הצהרת נגישות

נגישות אתרים
תרבויות עולמי פועלת בכדי שאתר האינטרנט יהיה נגיש ושוויוני לכולם
לצורך כך הנגשנו את האתר לאוכלוסיות הבאות
- מוגבלי ראייה כולל עוורי צבעים, לקויות ראיה ועוד
- מוגבלים מוטורית בידיים , כאלו שקשה להם עם העכבר והמקלדת
- אנשים עם קשיים מסוגים שונים כגון: קריאה, למידה, הבנה, ועוד
• אנשים עם קשיים נוספים, מכל גווני הקשת: קשיי קריאה, קשיי הבנה, לקויי למידה ועוד.
באתר אנו משתמשים ברכיב עזר להנגשת אתרים על פי תקן ישראלי 5568 ברמת נגישות AA כמוגדר ב: W3C's Web Content Accessibility Guidelines 2.0

דגשים בנגישות
ישנם מספר חלקים – סעיפים חשובים שמבטיחים הגדרת האתר כנגיש לקהל המוגבל. ואלו הם
•התאמה לקורא מסך   •ניווט מקלדת   •חסימת הבהובים   •מונוכרום   •ניגודיות כהה   •ניגודיות בהירה   •הגדלת גופן   •הקטנת גופן   •גופן קריא   •סמן גדול לבן   •סמן גדול שחור   •הגדלה   •הדגשת קישורים   •הדגשת כותרות   •תיאור לתמונות  

הסתייגות
יחד עם זאת נסייג ונאמר שמפני שהאתר שלנו כולל מערכות הזנת תוכן שונות שפועלות לפי שיטת WYSIWYG ייתכן שחלקים בדפי התוכן לא יצליחו להיות מונגשים בצורה כוללת, וייתכן שתצטרך התערבות בקוד האתר נוספת. במידה וגילתם מצב כזה, אנא צרו קשר בכדי שנוכל לטפל בכך באופן המהיר ביותר.
כמו כן במקרים מסויימים האתר שלנו מציג תוכן שבא מאתרים אחרים, שחלקם טרם הונגשו ואין לנו אפשרות לאחריות על צד ג', אך נשמח לקבל הערות ולהפנות את תשומת לב הגורמים הקשורים בכך.

פניות
כל שאלה, הבהרה, הצעה ופניה באופן כללי שקשור לאתר אנא שלחו לדואר אלקטרוני ל
support@nagishnow.com
סגור
לפרטים נוספים: 1-700-50-9992

סופים בעולם - טיולים לרחבי העולם

סופים - מיסטיקה אסלאמית

הסופים הם הזרם המיסטי של האסלאם, המזכיר במקצת את החסידות והקבלה אצלנו

ישנם מסדרים סופים מגוונים במקומות שונים בעולם, לחלק גדול מהם תרגולות של מוזיקה וריקוד מרהיבות, ומרכזי עלייה לרגל מעניינים

בספר "הסופים" אנתולוגיה (הוצאת פה ואוניברסיטת תל אביב) מביאה פרופסור שרה סבירי מבחר מקורות המסבירים על הדרך הסופית והפנים השונות שבה 

נקודת ההתחלה של הדרך היא בהתעוררות מתרדמת היסח הדעת, נקודה זו מכונה תובנה, חזרה בתשובה, קונברסיו, והיא מציינת את יקיצת הלב והתהפכותו ממסלול חייו עד כה (שם, עמ' 34). 

