הצהרת נגישות

נגישות אתרים
תרבויות עולמי פועלת בכדי שאתר האינטרנט יהיה נגיש ושוויוני לכולם
לצורך כך הנגשנו את האתר לאוכלוסיות הבאות
- מוגבלי ראייה כולל עוורי צבעים, לקויות ראיה ועוד
- מוגבלים מוטורית בידיים , כאלו שקשה להם עם העכבר והמקלדת
- אנשים עם קשיים מסוגים שונים כגון: קריאה, למידה, הבנה, ועוד
• אנשים עם קשיים נוספים, מכל גווני הקשת: קשיי קריאה, קשיי הבנה, לקויי למידה ועוד.
באתר אנו משתמשים ברכיב עזר להנגשת אתרים על פי תקן ישראלי 5568 ברמת נגישות AA כמוגדר ב: W3C's Web Content Accessibility Guidelines 2.0

דגשים בנגישות
ישנם מספר חלקים – סעיפים חשובים שמבטיחים הגדרת האתר כנגיש לקהל המוגבל. ואלו הם
•התאמה לקורא מסך   •ניווט מקלדת   •חסימת הבהובים   •מונוכרום   •ניגודיות כהה   •ניגודיות בהירה   •הגדלת גופן   •הקטנת גופן   •גופן קריא   •סמן גדול לבן   •סמן גדול שחור   •הגדלה   •הדגשת קישורים   •הדגשת כותרות   •תיאור לתמונות  

הסתייגות
יחד עם זאת נסייג ונאמר שמפני שהאתר שלנו כולל מערכות הזנת תוכן שונות שפועלות לפי שיטת WYSIWYG ייתכן שחלקים בדפי התוכן לא יצליחו להיות מונגשים בצורה כוללת, וייתכן שתצטרך התערבות בקוד האתר נוספת. במידה וגילתם מצב כזה, אנא צרו קשר בכדי שנוכל לטפל בכך באופן המהיר ביותר.
כמו כן במקרים מסויימים האתר שלנו מציג תוכן שבא מאתרים אחרים, שחלקם טרם הונגשו ואין לנו אפשרות לאחריות על צד ג', אך נשמח לקבל הערות ולהפנות את תשומת לב הגורמים הקשורים בכך.

פניות
כל שאלה, הבהרה, הצעה ופניה באופן כללי שקשור לאתר אנא שלחו לדואר אלקטרוני ל
support@nagishnow.com
סגור
לפרטים נוספים: 1-700-50-9992

הומניזם ורנסנס - טיולים לרחבי העולם

קוזימו דה מדיצי היודע בכינויו קוזימו הגדול 1389-1464 הפך את פירנצה לאימפריה תרבותית וכלכלית, הוא שלט למעשה במוקדי הכוח של העיר ואיטליה והביא לכינוס ועידה אקונומית שנועדה לאחד את כנסיות המזרח והמערב בפירנצה ב1437 ו1439, במסגרת ועידה זו ביקר בפירנצה הקיסר הביזנטי והעושר של העולם הקלאסי זרם לעיר. הוא ייסד את האקדמיה האפלטונית והעמיד בראשה את מרסיליו פיציו. לורנצו המפואר בנו, המשיך את דרכו אחריו
פטררקה הוא מבשר הרנסנס, הושפע מקיקרו ותפישת האדם הקלאסית. לימוד האדם הכולל שירה, מוזיקה, ספרות, אמנות, נקרא הומניזם. זה היה לימוד מקצועות חילוניים שאינם קשורים לדת. חלק מהמקצועות היו נושאי לימוד קלאסיים כגון רטוריקה ואתיקה. במקביל אליו היו את דנטה ובוקציו שכתבו כולם באיטלקית במקום לטינית. אם אצל פטררקה קיקרו היה הדמות המלווה אותו בחייו, הרי אצל דנטה זה היה ורגיליוס המלווה אותו במסעו דרך גיהינום וכור המצרף בקומדיה האלוהית. ואצל בוקציו זאת הייתה התרבות היוונית
שלושתם ממשיכים את המסורת הספרותית הצרפתית של הרומנסה

