הצהרת נגישות

נגישות אתרים
תרבויות עולמי פועלת בכדי שאתר האינטרנט יהיה נגיש ושוויוני לכולם
לצורך כך הנגשנו את האתר לאוכלוסיות הבאות
- מוגבלי ראייה כולל עוורי צבעים, לקויות ראיה ועוד
- מוגבלים מוטורית בידיים , כאלו שקשה להם עם העכבר והמקלדת
- אנשים עם קשיים מסוגים שונים כגון: קריאה, למידה, הבנה, ועוד
• אנשים עם קשיים נוספים, מכל גווני הקשת: קשיי קריאה, קשיי הבנה, לקויי למידה ועוד.
באתר אנו משתמשים ברכיב עזר להנגשת אתרים על פי תקן ישראלי 5568 ברמת נגישות AA כמוגדר ב: W3C's Web Content Accessibility Guidelines 2.0

דגשים בנגישות
ישנם מספר חלקים – סעיפים חשובים שמבטיחים הגדרת האתר כנגיש לקהל המוגבל. ואלו הם
•התאמה לקורא מסך   •ניווט מקלדת   •חסימת הבהובים   •מונוכרום   •ניגודיות כהה   •ניגודיות בהירה   •הגדלת גופן   •הקטנת גופן   •גופן קריא   •סמן גדול לבן   •סמן גדול שחור   •הגדלה   •הדגשת קישורים   •הדגשת כותרות   •תיאור לתמונות  

הסתייגות
יחד עם זאת נסייג ונאמר שמפני שהאתר שלנו כולל מערכות הזנת תוכן שונות שפועלות לפי שיטת WYSIWYG ייתכן שחלקים בדפי התוכן לא יצליחו להיות מונגשים בצורה כוללת, וייתכן שתצטרך התערבות בקוד האתר נוספת. במידה וגילתם מצב כזה, אנא צרו קשר בכדי שנוכל לטפל בכך באופן המהיר ביותר.
כמו כן במקרים מסויימים האתר שלנו מציג תוכן שבא מאתרים אחרים, שחלקם טרם הונגשו ואין לנו אפשרות לאחריות על צד ג', אך נשמח לקבל הערות ולהפנות את תשומת לב הגורמים הקשורים בכך.

פניות
כל שאלה, הבהרה, הצעה ופניה באופן כללי שקשור לאתר אנא שלחו לדואר אלקטרוני ל
support@nagishnow.com
סגור
לפרטים נוספים: 1-700-50-9992

אולם הניצחון - טיולים לרחבי העולם

אולם הניצחון נקרא בעבר: אולם האדמה התחתון

נכון להיום, אולם זה הוא הנמוך ביותר במקדש, אלא שדווקא הוא מצטיין בחיבור לשמיים; 
מאולם האדמה העליון יורדים בשמונה מדרגות אל אולם האדמה התחתון. נכון להיום, זהו האולם הנמוך ביותר במקדש, אלא שדווקא הוא מצטיין בחיבור לשמיים; האולם הוא עגול והתקרה העגולה שמעליו מלאה במנורות קטנטנות המייצגות כוכבים שזוהרים כפי שזהרו הכוכבים בשמיים בימי קדם. שמי הלילה שנראים על תקרת אולם האדמה התחתון הם השמיים כפי שנראו מכדור הארץ לפני עשרים ושניים אלף שנים. הכוכבים מסודרים בצורת המזלות קדמונים, שובלים של צעיפים כחולים וכתומים מחברים ביניהם על רקע השמיים הכהים.
הקדמונים חילקו את הכוכבים לקבוצות וקראו להם בשמות חיות או דמויות מיתולוגיות. האמונה הייתה שאנרגיות הכוכבים בשמיים מופיעות על פני האדמה דרך חיות, צמחים, מינרלים וסוגי התנהגות מסוימים. שם קבוצת הכוכבים שבשמיים ביטא את האנרגיה שנובעת ממנה כפי שהיא מתבטאת על פני האדמה. ואכן, הכוכבים שעל התקרה העגולה משתקפים ברצפת השיש הכהה והמבריקה, סמל לכך שהארץ היא למעשה שיקוף של השמיים. כל דבר על פני כדור הארץ הוא שיקוף של מציאות אלוהית שבאה מהכוכבים. כל אחד הוא כוכב.

