הצהרת נגישות

נגישות אתרים
תרבויות עולמי פועלת בכדי שאתר האינטרנט יהיה נגיש ושוויוני לכולם
לצורך כך הנגשנו את האתר לאוכלוסיות הבאות
- מוגבלי ראייה כולל עוורי צבעים, לקויות ראיה ועוד
- מוגבלים מוטורית בידיים , כאלו שקשה להם עם העכבר והמקלדת
- אנשים עם קשיים מסוגים שונים כגון: קריאה, למידה, הבנה, ועוד
• אנשים עם קשיים נוספים, מכל גווני הקשת: קשיי קריאה, קשיי הבנה, לקויי למידה ועוד.
באתר אנו משתמשים ברכיב עזר להנגשת אתרים על פי תקן ישראלי 5568 ברמת נגישות AA כמוגדר ב: W3C's Web Content Accessibility Guidelines 2.0

דגשים בנגישות
ישנם מספר חלקים – סעיפים חשובים שמבטיחים הגדרת האתר כנגיש לקהל המוגבל. ואלו הם
•התאמה לקורא מסך   •ניווט מקלדת   •חסימת הבהובים   •מונוכרום   •ניגודיות כהה   •ניגודיות בהירה   •הגדלת גופן   •הקטנת גופן   •גופן קריא   •סמן גדול לבן   •סמן גדול שחור   •הגדלה   •הדגשת קישורים   •הדגשת כותרות   •תיאור לתמונות  

הסתייגות
יחד עם זאת נסייג ונאמר שמפני שהאתר שלנו כולל מערכות הזנת תוכן שונות שפועלות לפי שיטת WYSIWYG ייתכן שחלקים בדפי התוכן לא יצליחו להיות מונגשים בצורה כוללת, וייתכן שתצטרך התערבות בקוד האתר נוספת. במידה וגילתם מצב כזה, אנא צרו קשר בכדי שנוכל לטפל בכך באופן המהיר ביותר.
כמו כן במקרים מסויימים האתר שלנו מציג תוכן שבא מאתרים אחרים, שחלקם טרם הונגשו ואין לנו אפשרות לאחריות על צד ג', אך נשמח לקבל הערות ולהפנות את תשומת לב הגורמים הקשורים בכך.

פניות
כל שאלה, הבהרה, הצעה ופניה באופן כללי שקשור לאתר אנא שלחו לדואר אלקטרוני ל
support@nagishnow.com
סגור
לפרטים נוספים: 1-700-50-9992

מיסטיקנים קתולים - טיולים לרחבי העולם

באתר זה ישנם מאמרים נפרדים על כמה מהחשובים במיסטיקנים הקתולים לאורך הדורות, באופן כללי ניתן לומר שהאיש הקדוש הוא בהגדרה גם מיסטיקן, מכיוון שמהותו היא התאחדות עם האל. אצל הנוצרים זה נעזר בדמותו של ישו:
לחצו לקריאה

פרנציסקוס הקדוש 
קלרה הקדושה - סיינט קלייר
בנדיקטוס מנורסיה
קתרינה מסיינה
דומיניקוס הקדוש

ישנם עוד קדושים ומיסטיקנים קתולים נוצרים רבים, להלן מידע על כמה מהם, מסוכם מתוך הספר "תולדות האמונות והרעיונות הדתיים ג' של מירצה איליאה.
לפי איליאדה: הביטוי הראשון של התנסות מיסטית מופיע במכתבי פאולוס בברית החדשה "אני מכיר איש במשיח, אשר לפני ארבע עשרה שנים נלקח אל הרקיע השלישי. אינני יודע אם בגופו או מחוץ לגופו, האלוהים יודע. אני מכיר איש כזה – אינני יודע אם בגופו או מחוץ לגופו, האלוהים יודע – אשר נלקח אל גן עדן ושמע מילים שאין לבטאן, שאסור לאדם למללן (השנייה אל הקרוינתים, י"ב, 2-4).

