הצהרת נגישות

נגישות אתרים
תרבויות עולמי פועלת בכדי שאתר האינטרנט יהיה נגיש ושוויוני לכולם
לצורך כך הנגשנו את האתר לאוכלוסיות הבאות
- מוגבלי ראייה כולל עוורי צבעים, לקויות ראיה ועוד
- מוגבלים מוטורית בידיים , כאלו שקשה להם עם העכבר והמקלדת
- אנשים עם קשיים מסוגים שונים כגון: קריאה, למידה, הבנה, ועוד
• אנשים עם קשיים נוספים, מכל גווני הקשת: קשיי קריאה, קשיי הבנה, לקויי למידה ועוד.
באתר אנו משתמשים ברכיב עזר להנגשת אתרים על פי תקן ישראלי 5568 ברמת נגישות AA כמוגדר ב: W3C's Web Content Accessibility Guidelines 2.0

דגשים בנגישות
ישנם מספר חלקים – סעיפים חשובים שמבטיחים הגדרת האתר כנגיש לקהל המוגבל. ואלו הם
•התאמה לקורא מסך   •ניווט מקלדת   •חסימת הבהובים   •מונוכרום   •ניגודיות כהה   •ניגודיות בהירה   •הגדלת גופן   •הקטנת גופן   •גופן קריא   •סמן גדול לבן   •סמן גדול שחור   •הגדלה   •הדגשת קישורים   •הדגשת כותרות   •תיאור לתמונות  

הסתייגות
יחד עם זאת נסייג ונאמר שמפני שהאתר שלנו כולל מערכות הזנת תוכן שונות שפועלות לפי שיטת WYSIWYG ייתכן שחלקים בדפי התוכן לא יצליחו להיות מונגשים בצורה כוללת, וייתכן שתצטרך התערבות בקוד האתר נוספת. במידה וגילתם מצב כזה, אנא צרו קשר בכדי שנוכל לטפל בכך באופן המהיר ביותר.
כמו כן במקרים מסויימים האתר שלנו מציג תוכן שבא מאתרים אחרים, שחלקם טרם הונגשו ואין לנו אפשרות לאחריות על צד ג', אך נשמח לקבל הערות ולהפנות את תשומת לב הגורמים הקשורים בכך.

פניות
כל שאלה, הבהרה, הצעה ופניה באופן כללי שקשור לאתר אנא שלחו לדואר אלקטרוני ל
support@nagishnow.com
סגור
לפרטים נוספים: 1-700-50-9992

אחווה לבנה - טיולים לרחבי העולם

הופעת האחווה הלבנה 

בתחילת המאה ה20 פעל בבולגריה אדם בשם דנוב שייסד ארגון הנקרא "אחווה לבנה". זה מעין בית ספר אזוטרי, פופולארי מאד בבולגריה של היום, המקיים מסורות של ריקודים מקודשים במרומי הרילה הרילה, את כל תלמודו הוא תמצת בשורה של תרגילי ריקוד מלווים במוזיקה שהוא כתב הנקראים פנאוריתמי ומחדשים את מסורת הריקוד המקודש והמוזיקה של ימי קדם (המסתורין האורפי).
לפי דנוב האחווה הלבנה במובן העמוק שלה היא מועצה עליונה של ישויות רוחניות, שבראשה עומד ישו, ישנם תשע ישויות, וזאת ההיררכיה העליונה, היא משתקפת במבנה הארגון על פני האדמה. במשך כל ההיסטוריה השפיע האחווה על התרבות והמין האנושי, כל שליחי האמת והתורות הרוחניות נובעים ממנה. מתחתיה יש מדרג של ישויות ואנרגיות, מלאכים וכוחות שמימיים.
האחווה הלבנה גורמת לכך שכל אלפיים שנה מגיע מורה לכדור הארץ, ובזמן הזה מדובר בדנוב עצמו. ההגעה של המורה (למרות שלא אומר זאת במפורש) קשורה להתחלה של עידן הדלי, שהתחיל באופן רשמי ב1914. הזמן הזה הוא השלב הבא האבולוציה האנושית, הקשור לשינוי באדם, הגעתה של האהבה בכל הרמות, שינוי המחשבות וההרגשות, חידוש הקשר עם האלוהים. שלב חדש וחשוב במחזור הקוסמי. הופעה מחודשת של ישו שמשמעה התעוררות של אהבה ומודעות של נתינה והקרבה באדם.
פטר דנוב לקח ממסורת הגנוסטיקה והמיסטיקה הנוצרית, היוגה המזרחית והאזוטריקה המערבית והחל תנועה המקבילה לאנתרופוסופיה ותיאוסופיה מערבית, אבל בעלת שורשים סלאביים אמוניים. הוא היה מורה מואר שזכה להשתלת אנרגיית הכרייסט בתוכו והביא בשורה של עידן חדש ואפשרויות חדשות למין האנושי. חזון לגבי השלב הבא בהתפתחות ובגאולה.
באלפים רבים של הרצאות ושיעורים העביר תורה עמוקה העוסקת בפרשנות אחרת של הברית החדשה, הוראות לחיי טוהר ורוחניות המתאימים לזמן הזה, לימוד המדעים האזוטריים השונים הכוללים אסטרולוגיה, קריאת תווי פנים, היילינג, תכונות אנרגטיות של צמחים, אבנים, האיכויות הרצויות לאדם, ועוד.
דנוב נחשב לפילוסוף ומחדש בתרבות הבולגרית, דמות מופת שבמידה רבה אחראית להצלת יהודי בולגריה בשואה (ספרו של מיכאל בר זוהר), היו ויש לו עשרות אלפי חסידים כולל כמה מהבולטים בקהילה הבולגרית היהודית כגון שלמה קאלו והרב דניאל ציון.
 