הנפש נתפסת כאיבר דק השוכן בחלל החזה, ולו זיקה לתשוקות ולהנאות הבאות מענייני העולם הזה. מכשלתה הקשה ביותר היא היותה מייחסת ומנכסת כל דבר, כל קניין וכל מצב של בעליה, לעצמה. האנרגיה הנפשית מתפשטת במרחבי הגוף באמצעות הנשימה והדם הזורם העורקים. הגוף, ובעיקר בית החזה, שהוא גם משכנו של הלב, הם אפוא שדה הקרב שבו מתנהל המאבק בין היסודות הנפשיים יצריים ובין היסודות הרוחניים.
המאבק בנפש בא לידי ביטוי בפרקטיקות של החמרה עצמית וחסך: רעב, צבא, מיעוט שינה, מיעוט בשיח ושיג עם הבריות או התרחקות מוחלטת מהם לתקופות קצובות, גינוי עצמי, השפלה עצמית. אלמלא ההדגש האתי מיסטי, מתבקש היה להבין פרקטיקות מסוג זה כמרשם לאורח חייו של סגפן, אולם אצל הסופים מתואר המאבק בנפש כבלתי מספיק, כמאמץ שנדון לכישלון חרוץ כל עוד הוא מעוגן ברצון האנושי כשלעצמו, כי סופו של רצון זה להגיע לכדי ייאוש מעצמו. רק מתוך ייאוש מעצמו יצליח מחפש הדרך לאל לפנות מקום לרצון ולרחמים האלוהיים.

אל ראזלי שחי במאה ה11 הפך את הסופיות למרכזית באסלאם ופישר, גישר, בינה לבין האורתודוקסיה וההלכה. וכך הוא כותב: 
"התחוור לי בוודאות כי הסופים הם ההולכים באמת בדרך לאל יתעלה, שאין נאה מדרכם, ששיטתם היא היותר נכונה, שמידותיהם הן היותר טהורות, שבכל תנועה ומנוחה, בפנימיותם ובחיצוניותם, הם שואבים מאור גומחת הנבואה, וכי מעבר לאור הנבואה אין על הפני הארץ אור שבו ניתן לראות אור. 
כללו של דבר: מה אפשר לטעון נגד שיטה, שראשיתה טיוהר הבל מכל מה שאינו האל יתעלה, כשהלב שקוע כל כולו בזכירת האל, וסופה כיליון מוחלט באל?
זו היא, באמת, אם כל הדרכים, כל מה שקודם לה אינ ו אלא פרוזדור להולכים אל האל.

איבן עראבי שפעל במאה 13, הפך את הסופיות משיטה מיסטית אתית, העוסקת בחוויות, בגילויים, בפסיכולוגיה ובאתיקה – לשיטה תיאוסופית מקיפה וקוסמית, המתווה את מקומו של האדם, בעיקר ה"אדם השלם" - שהוא נביא, מיסטיקן וצדיק – בתוככי ההוויה האלוהית.
בספר אבי החן של החוכמות יש עשרים ושבע פרקים הקשורים לעשרים ושבע הנביאים, לכל נביא אמן חותם, מילה אחת המייצגת את החוכמה המסוימת הקשורה אליו

במאות 11-14 מתפתחים המסדרים הסופים הגדולים, הקרויים על אחד על שם מייסדו ומדגישים, כל אחד, דרך אחרת להיזכר ולהתחבר עם האלוהים. בנוסף על כך מתפתחים מוסדות החנקה המשולבת במדרסה, הסופיות נתמכת על ידי השלטונות ומתפתח מושג אבירות הנפש, שאליו הסופי בפרט והאדם המוסלמי בכלל צריך לשאוף

אל קושיירי. מתוך ה"אגרת" שער אבירות הנפש
אומרים: אבירות הנפש שלא תראה יתרון לעצמך על רעך. ואומרים גם זאת: אביר הנפש הוא מי שמנתץ צלמים. צלמו של כל אדם היא נפשו, הגובר על יצרו הוא אביר נפש באמת.
שקיק אל בלחי שאל את געפר אבן מוחמד מהי אבירות נפש
אמר לו: מה אתה אומר?
אמר שקיק: כשנותנים לנו אנו מודים, וכשמונעים מאיתנו אנו מתאפקים.
אמר געפר אבן מוחמד: אצלנו באל מדינה הכלבים נוהגים כך
אמר שקיק: מהי אפוא אבירות נפש אצלכם, בן בתו של שליח האל?
אמר: כשנותנים לנו אנו נותנים לאחר, וכשמונעים מאתנו אנו מודים?

איבן עראבי: אביר הנפש כפוף לזולת בכל עת, כמו שאמר הנביא, תפית האל עליו "אדונם של הבריות הוא משרתם".

