הצהרת נגישות

נגישות אתרים
תרבויות עולמי פועלת בכדי שאתר האינטרנט יהיה נגיש ושוויוני לכולם
לצורך כך הנגשנו את האתר לאוכלוסיות הבאות
- מוגבלי ראייה כולל עוורי צבעים, לקויות ראיה ועוד
- מוגבלים מוטורית בידיים , כאלו שקשה להם עם העכבר והמקלדת
- אנשים עם קשיים מסוגים שונים כגון: קריאה, למידה, הבנה, ועוד
• אנשים עם קשיים נוספים, מכל גווני הקשת: קשיי קריאה, קשיי הבנה, לקויי למידה ועוד.
באתר אנו משתמשים ברכיב עזר להנגשת אתרים על פי תקן ישראלי 5568 ברמת נגישות AA כמוגדר ב: W3C's Web Content Accessibility Guidelines 2.0

דגשים בנגישות
ישנם מספר חלקים – סעיפים חשובים שמבטיחים הגדרת האתר כנגיש לקהל המוגבל. ואלו הם
•התאמה לקורא מסך   •ניווט מקלדת   •חסימת הבהובים   •מונוכרום   •ניגודיות כהה   •ניגודיות בהירה   •הגדלת גופן   •הקטנת גופן   •גופן קריא   •סמן גדול לבן   •סמן גדול שחור   •הגדלה   •הדגשת קישורים   •הדגשת כותרות   •תיאור לתמונות  

הסתייגות
יחד עם זאת נסייג ונאמר שמפני שהאתר שלנו כולל מערכות הזנת תוכן שונות שפועלות לפי שיטת WYSIWYG ייתכן שחלקים בדפי התוכן לא יצליחו להיות מונגשים בצורה כוללת, וייתכן שתצטרך התערבות בקוד האתר נוספת. במידה וגילתם מצב כזה, אנא צרו קשר בכדי שנוכל לטפל בכך באופן המהיר ביותר.
כמו כן במקרים מסויימים האתר שלנו מציג תוכן שבא מאתרים אחרים, שחלקם טרם הונגשו ואין לנו אפשרות לאחריות על צד ג', אך נשמח לקבל הערות ולהפנות את תשומת לב הגורמים הקשורים בכך.

פניות
כל שאלה, הבהרה, הצעה ופניה באופן כללי שקשור לאתר אנא שלחו לדואר אלקטרוני ל
support@nagishnow.com
סגור
לפרטים נוספים: 1-700-50-9992

סוהרוורדי - טיולים לרחבי העולם

אלוף האור
מורה חשוב הוא שהאבודין סוהרוורדי, שנולד ב1155. ומת בן 36 בלבד, כנראה על ידי העולמא, ולכן נקרא "השייח שנקטל".
סוהרוורדי נקרא שייח אל אישראק, שהפירוש הוא אלוף האור, וגם איילת השחר וגם הארה. המזרח הוא מקור האמת והאור המזוהה אתו. אנחנו חיים בעולם צלילים, אך יש בנו ניצוצות של אור, ואנו חשים במעומעם את מקורנו, צריך לטהר את החוכמה הנמצאת בקרבנו באמצעות דמיון.
הוא הטיף לשימוש באינטואיציה ככלי לגלות את האמת ולא רק בהגיון. אפשר למצוא את האמת בכל מקום, בפגאניות, בדתות המונותאיסטיות, בזרתוסטרא. מספר הדרכים המובילות לאלוהים כמוהו כמספר בני האדם. בכל מקום נמצא הניצוץ.
הוא מקשר בפילוסופיה שלו את הקוסמולוגיה הפרסית, למערכת הכוכבים התלמאית, לרעיון ההאצלה הניאו אפלטוני, ומרבה לצטט את הקוראן.
 

בכל דור יש קוטב שעליו העולם עומד. הדרך לשחרור האור שבתוכנו הוא דרך לימוד של הקוטב או של שלוחיו, שהוא האור בעולם. דרך הלימוד היא באמצעות דמיון ואינטואיציה המועשרים בעזרת התבונה הביקורתית. סוהרוורדי לא הצליח להתקדם בדרכו, ואז נגלה לו הקוטב: "פתאום נעטפתי רוך, נראה הבזק מסנוור, אחריו אור שקוף בדמות בן אדם, התבוננתי וראיתי אותו... הוא בא לקראתי, בירך אותי בלבביות רבה שהתפוגגה מבוכתי ופחדי פינה מקום לקרבה, ואז התחלתי להתלונן לפניו על הקושי שנתקלתי בו בבעיית הידע".
"
התעורר ודע את עצמך," הוא אמר לי, "ובעייתך תיפתר".
הפעלת הדמיון האנושי תאפשר לבני אדם לשוב לאלוהים על ידי הכרת "עאלם אל מיתאל" עולם המראות הצרופים.

