הצהרת נגישות

נגישות אתרים
תרבויות עולמי פועלת בכדי שאתר האינטרנט יהיה נגיש ושוויוני לכולם
לצורך כך הנגשנו את האתר לאוכלוסיות הבאות
- מוגבלי ראייה כולל עוורי צבעים, לקויות ראיה ועוד
- מוגבלים מוטורית בידיים , כאלו שקשה להם עם העכבר והמקלדת
- אנשים עם קשיים מסוגים שונים כגון: קריאה, למידה, הבנה, ועוד
• אנשים עם קשיים נוספים, מכל גווני הקשת: קשיי קריאה, קשיי הבנה, לקויי למידה ועוד.
באתר אנו משתמשים ברכיב עזר להנגשת אתרים על פי תקן ישראלי 5568 ברמת נגישות AA כמוגדר ב: W3C's Web Content Accessibility Guidelines 2.0

דגשים בנגישות
ישנם מספר חלקים – סעיפים חשובים שמבטיחים הגדרת האתר כנגיש לקהל המוגבל. ואלו הם
•התאמה לקורא מסך   •ניווט מקלדת   •חסימת הבהובים   •מונוכרום   •ניגודיות כהה   •ניגודיות בהירה   •הגדלת גופן   •הקטנת גופן   •גופן קריא   •סמן גדול לבן   •סמן גדול שחור   •הגדלה   •הדגשת קישורים   •הדגשת כותרות   •תיאור לתמונות  

הסתייגות
יחד עם זאת נסייג ונאמר שמפני שהאתר שלנו כולל מערכות הזנת תוכן שונות שפועלות לפי שיטת WYSIWYG ייתכן שחלקים בדפי התוכן לא יצליחו להיות מונגשים בצורה כוללת, וייתכן שתצטרך התערבות בקוד האתר נוספת. במידה וגילתם מצב כזה, אנא צרו קשר בכדי שנוכל לטפל בכך באופן המהיר ביותר.
כמו כן במקרים מסויימים האתר שלנו מציג תוכן שבא מאתרים אחרים, שחלקם טרם הונגשו ואין לנו אפשרות לאחריות על צד ג', אך נשמח לקבל הערות ולהפנות את תשומת לב הגורמים הקשורים בכך.

פניות
כל שאלה, הבהרה, הצעה ופניה באופן כללי שקשור לאתר אנא שלחו לדואר אלקטרוני ל
support@nagishnow.com
סגור
לפרטים נוספים: 1-700-50-9992

אתרים ארמניה - טיולים לרחבי העולם

לפניכם הצעה רעיונית לשני מסלולי נושא בארמניה, המכסים את מרחב הארץ כולה. האחד בנושא תרבויות עתיקות, (ארמניה היא חלק מעולם התנ"ך, ולכן זה מעניין במיוחד בשבילנו), והשני הוא באופן טבעי בנושא נצרות והיסטוריה של ארמניה הנוצרית במשך אלפיים שנה.
בדפים הנפתחים מעמוד זה תוכלו למצוא מאמרים על אתרים שונים בארמניה, לפי חלוקה גיאוגרפית

 
מסלול ארמניה העתיקה
מסלול זה מקיף טווח זמן של עשרת אלפים שנה, מתחילת המהפכה החקלאית וסוף תקופת הקרח, לפני 12.000 שנה לערך ועד הפיכת ארמניה לנוצרית בשנת 301 לספירה. הקו המקשר בין כל התקופות הוא הפגאניות, האמונה בכוחות הטבע, השמש והשמים, ההר והנהר.
באופן נוח התקופות השונות מסתדרות לפי אזורים גיאוגרפים, שרידים של התקופה הפרהיסטורית, שהייתה הרבה יותר מתקדמת ממה שאנו חושבים כיום, נמצאים לרוב באזורים הגבוהים של 2000-3000 מטר, מסיסאן, דרך אגם סוואן והרי גגהם, ועד להר ארגטס, או יותר נכון לשיפולי הר ארגטס
שרידים של התרבות התנ"כית של אוררטו (מאות 6-9 לפנה"ס) ניתן למצוא בשפלת האררט, מסביב לירוואן. זה גם המקום שבו נמצאים האתרים החשובים ביותר מתקופת ההיסטוריה הקלאסית, ימי ההלניזם, רומא ופרס.
 
פרהיסטוריה
מתברר שבפרהיסטוריה היה מסחר פורח בין אזורים שונים בעולם שבו ארמניה מילאה תפקיד חשוב. היא היה מייצאת עיקרית של אבן האוביסידיאן, שעליה תקראו בהמשך. זאת ועוד, לפי התנ"ך ומיתולוגיות עתיקות אחרות, תחילת המין האנושי המחודש, לאחר המבול, היא בהר אררט, שאין ספק שהוא אחד ההרים המרשימים בעולם, ובולט על סביבתו בצורה יוצאת דופן. גם כיום למרות שאיננו בשטח ארמניה, הוא מושך את העין מכל מקום, מהפנט ומשכר ביופיו וגודלו.
במקומות שונים בעולם מוצאים תרבות דומה של מגליתים, מעגלי אבנים, מנהירים (אבנים עומדות), ומתברר שלארמניה יש תפקיד חשוב בתרבות הכלל עולמית הזו, יש בה את אחד ממעגלי האבנים העתיקים והמסתוריים בעולם, וגם סוג של מנהירים שנקרא אבני ווישפ.
במקומות שונים בעולם נמצאו ציורי סלע שבהם מוטיבים דומים, הראשי שביניהם הוא קרניים של אייל, הנראות כמו ירח חסר. בארמניה כמה מציורי הסלע העתיקים והמרשימים בעולם, העובדה שהם כמעט זהים בחלק מהמוטיבים שלהם לאלו שנמצאו בנגב, מצביעה כנראה על קיום תרבות כלל עולמית, או סוג של דת עולמית בעלת מכנה משותף, כפי שטענו חוקרות כמו מריה גימבוטס ומרגרט מוראי.



