הצהרת נגישות

נגישות אתרים
תרבויות עולמי פועלת בכדי שאתר האינטרנט יהיה נגיש ושוויוני לכולם
לצורך כך הנגשנו את האתר לאוכלוסיות הבאות
- מוגבלי ראייה כולל עוורי צבעים, לקויות ראיה ועוד
- מוגבלים מוטורית בידיים , כאלו שקשה להם עם העכבר והמקלדת
- אנשים עם קשיים מסוגים שונים כגון: קריאה, למידה, הבנה, ועוד
• אנשים עם קשיים נוספים, מכל גווני הקשת: קשיי קריאה, קשיי הבנה, לקויי למידה ועוד.
באתר אנו משתמשים ברכיב עזר להנגשת אתרים על פי תקן ישראלי 5568 ברמת נגישות AA כמוגדר ב: W3C's Web Content Accessibility Guidelines 2.0

דגשים בנגישות
ישנם מספר חלקים – סעיפים חשובים שמבטיחים הגדרת האתר כנגיש לקהל המוגבל. ואלו הם
•התאמה לקורא מסך   •ניווט מקלדת   •חסימת הבהובים   •מונוכרום   •ניגודיות כהה   •ניגודיות בהירה   •הגדלת גופן   •הקטנת גופן   •גופן קריא   •סמן גדול לבן   •סמן גדול שחור   •הגדלה   •הדגשת קישורים   •הדגשת כותרות   •תיאור לתמונות  

הסתייגות
יחד עם זאת נסייג ונאמר שמפני שהאתר שלנו כולל מערכות הזנת תוכן שונות שפועלות לפי שיטת WYSIWYG ייתכן שחלקים בדפי התוכן לא יצליחו להיות מונגשים בצורה כוללת, וייתכן שתצטרך התערבות בקוד האתר נוספת. במידה וגילתם מצב כזה, אנא צרו קשר בכדי שנוכל לטפל בכך באופן המהיר ביותר.
כמו כן במקרים מסויימים האתר שלנו מציג תוכן שבא מאתרים אחרים, שחלקם טרם הונגשו ואין לנו אפשרות לאחריות על צד ג', אך נשמח לקבל הערות ולהפנות את תשומת לב הגורמים הקשורים בכך.

פניות
כל שאלה, הבהרה, הצעה ופניה באופן כללי שקשור לאתר אנא שלחו לדואר אלקטרוני ל
support@nagishnow.com
סגור
לפרטים נוספים: 1-700-50-9992

אולם המתכות - טיולים לרחבי העולם

אולם המתכות - מקדש אדם

אולם המתכות קשור לשלבים השונים בחיי אדם. הוא מסמל תהליך שאדם יכול לעבור בהתפתחותו הרוחנית, המקביל לתהליך האלכימי של הפיכת מתכת פשוטה לזהב.
לפי תורת האלכימיה חיי אדם נחלקים לתקופות שונות, שכל אחת מהן מקבילה לאחת המתכות. התהליך האלכימי של הפיכת מתכת פשוטה לזהב מתבטא במעבר מגיל צעיר לגיל מבוגר ובתהליך התפתחות רוחנית שצריך להלוות למעבר זה.
המתכות בימי קדם נחשבו להשפעות של הכוכבים – גידולים בקרום כדור הארץ היונקים את כוחם ואת החומר שלהם מהכוכבים. מסיבה זו היו מפסיקים את הכרייה מפעם לפעם בכדי לאפשר למתכות לחזור ולצמוח, בכדי שהאדם יוכל לאסוף אותם כמו יבול. בנוסף לכך רווחה האמונה שהמתכות האצילות מתפתחות מהמתכות הפשוטות וששבע המתכות המוכרות הן בעצם שבעה שלבים התפתחותיים של אותו חומר עצמו. שבע המתכות המוכרות סימלו שבעה גילאים בחיי אדם וגם שבעה שלבים בדרך הרוחנית. בדמנהור מתייחסים לשמונה מתכות ולשמונה שלבים בחיים, אך העיקרון דומה.
מעבר לחלוקה לגילאים – מתכות ישנה אפשרות להגיע לחיי נצח לאחר המוות. אפשרות זו באה לידי ביטוי בעץ החיים שבמרכז האולם, ולכן אולם המתכות משמש כמקום הטמנת עפרם של המתים מבין חברי הקהילה, ובכלל זה פלקו, הוא מהווה מקום שבו מתחברים לשלבים השונים של חיי אנוש ובמשתמע גם לאלו שלאחר המוות. מטרתו של האדם בעולם לעבור טרנספורמציה מעופרת לזהב, בכדי שיוכל להמשיך ביקום באופן מזוכך ומתקדם יותר, השינוי של הנשמה יכול לקרות רק דרך התערבבות בעולם של החומר.