 

 

תרבויות עולמי מוציאה כבר יותר מ15 שנה טיולים לפסטיבלים סופים ברמחבי העולם, ובעקבות המסורות והמקומות המקודשים. זאב בן אריה הוא דרוויש מחולל, שכתב שלושה ספרים על הסופיות, בעל ניסיון ייחודי בתחום זה

אפילו הסופים עצמם מפליגים בשבחי ה"טיול":

אל רזאלי, החייאת מדעי הדת, הליכות המסע (אצל סבירי, אונתולוגיה, עמ 343)
בשר אל חאפי היה אומר: קוראי הקוראן, התהלכו בארץ למען תהיו זכים, כי מים זורמים הם זכים, וכשהם עומדים במקום אחד הם נהיים מעופשים. כשהנפש נמצאת במולדתה מעוגנת בשגרת עיסוקיה, אין היא מגלה את תכונותיה המגונות. לפי שדעתה נוחה בהרגלים שרכשה לה בהתאם לטבעה, אך משהיא נושאת עליה את תלאות המסע, מתנסה בקשיי הנוכריות ומשאירה את ההרגלים מאחור, או אז יוצאים פגמיה לאור וניתן לעמוד עליהם ולעסוק בריפוים.
נזכור גם כי בראיית אותות האל בארצו יש משום ברכה למתבונן, כשעוברים מאזור למשנהו רואים הרים, מדבריות, ימים, בעלי חיים וצמחים למיניהם, אין לך דבר שאינו מעיד על יחידותו של האל ומשבח אותו בלשון שנונה, אשר רק מי שהטה אוזן והוא צופה יבין אותה. 

בהמשך ללימוד הסופיזם כפי שהוא מופיע באתר זה. קראו את סדרות המאמרים הבאים - לחצו לקישור:

דרווישים מחוללים בטורקיה סדרת מאמרים

גלאל א דין רומי - סדרת מאמרים

מאמרים על הסופים בישראל

מאמרים על הסופים בעולם

מאמרים על הסופים הבקטשים בטורקיה

 

לחצו לקריאת המאמרים הבאים

דול נון המצרי

אבו בכר

איבן ערבי

אל רזאלי

אנשי האשם

איברהים איבן אדהם

איסמעליה

סופים בישראל

 

References

addas, c. (2002). The experience and doctrine of love in ibn arabi., home, from www.ibnarabisociety.org/

al-ghazzali. In field c. (Ed.), The alchemy of happiness (c. field Trans.). london: octagon press.

arabi, i. In austin r. w. j. (Ed.), Sufis of andalusia. london: george allen & unwin ltd.

at home. The way of the sufi

gurdjeiff. Gurdjieff international review.http://www.gurdjieff.org/index.en.htm

laude, p. Malamtiyyah psycho-spiriual therapy., home, from www.sufism.ru

le galil, d. (1992). The ottoman naqshbandiyya in pre mujaddidi phase. (home, haifa library)

netton, i. r. Sufi ritual cruzon.

nurbakhsh, j. (1979). In the paradise of the sufis. united states: nimatullahi order

rice, c. (1964). The persian sufis. london: george allen & unwin ltd.

shah, i. The sufis. new york: doubleday&company, inc.

shah, i. The world of the sufi, an anthology of writing about sufis and their work

stepaniants, m. Sufi wisdom. new york: state university of new york press.

sviri, s. Hakîm tirmidhî and the malâmatî movement in early sufism., home, from www.goldensufi.org/4.1bSSMalamati.html

trimingham, j. s. (1971). The sufi orders in islam. oxford: clarendon press.

unknown yet. Sufism, sadi of shiraz, hafiz, nizam ganjai, omar khayyam

watkins, j. (1920). Selections from rubaiyat of hafiz. london: watkins, jhon.

weismann, i. (2003). God and the perfect man in the experience of abd al qidir al jazari., home, from www.ibnarabisociety.org/

רשימת
תפוצה
לקבלת מידע נוסף אודות טיולים חדשים ישירות
לתיבת האימייל שלכם, הרשמו למועדון הלקוחות שלנו