההרים, הוקרבו לו קרבנות אדם. בתמונה רואים את ציפור הquetzal, לוח שנה ועוד.

מניטו Manitou – מושג רוחני של אנשי הalgonquin. הפנים בתמונה זו מייצגים את האנשים ולא את האל. אנרגיה חיונית אימננטית באדם ובטבע ומופיעה דרך כל הבריאה, בתמונה רואים טיפי אינדיאני, חיות, מדורה ועוד.

מורדוך marduk – אל בבלי של גשם וסערות, ראש האלים, הוא ניצח את הדרקון תימאת ויצר מגופו את העולם, מגן העיר בבל. בתמונה רואים אדם מזוקן עם פנים לשני הצדדים. תמונות של המפלצת מצד אחד וצמחים וחיות מהצד השני.

אוסיריס Osiris – האלה המצרי של העולם שמעבר והמתים, שלט על פני האדמה אך עבר לעולם זה, הביא תרבות לבני האדם, הסמל שלו הוא האובליסק לפי דמנהור, למרות שאובליסק קשור לשמש והסמל של אוסיריס זה עמוד הדג'ד. בתמונה רואים חיפושית, את שני המוטות של הפרעה ופנים סמליות עם קוברה ונשר פורש כנף כפול ראש וצוואר מעליה.

פלה pele – אלוהות מהוואי של הרי הגעש והלהבות. היא מעוררת את אש היצירה בבני אדם. הבית שלה נמצא באי הגדול של הוואי. בתמונה נראים פנים כפולים, אחד של נערה צעירה והשני של פנים בלהבות, וכן דמות רוקדת.

מיתרה Mithra - אל השמש האיראני של אור וצדק, שומר ההבטחות, נולד ב25.12 מסלע ונלחם עבור האנושות כנגד חושך ורוע, פרסוניפיקציה של עיקרון הטוב. בתמונה נראית המצנפת הפריגית מעל ראשו, שמש, יריעת שמיים, כדור הארץ, מגן וכידון. היה האל של החיילים הרומאים וארמניה.

פאן pan – אל יווני שמייצג את היצר מצד אחד והסובלימציה שלו והאוניברסליות מהצד השני, אל האדמה, טבע, מיניות פחד ופניקה, אבל גם של הטבע, שקט, נגינת חליל ואחדות מהצד השני בתמונה רואים סמלים של מדיטציה רוחניות וחיות.

פרספונה Persephone – הבת של זאוס ודמטר שנחטפה על ידי הדס והפכה למלכת השאול, חצי מהזמן היא על פני האדמה וחצי בשאול. בתמונה נראים תמונות מהשאול מצד אחד, והטבע והפריחה וצמיחה מהצד השני.

רע ra – אל הבריאה של המצרים המזוהה עם השמש והמסע שלה בשמיים מזריחה ועד שקיעה. בתמונה נראים פני שמש עם סמלים של שמש כגון אובליסק, מודעות, חיפושית, והסירה שבה השמש עושה את דרכה בשמיים. הפנים הם אבסטרקטיים, מציינים שהרמה של השמש היא גובה משלנו.

פוסידון Poseidon – אל הים, מים והתהום, מגן המלחים והאבירים. הוא אחד משלושה האלים הגדולים של המיתולוגיה היוונית. בתמונה רואים את השיער שלו כמו גלים, סוס ים ועוד

סין sin – אל שומרי הקשור לירח ולמקומות קדושים בארץ, גיבור חכם של האלים הנקשר לחקלאות, אב קדום של שושלות המלכים. בתמונה נראה אדם מזוקן, שעון חול, ירח וברקים ועוד.

טנגרי tengri – אל השמיים של הנוודים בערבות אסיה, קשור לגורל, בורא כל הדברים הנראים והלא נראים, שוט העולם, הצבע שלו כחול. בתמונה נראית דמות של העם ולא של האל, סוסים, יורטה, מדורה, שמיים ועוד. הוא היה האל של המונגולים.

תות Thoth - האל המצרי הקשור למאגיה, אסטרולוגיה וידע, היו לו כתבים מאגים, הוא מודד זמן וחלל ומשמש כרושם האלוהי. אל הירח שמיוצג על ידי העין המצרית השמאלית. בתמונה שני מגילות, שני ציפורי איביס שהם הסמל שלו, פנים סמליות שמעליהם כנפי נשר.

אונקול אונקולו unkul unkulu – אל השמיים הקדום והאלוהות העליונה של הזולו בדרום אפריקה. בתמונה נראים אריה, גירפה, קוף, פיל, לוחם עם מגן וכידון מסורתי, מפה של אפריקה, ועוד.

יהדות בסגנון דמנהור 

בחלון של היהדות נראה חלק מהמחקר של אנשי דמנהור בנוגע ליהדות. בית הספר האזוטרי שייסד פלקו בטורינו עסק, בין השאר, גם בלימוד קבלה, המהווה עד היום חלק חשוב מהמורשת הלימודית הרוחנית של דמנהור. בחלון רואים את עץ הספירות של הקבלה, וכן את מילת השם המפורש "יהוה", מוצבת מלמעלה למטה ומעליה שמש שבה כתוב: "באורך נראה אור".
משמעות התמונה היא שהיהדות האמיתית היא התחברות לאור הרוחני, האור הגנוז של הקבלה, שנוצר כבר ביום הראשון של הבריאה, הרבה לפני היווצרות העולם הפיזי והאור הפיזי. בפסיפס הזכוכית נמצא גם את ארון הברית, המנורה שהייתה בבית המקדש, מגן דוד, פח השמן של חנוכה עולה באש, טלית, לוחות הברית, אתרוג, מגן דוד, כוס יין לקידוש, ועוד סמלים מסתוריים. כמובן שגם מקומו של הכתב העתיק והסמלים ההירוגליפים של אנשי דמנהור לא נפקד.

 
האלוהויות נתפשות כמיכלים של אנרגיה שנוצרו עקב מחשבות, רגשות ואמונות של בני אדם. התגבשות של תרבות או עם. אלו הם האנשים שעשו את האל, ולא להיפך.



 

רשימת
תפוצה
לקבלת מידע נוסף אודות טיולים חדשים ישירות
לתיבת האימייל שלכם, הרשמו למועדון הלקוחות שלנו