מצב המחקר


אין הרבה מחקרים אקדמיים על תלמודו של פטר דנוב והאחווה הלבנה שהוא הקים. המעט שקיים רובו בבולגרית, ויחד עם זאת ישנם כמה פרסומים של חוקרים שחקרו את התנועה של דנוב באופן כללי, ביניהם בולטת דוקטור בשם: Svetoslava Toncheva המלמדת בגרמניה וכתבה ספר חשוב על אנתרופוסופיה והאחווה הלבנה (פורסם 2015) כתופעה המבשרת עידן חדש של רוחניות.
ו, Ilina Abadjieva מסופיה שחקרה את נושא המיסטיקה הנוצרית באופן כללי, ואת האחווה הלבנה. בנוסף לזה ישנו פרופסור לפילוסופי הולנדי בשם harrie salman הכותב הקדמות לספרות פנימית של האחווה הלבנה באנגלית ובא מכיוון אזוטרי ולא מדעי.
ישנם מחקרים אקדמאים באנגלית על התחייה של הדת בבולגריה לאחר נפילת הקומוניזם בהקשר של תנועות עידן חדש. חוקר בשם Marinov, M כותב על צורות של חיים דתיים בבולגריה, וחוקרת בשם Bogomilova, N מנתחת את הנצרות האורתודוקסית בבולגריה כיום, שניהם מתייחסים לאחווה הלבנה.
Eileen barker כותבת על הופעת הדתות בתקופה שלאחר הקומוניזם ומזכירה את האחווה הלבנה.
בכמה תחומי המחקר הנוגעים לעבודה זו ישנם מחקרים רלוונטיים, כגון פרשנות אלגורית של הברית החדשה.
 


מצב המקורות הראשוניים


הרבה מההרצאות של דנוב שבהם הוא מתייחס לברית החדשה מתורגמים כיום לאנגלית, חלקם בליווי הערות, שני חוקרים עצמאיים בשם harry car  מאנגליה וmaria mitkova מבולגריה, פרסמו השנה (2016) ספר עב כרס ובו כל הרצאותיו של דנוב הנוגעות לברית החדשה עד שנת 1914 בליווי הערות שוליים רבות ומועילות. גם הרבה מההרצאות מ1914 ועד מותו ב1944 פורסמו באנגלית.
בנוסף לכך יצאו לאחרונה שני ספרים בהוצאת אנשים מהאחווה הלבנה המספרים על חיים כנביא עידן חדש
יש לציין שבארץ היו לדנוב כמה תלמידים מובהקים שכתבו הרבה, הידוע שביניהם הוא שלמה קאלו, ובנוסף לכך גם הרב דניאל ציון, הרב הראשי של סופיה בתקופת מלחמת העולם השנייה.


