הצהרת נגישות

נגישות אתרים
תרבויות עולמי פועלת בכדי שאתר האינטרנט יהיה נגיש ושוויוני לכולם
לצורך כך הנגשנו את האתר לאוכלוסיות הבאות
- מוגבלי ראייה כולל עוורי צבעים, לקויות ראיה ועוד
- מוגבלים מוטורית בידיים , כאלו שקשה להם עם העכבר והמקלדת
- אנשים עם קשיים מסוגים שונים כגון: קריאה, למידה, הבנה, ועוד
• אנשים עם קשיים נוספים, מכל גווני הקשת: קשיי קריאה, קשיי הבנה, לקויי למידה ועוד.
באתר אנו משתמשים ברכיב עזר להנגשת אתרים על פי תקן ישראלי 5568 ברמת נגישות AA כמוגדר ב: W3C's Web Content Accessibility Guidelines 2.0

דגשים בנגישות
ישנם מספר חלקים – סעיפים חשובים שמבטיחים הגדרת האתר כנגיש לקהל המוגבל. ואלו הם
•התאמה לקורא מסך   •ניווט מקלדת   •חסימת הבהובים   •מונוכרום   •ניגודיות כהה   •ניגודיות בהירה   •הגדלת גופן   •הקטנת גופן   •גופן קריא   •סמן גדול לבן   •סמן גדול שחור   •הגדלה   •הדגשת קישורים   •הדגשת כותרות   •תיאור לתמונות  

הסתייגות
יחד עם זאת נסייג ונאמר שמפני שהאתר שלנו כולל מערכות הזנת תוכן שונות שפועלות לפי שיטת WYSIWYG ייתכן שחלקים בדפי התוכן לא יצליחו להיות מונגשים בצורה כוללת, וייתכן שתצטרך התערבות בקוד האתר נוספת. במידה וגילתם מצב כזה, אנא צרו קשר בכדי שנוכל לטפל בכך באופן המהיר ביותר.
כמו כן במקרים מסויימים האתר שלנו מציג תוכן שבא מאתרים אחרים, שחלקם טרם הונגשו ואין לנו אפשרות לאחריות על צד ג', אך נשמח לקבל הערות ולהפנות את תשומת לב הגורמים הקשורים בכך.

פניות
כל שאלה, הבהרה, הצעה ופניה באופן כללי שקשור לאתר אנא שלחו לדואר אלקטרוני ל
support@nagishnow.com
סגור
לפרטים נוספים: 1-700-50-9992

