הצהרת נגישות

נגישות אתרים
תרבויות עולמי פועלת בכדי שאתר האינטרנט יהיה נגיש ושוויוני לכולם
לצורך כך הנגשנו את האתר לאוכלוסיות הבאות
- מוגבלי ראייה כולל עוורי צבעים, לקויות ראיה ועוד
- מוגבלים מוטורית בידיים , כאלו שקשה להם עם העכבר והמקלדת
- אנשים עם קשיים מסוגים שונים כגון: קריאה, למידה, הבנה, ועוד
• אנשים עם קשיים נוספים, מכל גווני הקשת: קשיי קריאה, קשיי הבנה, לקויי למידה ועוד.
באתר אנו משתמשים ברכיב עזר להנגשת אתרים על פי תקן ישראלי 5568 ברמת נגישות AA כמוגדר ב: W3C's Web Content Accessibility Guidelines 2.0

דגשים בנגישות
ישנם מספר חלקים – סעיפים חשובים שמבטיחים הגדרת האתר כנגיש לקהל המוגבל. ואלו הם
•התאמה לקורא מסך   •ניווט מקלדת   •חסימת הבהובים   •מונוכרום   •ניגודיות כהה   •ניגודיות בהירה   •הגדלת גופן   •הקטנת גופן   •גופן קריא   •סמן גדול לבן   •סמן גדול שחור   •הגדלה   •הדגשת קישורים   •הדגשת כותרות   •תיאור לתמונות  

הסתייגות
יחד עם זאת נסייג ונאמר שמפני שהאתר שלנו כולל מערכות הזנת תוכן שונות שפועלות לפי שיטת WYSIWYG ייתכן שחלקים בדפי התוכן לא יצליחו להיות מונגשים בצורה כוללת, וייתכן שתצטרך התערבות בקוד האתר נוספת. במידה וגילתם מצב כזה, אנא צרו קשר בכדי שנוכל לטפל בכך באופן המהיר ביותר.
כמו כן במקרים מסויימים האתר שלנו מציג תוכן שבא מאתרים אחרים, שחלקם טרם הונגשו ואין לנו אפשרות לאחריות על צד ג', אך נשמח לקבל הערות ולהפנות את תשומת לב הגורמים הקשורים בכך.

פניות
כל שאלה, הבהרה, הצעה ופניה באופן כללי שקשור לאתר אנא שלחו לדואר אלקטרוני ל
support@nagishnow.com
סגור
לפרטים נוספים: 1-700-50-9992

מסלולים אלבניה - טיולים לרחבי העולם

מסלול סופים באלבניה, קוסובו ובוסניה
המסלול מתחיל באתרים של המסדר הבקטשי בדרום אלבניה, ובראש בראשונה הר תומור, ההר הקדוש, לאחר מכן אנחנו ממשיכים לצפון אלבניה, שם יש מסדרים נוספים והעיר קרויה שהיא המרכז הבקטשי של הצפון, מאלבניה יש דרך מהירה לקוסובו, שהיא כיום ארץ אלבנית מוסלמית עצמאית, המסדרים הסופים הם מרכיב מרכזי בהוויה הקוסוברית ומהווים גשר בין המגמה ההטרודוקסית של הבקטשים, לבין המסדרים הסופים האורתודוקסים של בוסניה.
לאחר קוסובו עוברים דרך דרום סרביה, אזור נובי פאזאר, שהוא מוסלמי ברובו, או מונטנגרו אל בוסניה, שמחולקת כיום לשניים: חלק בוסני וחלק סרבי. בחלק הבוסני, ובמיוחד בסראייבו ובאזור מוסטר, ישנם מרכזים של סופים חשובים ומרשימים.
המסלול בעקבות הסופים בבלקן הוא ביקור במנזרים, מרכזים של סופים שנקראים טקה או דרגה, כמו במנזרים הנוצרים מקומות אלו היו מרכז של תרבות, אמנות, חינוך, השכלה ודת במשך מאות שנים, חלקם במקומות היפים ביותר בטבע, רובם גדולים ומרשימים, ואי אפשר להבין את ההיסטוריה והתרבות של הארץ בלי להכיר אותם ולבקר בהם.
זאת ועוד, חלק גדול מהמקומות המצויינים במסלול זה פעילים ונערכים בהם טקסים סופים כגון זיכר בימים מסויימים בשבוע ובשנה, באופן עקרוני הסופים מקבלי אורחים ופותחים את מקומותיהם וטקסיהם למבקרים. חשוב לשמור על קוד ההתנהגות הנכון ולכבד את המקום והאמונה.
המסלול בעקבות הסופים בבלקן הוא בעצם התחברות במידה מסוימת לזמנים של האימפריה העותומאנית, ולכן אתרים עותומאניים נוספים שאין להם קשר לסופים כמו גשרים, שווקים וערים יכללו בו, זה כמו לחזור אחורה בזמן לזמנים שבהם היה שיתוף פעולה יהודי מוסלמי פורה, ולכן גם אתרים של התנועה השבתאית שהיה לה קשר לסופים, תכלל במסלול זה.
התורכים אימצו את האסלאם מרצונם, במופע הסופי שלו, ולאחר שהחלו בכיבושים היו אלו האנשים הקדושים הנפלאים, הדרווישים, שהפיצו את הדת החדשה. אנשים אלו הטיפו לאהבה והשלמה, חיבור ואחווה בין אנשים, תרבויות ודתות, והקהו את חודה של החרב.

