הצהרת נגישות

נגישות אתרים
תרבויות עולמי פועלת בכדי שאתר האינטרנט יהיה נגיש ושוויוני לכולם
לצורך כך הנגשנו את האתר לאוכלוסיות הבאות
- מוגבלי ראייה כולל עוורי צבעים, לקויות ראיה ועוד
- מוגבלים מוטורית בידיים , כאלו שקשה להם עם העכבר והמקלדת
- אנשים עם קשיים מסוגים שונים כגון: קריאה, למידה, הבנה, ועוד
• אנשים עם קשיים נוספים, מכל גווני הקשת: קשיי קריאה, קשיי הבנה, לקויי למידה ועוד.
באתר אנו משתמשים ברכיב עזר להנגשת אתרים על פי תקן ישראלי 5568 ברמת נגישות AA כמוגדר ב: W3C's Web Content Accessibility Guidelines 2.0

דגשים בנגישות
ישנם מספר חלקים – סעיפים חשובים שמבטיחים הגדרת האתר כנגיש לקהל המוגבל. ואלו הם
•התאמה לקורא מסך   •ניווט מקלדת   •חסימת הבהובים   •מונוכרום   •ניגודיות כהה   •ניגודיות בהירה   •הגדלת גופן   •הקטנת גופן   •גופן קריא   •סמן גדול לבן   •סמן גדול שחור   •הגדלה   •הדגשת קישורים   •הדגשת כותרות   •תיאור לתמונות  

הסתייגות
יחד עם זאת נסייג ונאמר שמפני שהאתר שלנו כולל מערכות הזנת תוכן שונות שפועלות לפי שיטת WYSIWYG ייתכן שחלקים בדפי התוכן לא יצליחו להיות מונגשים בצורה כוללת, וייתכן שתצטרך התערבות בקוד האתר נוספת. במידה וגילתם מצב כזה, אנא צרו קשר בכדי שנוכל לטפל בכך באופן המהיר ביותר.
כמו כן במקרים מסויימים האתר שלנו מציג תוכן שבא מאתרים אחרים, שחלקם טרם הונגשו ואין לנו אפשרות לאחריות על צד ג', אך נשמח לקבל הערות ולהפנות את תשומת לב הגורמים הקשורים בכך.

פניות
כל שאלה, הבהרה, הצעה ופניה באופן כללי שקשור לאתר אנא שלחו לדואר אלקטרוני ל
support@nagishnow.com
סגור
לפרטים נוספים: 1-700-50-9992

יזידים בארמניה - טיולים לרחבי העולם

יזידים

היזידים הם המיעוט הדתי הגדול ביותר בארמניה, כמעט 2% מהאוכלוסייה, 40.000 איש שהם 5% מאוכלוסיית היזידים בעולם. לאחרונה מצאו פליטים רבים מעיראק בית בארץ החדשה שמקבלת אותם בזרועות פתוחות מתוך סנטימנט לזוועות שעברו. ואכן ארמניה היא הארץ היחידה בה הם יכולים לעבוד את דתם, לשגשג ולהתפתח באין מפריע, וזה מביא לתחייה דתית תרבותית
באקנליך aknalich נבנה המקדש היזידי הגדול בעולם, 35 ק"מ מירוואן, לחופי אגם, מתנשאת כיפה מחודדת, שמסביבה שבע כיפות קטנות. מעליה שמש מוזהבת. בתוכה בית תפילה ומסביב לה מוזיאון ומקום כינוסים.
בית תפילה נוסף ולידו בית קברות יזידי טיפוסי, נמצא בגבעה מעל הכפר אלגייז alagyaz. ניתן לראות שתי כיפות מעל בית התפילה, ולידו מבנים עם גג פירמידה, מצבות עם שמש, תמונות, מזבחות לפני המאוזוליאומים, פסלי פרים מאבן, ועוד.
 