מערך הכוכבים על התקרה מראה שבתקופות קדומות היו כוכבים אחרים בשמיים. בזמן בניית הפירמידות, למשל, היה בצפון המדויק כוכב בשם אלפא דרקוניס שאליו היו מכוונים הפתחים וחלק מהפסלים. כוכב זה כבר לא נמצא באותו מיקום כיום. יתרה מזאת, כל אלפיים שנה מפת השמיים באזור קו המשווה זזה בשלושים מעלות וקבוצת כוכבים אחרת מבין גלגל המזלות משפיעה על כדור הארץ. זה נקרא עידן אסטרולוגי. כיום אנחנו במעבר מהשפעה של קבוצת הכוכבים של מזל דגים לקבוצת הכוכבים של מזל דלי, ולכן הזמן הזה נקרא באנגלית age of Aquarius, עידן הדלי. העידנים האסטרולוגיים משלימים מחזור כל עשרים וארבעה אלף שנים.
חישוב פשוט מראה שכיום אנחנו בתחילתו של עידן אסטרולוגי שישלים מחזור שהתחיל לפני עשרים ושניים אלף שנים. אולי זאת הסיבה לכך שהשמיים באולם האדמה התחתון הם מלפני עשרים ושניים אלף שנים. השלמה של המחזור תאפשר לנו לחדש הישגי תרבויות עתיקות מתקדמות ובראשן תרבות אטלנטיס. יש הטוענים שהאסון שהביא לשקיעת אטלנטיס וניצחון האויב קרה לפני עשרים ושניים אלף שנים, ולכן הכוכבים שעל התקרה הם מתקופה זו.

הציור של שמיים אסטרולוגים על תקרת מקדש הוא מסורת מצרית עתיקה. אחד מציורי הקיר המפורסמים במקדשי מצרים הוא "הטבלה של דנדרה", הנמצאת על תקרת חדר במקדש המוקדש לאלה חתחור בעיירה דנדרה. בציור נראים שמיים ובהם קבוצות כוכבים כפי שנראו בשמי מצרים לפני עשרת אלפים שנה. המקדש בדנדרה במתכונתו האחרונה נבנה רק לפני אלפיים שנה. הארכיאולוגים מאמינים שהציוויליזאציה המצרית התחילה להתקיים רק לפני חמשת אלפים שנה. הטבלה של דנדרה היא אחת ההוכחות לעתיקותה של תרבות מצרים מעבר למה שידוע לארכיאולוגיה.



על הקירות מסביב לאולם האדמה התחתון תמונות של נופים שונים מפני כדור הארץ; ממעמקי האוקיינוס דרך המדבריות ועד ליערות ולהרים. בנופים יש בעלי חיים, ציפורים, דגים, צמחים, עצים גדולים, וגם קבוצות בני אדם העוסקים בפעילויות שונות. כמה מן העצים גדולים במיוחד ובין עליהם וענפיהם מסתתרים מאות זני בעלי חיים הנמצאים בסכנת הכחדה או שנעלמו מעל פני כדור הארץ. אולם האדמה התחתון מראה את המגוון הגדול שיוצר הכדור ומזכיר לנו את תפקידנו כבני אדם – לשמור על המינים האחרים של בעלי החיים ועל הצמחים. אם כל צמח וחיה הם ביטוי של אנרגיות קוסמיות, הרי שמה שאנחנו עושים כיום, השמדת המינים, הוא פשע כפול ומכופל, מכיוון שמעבר להשמדת החיים ופגיעה במאגר הגנטי, אנו גם מונעים מכדור הארץ אנרגיות של כוכבים החשובות להתפתחותו. אנו מונעים ממנו להיות מיקרוקוסמוס של המקרוקוסמוס – היקום.

באזורים הנמוכים של ציורי הקיר נראות קבוצות של בני אדם בגילאים שונים העוסקים בפעילויות מגוונות ומשתלבים להפליא בנופים ובטבע שמסביב. המסר הוא שכדור הארץ תומך בקיום ובפעילות של המין האנושי, מכיוון שישנן אנרגיות שיכולות להגיע אליו רק דרך המחשבות והרגשות של בני אדם. כבוד, למשל, הוא אנרגיה של כוכבים המגיעה לכדור הארץ דרך בני אדם, וכך גם יושרה והגינות. אין אלה תכונות של חיות והן אינן נמצאות בטבע. אלא שיכולת ייחודית זו של האדם, שהוא עליון על כל שאר בעלי החיים, אינה נותנת לו את הרשות לפגוע בחיים אחרים ולבטל את קיומם.
 
