הצהרת נגישות

נגישות אתרים
תרבויות עולמי פועלת בכדי שאתר האינטרנט יהיה נגיש ושוויוני לכולם
לצורך כך הנגשנו את האתר לאוכלוסיות הבאות
- מוגבלי ראייה כולל עוורי צבעים, לקויות ראיה ועוד
- מוגבלים מוטורית בידיים , כאלו שקשה להם עם העכבר והמקלדת
- אנשים עם קשיים מסוגים שונים כגון: קריאה, למידה, הבנה, ועוד
• אנשים עם קשיים נוספים, מכל גווני הקשת: קשיי קריאה, קשיי הבנה, לקויי למידה ועוד.
באתר אנו משתמשים ברכיב עזר להנגשת אתרים על פי תקן ישראלי 5568 ברמת נגישות AA כמוגדר ב: W3C's Web Content Accessibility Guidelines 2.0

דגשים בנגישות
ישנם מספר חלקים – סעיפים חשובים שמבטיחים הגדרת האתר כנגיש לקהל המוגבל. ואלו הם
•התאמה לקורא מסך   •ניווט מקלדת   •חסימת הבהובים   •מונוכרום   •ניגודיות כהה   •ניגודיות בהירה   •הגדלת גופן   •הקטנת גופן   •גופן קריא   •סמן גדול לבן   •סמן גדול שחור   •הגדלה   •הדגשת קישורים   •הדגשת כותרות   •תיאור לתמונות  

הסתייגות
יחד עם זאת נסייג ונאמר שמפני שהאתר שלנו כולל מערכות הזנת תוכן שונות שפועלות לפי שיטת WYSIWYG ייתכן שחלקים בדפי התוכן לא יצליחו להיות מונגשים בצורה כוללת, וייתכן שתצטרך התערבות בקוד האתר נוספת. במידה וגילתם מצב כזה, אנא צרו קשר בכדי שנוכל לטפל בכך באופן המהיר ביותר.
כמו כן במקרים מסויימים האתר שלנו מציג תוכן שבא מאתרים אחרים, שחלקם טרם הונגשו ואין לנו אפשרות לאחריות על צד ג', אך נשמח לקבל הערות ולהפנות את תשומת לב הגורמים הקשורים בכך.

פניות
כל שאלה, הבהרה, הצעה ופניה באופן כללי שקשור לאתר אנא שלחו לדואר אלקטרוני ל
support@nagishnow.com
סגור
לפרטים נוספים: 1-700-50-9992

מנזר רילה - טיולים לרחבי העולם

מנזר רילה rila

זהו המנזר העתיק והחשוב ביותר בבולגריה, אתר היסטורי, תרבותי ודתי, בעל חשיבות ראשונה במעלה. במקום זה נשמרה הדת והלאומיות הבולגרית בזמן השלטון העותומאני, מכיוון שהוא היה מעין טריטוריה עצמאית בולגרית בלב ההרים, המנזר קיבל כתב זכויות מהסולטאן מוראד השני (1421-1521) שהיה נשוי לנסיכה בולגריה. וכך אנשים רבים מכל בולגריה עלו לכאן לרגל בכדי ללמוד על ההיסטוריה הבולגרית, את הדת והשפה.
מנזר רילה הוא המקום שבו התחילה הנזירות הבולגרית במאה ה10 על ידי הנזיר רילסקי שחי במערה, כמה קילומטר משם במרומי המצוקים, הוא היה יורד לעמק כל יום ראשון ללמד את התורה, ובמקום שלימד הוקם לימים מנזר ובו נקבר. לימים נקברו לידו רבים מגדולי האומה, כולל המלך בוריס, המלך הבולגרי האחרון.
 
המנזר נבנה לראשונה בתחילה במאה ה10, אך הרבה לא נשאר מאז, הוא נבנה שוב במאה ה14 על ידי נסיך מקומי, ומה שנשאר מתקופה זו הוא המגדל. מאז נהרס כמה פעמים בשריפות יער ונבנה מחדש, בפעם האחרונה במאה ה19. כיום זהו מבנה מרובע שבתוכו חצר ענקית, ובו יותר ממאתיים חדרים, חלקם גדולים מאד, המסוגלים לאכלס קרוב לאלף איש, מטבחים גדולים, מחסנים, בתוך החצר כנסייה גדולה ומפוארת שנבנתה מחדש במאה ה19, מקושטת ומעוטרת על ידי טובי האמנים הבולגרים
המנזר יושב על מעיינות המזינים את נהר הרילה, מסביב לו בתי הארחה של עולים לרגל ותיירים, מאפיה ובית קברות עתיק. הוא נמצא בתוך העמק בגובה 1100 מטר, מסביבו פסגות אדירות המגיעות ל2500 מטר ומכוסות שלג חודשים רבים בשנה, הבולטת ביניהם היא פסגת הצאר מדרום מערב, לפי האגדה הצאר בוריס היה בא לכאן לקבל עצה מהנזיר רילסקי, יש אומרים שהוא היה מקורב אליו (אחיו). כמה קילומטר במעלה הנחל, מסתיים הכביש בכר דשא גדול ויפה הנקרא – כר הדשא של קיריל.
 
תלמידיו של רילסקי התפזרו בכל רחבי האימפריה והקימו מנזרים משלהם, הקרוב ביותר הוא מנזר אוסוגובסקי במקדוניה.החל מהמאה ה15 נתמך מזר רילה על ידי מנזר פנטלאון הרוסי בהר אתוס. כיום יש במנזר כ40 נזירים המתחזקים אותו. באחת הפינות נמצא המוזיאון ובו אוצרות הכנסייה לדורותיה.