חלק מהחוקרים חושבים שמקור השם קשור לחליף יזיד הראשון, שהוא התגלמות דמות האל אצל היזידים, כמו שהשליט הפטימי חכים באמר אללה הוא התגלמות האל עבור הדרוזים. אלא שהיזידים עצמם טוענים שמקור שמם הוא מהמילה אל – yezdan בשפתם הכורדית העתיקה.
הדת היזידית משלבת תפישות סופיות ודת זרתוסטרא ופגאניות קדומה, הם התחילו על ידי שייח' עדי אבן מוספר במאה ה9, שהיה ממוצא אומאיי (מצאצאיו של מרואן הראשון – היורש של יזיד הראשון) וממסדר אדוויה הסופי בהרי כורדיסטן, מקום קברו הוא הקדוש ביותר בעולם עבורם ומופיע על מצבות של אנשים שהקריבו חייהם למען הכלל. היזידים מצווים לעלות אליו לרגל פעם בחייהם
 
לפי אמונתם, כפי שמופיעה ב"ספר השחור", אלוהים יצר את שליט העולם, מלאך טווס, הבכיר מבין שבע כוחות ששולטים על העולם, מלאך טווס זה התגלם בשייח אל עדי, זהו אלוהים משני, ולכן נתפש גם כשטן, דמירוג, בורא עולם. השמש היא נציגת האל עלי אדמות, הטוב והרע שוכנים בלב האדם. היזידים מאמינים בגלגול נשמות. ויש להם חוקי טהרה מחמירים, יש אלמנטים דואליים גנוסטיים, ואולי גם מניכאים בדת זו.
המיתולוגיה שלהם טוענת שהעולם היה פנינה לפני שנברא (משל הפנינה), הכוחות בראו את האדם ומלאך טווס נפח רוח נשמה באפו.
במסגרת הפולחן הם מקריבים פר עם בוא הסתיו ומצפים שזה יעזור לעבור את החורף, מעין מלחמת טוב ברע, כמו בדת מיתרה הקדומה. ראש השנה נחגג באביב, אז יורד מלאך טווס לעולם. היסודות צריכים להישמר טהורים
החברה היזידית היא דואלית, כמו הדרוזים, היודעים והפשוטים – בורים. הם מקפידים להינשא בינם לבין עצמם



 

יזיד הראשון

הוא היה השני בשושלת האומיית, בנו של מועוויה שהעביר את החליפות ממכה לדמשק, איש מסתורי שנודע לשמצה בכך שטבח את משפחת הנביא בקרב של כרבלא, אבל מצד שני הוא פשט על קונסטנטינופול והביא ניצחונות גדולים לעולם המוסלמי. הוא נחשב על  ידי השיעים ל"לענת האל", אך על ידי היזידים להתגלמות דמות האלוהים.
יזיד נחשב למושחת, נאף ושתה, וייתכן והאמין בפולחנים פגאניים. הוא הראשון שקיבל את השלטון בתורשה, דבר שלא התקבל יפה על ידי שאר הערבים ממכה, שם פרץ מרד, אותו דיכא. הוא שלט במשך שלוש שנים סוערות, לפני כן ובמשך שבע שנים הוביל כיבושים כנגד האימפריה הביזנטית וכמעט כבש את קונסטנטינופול
לאחר מותו שלטו למשך כמה חודשים מועויה השני ומרואן הראשון ולמעשה השליט המשמעותי הבא, לאחר שנה היה עבד אל מלכ שבנה את כיפת הסלע. 
 
הספר הראשון על אלכימיה שהגיע למערב הוא דיאלוג של נזיר בשם מוריאנוס עם חליד איבן יאזיד, הבן של החליף האומאווי השני[1], כתב אותו אדם בשם רוברט מצסטר robert of chester  ב1144


 
 
 
[1]
Lee stavenhagen – a testament of alchemy. Being the revelation of morienus, ancient adept and hermit of Jerusalem to khalid ibn yazid ibn muawiyya


 
רשימת
תפוצה
לקבלת מידע נוסף אודות טיולים חדשים ישירות
לתיבת האימייל שלכם, הרשמו למועדון הלקוחות שלנו