הצהרת נגישות

נגישות אתרים
תרבויות עולמי פועלת בכדי שאתר האינטרנט יהיה נגיש ושוויוני לכולם
לצורך כך הנגשנו את האתר לאוכלוסיות הבאות
- מוגבלי ראייה כולל עוורי צבעים, לקויות ראיה ועוד
- מוגבלים מוטורית בידיים , כאלו שקשה להם עם העכבר והמקלדת
- אנשים עם קשיים מסוגים שונים כגון: קריאה, למידה, הבנה, ועוד
• אנשים עם קשיים נוספים, מכל גווני הקשת: קשיי קריאה, קשיי הבנה, לקויי למידה ועוד.
באתר אנו משתמשים ברכיב עזר להנגשת אתרים על פי תקן ישראלי 5568 ברמת נגישות AA כמוגדר ב: W3C's Web Content Accessibility Guidelines 2.0

דגשים בנגישות
ישנם מספר חלקים – סעיפים חשובים שמבטיחים הגדרת האתר כנגיש לקהל המוגבל. ואלו הם
•התאמה לקורא מסך   •ניווט מקלדת   •חסימת הבהובים   •מונוכרום   •ניגודיות כהה   •ניגודיות בהירה   •הגדלת גופן   •הקטנת גופן   •גופן קריא   •סמן גדול לבן   •סמן גדול שחור   •הגדלה   •הדגשת קישורים   •הדגשת כותרות   •תיאור לתמונות  

הסתייגות
יחד עם זאת נסייג ונאמר שמפני שהאתר שלנו כולל מערכות הזנת תוכן שונות שפועלות לפי שיטת WYSIWYG ייתכן שחלקים בדפי התוכן לא יצליחו להיות מונגשים בצורה כוללת, וייתכן שתצטרך התערבות בקוד האתר נוספת. במידה וגילתם מצב כזה, אנא צרו קשר בכדי שנוכל לטפל בכך באופן המהיר ביותר.
כמו כן במקרים מסויימים האתר שלנו מציג תוכן שבא מאתרים אחרים, שחלקם טרם הונגשו ואין לנו אפשרות לאחריות על צד ג', אך נשמח לקבל הערות ולהפנות את תשומת לב הגורמים הקשורים בכך.

פניות
כל שאלה, הבהרה, הצעה ופניה באופן כללי שקשור לאתר אנא שלחו לדואר אלקטרוני ל
support@nagishnow.com
סגור
לפרטים נוספים: 1-700-50-9992

הקמינו דה סנטיאגו - טיולים לרחבי העולם

הרצאה על הקמינו
יום שני 24.6 שעה 19.00 בהרצליה פיתוח
רחוב נווה עובד 17 נוף ים, שער כחול קומה 2, משפחת קורץ
מרצה: שירז אלוהב
מחיר: 30 שח סמלי בתשלום מראש – לחצו כאן
40 שח בתשלום במקום

מאמר: קמינו דה סנטיאגו
הקמינו דה סנטיאגו היא דרך עליה לרגל מן העתיקות, המקודשות ומהמפורסמות באירופה ובעולם הנוצרי כולו, שהחלה כמסע התבגרות, חניכה וחלק מפולחן פוריות בתקופה הפרה נוצרית בתרבות הפגאנית / קלטית.  מהמאה התשיעית לספירה, בעקבות התפשטות הנצרות באירופה, הוקדשה דרך זו בנתיביה השונים לקדוש יעקב בן זיבדי שהיה אחד מתלמידיו ושליחיו הישירים של ישוע הנוצרי. על הקדוש יעקב (יאגו) מסופר כי ראשו קבור בכנסייה בירושלים ושרידי גופתו הובאו ונקברו במקום שבו נבנתה לימים כנסיית סנטיאגו דה קומפוסטלה (הקדוש יעקב בשדה הכוכבים), שהיא אחת הקתדרלות האזוטריות המפורסמות בספרד ובעולם.  סביב הכנסיה התפתחה העיר סנטיאגו שאליה הגיעו במשך מאות שנים צליינים נוצרים בסופו של מסע רוחני ועלייה לרגל, שנעשה לשם כפרה על חטאים, הוכחת נאמנות לאל ולדרכו וחשבון נפש רוחני.