מקדש אדם - טיולים לרחבי העולם

מקדש אדם

מקדשים רבים התקיימו בעולם העתיק וגם בימינו, שלכאורה אין קשר ביניהם. המקדש החשוב ביותר מבחינתנו הוא בית המקדש בירושלים שהתקיים במשך אלף שנה, עם הפסקה קצרה באמצע, מזמן ששלמה ועד לחורבנו על ידי הרומאים במרד הגדול. מקדשים ידועים נוספים הם מקדשי מצרים שחלקם עתיקים הרבה יותר מבית המקדש בירושלים, מקדשי יוון ורומא, ועוד. המקדש המרשים ביותר בין ימינו הוא מקדש האדם בדמנהור, מצפון לטורינו שבאיטליה. פלא אמנותי הנמצא מתחת לאדמה, שהוקם על ידי קהילה רוחנית ניו אייג'ית, המבטאת באומנות ובאדריכלות שבו את אמונתה. 
לכאורה זמנם של המקדשים הגדולים עבר מן העולם. צריך להבין שהתרבות בימי קדם הייתה תרבות מאגית דתית. המקדשים היו ביתם של האלים וזה התבטא באנרגיות שחיו במקדשים והיו נתונות לשליטה של הכוהנים. המקדש היה מקום קשר עם האל והפעלה של אנרגיות האל על ידי טקסים שניהלו הכוהנים. המקדש תרם ליתר ברכה ושפע במדינה ולכן היה חשוב כל כך לבנות אותו ולתחזק אותו.
כיום רווחת התפישה שהמשכן האמיתי של האל, אם אכן יש אלוהים, הוא לא במבני עץ ואבנים, אלא בתוך האדם, קוראים לזה תפישה מיסטית. בכדי לפגוש את האל אנחנו הולכים פנימה ולא למקדש כזה או אחר, אנחנו עולים לרגל לעצמנו, לאני הגבוה שלנו, ולא להר גבוה או לירושלים. האם כתרבות, כבני אדם, איבדנו משהו במעבר מתרבות מאגית דתית לתרבות מיסטית? בוויתור שלנו על המקדשים? הם לא חייבים להיות כמו המקדשים של פעם, וגם לא באותם מקומות, בכל זאת חלפו להם אלפיים שנה ויותר, אבל האם לא הגיע הזמן להחיות את המקדשים לא רק כמטאפורה וכסמל, אלא כמשהו חי ממש המקשר את האדם עם הסביבה.
מקדשים ביטאו את מעשה הבריאה המתחדש בכל יום, כל המקדשים הגדולים בימי קדם היו מקומות שהם נוצר העולם באופן מתמיד. בניית המקדש הייתה מעין חיקוי של מעשה הבריאה ועל ידי כך הפכו האבנים והעצים למשהו חי. המקדשים נבנו תמיד תוך שימוש בידע אזוטרי של פרופורציות מקודשות, צבעים, מספרים, סמלים והשפעה של חומרים. המקדשים היו מעשה אומנות וחוכמה שרק מעטים יכלו ליצור אותו, ומרגע שנוצר הוא היה ישות חיה בפני עצמה. מקדש ביטא תמיד את גוף האדם ואת העולם והייתה לו השפעה על שניהם.
במקדש האדם בדמנהור אפשר להתחבר למשמעות המקדשים מבחינה אזוטרית, להבין מה הייתה העבודה שהתנהלה בהם, לראות את משמעות החלקים השונים שבמקדש והיחסים ביניהם, משמעות הצבעים, חומרים, פרופורציות, כיצד המקדש מתייחס לסביבה, לעולם, לצמחים, חיות, מינראליים וכוכבים.
המקדשים בימי קדם היו מרכז החיים הדתיים, הרוחניים ותרבותיים, במשך אלפי שנה. הנצרות והאסלאם החליפו אותם בכנסיות ובמסגדים. כיום יש קהילה רוחנית בצפון איטליה שבנתה ובונה מקדש מתחת לאדמה שאמור לשמש את האנושות למשך אלף השנים הבאות. מקדש האדם בדמנהור הוא ניסיון להחיות מחדש את המסורות הרוחניות מאגיות של תרבויות כגון מצרים, הקלטים, רומא, היהדות הקדומה, ואף אטלנטיס, בצורה שתתאים לעידן החדש ובהקשר לניסיון ליצור צורת חיים חדשה ואף חברה חדשה. המקדש בדמנהור איננו רק יצירת אמנות מופלאה, אלא גם מקום של טרנספורמציה אישית, מרכזה של קהילה רוחנית, ופעולה שמשפיעה אנרגטית על כל העולם.
המקדש הוא אנציקלופדיה בסלע בו מתוארת ההיסטוריה האנושית כולה והמאבק שלה להגיע להארה. אנחנו חלק משרשרת אנושית של חיפוש אחר משמעות שחלקו בא לידי ביטוי על ידי בניית מקדש זה.




במקדש האדם בדמנהור יש שמונה חדרים :
חדר המראות הוא החדר הגדול ביותר
מתחתיו יש את חדר הספרואידים שהוא לב המקדש
מתחתיו את חדר המתכות
מתחתיו את חדר האדמה התחתון
מצד השני של המקדש יש את החדר הכחול
לידו את חדר המים
מתחתיו את חדר האדמה,
ובצדו את המבוך 

לקריאה על אולמות המקדש השונים - לחצו לקישור
אולם האדמה
אולם המתכות
אולם המבוך
אולם הספרואידים
אולם הניצחון
אולם המים
החדר הכחול
אולם המראות
 