במרכז אולם האדמה התחתון יש עמוד ועליו תבליטים של דמות זכרית מצד אחד ודמות נקבית מהצד השני. העמוד יוצא מתוך פסיפס של שריגי צמחים ובמיוחד צמח שן-הארי, שהוא הסמל של דמנהור. העמוד מסמל את איחוד הניגודים, מקור היקום, המתפרץ אל שמי הלילה זרועי הכוכבים שעל התקרה בכותרת צבעונית בעלת שמונה חלקים. הכותרת מבטאת את שמונת חוקי הפיזיקה הרוחנית שעליהם בנוי היקום ואת תהליך הבריאה, כפי שהוא מופיע גם באולם האדמה העליון.

על הרצפה שסביב לעמוד המרכזי יש פסיפס של כוכב מתומן, מרכזו עיגול ובו שלוש חיות המייצגות את יסודות האוויר, המים והאדמה. שלוש חיות אלו מופיעות גם באולם המראות והן נשר (או נץ), דולפין וזאב (או שור), כל חיה שולטת על תווך יסוד אחר, כשהיסוד הרביעי – יסוד האש – מיוצג על ידי העמוד שבמרכז. המספר ארבע מופיע גם בארבעה סוגים של צמחים המופיעים בארבע מפינות המתומן שעל הרצפה. הצמחים מייצגים את ארבע העונות. בארבע הפינות הנותרות מופיע צמח הדנדליון, שן הארי, שהוא הסמל של דמנהור. תכונתו של שן הארי היא שהוא מפיץ עצמו לכל עבר בעזרת הרוח וזאת לאחר שעבר טרנספורמציה מזרע לנוצה. כך גם רואים את עצמם אנשי דמנהור. בנוסף לסמליות, הצמח נפוץ מאד באדמת דמנהור, ואולי אין זה מקרה שהוא צומח דווקא שם.
 
על רצפת השיש הבוהקת מופיעים מספר פסיפסים גדולים של בני אדם בגילאים שונים משחקים במשחקים: ילדים משחקים בלגו, בני נוער – בחלליות, מבוגרים – במוזיקה וזקנים – בשח. התמונות באות להראות שכדור הארץ הוא מקום משחק החיים עבור המין האנושי. אנחנו מגיעים לכאן לתקופה קצובה בכדי להשתתף במשחק, בין אם נרצה בכך ובין אם לאו. אדם יכול לבחור להשתתף במשחק מתוך רצון וליהנות ממנו, או להשתתף בו בעל כורחו. בכל מקרה, ההקשר צריך להיות כחלק מהסביבה ומתוך מטרה לשמור עליה. לפי ספר בראשית, המצווה הראשונה של אדם בגן עדן הייתה "לעבדה ולשמרה", ואנשי דמנהור מוסיפים – "לשחק וליהנות". הימצאות פסיפסי המשחק באולם האדמה התחתון מקלה במקצת על כובדה של משימת שמירת החיים ומזכירה לנו שאת המאבק למען כדור הארץ יש לעשות ברוח טובה ובשמחה, שהם מהאמצעים החשובים ביותר במאבק זה.
המשחק הינו מרכיב מרכזי בפילוסופיה של דמנהור. "משחק החיים" הוא אחד משלושת מוסדות הבסיס שעליהם נשענת הקהילה (שני האחרים הם הניסוי החברתי ובית הספר האזוטרי).


העיקרון מאחורי אולם זה הוא מחזוריות החיים והמגוון והיופי של החיים, שעליהם אנו מצווים לשמור. הגבר והאישה העירומים שעל העמוד המרכזי מסמלים את האיחוד האפשרי בין הזכרי לנקבי ואת תפקידו של האדם כמחבר שמיים ואדמה. 


לקריאה על אולמות המקדש השונים - לחצו לקישור
אולם האדמה
אולם המתכות
אולם המבוך
אולם הספרואידים
אולם הניצחון
אולם המים
החדר הכחול
אולם המראות
 
רשימת
תפוצה
לקבלת מידע נוסף אודות טיולים חדשים ישירות
לתיבת האימייל שלכם, הרשמו למועדון הלקוחות שלנו