אבני ווישפ vishap
במקומות שונים בארמניה התגלו בעשרים שנה האחרונות קרוב למאתיים אבנים מסתוריות. מדובר באבני ענק, עד 5 מטר, השוקלות כמה טון, שעוצבו בצורת דגים או חיות מיתולוגיות והונחו, הועמדו, הם מייצגים דמויות דרקונים, יצורים מיתולוגיים מעולמות אחרים, אנרגיות כתוניות של האדמה. השם שניתן להם - אבני vishap.
יש הטוענים שאבני ווישפ קשורות למקומות עם מים, מערכות השקיה, אלא שרבים מהם נמצאים דווקא בראשי ההרים במקומות הגבוהים.
קשה מאד לקבוע את הגיל שלהם. אבל הם לפחות בני אלפיים שנה.
חלק מהווישפים עוצבו בצורת גליל, חלקם מזכירים בצורתם דגים ממש, אבל חלק הם מלבניים ומזכירים מנהירים של אירופה.
הספרות העתיקה הארמנית מזכירה ווישפ. אלו היו יצורים שהם חלק אדם, חלק נחש או דרקון, הם יכלו להתעופף. מעין יצורים שדים שיכולים להחליף צורות וחיים בטירות של שדים. בדת הפרסית בנוסף לרוחות טוב ישנם גם רוחות רוע שמזיקות לבני אדם הם נקראים בארמנית דוו dev וניתן למצוא אותם במקומות עם הריסות ואבנים. היו מכשפים רעים, ונשים זדוניות.
ברמה מעל גרני, בדרך העפר שמובילה להרי גגהם, ישנם מספר ווישפים יפים לאורך הדרך.


מסלול ארמניה הנוצרית
כשאני כותב את החלק על הנצרות הארמנית, ובונה מסלול טיול בעקבות מנזרים וכנסיות, עולה השאלה. מי לעזאזל ירצה ללכת לבקר את כל המנזרים הללו? את מי זה מעניין?
צריך להבין שהרוח של האומה הארמנית נמצאת במנזרים ובכנסיות, שם נמצאת האומנות, התרבות, הציור והפיסול, האירועים ההיסטוריים, החינוך והמאבק לעצמאות ושמירת הזהות הלאומית. העולם עד לא מזמן היה דתי. הדבר המלכד ונושא הגחלת הלאומית היה הדת, במיוחד בארמניה. הכנסייה הארמנית היא כנסייה לאומית, נפרדת מכל נצרות אחרת, בעלת מאפיינים והיסטוריה משל עצמה. עם גיבורים מקומיים, כתב קודש נפרד, ספרות דתית ומזמורים עצמאיים. במאה ה6 הדגש בהגיוגרפיה של הקדושים הנוצריים עובר מדמויות כלל עולמיות כגון פטר, פאולוס, יוחנן, ואפילו ישו ומריה, אל הקדושים הלאומיים הארמנים, גאורגיוס המאיר, ריספין ומסרופ.
זה קצת כמו יהדות וישראל, אי אפשר להפריד את היהדות מישראל, למרות שהחלוצים ניסו, ואת ישראל מהיהדות, למרות שהגולה ניסתה. יש משהו שבקשר בין עם לארץ לתרבות המתבטא בדת לאומית, בארמניה וגם בישראל. ולכן המסע בעקבות המנזרים והכנסיות חשוב ומעשיר. מעבר לכך שהם ניבנו במקומות הכי יפים בטבע, ויש בהם אוצרות אמנות ואדריכלות. סיור במנזרים מגלה את ההיסטוריה של ארמניה וההתמקדות בהם מהווה מעין נקודת התייחסות לשלד של טיול במדינה, בכל אזור יש את המנזר והכנסייה שלו, הקשור להיסטוריה והמסורת המקומית. אבל מעבר לכל זה, כשנכנסים למקומות העתיקים וההדורים הללו ישנה תחושה מופלאה של קדושה, של השתאות ויראה. שגורמת גם לציני ביותר, במידה והוא פתוח, להתחיל ולפקפק בחילוניותו, או במילים אחרות להאמין באלוהים.
המנזרים בארמניה הם שירה באבן, חלל ואדריכלות ומשתלבים בצורה מושלמת עם סביבתם.

מסלול ארמניה הנוצרית מתרכז בשני אזורים, האחד הוא העמק של אררט, שם נמצאים האתרים העתיקים שקשורים לימי הזוהר של ארמניה, ובעיקר איצמדיאזין, שם היו הבירות העתיקות ובאופן טבעי גם הכנסיות והמנזרים הסמוכים אליהם.
האזור השני הוא דרום ארמניה, אזור של הרים קשים למעבר שם התפתח השלטון הפיאודלי בימי הביניים שתרם לבניית כנסיות ומנזרים, כמו באירופה, ומן הצד השני הריחוק של המקומות שמר עליהם מפני הרס וחורבן
 

 

 
רשימת
תפוצה
לקבלת מידע נוסף אודות טיולים חדשים ישירות
לתיבת האימייל שלכם, הרשמו למועדון הלקוחות שלנו