המקדש הוא ישות חיה ומדברת. היופי של המקדש הוא שכל אדם רואה וחווה אותו בצורה אחרת. אין זה מקדש קבוע ונוקשה כמו המקדשים של ימי קדם, אלא הוא משתנה ונמצא באינטראקציה עם הקהילה של דמנהור והמבקרים.
לפי עניות דעתי, יש במקדש סדר מסוים שלא גלוי לעין במבט ראשון ובהסברים של אנשי המקום. גם אם סדר זה לא קיים והוא רק פרשנות שלי, הרי שהמתווה שבחרתי להסתכל דרכו על המקדש רלוונטי, מכיוון שהמקדש הוא סמל, וסמלים טבעם שאפשר לפרש אותם בהרבה מובנים.

לפי הבנה זו, ליבו של המקדש הוא אולם המים, בו נפגשים הקווים הסינכרוניים ובו נמצא הידע העתיק. זהו האולם הגדול הראשון שנבנה והיחיד שקירותיו צוירו ונכתבו באופן אישי על ידי פלקו. אולם המים מעיר את האש הפנימית שבאדם, את רצון החיפוש, את האלוהות. אל אולם המים מוביל החדר הכחול שהיה הפריצה לתוך ההר, החפירה הראשונה. החדר הכחול הוא חדר קטן שמהותו היא השפעת הכוכבים כפי שהם מופיעים בקלף מספר שבע-עשרה בטארות.




אולם המים מחלק את המקדש לשני חלקים:
חלק אחד מתייחס להיסטוריה של העולם, הדתות והתרבויות השונות, חיפוש המין האנושי אחר משמעות, והתקלות שקרו במהלך ההיסטוריה האנושית. חלק זה של המקדש מדגיש את העובדה שבמידה ולא ניקח את עצמנו בידיים אנו צפויים לקטסטרופה, והוא כולל את שני אולמות האדמה, המבוך, ואולם הגזעים הנכחדים.
החלק השני של המקדש מתייחס לתהליך שינוי פנימי וטרנספורמטיבי של האדם, ליכולת ההתפתחות האישית, לאינדיבידואל במסע רוחני, והוא כולל את אולם המתכות, חדר הספרואידים ואולם המראות.  

אפשר להגיד שחלק אחד של המקדש מתייחס לאדם ואילו החלק השני – לעולם. כמובן ששני התהליכים קשורים זה בזה ותלויים זה בזה; החלק הקשור לאדם מתרכז בצד הקרוב יותר לפני השטח של המקדש, והוא מסודר בצורה של שלושה אולמות אחד מעל השני. העליון שביניהם – אולם המראות הוא בעל כיפה ענקית המדמה את השמיים ומעליה פתח לפני הקרקע. החלק הקשור לעולם מתרכז בצד העמוק והפנימי יותר של המקדש, הוא מתחיל באולם האדמה הנמצא מתחת לאולם המים, וממנו יש הסתעפות לאולם האדמה התחתון מצד אחד, ולמבוך ואולם הגזעים הנכחדים מהצד השני.
יש לציין שבעתיד יתווספו עוד חלקים למקדש ואז תתקבל תמונה הרבה יותר שלמה.

המקדש, אם כן, הוא בעל תפקיד כפול. מצד אחד הוא כלי לשינוי פנימי ולעזר בהתפתחות רוחנית, הן לקהילה של דמנהור והן לאנשים שמבקרים במקדש. מצד שני, הוא ביטוי של ההיסטוריה הרוחנית של העולם, כשתפקידו הוא לעורר את המין האנושי לפעולה שתמנע את הקטסטרופה של העתיד. המקדש הוא ספר חי, תפקידו להיות באינטראקציה עם המבקר ועם האנרגיות של כדור הארץ, הוא יצור חי ונושם, המשפיע על הסביבה ועל העולם.
העניין הוא איך להפוך את המקדש החיצוני למקדש פנימי.
הלימוד הגבוה של דמנהור נוגע בדיוק בכך.