אולם המתכות עגול ובנוי סביב עמוד מרכזי באמצעו. על העמוד עיטורי צמחים וכן שתי דמויות זכריות ושתיים נקביות בתבליטי נחושת. עמודים במקדשי ימי קדם סימלו את ההתגבשות הראשונה של הבריאה, יסוד היסודות של היקום. יסוד זה מתחלק לשניים, זכרי ונקבי, ולכן נמצא שני סוגי עמודים במצרים העתיקה – לוטוס וגומא; שני סוגי עמודים ביוון הקלאסית –  יוני ודורי (קורינתי הוא שילוב של ההשפעות של שניהם); ושני סוגי עמודים בבית המקדש בירושלים – בועז ויכין.
ההתגבשות הראשונה של הבריאה היא גם הפיצול הראשון בין רוח לחומר. מעצם הופעת עולם החומר מופיע עקרון הדואליות, הוא עץ הדעת טוב ורע. כל דבר בעולם הוא זכרי או נקבי. העמוד במרכז אולם המתכות מסמל את הפיצול של זכרי ונקבי הקיים בעולם, אך גם את האפשרות לאחד בין הניגודים ומקורם המשותף. הוא מזכיר גזע עץ גדול, עץ החיים. על כותרתו מנורה המפיצה אור דרך זכוכית צבעונית עם עיטורי צמחים, בסיסו הוא מוזאיקה של אש על רקע רצפה שחורה. העמוד – רגליו באש הארצית של התשוקות וראשו באור הרוחני, ומעצם היותו הוא מסמל את האפשרות להגיע לחיי נצח.

בנוסף לעמוד המרכזי ישנם באולם המתכות ארבעה עמודים נוספים הניצבים לפני ארבע דלתות עם זכוכית טיפני צבעונית. הם מסמלים את ארבעת היסודות. לעמודים מוטיבים צמחיים כמו במקדשים העתיקים ביוון ומצרים. אולמות נוספים שבהם יש עמודים הם אולם האדמה התחתון, שבמרכזו עמוד גדול ועליו שתי דמויות נקביות ושתיים זכריות, ואולם האדמה העליון, שבו ישנם שמונה עמודים ועליהם כתב מקודש. ליד העמוד הקשור ליסוד האדמה יש סלע במערה בתוך מזבח עם ספירה מזכוכית שמאפשר תקשורת עם הסף

 
לקריאה על אולמות המקדש השונים - לחצו לקישור

 