בונבנטורה הקדוש 1217-1275

הוא היה ראש המסדר הפרנציסקני, יורש נאות לפרנציסקוס, מייצב המסדר שכתב את הביוגרפיה הרשמית של פרנציסקוס הקדוש, בעצמו מיסטיקן וסופר פורה, יצירת המופת שלו היא "מסע הנשמה לאלוהים".
לפי אליאידה (עמ 166) הסינתזה התיאולוגית שלו היא השלמה ביותר בימי הביניים, הוא ניסה ליישב בין אריסטו, אפלטון, אוגוסטינוס והאבות היוונים, פסודו דיוניסוס ופרנציסקוס מאסיזי. הוא נשאר נאמן למסורת האוגוסטינית של הניאו אפלטוניזם. הרעיון המרכזי בבסיס ההגות שלו הוא בו זמניות הניגודים, האל הוא אינסופי ואישי, טרנסנדנטי ופעיל בהיסטוריה, נצחי ונוכח בזמן. הנגדות המופיעות בדמותו של ישו. אלא שיש דמות שלישית המייצגת את עיקרון המתווך והמאחד.

בספר "מסע הנשמה לאלוהים" הוא משתמש בסמל של הסולם המיסטי "העולם הוא סולם שבו אנחנו עולים לעבר האל, ועליו אנחנו יכולים למצוא שרידים שונים של האל, מהם בקרבנו. על מנת שנוכל להבין את העיקרון הראשון, את האל עצמו, שהוא שלמות רוחנית הנמצאת מעלינו, אנחנו צריכים ללכת בעקבות האל, שהם חומריים וארעיים והם מחוצה לנו. כך אנחנו עולים על הדרך המובילה לאל. אחר כך עלינו לחדור אל הרוחניות שלנו עצמנו, שם הנוכחות הרוחנית הנצחית של האל קיימת בתוכנו. כאן אנחנו חודרים לאמת של האל. בסופו של דבר עלינו לעבור אל מה שהוא נצחי, אל מה שהוא שלמות רוחנית ואל מה שהוא מעלינו."
"בארבעת הפרקים הראשונים של "המסע" מוצגות מדיטציות הנתמכות בהשתקפות האל בעולם החומרי ובנשמה, ואלה הנוגעות להתקרבות לאל. חכמת האל משתקפת בממשות הקוסמית, ככל שלומדים לעומק את סודות הטבע. כך ניתן להבין טוב יותר כי כל דבר הוא ישות מופתית שנמצאת בתוך האל.
שני הפרקים הבאים מוקדשים להתבוננות באל כישות וכטוב.
הפרק השביעי והאחרון מתאר את הנשמה האחוזה אקסטזה מיסטית, העוברת, ביחד עם ישוע הצלוב, מהמוות אל החיים.
בהתנסות המיסטית של ברנרד מקלרוו שולט הסימבוליזם של האהבה, אצל בונבנטורה האיחוד המיסטי נתפש כמוות עם ישוע, המאפשר איחוד, לצד ישוע, עם האל אב.

מייסטר אקהארט 1260-1327

מקורו מהדומיניקנים, הוא נחשב לתיאולוג החשוב ביותר של המיסטיקה המערבית. פעל בצרפת וגרמניה

לפי איליאדה (עמ' 173) "הוא חנך עידן חדש של מיסטיקה בקהל, בניגוד לנטייה עד תקופתו להגביל את המיסטיקה הנוצרית לנזירים מתבודדים, מתוך תפישה שחיי התבוננות רוחניות מחייבים נטישה של העולם. הוא פונה אל כל המאמינים ולא רק לנזירים, ישנה דמוקרטיזציה של החוויה המיסטית. יש אפשרות לשלב הישארות בעולם עם החויה של שיבה אל ההתחלה שדמה לאדם ובריאת העולם.
מייסטר אקהארט פיתח את התיאולוגיה שלו על סמך הבחנה בין הישות האלוהית במובן של "אל" והמהות האלוהית שאותה הוא מגדיר "אלוהות". האלוהות היא המהות, העקרון והתבנית של האל. באחת הדרשות שלו הוא אומר "האל והאלוהות שונים זה מזה כפי שהאדמה שונה מהשמיים. האל פועל, האלוהות אינה פועלת, אין לה סיבה לפעול, האל והאלוהות שונים בפעולה ובאי פעולה".