 
ראו סרט על הריקוד ובו ציטוטים מספריו של דונוב, וכן קראו את המאמרים הרבים
 
 

רפורמה דתית

לפי ד"ר טונצבה דנוב מביא לתוך ההוויה הבולגרית רעיונות של הרפורמציה הפרוטסטנטית אותה פגש במסגרת לימודיו בארצות הברית. הטיעון המרכזי שלה במחקר האחווה הלבנה הוא שהיא צמחה על רגע של בולגריה לאחר קבלת העצמאות ומשלבת בתוכה רעיונות של פרוטסטנטיות ומודרניות. בעולם האורתודוקסי לא היה תהליך של אינדיבידואציה כמו בעולם המערבי, שהובל על ידי הרפורמציה, הפיכת דת לאישית, וגם לא היה תהליך של רציונליזציה כמו במערב, תנועת ההשכלה ועידוד המדע. הנצרות האורתודוקסית שנשמרה כמרכיב מרכזי בחיי התושבים נוטה למיסטיקה, פטריכאליות ושמרנות. התנועה של דונוב מביאה לראשונה לסביבה התרבותית הבולגרית רעיונות של רפורמציה, מציאת אלוהים בפנים, תקשורת ישירה עם האל, תרגולות לעשיה והתייחסות מקיפה ליום יום, בנוסף לכך דונוב מעודד את המדע וההשכלה. אלא שביחד עם זאת הוא מופיע בדמות האב האורתודוקסית והמסורת של האמונה בניסי ובפלאי, באנשים קדושים, מתגלמת דרך דמותו. במילים אחרות דונוב נשען על מוטיבים תרבותיים מבוססים וחיוניים בתרבות הסלאבית בולגרית ויחד עם זאת מחדש בתוכה דברים שהביא מהמערב, רוח הפרוטסטנטיות (דונוב למד בארצות הברית במשך שבע שנים להיות כומר מתודיסטי), טונצבה מצביעה על הפופולאריות של דונוב בקרב העם הבולגרי כיום ומציעה שהוא חוליה חסרה בהתפתחות הרוח הבולגרית המחברת מזרח ומערב, נצרות ורעיונות עידן חדש ומדע. ומכאן הצלחתו.
 
דנוב נוהג לתאר את האחווה כבית ספר רוחני הרלוונטי לכל תחומי החיים כמעט, הוא מציע ומלמד מגוון של שיטות להתמודדות עם חיי היום יום, לפי טונצבה זהו אחד המאפיינים של הלימוד: ההיבטים המעשיים שלו, יישם בפועל של שיטות רוחניות כגון אסטרולוגיה, אלכימיה, צבעים, ריפוי, והתייחסות למגוון פעילויות כגון אוכל, נשימה, סביבת מגורים, ועוד.
 
זאת ועוד, בסוף המאה ה19 ותחילת המאה ה20 מתעורר מחדש העניין במיסטיקה ואזוטריקה במערב. מגמה זאת  באה לידי ביטוי בהקמת אגודות, כגון התנועה התיאוסופית של מאדאם בלבצקי באמריקה, מסדר שחר הזהב של אליפז לוי בצרפת ואנגליה, האנתרופוסופיה של שטיינר באוסטריה ובגרמניה, ובהתפשטות תורות המזרח במדינות המערב, כגון בודהיזם והינדואיזם.
גם בארצות הבלקן וברוסיה ניתן לזהות באותה עת מגמה דומה, הבאה לידי ביטוי בדמותו של רספוטין ברוסיה, בהתבססות הבונים החופשיים בסרביה ומונטנגרו, בהתפשטות ספרות הפילוקליה ותנועת ההיסכייה בכל רחבי העולם האורתודוקסי הסלאבי. ובבולגריה, במקביל, פטר דנוב, מייסד את ה"אחווה הלבנה" בה הוא משלב מרכיבים שונים מתנועות מיסטיות נוצריות, החל בגנוסטיקה ובספרים שהוצאו אל מחוץ לברית החדשה, כגון ה"בשורה על פי תומא", תנועות הבוגומילים והקתרים של ימי הביניים, וכלה במסדר הוורד - רוזיקוריאן. תנועתו של דנוב בבולגריה של היום היא דוגמא  להופעת רעיונות אוניברסאליים-מיסטיים .בתוך הנצרות המתחדשת.
במאה ה20 מתעורר צורך של הנצרות לחדש את עצמה לאור התפתחות הטכנולוגיה, התקשורת, תהליכי החילון וההפריה הבין תרבותית ובין דתית. מחקרים מראים שאחוז הנוכחות בכנסיות ברחבי אירופה יורד באופן דרמטי. מן הצד השני, תנועות העידן החדש, יוגה, מדיטציה, התפתחות אישית, מיסטיקה ומאגיה, זוכות לעדנה וצוברות חסידים רבים. התפשטות תורות המזרח במערב כגון בודהיזם והינדואיזם מצליחה בחלקה כתוצאה מהשינוי בפרשנות שעברו הבודהיזם וההינדואיזם בסוף המאה ה19 ותחילת המאה ה20, באסלאם מופיעות בסוף המאה ה20 תנועות של מיסטיקה סופית הצוברות פופולאריות רבה ונותנות פרשנות אוניברסלית ואישית לדת, וביהדות נפתחים לימודי הקבלה בתנועות כגון זו של הרב ברג ולייטמן.  
הפרשנות של דנוב לברית החדשה בתנועת האחווה הלבנה, היא דוגמא להתחדשות נוצרית ברוח התקופה. בניית נרטיב חדש מאבני בניין ישנות המתאים לזמן הזה.
 