בעשור האחרון יותר ויותר צעירים מכל העולם מגלים את הקמינו ומתהווה בו תוכן חדש -  מסע הליכה ספורטיבי, המאפשר זמן איכות עם שותפים למסע, הרחבה של מודעות עצמית ועריכת חשבון נפש אישי. הקמינו מושך אנשים רבים החולקים תרבות אלטרנטיבית אשר מעוניינים להיפגש עם העבר, לתרגל נוכחות בכל צעד ולפסוע מודעים יותר לעבר עתיד חייהם.
הנתיב המפורסם ביותר של הקמינו הוא הדרך הצרפתית המתחילה בפירנאים על גבול צרפת- ספרד וממשיכה מערבה לאורך צפון ספרד, לאורך כ-700 קילומטרים. הדרך נמשכת כחודש וחצי ימי הליכה רצופה עד לעיר סנטיאגו דה קומפוסטלה. רבים גם ממשיכים עד לעיירה פיניסטרה (מילולית: סוף העולם) השוכנת בקצה המערבי ביותר באירופה לחופי האוקיינוס האטלנטי, שמעבר לה לא ניתן עוד ללכת .

לפי המנהג הפגאני העתיק על הצליין למצוא בחופי פיניסטרה קונכייה מקומית המסמלת את ההגעה המיוחלת ליעד והשלמה מסע החניכה. הצליינות הנוצרית נכסה את המנהג דרך אגדה המספרת על הנס שאירע: הספינה שהובילה את שרידיו של הקדוש יעקב מארץ ישראל, עלתה על שרטון וטבעה, וגופתו של הקדוש, שבה ונפלטה מהים אל החוף, מכוסה בקונכיות.
עוד נתיבים של הקמינו דה סנטיאגו הם דרכים מפורטוגל, אנגליה, דרום ספרד ורבים נוספים, שצורפו והפכו לדרכים תיירותיות ורוחניות המחיות ועוזרות כלכלית לכפרים שהיו נטושים ולחקלאים שהפכו לבעלי אכסניות ומסעדות לעולי הרגל. ישנם עולי רגל שהחליטו להשתקע לאורך הקמינו ורבים פתחו בתי הארחה ופרויקטים קהילתיים ואקולוגיים התומכים בצליינים במסעם. בהשראת הקמינו נכתבו ספרים וסרטים רבים, כמו 'יומנו של מכשף' מאת פאולו קואלו והסרט 'The way'.

בתחילת המסע מקבלים ממשרד הכנסיה המקומית מעין דרכון עולי רגל - ה'קרדנשיאל'- שבו נאספות חתימות מהאכסניות, המסעדות והכנסיות שעוברים בדרך. בסוף המסע ניתן לקבל את חותמת ה'קומפוסטלה' המפורסמת על פי מרחק ההליכה שעבר עולה הרגל. מסמך זה נחשב אצל הנוצרים עוד מימי הביניים לאישור המסע, להוכחה על טיהור חטאים ולהבטחת מקום בגן עדן. כיום ה'קרדנשיאל' מקנה הנחות במסעדות ובאכסניות עולי רגל וכמזכרת תיירותית ועדות למסע.




אכסניות מיוחדות הנקראות 'אלברגה' הוקמו כדי לתמוך בעולי הרגל. חלקן נבנו עוד במאה התשיעית יחד עם מנזרים בנדיקטיים וטמפלריים ובתי חולים לצליינים שדאגו להגנתם של עולי הרגל משודדי דרכים ומסכסוכים מקומיים בין אצילים. כיום ישנן אכסניות רבות בדרך, שבחלקן שמרו על צביון דתי והן מציעות אירוח חינם ומיסת ערב לעולי הרגל, וחלקן הן אכסניות ציבוריות מטעם הכפר או העירייה שמחירן זול מאוד. אנשים רבים חולקים לרוב אולם שינה גדול ומיטות קומתיים ,מקלחות, מטבח וחדר כביסה משותף. סידור זה אינו המפנק או השקט ביותר, אך ללא ספק הוא מוסיף לאחוות ההולכים ולהיווצרות חוויה משותפת.