קצת יותר על החדרים השונים ומשמעותם:

אולם 1 החדר הכחול
מילת המפתח היא אקטיבי, התכונה שלמות, החוק הוא סינכרוניות, משפט המפתח: לפעול כדי להיות. לחיות רגע אחר רגע, להשתתף בחיים ועדיין להיות מרוחק.
החולשה שהוא נלחם בה היא עצלות, החיפוש אחר נוחות בעולם המודרני. דחייה של דברים. החיפוש הראשון הוא לחפור מקדש תת קרקעי וליצור קהילה.

אולם 2 - אולם הספירות
מילת המפתח היא עקביות, המרכיב האלכימי הוא שמחה, החוק הוא האטום הבודד. זה הכח שנותן המשכיות ליקום, היקום לא מקומי, הכל הוא תזוזה של אטום אחד לא מחולק, התזוזה הזו משמעה שהיקום כל הזמן בתזוזה ושנוי. עלי להמשיך לפעול כדי להמשיך להיות וצריך להיות עקבי. לחבר את החלקים ולהגיע לרמה חדשה של סדר בחלקים הפנימיים. משפט מפתח: אני משחרר עצמי מהפסימיזם, שהיא החולשה שהוא נלחם בה

אולם 3 אולם המתכות
מילת המפתח היא אהבה, החוק הוא האלוהות, החולשה שנלחם בה היא אנוכיות, הסלף מבין שהממד של אלוהות יוצא בקבוצה, אנו נפתחים לממדים אחרים

אולם 4 אולם המים
זאת המהות שיכולה להכיר את העבודה, את הנשי. לתת לו סדר וכיוון, לקבל את האטום הבודד ולתת לו תבנית, מבנה, כמו אימא. התכונה היא רכות, החוק הוא מהות גאומטרית. משפט המפתח הוא להיות מודע ונגיש לעצמנו ואחרים. זיכרון וידע של האנושות כולה, מיכל של זיכרונות ורעיונות. זה בתוכנו, האולם משחרר משטחיות ורדידות. הצורה היא רחם של אישה, הגביע הקדוש, מיכל של השוניות, שום דבר לא הולך לאיבוד.


אולם 5 אולם האדמה
מילה המפתח היא גברי, התוכנה היא תנועה פנימית בתוכנו כדי לחיות ולהשתנות, שמחה לשחרר עצמי מהחזרתיות ולקבל התנסות שחולקים עם האחרים. החוק הוא רשת הזמן.


אולם של העמוד hall of the pillar 6 אולם הניצחון
זה חוק הנפילה-ירידה של אירועים נייטרלים, מספיק זמן כדי לאפשר שינוי, התוצאה של איחוד הזכר והנקבה הוא יופי בפשטות וצניעות של חלק מהיקום


אולם 7 לבירינט
החוק הוא כאוס, נוגע בספק וודאות, הכל הוא לא כמו שהוא נראה, המבוך יכול להוביל לוודאות והבנה של לא להיצמד לתרבות אחת, האמת היא קריסטל רב פנים


אולם 8 אולם המראות
החוק או המורכבות, מחבר את עולם החומר למוחלט שהוא ההתחלה וגם הסוף של היקום. זה אפשרי רק אם אנו מסוגלים לשחזר או להכפיל את עצמנו לא רק גנטית אלא גם רוחנית, לא לאבד עם החיים והניסיון , קשור לאהבה והתפשטות. מעבר של היקום מחומר למודעות וחיים דרך אינטגרציה של חלקים שונים. 



מאמרים נוספים על דמנהור, המקדש, הקהילה ואורח החיים
המקדש מתחת לאדמה
הר הקסמים
האורקאל
לדבר עם עצים
 טארות ודמנהור
ספרואידים וסלפיקות
אלים חדשים
האלכימאי
היסטוריה דמנהור
קווים סינכרוניים
המקדש הפתוח
הדרך הרוחנית
חשיפה לדמנהור  - הצטרפו אלינו לאחד הטיולים הקרובים

 

רשימת
תפוצה
לקבלת מידע נוסף אודות טיולים חדשים ישירות
לתיבת האימייל שלכם, הרשמו למועדון הלקוחות שלנו