פירנצה הייתה מרכז המשי והתכשיטים של ימי הביניים, מרכז בנקאי שנשלט על ידי משפחת מדיצי. הם היו גם הבנקאים של האפיפיורים, וקשורים אליהם בטבורם לטוב ולרע. מקיוואלי היה מפירנצה, וכך גם ברונלסקי, ליאונרדו דה ווינצי, בוטצלו, רפאל, מיכאלאנגלו ועוד גדולים ומפורסמים. כולם עסקו באדם בהשראת התרבות הקלאסית העתיקה, ומכאן השם רנסנס, הם הושפעו מהעתיקות שנשארו באיטליה ומכתבים שהתגלו ותורגמו

לפי איליאדה (תולדות האמונות ג' עמ 218) קוזימו הביא לפיציניו בשנת 1460 את הקורפוס הרמטיקה שתורגם תוך שלוש שנים , לפני כתבי אפלטון ופלוטינוס. זה היה הטקסט היווני הראשון שתורגם והוא החזיר לקדמת הבמה את הניאו אפלטוניזם וההרמטיזם, מבנה העולמות הרוחניים. פיקו דה מירנדולה 1463-1494 היה גאון ששותף במלאה של האקדמיה האפלטונית, ויטרוביו 1469-1532 היה חבר סגל אחר. "כאשר האל ברא את העולם הוא נתן לאדם את השליטה על הארץ "ומעשיו של האדם, אל האדמה, היו אמורים להשלים את העבודה היצירתית של ההיסטוריה ושל הציוויליזציה". ההאלהה של האדם הסתמכה יותר ויותר על הניאו אפלטוניזם הנוצרי וההרמטיזם."

פיציניו עמד על ההרמוניה שבין ההרמטיזם והמאגיה הרמטית ובין הנצרות, הרמס מקבל השראתו מהאל, חכם המנבא את הולדתו של ישוע. מירנדולה הוסיף את המאגיה והקבלה היהודית כמאשרות את אלוהות ישוע. הם החזירו את האמונה בתיאולוגים קדומים כגון זרתושטרה, משה, הרמס טריסמגיסטוס, דויד, אורפיאוס, פיתגורס, אפלטון, כפי שמופיע ביצירות אמנות ובראש ובראשונה הרצפה של הקתדרלה בסיינה. זה היה שאיפה את דת אוניברסלית, טרנס היסטורית, היולית. האפיפיור אלכסנדר השישי הזמין ציור קיר עם סמלים ממצרים העתיקה, פרס המיתית, הדוקטרינה של אורפיאוס, מיסטריות של העולם הקלאסי. ההרמטיזם הפך לעיסוק של תיאולוגים ופילוסופים רבים והביא להתפתחות העיסוק באלכימיה, טארות, מדע הנסתר.

דמות חשובה בתנועה היה גורדנו ברונו 1548-1600. הוא ראה בגילויי קופרניקוס משמעות דתית ומגית, סמל של מיסטריות אלוהיות. הוא ניבא על השיבה של המאגיה המצרית כפי שמופיעה בספר "אסקלפיוס", האוניברסליות הדתית שלו התבססה על המגיה המצרית. האדם הוא מיקרוקוסמוס של הבריאה – המקרוקוסמוס. האדם מגשר בין השמיים והארץ. ישנה מגיה טבעית המיישבת בין הטבע והדת.

צלב הוורד
לפי איליאדה (תולדות האמונות ג' עמ' 224) חיבור אנונימי משנת 1614 גילה קיומה של אגודה חשאית בשם הוורד והצלב שייסד אחד בשם כריסטיאן רוזנקרויץ, המכתב קרא לרפורמה בחינוך ונקרא "פאמה פרטרניטאטיס". המחבר היה כנראה יוהאן אנדראה והוא כתב חיבור נוסף בשם כריסטיאנופוליס, שהשפיע על אטלנטיס החדשה של פרנסיס בייקון. הוא הציע להקים קהילה של מלומדים שתתבסס על הפילוסופיה הכימית. מעבדה שבה השמיים והאדמה נישאים ומתגלים הסודות האלוהיים.
רשימת
תפוצה
לקבלת מידע נוסף אודות טיולים חדשים ישירות
לתיבת האימייל שלכם, הרשמו למועדון הלקוחות שלנו