התפקיד של העמים הסלאביים


דנוב מייחס תפקיד מיוחד בעידן החדש לעמים הסלאבים בכלל, ולעם הבולגרי בפרט כעם הנבחר לקבל את שליחותו, שהיא המשך של האורפיזם בתקופה הקלאסית והלימוד של קיריל ומתודיוס והבוגומילים בימי הביניים.
לבולגרים שלוש אפיונים חשובים:
1. המשך של המסורת התרקית, המילה בלגרי משמעה – לעשות טוב
2. המשך של המסורת הסלאבית של נתינה והקרבה
3 המשך אופי השבטים התורכים בולגרי של אומץ ונחישות
הבולגרים הוכנו במשך 5400 שנה להביא אור לעולם. להיות המובילים של הגזע השישי והתרבות החדשה.
מבחינה זו אי אפשר להפריד את האחווה הלבנה מההקשר המקומי לאומי, למרות שמבחינה מהותית היא קשורה לכל התנועות הדתיות והרוחניות בעולם, ולהיבטים השונים של רוחניות ואור.
 
 
 

ביקור באתרי האחווה הלבנה בבולגריה

סופיה

בשכונת איזגרב בסופיה, צמוד לשגרירות הרוסית, נמצא גן וורדים יפה ובמרכזו סבכה אליפטית לבנה ועליה סמלי פנטגרם, במרכזה קבר שיש בצורת פנטגרם של פטר דנוב, מייסד האחווה הלבנה בבולגריה בתחילת המאה ה20. הפנטגרם היה הסמל שלו ומשמעו חמשת התכונות שאדם צריך לפתח ולשאוף אליהם בדרך, והם אהבה, אמת, חכמה, מעלה וצדק.
לא רחוק משם יש מרכז מבקרים הפתוח לביקורים. במקום יש חנות ספרים ובה כתבי האחווה, מוזיקה מקורית של דנוב וצילומים של הריקוד הפניאוריתמי. חלק מהספרים הוא באנגלית. בקומה השנייה יש גן ילדים וחדר פגישות ובקומה השלישית חדר שבו החפצים של דנוב, ספרייתו ומכתבתו. אפשר לבקר במקום בתיאום מראש.
מרכזים נוספים של האחווה נמצאים בכל הערים הגדולות של בולגריה. ניתן לקבל אינפורמציה באתר האינטרנט http://www.beinsadouno.org/en
אחת לשנה, בין הראשון ל-22 באוגוסט, עולים חברי האחווה הלבנה לשבעת האגמים בהרי הרילה לשהות במקום ולבצע את טקסיהם, ובעיקר הריקוד הפניאוריתמי. הם שמחים לקבל אורחים. במקום אוהל אירוח מרכזי שלידו פעילות במשך רוב שעות היום, הכול בשפה הבולגרית.
 