בנוסף על הארצות שנזכרו ישנם כמה אתרים בארצות השכנות – מונטנגרו, מקדוניה ויוון, שראוי להם, מבחינת הנושא, להיכלל במסלול זה.
מבחינת המסדרים הסופים, אנחנו מתחילים עם הבקטשים באלבניה ומסיימים עם הנקשבנדים בבוסניה, אלו שתי קצוות הקשת מבחינת השמירה על החוק המוסלמי ומעורבות בפוליטיקה (האחד שומר ומעורב, והשני פתוח ופנימי), כשבאמצע יש מסדרים חשובים אחרים כגון החלוותי והקאדרי.



 
מי הם הבקטשים?
לפני 800 שנה לערך התחיל אדם בשם האגי בקטש (ומכאן השם בקטשים), מסדר של דרווישים ששם את הדגש על העבודה המיסטית של אהבת האל במקום על קיום המצוות. את אהבת האל ביטאו הבקטשים בטקסים של שירה, שתיית אלכוהול ריקוד וארוחת טקסית, על ידי השתייה מגיעים אל השיכרון האלוהי, על ידי השירה לאהבה, על ידי הריקוד מתחברים לתנועה של היקום, ועל ידי ארוחה לשיתוף באל. הבקטשים הפכו לאחד המסדרים הגדולים באימפריה העותומאנית ואומצו במיוחד על ידי החיילים היניצ'רים, ילדים נוצרים חטופים שטופחו להיות עמוד השדרה של הצבא והפקידות העותומאנית בפנימיות דתיות.
המרכז העולמי של המסדר נמצא כיום בטירנה והם מתייחסים לרבע מאוכלוסיית אלבניה, עם מספרים מועטים יותר בקוסובו, ונוכחות סמלית בבוסניה והסביבה.
בדרום אלבניה ניתן למצוא כמעט בכל מקום טקות שלהם, מבנים מרהיבים כמו החלוות של הדרוזים, הנמצאים מחוץ לישובים ולידם, בהם בד"כ קבר קדוש, מקום מפגש דתי, מקומות לפיקניק והקרבת קורבנות לעולים לרגל, אכסניה, ומגורי דרווישים נזירים המטפחים ושומרים על המקום.
בקטשי למד אצל לוקמן שהיה תלמיד של יאסווי. לפי הנוצרים הוא מזוהה עם saint haralambos חרמבלוס הקדוש.
מעניין לציין שגולגלתו של חרמבלוס נמצאת במנזר אגיוס סטפנוס במטאורה, ויש לו מנזר גדול ברחוב החנקה בעיר העתיקה בירושלים.
הוא הוצא להורג בעינויים ועורו הופשט מעליו, בתגובה הוא אמר "תודה למענים שלי שאפשרו לנשמתי להיות קרוב לאלוהים ללא לבוש הבשר". לפני מותו התפלל שהמקום שבו הוא קבור לא ידע מחסור ורעב.