 
על רצפת אולם המתכות רואים שש דמויות המייצגות תכונות אנושיות שליליות, נעות במעגל כנגד כיוון השעון והן כל אחת לעצמה. מילת המפתח בהתגברות עליהן היא שליטה עצמית. (דמויות שליליות על הרצפה הן מוטיב אדריכלי אמנותי המופיע גם באדריכלות כנסיות, כמו בכנסיית הר האושר ליד הכנרת, לדוגמא).
ברצפה ובתקרה יש סמלים למגבלות וסגולות של המין האנושי. על הרצפה מצויר האויב שלנו ­ שהוא אנו עצמנו. הוא מיוצג דרך שש תנועות שהן מקור כל הבעיות והאתגרים. בתקרה מצוירות הסגולות­ חוזקות של נשמתנו.
המגבלות הם החלקים שאנו לא רוצים לראות ומשאירים אותנו במקום כשאנו לא לוקחים אחריות לעשות שנוי. מתואר על ידי גבר ואישה בפוזיציות דרמטיות. כאשר אנו נותנים להם כח אנו מחלישים עצמנו, ואלו הם:
1. פסימיות ­ מחשבות יוצרות וכשאני פסימי אני יוצר אסונות . זוהי אולי ההדגמה המעשית שאנו באמת קוסמים ­ שאנו יוצרים את מחשבותינו.
2. פסיביות ­ ההיפך מפעולה. מוותרים על פעולה כי אנו מפחדים מהכוח שלנו או כי אנו עצלנים. כדי להתפתח רוחנית חשוב להילחם בעצלנות כל יום.
3. אגואיזם ­ נער ערום כבול שקשר עצמו, אנו מגבילים עצמנו.
4. חוסר מודעות ­ אישה יפה נופלת מהשמיים עם עיניים עצומות כאשר יש אש למטה שמכלה. אנו מזינים את הפחד והמגבלות. אנו בוחרים לא להיות מודעים למה שקורה, לא לקחת אחריות. זה לא רק לשחרר זה לבחור לא לראות, בורות רוחנית. מעדיפים לא לתת משמעות לדברים, בוחרים להיות עיוורים.
5. רמאות, צביעות. שקר ­ בחור יפה מחייך ומושיט יד מחזיק סכין מאחורי גבו. זו האפשרות לתת ערך אחר למילה שלנו, שקר, משתמשים במלה ובעצם אומרים את ההיפך, זו הסיבה הראשונה לכך שאנו מנותקים.
6. גאווה – התכונה הגרועה מכל, כי היא מפרידה אותנו מאלוהים ומאחרים.

על התקרה, מסביב לאור הרוחני היוצא מהעמוד – הוא עץ החיים – ישנן רצועות מתחלפות של דמויות אבירים השומרים על האור ורקדניות המייצגות אמנות ויופי, זהו האור האלוהי, הצדדים היפים, רוחניים, של האדם.
ישנם חמישה אבירים סביב מזבח עם אש. הגברים במעגל החיצוני, הנשים במעגל הפנימי. בו נמצאות שמונה רקדניות, סביבם חמישה אבירים משמרים את הלהבה. יש בזה אלמנט של משהו חי. האבירים מציגים כלי נשק שונים וספר שמסמל ידע. יידע הוא הנשק הכי חזק מול חוסר מודעות והוא נמצא בדיוק מעל חוסר המודעות שמצוירת על הרצפה.
הנשים הן סגולות או ערכים שמשמרים את האש, ענווה, אמנות, תשוקה, יצירה, המשמעות של דברים רוחניים. האבירים בתקרה זזים בכיוון ימין, הדמויות הנגטיביות שעל הרצפה זזות בכיוון שמאל
מסביב לדמויות וביניהן מצויות דמויותיהם של הורוס, אריות אש ודרקוני נחש מוזהבים, וכן מופיעה התפילה הבאה בכתב עתיק:
"מילת קסם, מילה יפה, למען ההר היפה, היכן שאחדות אלוהית מתגשמת, דלת הזמן כאן.
לוואי שהמהויות הטהורות של אש ואבן, תאזנה כאן זו את זו, מאוחדות."

האבירים והרקדניות שעל התקרה מגנים על האור הרוחני שבכותרת העמוד המרכזי כנגד האש של התשוקות, התכונות השליליות שעל הרצפה. המאבק בין טוב לרע מתבטא בקירות האולם שבהם רואים דמויות אנושיות במאבק להתפתחות. החיים קורים בין התקרה לרצפה. אנו מנסים לעלות לסגולות ונופלים בהרגלים וחוזרים למגבלות. אבל בהתנגדות הזו נוכל לפתח את הרצון כי זו החלטה שלנו איזו דרך לקחת ויש כמובן זמן עד שנעשה את ההבדל עם הבחירה.