בשנים האחרונות נפתחו אופציות נוספות ללינה, אירוח ומלונות ברמה גבוהה שהוקמו לצורכי קהל תיירים מגוון. כמו כן קיים שירות שינוע ציוד ומטען הולכי הרגל אל נקודת העצירה הבאה, שמקל ומאפשר לאנשים בגילאים שונים להשתתף במסע בתנאים נוחים יותר.
הקמינו מורכב ממקטעים. לרוב ההליכה היא בדרכי עפר נוחות להליכה בחיק הטבע ובין כפרים עתיקים, אך ישנם נתיבים מאתגרים יותר מבחינת תוואי הדרך ומבחינת המרחק בין העיירות ונקודות העצירה בדרך. אנשים הולכים בקמינו במשך כל השנה ובכל תנאי מזג האוויר.  העונות המומלצות הן האביב והסתיו המאפשרות הליכה במזג אוויר נוח,  בנופים מרחיבי לב ומיעוט אנשים במסלול.  בעונת הקיץ ישנם מקטעים הדורשים השכמה מוקדמת, לחץ ותחרות כדי לתפוס מיטה באכסניות.  רבים מפספסים עקב כך את האווירה המיוחדת ואת ההנאה הפשוטה של חיים במקצב טבעי. בעונת החורף, לעומת זאת, ישנם מקטעים העלולים להסגר למעבר עקב תנאי מזג אוויר קשים ושלג כבד, וישנם כפרים שננטשים כמעט לגמרי עד בוא האביב.
אין יום שהנוף הנגלה בו דומה לקודמו. הקמינו עובר בין עיירות וכפרים ציוריים, כנסיות ומנזרים עתיקים, שדות חיטה ושטחים חקלאיים ,כרמי ענבים במחוזות יין מפורסמים, הרים גבוהים, ערים גדולות ותעשייתיות, נחלים, נהרות וחופים, רמות שטוחות, עמקים פוריים, יערות עבותים, שדות פרחי בר עונתיים ועוד, שמעל כולם נפרש הנוף הלילי של שביל החלב, המלווה את הדרך כמראה.

הקמינו מסומן בחצים צהובים לכל אורכו-  על עמודי סימון דרכים, על עצים, כבישים ובתים. בדרך זו אין צורך במפה ומתאפשרים תחושת אמון בדרך ופניות וקשב לתהליך הפנימי.  מסורת סימון החיצים הצהובים החלה בשנות השמונים ע"י נזיר מהמסדר הבנדיקטי ומאז הפכה לסמל הקמינו ואף למותג מסחרי יחד עם סמל הקונכייה המפורסם.
רבים מעולי הרגל חוזרים שוב ושוב לדרך הנהדרת הזו כדי ללמוד עוד שיעורים שהקמינו מאפשר על ידי התבוננות פנימה, חיבור מחדש עם הגוף ועם הקצב הטבעי של הליכה ברגל, יציאה מתחום הנוחות ללא מוכר והסתפקות במועט )כל גרם מיותר מורגש כמעמסה על הגב והרגליים).  הלך הרוח השורה בקמינו הוא של ערבות הדדית, כבוד, הערכה ואחווה, הן להולכים והן למקומיים. רבים חווים חיבור עמוק לטבע ולנופים העוצמתיים.  דומה שהחיבור בין הנוף החיצוני הלא מוכר לבין מצבם הרוחני הפנימי של ההולכים בדרך יוצר חוויות טרנספורמטיביות אצל רבים.  יש אנשים שהגיעו מסיבה מסוימת ובסוף המסע מבינים דברים שונים לגמרי, חברויות וחיבורים נוצרים עם אנשים מכל העולם ,ורבים עוברים תהליכים רגשיים ורוחניים -  משחרור עול ועיבוד אבלות עד להבנות לגבי הרגלי חיים בריאים יותר, "חזרה בתשובה" והזדככות.

קהל ההולכים הוא מגוון ונרחב- כולם הולכים יחד באותו הנתיב ולא משנה מה מקום מגוריו של אדם, במה הוא עובד למחייתו ומאיזו תרבות הגיע, אלא מהי הנקודה הנפשית ממנה החל את מסעו וכיצד הוא מעבד את התהליכים הקורים לו בדרך.
יש אומרים שזהו שביל האבנים הצהובות האמתי שבסופו ארמון הקוסם הגדול בעיר הברקן
השאלות העולות במסע הן אילו שיעורים על ההולך בדרך ללמוד - איך הוא מתמודד עם פחדים, אומץ ותעוזה, מהו הקצב הטבעי שלו, מה נפתח בו ללמידה ,מהי הגדרתו למושג בית ומיקום אישי, מה עליו לשחרר כדי ליצור מקום לחדש, מה חי בשביל ובהולך בו, איך לראות ולהכיל את האהבה הרבה הקיימת שם בחייו ומה תהיה התחנה הבאה במסעו.
' חכמה הדרך מההולכים בה '- חוכמת הטאו
buen camino (ברכת דרך צלחה)




 
רשימת
תפוצה
לקבלת מידע נוסף אודות טיולים חדשים ישירות
לתיבת האימייל שלכם, הרשמו למועדון הלקוחות שלנו