 


 

משמעות הציורים בקיר החיצוני של מנזר רילה בבולגריה

הקירות החיצוניים והפנימיים של הכנסייה במנזר רילה מכוסים בציורים צבעוניים מרשימים שצוירו בסוף המאה ה-19, כחלק ממגמת התחייה של הלאומיות והדתיות הבולגרית. לציורים אלו יש משמעות, והם מעין ספר פתוח למבינים:
בצד הדרומי מזרחי ישנם תמונות של אנשים שעל כתפיהם שדים הלוחשים להם דברים ולמעשה דוברים מפיהם. משמעות התמונה היא שאנשים חושבים שהם פועלים בכוח עצמם מכוח החלטותיהם שלהם, אך למעשה כולנו מריונטות על חוטים הפועלים מכוח שד זה או אחר הלוחש באוזננו. הנצרות הבולגרית בפרט והבלקנית בכלל אובססיבית בכל הקשור למאבק בין טוב לרע. העולם מלא ביצורים מפלצתיים כמו קנאה, תאווה, כעס, שמשתלטים על אנשים ופועלים דרכם. תפקידה של הנצרות הוא להוציא את השד מהאדם בלי להרוג אותו, כמו שישוע הוציא את השדים מהאדם המשוגע בכורסי. 
ממערב לתמונת האנשים עם השדים על הכתפיים ישנם ריבועים המזכירים קומיקס ובכל אחד מהם שד או שניים מנופפים בשם כתוב על קלף, למולם הילד ישוע המלווה במלאך מנופף בשם אחר על קלף. נראה כאילו השדים מנסים להפיל את הילד ישוע בפח ובכל פעם הם מתפלאים ומתפלצים מחדש מתשובותיו החכמות, שלא מאפשרות להם לבצע את זממם. השדים כותבים על הקלפים תכונות שליליות וחטאים, ואילו הילד ישוע מביא להם מרפא, מביא את התכונה הטובה שמבטלת אותן תכונות שליליות וחטאים. השדים כותבים שנאה, וישוע כותב אהבה, השדים כותבים כעס וישוע כותב סובלנות. ישוע הוא התרופה למין האנושי, ובאירועי חייו נמצאת התרופה לחטאי האנושות. ישוע מביא את הרכיבים השונים של הטוב כנגד התכונות השונות של הרע ומבטל את השפעתן. 

בפינה הדרום מערבית של המרפסת החיצונית של הכנסייה מתנשאת כיפה מעוטרת בציורי אפיזודות מחיי משה. משה הוא הדוגמא לחיי נזיר ואיש קדוש, אדם שעבר שינוי בחייו שבעקבותיו התמלא באור האלוהי. הדוגמא השנייה היא אליהו שנראה על הקיר הסמוך עולה בסערה לשמיים. אליהו למד את סוד השתיקה – ההסטיכייה בהר סיני וזכה, כמו משה, לראות את אלוהים. משה ואליהו הופיעו בהשתנות של ישוע על הר תבור, ויש להם תפקיד חשוב בנצרות.
משמאל לדלת הכניסה לכנסייה מופיעה חומה רבועה ובה יושבים שלושה אנשים ולידם ישוע. מחוץ לחומה קדושים רבים צובאים על השערים. התמונה מתארת את מה שנקרא בנצרות "עיר האלוהים". שלושת האנשים הם שלושת האבות: אברהם, יצחק ויעקב, שאותם משרת ישוע. עיר האלוהים היא ירושלים השמיימית. מקום מושב הצדיקים בגן העדן.
מעל התמונה של עיר האלוהים רואים עיר נשרפת על ידי התורכים, זוהי ביזנטיון, בירת הנצרות האורתודוקסית במשך יותר מאלף שנים, העיר המעטירה שאיש לא יכול היה לדמיין את מפלתה, נפילתה באה להראות שאין מקום שהוא בטוח, אלא עלינו לסמוך רק על אבינו שבשמים. ירושלים האמיתית היא רק ירושלים השמיימית, עיר האלוהים, ולא עיר ארצית. כפי שלימד אוגוסטינוס.
בכיפה הבאה אנחנו רואים את הסולטאן התורכי מושל על איסטנבול, עיר שבה המוסלמים מדכאים את הנוצרים, אלוהים ממקום מושבו בשמיים מזהיר את הסולטן מפני הבאות. ואכן, מלמעלה נראה צבא מלאכים נלחם בטורקים ויכול להם. התמונות חושפות את התייחסות הבולגרים לחמש מאות שנות שלטון ודיכוי טורקיים ושנאתם כלפיהם.
בפינה הצפונית - מערבית אנו רואים בו את המלאך מיכאל דורך על שטנאל, לפי התפישה המיסטית הבולגרית לאלוהים היו שני בנים: שטנאל ומיכאל, שטנאל מרד באל והיה לשטן. מיכאל, הבן הצעיר, נתפס כמלאך האור, נלחם בשטנאל וניצח אותו. בעולם יש מלחמה מתמדת בין טוב לרע, בין אור לחושך, אך בסופו של דבר הטוב מנצח. שטנאל מזכיר במקצת את הסולטאן התורכי.


 

קראו על אתרי הטיול הבאים בבולגריה, ובואו לגלות ארץ יפה זו - לחצו לקישור:
צפון בולגריה

הצעות לטיולים שונים בבולגריה לקבוצות סגורות

ארבע הטיולים הגדולים - הצטרפו לטיולי הרשמה - לחצו לקישור:
 
רשימת
תפוצה
לקבלת מידע נוסף אודות טיולים חדשים ישירות
לתיבת האימייל שלכם, הרשמו למועדון הלקוחות שלנו