 

התהליך האלכימי של מעבר ממתכת פשוטה לזהב מתבטא במקדשי העולם העתיק במעבר מנחושת בחצרות המקדש אל זהב וכסף במרכזו. זהב וכסף סימלו את שני הסוגים השונים של אלוהויות: זכרית ונקבית. החיבור של זהב וכסף במצרים יצר אפילו מתכת גבוהה יותר וקדושה שנקראה אלקטרום.

המסע הוא מסע של חיים, שבסופם צריך להפוך ממתכת פשוטה לזהב, לעבור טרנספורמציה. בקירות שסביב חדר המתכות קרועים שמונה חלונות צבעוניים המסמלים, כל אחד בתורו, את שמונת השלבים בחיים – מהותם ומשמעותם. כל שלב קשור לאחת משבע המתכות הידועות, אלא שבדמנהור מוסיפים גופרית כסוג של מתכת – 'אנרגיה' שמינית. בנוסף לכך כל גיל משויך לאחד מקלפי הטארות.

גיל 0-7 שנים, מוקדש לברזל ולקלף החוזק בטארות
ברזל הוא המתכת העתיקה ביותר בפלנטה ומקורה ביקום. גרעין כדור הארץ הוא ברובו ברזל. הגיל הצעיר הוא גיל היסודות, היות חלק מהסביבה, מהאדמה, ולכן ברזל מתאים לתאר אותו, כיוון שגיל זה מחבר אותנו לגרעין כדור הארץ, ליסוד שלנו. בנוסף לכך, התינוק הוא חזק והאנרגיה שלו לא נגמרת, כך גם הברזל, וכך גם קלף מספר שמונה בטארות, קלף החוזק.

גיל 7-14 שנים, מוקדש לעופרת ולקלף הנזיר בטארות
העופרת היא מתכת כבדה, קלה לעיבוד ומבודדת, גיל זה הוא גיל של שינויים, עיצוב ועיסוק האדם בתוך עצמו, ולכן מתאים לתאר אותו בתור עופרת. גם הנזיר מקלף מספר תשע בטארות עסוק בתוך עצמו. הוא מתחיל את מסע החיפוש אך בכיוון הלא נכון, הוא מונע על-ידי אש פנימית בלי קשר לסביבה. שנים אלו הן שנים של הילד, שיש לו עולם משל עצמו. בסיומן נגמרת תקופה אחת ומתחילים חיים אחרים.

גיל 14-21 שנים, מוקדש לגופרית ולקלף העולם בטארות
גופרית מגיעה ממעמקי הפלנטה וקשורה להרי געש. גיל זה הוא גיל של מרד והתפוצצות טנטרית של כל היכולות הרוחניות באדם, יש מאין, ולכן מתאים לתאר אותו בתור גופרית. התפוצצות זו, הר געש זה, מופיע בצורתו הגבוהה בקלף העולם בטארות, קלף עשרים ואחת, המדבר על הגשמה עצמית ורוחניות.

גיל 21-35 שנים, מוקדש לנחושת ולקלף האוהבים בטארות
נחושת קשורה לוונוס אלת האהבה. זה הגיל של זוגיות וגידול ילדים, ולכן מתאים לייחס אותה לגיל זה. נחושת היא תחילתה של הדרך המבוגרת שמובילה לזהב. היא הייתה המתכת הנפוצה ביותר בימי קדם, קל לעצב אותה והיא טובה בסגסוגות עם מתכות אחרות. האהבה היא השלב הראשון בדרך אל המיזוג של הניגודים והיא מיוצגת על ידי קלף מספר שש, קלף האוהבים בטארות.

גיל 35-49 שנים, מוקדש לכספית ולקלף הקוסם בטארות
כספית היא מתכת נוזלית שנחשבה בימי קדם כמכילה בתוך ההתגבשות שלה כסף וזהב. זהו גיל הבגרות, גיל של בשלות, הישגים, האדם הוא בשיאו, אך יחד עם זאת עדיין גמיש, ולכן כספית מתאימה לתיאור גיל זה. האדם הוא כמו קלף הקוסם בטארות הקרוי גם קלף הלהטוטן, קלף מספר אחד, העוסק בהרבה דברים – בפרנסה, במשפחה, בקריירה.