לכל אדם ולכל עצם ב"גטיק" (עולם החומר הגשמי) מקביל מדויק ב"מנוק" (מלכות שמים). המיסטיקה עתידה לחדש את המיתולוגיה הישנה שאותה נטשו לכאורה דתות אלוהים. ממלכת הדמיון מאפשרת לנו לגלות מחדש את ממלכת האב טיפוס הנסתרת, כשם שהפירוש הסמלי של הקוראן גילה את משמעותו הרוחנית האמיתית. זהו "עלאם אל מיתל". הנביא מוחמד ראה את עולם הביניים הזה בליל החיזיון, כך גם המקובלים שתיארו את כס השכינה. הסמלים שבכתבי הקודש, כמו גן עדן, ויום הדין, הם ממשיים כמו התופעות שאנו חווים בעולם הזה, אבל לא באותה דרך.
סוהרוורדי ניסה לתת הסבר דמיוני לסמלים שנודעה להם השפעה מכרעת על חיי האדם, אף כי המציאות שסמלים אלה מתייחסים אליה נשארת חמקמקה




לפי איליאדה (תולדות האמונות ג' עמ' 126) הספר המרכזי שלו היה "חכמת המזרח" בו ניסה להחיות את החכמה האיראנית העתיקה והגנוסטיקה ההרמטית. וכך הוא כותב "בין הפרסים הקדומים, הייתה קהילה של בני אדם אשר חייתה על פי הנחיית האל. ועל כן הלכה בדרך הנכונה. היו אלו חכמי דת גדולים, שלא דמו כלל למגים. תורת האור שלהם, הזהה לזאת שבהתנסות המיסטית של אפלטון וקודמיו, היא הנושא שבו עסקתי בספרי "פילוסופיה מזרחית" ולפניי איש לא עשה כדבר הזה".

כשהיה צעיר היה לו חיזיון מיסטי שבו ראה "אינספור יצורי אור שלפנים התבוננו בהם הרמס ואפלטון, ואת הקרינה השמימית, מקור אור הזוהר ומלכות האור שעליהם הכריז זרתושטרה ואליהם התעלה המלך האגדי קאיי קושרו".
המונח "יזרח", זוהר השמש בזריחתה, מוביל אל:
1. חכמה, התיאוסופיה שהאור הוא המקור שלה
2. דוקטרינה המבוססת על הופעת האורות התבוניים
3. תיאוסופיה של חכמי פרס העתיקה.

"זוהר שחר זה הוא אור הזוהר, הקסוורנה של האווסטה. סוהרוורדי מתאר אותו כקרינה נצחית של "אור האורות" שהוא מקור המלאך הראשון, הנקרא בשם הזורואסטרי "בהמן". הקשר הזה בין אור האורות ובין ההאצלה הראשונה נמצא בכל שלב התקדמות הבריאה, כשהוא מסדר בצמדים את כל קבוצות הדברים הברואים. "שלבי האור מולידים זה את זה על ידי השתקפויות שלהם, ומספרם רב מספור. מעבר לשמי הכוכבים הקבועים של האסטרונומיה הפריפאתטית או התלמית, נמצא מספר אינסופי של יקומים רבי יפעה"
הפילוסופיה והסינתזה הזו מזכירה את הבהאים שבאו מאות שנים אחר כך וניסו לשלב בין המיסטיקה הזורואסטרית והסופית.

מאור האורות נובעים מלאכים, ישויות, ישנם ארבע יקומים שהראשון שבהם הוא עולם הנשמות והשני הוא העולם הדמיוני "השוכן בין העולם התבוני של יצירי האור הטהור והעולם הגשמי, האיבר שיכול להשיגו הוא הדמיון הפעיל"

לפי חוקר בשם קורבין corbin  "סוהרוורדי היה הראשון שייסד אונטולוגיה של עולם ביניים זה, וכל הגנוסטיים והמיסטיקנים של האסלאם ישובו אל נושא זה"
איניציאציה רוחנית קשורה לעולם הביניים, ישנו טקס שבו המועמד מובל לעבר "המזרח" שלו עצמו. וזה עוזר לו לחזור לעצמו, מזכיר את הבונים החופשיים ואת הבהאים, כמו גם את הספר של הרמן הסה – המסע מזרחה.
בעולם ביניים זה של הדמיון יש חשיבות רבה לסיפורים

סוהרוורדי פעל בתוך מסגרת של מסדר שנקרא על שם משפחתו, וכן מחוצה לה כמורד, לקריאה על המסדר הסוהרוורדי, או בשמו האחר "שורוורדי" - לחצו כאן



 

בהמשך ללימוד הסופיזם כפי שהוא מופיע באתר זה. קראו את סדרות המאמרים הבאים - לחצו לקישור:

דרווישים מחוללים בטורקיה סדרת מאמרים

גלאל א דין רומי - סדרת מאמרים

מאמרים על הסופים בישראל

מאמרים על הסופים בעולם

מאמרים על הסופים הבקטשים בטורקיה

 

לחצו לקריאת המאמרים הבאים

דול נון המצרי

אבו בכר

איבן ערבי

אל רזאלי

אנשי האשם

איברהים איבן אדהם

איסמעליה

סופים בישראל

סוהרוורדי 


 
רשימת
תפוצה
לקבלת מידע נוסף אודות טיולים חדשים ישירות
לתיבת האימייל שלכם, הרשמו למועדון הלקוחות שלנו