שבעה האגמים בהרי רילה


פטר דנוב, מייסד האחווה הלבנה, טען שאזור שבעת האגמים בהרי רילה הינו מקדש טבע. ואכן, כשנמצאים במקום, בין כרי הדשא האלפיני המוקפים באגמים ופסגות מושלגות, אכן מרגישים את הוד האלוהים. לפי דואנוב, במקום זה היה בית ספר אזוטרי בזמנים קדומים. לא בית ספר במובן הפיזי, אלא בית ספר במובן האנרגטי, בסלעים ובהרים שמסביב הוכנסו בצורה אסטראלית חלקים גדולים מהידע האנושי. לדבריו היו שלושה בתי ספר כאלו במקומות הגבוהים של כדור הארץ: האחד בהימלאיה, השני באלפים והשלישי בהרי רילה שבבולגריה. ואמנם אלו ההרים הגבוהים ביותר בבלקן, המתנשאים לגובה שלושת אלפים מטר.
לפי דנוב, באזור שבעת האגמים יש אנרגיות שמש גבוהות, לא השמש הפיזית, אלא מה שקראו המיסטיקנים "השמש שמאחורי השמש" - השמש הרוחנית. שמש זו נמצאת במים ובסלעים שבאזור. שבעת האגמים מייצגים כל אחד בפני עצמו אחד משבעה מרכזים אנרגטיים במערכת האנושית (כמו הצ'קרות) ולכל אגם התכונות מיוחדות לו. לאגם שהוא השלישי מלמעלה, למשל, שהוא האגם העמוק ביותר, תכונה שגורמת להופעה של זיכרונות ותמונות מהעבר במי שנמצא לחופיו, הזיכרונות משתקפים במים בעלי פני הראי. אגם זה נקרא על ידי דנוב אגם הדמעה. גם לשאר האגמים יש שמות ותכונות משל עצמם.
אחת בשנה, בחודש אוגוסט, מגיעים חברי האחווה הלבנה לשבעה האגמים ומקימים מחנה של אוהלים ליד האגם השני מלמטה (אגם זה קשור לאפשרות המעבר מהעולם הפיזי לעולם הרוחני). במשך כל החודש מתפללים חברי האחווה לשמש בעת הזריחה. בשעה עשר בבוקר הם מבצעים את הריקוד הפניאוריתמי בראשי ההרים, עולים לפסגות ומחוללים במשך שעה ורבע במעגלים לצלילי מוזיקה שכתב דואנוב. הריקודים מנקים ומטעינים את שדה האנרגיה שמסביב לבני אדם הנקרא "הילה". כותב שורות אלו השתתף בריקוד הפניאוריתמי ויכול להעיד על החוויה המיוחדת.

 
 
קראו את המאמרים הבאים על האחווה הלבנה - לחצו לקישור:
References
beinsa duono. (2004). Paneurhythmy step by step description. sofia: bialo bratstvo publishers.
Deunov, p. (1991). Prophet for our times: The life and teachings of peter deunov Element Books Limited.
Deunov, p. (2003). The mindful heart. sofia: Bialo bratstvo publishers.
Deunov, p. (2004). In mitovska m. (Ed.), Sacred words of the master. sofia: white brotherhood.
Deunov, p. (2006). The spirit and the flesh. sofia: Bialo bratstvo publishers.
Deunov, p. (2010). Woman – the source of love and life. sofia: Bialo bratstvo publishers.
Deunov, p. (2011). Methods for self-improvement. sofia: Bialo bratstvo publishers.
Deunov, p. (2012). The language of love. sofia: Bialo bratstvo publishers.
Deunov, p. (2012). The salt. sofia: Bialo bratstvo publishers.
Deunov, p. (2013). Harmonizing the human soul. sofia: byalo bratstvo publishers.
Deunov, p. (2014). A call to my people. sofia: Bialo bratstvo publishers.
deunov, p. (2014). The grain of wheat (second ed.). sofia: Heliopol publishing house.
Deunov, p. (2016). In Carr h. (Ed.), The teacher volume one – the dawning epoch. london: shining world press.
 
Bogomilova, N. Eastern orthodoxy today: Diversity of roles on the balkan scene.
court, J. m. (1997). Reading the new testament (pp. 115-129). london: Routledge.
Deunov, p. (1991). Prophet for our times: The life and teachings of peter deunov Element Books Limited.
Genov, R., & Kalkandjieva, D. (2007). Religion and irreligion in bulgaria: How religious are the bulgarians. Religion and Power in Europe: Conflict and Convergence, , 257-278.
Karageorge, Y. V., Duno, B., Wilder, J., & Slavov, A. (1987). The First Day of Love: Texts of Songs,
Krasztev, P., & Kerényi, S. (2001). Spirit awakening at sunrise. peter dănov and the white brotherhood: Attempting interpretation. Ethnologia Balkanica, (05), 79-100.
lorimer, d. (2015). Prophet of our time - the life and teaching of peter dunov. london: Hay house.
Marinov, M. (2009). Elementary forms of new religious life in bulgaria. Sociology and Law: The 150th Anniversary of Emile Durkheim (1858-1917), , 128.
Toncheva, S. (2015). Out of the new spirituality of the twentieth century: The dawn of anthroposophy, the white brotherhood and the unified teaching Frank & Timme GmbH.
vlad pashov. (2012). The extraordinary life of the master beinsa duono. bulgaria: astrala publishing house.
York, M. (2001). New age commodification and appropriation of spirituality. Journal of Contemporary Religion, 16(3), 361-372.
רשימת
תפוצה
לקבלת מידע נוסף אודות טיולים חדשים ישירות
לתיבת האימייל שלכם, הרשמו למועדון הלקוחות שלנו