גיל 50-65 שנים, מוקדש לבדיל ולקלף המורה בטארות
הבדיל טוב בסגסוגות עם מתכות אחרות, עם נחושת ברונזה, עם ברזל פח מגולוון. זהו שלב שיא הקריירה בחיים, השלב שבו מעבירים את השרביט לאחרים. זהו גיל של אינטראקציה עם הסביבה ושל מילוי תפקידים חברתיים,  ולכן מתאים לתאר אותו בתור בדיל. קלף המורה, קלף מספר חמש בטארות, קשור גם הוא להעברת הידע לאחרים.

גיל 65-80 שנים, מוקדש לכסף ולקלף הכוהנת בטארות 
הכסף הוא מתכת טהורה הקשורה לירח וזקוקה להברקה. זהו גיל של זקנה וחוכמה, גיל שבו השערות נעשות לבנות כמו ירח, וכך גם הלב יכול להיות, ולכן מתאים לתאר אותו בתור כסף. גם הכוהנת, קלף מספר שתיים בטארות, היא חכמה וטהורה, משפיעה על סביבתה בדרכים לא נראות ומגינה על הקדוש מפני הגס.

גיל 80 והלאה, מוקדש ליסוד הזהב ולקלף השמש בטארות
זהב הוא מתכת טהורה שהיא מטרת התהליך האלכימי, המיצוי של הטהור ביותר מתוך מהלך החיים, המהות. הזהב מצביע על אפשרות הטרנספורמציה באדם, המביאה אותו לחיי נצח, אותם חיים שעליהם מבשר קלף השמש, קלף מספר תשע עשרה בטארות. זהו גיל סוף החיים, המוביל אל המוות ולכן מתאים לתאר אותו בתור זהב. קלף השמש מדבר על התקשרות לאנרגיה גבוהה והארה שמובילה לתחיית המתים בקלף התחייה, קלף מספר עשרים.

 




מתכות נתפשות בדמנהור כמדד לדחיסות עידון הניסיונות והזיכרונות. הזיכרונות השונים לא כתובים באותו דיסק וכך אין קשר ביניהם או קשה לנו לשלוף אותם. למשל, הזיכרונות של הילדות נמצאים בדיסק מסוים. כל דיסק עשוי ממתכת שונה עם משקל ונקודת היתוך שונים.
הקלסיפיקציה למתכות נמצאת בהתאמה עם חוקי הכימיה ובנוסף עם תכונות פיזיות וקסומות.
הניסיונות של שבע השנים הראשונות הם חושיים. חלומות הם טובים לזיכרון ­ מדביקים זיכרון. הדבק של הזיכרון הוא הרגש שהיה שם. אם אין רגש אני לא זוכר דבר. רגש הוא הדבק שמחזיק תמונות.
יש לנו שמונה סוגי רגשות שהם נקודות התייחסות לרגשות טהורים שבאמת ממלאים את הבלון של אישיותנו.
בתוכך אתה מכיל את כל הזיכרונות, טובים ורעים. אנו שוכחים לעיתים כי הזיכרונות הם בדף אחר של הספר ואי אפשר לגשת לדיסקים ­ לפעמים אנו מצליחים ואז מקבלים מידע שונה. מה שחשוב הוא שאנו מכילים את כל הרגשות שאפיינו את הזיכרונות. תמצית הזיכרון חתומה בדיסק דרך הרגש.
הרגש שאנו רוצים לזקק הוא אלמנט טהור ורוחני והוא לא מבחין ביני ובינך ­ איחוד.

לקריאת מאמר כללי על אלכימיה - לחצו כאן
רשימת
תפוצה
לקבלת מידע נוסף אודות טיולים חדשים ישירות
לתיבת האימייל שלכם, הרשמו למועדון הלקוחות שלנו