דיוניסוס המתחזה מגדיר את האל כ"אינות טהורה", אקהארט ממשיך בכיוון הזה, אלא שבנוסף לכך הוא טוען שהאדם "הוא בן גזעו ובן דמותו של האל. אפשר להגיע לעיקרון האלוהי מעבר לשילוש, הנשמה לא יכולה לקבל דבר חוץ מאלוהים, הנשמה מתגעגעת לחזור לאלוהים, אתו היא הייתה בקשר לפני הבריאה "כאשר הייתי בראשית, לא היה לי אל והייתי אני לעצמי. הייתי ישות טהורה והכרתי את עצמי באמצעות האמת האלוהית. אני הסיבה הראשונית הן של הישות הנצחית שלי והן של הישות הארעית שלי. בשל לידתי הנצחית לא אמות לעולם. הייתי הסיבה שלי עצמי וסיבת כל הדברים".
ייעודו הסופי של האדם הוא להיות בתוך האל. החוויה הבסיסית שמבטיחה את הגאולה היא הולדת הלוגוס בנשמת המאמין, האל מוליד את הבן בתוך עצמו, וכך גם האדם יכול להוליד את הבן בלבו. האדם משתנה ונעשה ישוע, צריך לצורך כך ניתוק מכל מה שאינו אלוהות.
ניתן לפגוש את אלוהים בכל מקום, האושר העילאי הוא לא בהיקסמות, אלא באיחוד תבוני באמצעות התבוננות.

איגניטיוס מלויולה 1491-1556

הוא מיסטיקן מאוחר יחסית, מייסד מסדר הישועים, שכתב ספר על תרגולים רוחניים. , הייתה לו חוויה מיסטית בזמן ביקור בירושלים על הר הזיתים. התורה שלו לפי איליאדה (תולדות האמונות ג' עמ' 217) היא כניעה מוחלטת לאל דרך נציגו על פני האדמה – האפיפיור. שימוש בתפילות ומדיטציה להתקרבות למידת הרוחניות הגורמת לשינוי מצב האדם, אמונה בכך שהאל מעודד כל מאמץ של המרה אנושית, שיפור עצמי, ובראש בראשונה מעשים טובים למען האחרים.

"הגניוס הדתי של איגנטיוס מלויולה בא לידי ביטוי בעיקר ב"תרגילים הרוחניים" שלו, חיבור קצר בעריכתו החל לאחר ההתגלות הראשונה שלו. מדובר במדריך מעשי, המציין את ימי התפילה, מפרט מדיטציות מועילות למי שפורש להתבודדות של ארבעה שבועות. החיבור הוא המשך של מסורת נוצרית עתיקה. לתרגיל הנודע של השבוע הראשון, שהוא מאמץ הדמיון אשר נועד להיות אפיזודה היסטורית, היה תקדים במאה השתיים עשרה. אולם איגנטיוס מלויולה פיתח את השיטה הזאת בפירוט המזכיר טכניקות מסוימות של מדיטציה הודית. מי שבוחר במצב של פרישות לומד לקדם את המרחב שבו הוא נמצא, והוא מקרין אותו, בכוח הדמיון, אל החלל שבו מתרחשת (בהווה) ההיסטוריה הקדושה. הוא צריך "לראות" את ירושלים כפי שהייתה בימי ישוע, וכן את יוסף ואת מרים הבתולה בדרכם לבית לחם וכן האלה. גם כשהוא אוכל, הוא יכול לדמיין לעצמו שהוא סועד ביחד עם השליחים."
רשימת
תפוצה
לקבלת מידע נוסף אודות טיולים חדשים ישירות
לתיבת האימייל שלכם, הרשמו למועדון הלקוחות שלנו