מסלול אילירים ותרבויות מלפני האסלאם באלבניה, קוסובו ובוסניה
האילירים היו עם הודו אירופאי שהגיע לבלקן בפלישות הגדולות לפני 3000-4000 שנה. והתיישב במערב הים האדריאטי מבוסניה וקרואטיה בצפון, ועד לדרום אלבניה. הם היו ימאים טובים, התחרו עם הרומאים על ההגמוניה בים האדריאטי, הקימו מצודות אדירות וממלכות מפוזרות שבחלקן נשלטו על ידי נשים. העם האלבני רואה עצמו, כנראה בצדק, כממשיכם של האילירים הקדומים.
המסלול יבקר באתרים החשובים ביותר לאילירים בשלוש ארצות: אלבניה, קוסובו ובוסניה, אליהם כדאי להוסיף גם את מונטנגרו. בנוסף לאילירים הוא יכלול תרבויות קלאסיות שירשו אותם והפכו אזור זה לחלק מעולמם – יוונים, רומאים, ביזנטיים. נלווה את העם האלבני אילירי בתקופה הנוצרית שלו, עד להתגבשותו מחדש עם בו העותמאניים דרך המאבק האפי של סקדרברג בפולשים עם הדת החדשה.
המסלול השני של אלבניה וקוסובו "בעקבות הסופים" מכסה את האתרים מהתקופה העותומאנית, שלעיתים הם חופפים מבחינת המיקום, בבחינת שתי שכבות לאותו אתר.
המסלול מתחיל בדרום אלבניה באתר מורשת עולמי של בוטריניטי, האילירים מאופיינים בבנייה באבני ענק, אותם נראה לראשונה במקום זה, לאחר מכן נמשיך לאורך הריוויירה האלבנית היפה לאתר מורשת עולמי נוסף של בראט, בשני המקומות היסודות התחתונים של האתרים הם איליריים, אך מעליהם יש תרבויות מאוחרות יותר כגון יוונים, רומאים, ביזנטיים ועותומאניים. נבקר באתרים עתיקים רומאים, נוצרים, לאורך שפלת החוף ונגיע לבירה של אלבניה בימי הביניים, קרויה, שהייתה במרכז המאבק של סקנדרברג במאה ה15 כנגד הכיבוש המוסלמי עותומאני.
בצפון אלבניה נמצאת שקודרה, הבירה של המלכה האילירית טאוטה והמצודה האחרונה שעמדה בפני העותומאניים, ומשם יש דרך טובה לקוסובו, שם ישבו שבטים אילירים בשם דרדנים, שעל שמם קרויה הארץ החדשה.
נסיעה דרך מונטנגרו היפה תביא אותנו למצודות איליריות וערים אבודות מופלאות בהרצגובינה, כגון דאוסון, ואזור החוף של מונטנגרו, שם היה מרכז רומאי אילירי בעיר ריסן risan.




מאמרים אלבניה - לחצו לקישור:
היסטוריה אלבניה.  
מצב עכשווי אלבניה.   
תרבות ודתות אלבניה  
הדרקון של אלבניה  
הצלת יהודי אלבניה בשואה  
מסע בדרום אלבניה בעקבות שבתאי צבי   
אתרים באלבניה 
בראט 
טבע באלבניה 
נצרות באלבניה 
בקטשים באלבניה
 
הצעות לטיולים באלבניה - לחצו לקישור
אלבניה לקבוצות סגורות
טיול לקוסובו, מקדוניה ואלבניה קבוצות סגורות
טיול עצמאי אלבניה - החל מ10 אנשים
טיול גיפים אלבניה
רשימת
תפוצה
לקבלת מידע נוסף אודות טיולים חדשים ישירות
לתיבת האימייל שלכם, הרשמו למועדון הלקוחות שלנו