הצהרת נגישות

נגישות אתרים
תרבויות עולמי פועלת בכדי שאתר האינטרנט יהיה נגיש ושוויוני לכולם
לצורך כך הנגשנו את האתר לאוכלוסיות הבאות
- מוגבלי ראייה כולל עוורי צבעים, לקויות ראיה ועוד
- מוגבלים מוטורית בידיים , כאלו שקשה להם עם העכבר והמקלדת
- אנשים עם קשיים מסוגים שונים כגון: קריאה, למידה, הבנה, ועוד
• אנשים עם קשיים נוספים, מכל גווני הקשת: קשיי קריאה, קשיי הבנה, לקויי למידה ועוד.
באתר אנו משתמשים ברכיב עזר להנגשת אתרים על פי תקן ישראלי 5568 ברמת נגישות AA כמוגדר ב: W3C's Web Content Accessibility Guidelines 2.0

דגשים בנגישות
ישנם מספר חלקים – סעיפים חשובים שמבטיחים הגדרת האתר כנגיש לקהל המוגבל. ואלו הם
•התאמה לקורא מסך   •ניווט מקלדת   •חסימת הבהובים   •מונוכרום   •ניגודיות כהה   •ניגודיות בהירה   •הגדלת גופן   •הקטנת גופן   •גופן קריא   •סמן גדול לבן   •סמן גדול שחור   •הגדלה   •הדגשת קישורים   •הדגשת כותרות   •תיאור לתמונות  

הסתייגות
יחד עם זאת נסייג ונאמר שמפני שהאתר שלנו כולל מערכות הזנת תוכן שונות שפועלות לפי שיטת WYSIWYG ייתכן שחלקים בדפי התוכן לא יצליחו להיות מונגשים בצורה כוללת, וייתכן שתצטרך התערבות בקוד האתר נוספת. במידה וגילתם מצב כזה, אנא צרו קשר בכדי שנוכל לטפל בכך באופן המהיר ביותר.
כמו כן במקרים מסויימים האתר שלנו מציג תוכן שבא מאתרים אחרים, שחלקם טרם הונגשו ואין לנו אפשרות לאחריות על צד ג', אך נשמח לקבל הערות ולהפנות את תשומת לב הגורמים הקשורים בכך.

פניות
כל שאלה, הבהרה, הצעה ופניה באופן כללי שקשור לאתר אנא שלחו לדואר אלקטרוני ל
support@nagishnow.com
סגור
לפרטים נוספים: 1-700-50-9992

פילוסופיה מוסלמית - טיולים לרחבי העולם

הפילוסופיה המוסלמית היא במידה מסוימת המשך של המועלתזיה לחצו למאמר, וקשורה למיסטיקה.
הפילוסוף הגדול מכולם הוא איבן סינא. מולו יש את אל ראזלי שכותב ספר בשם מפלת הפילוסופים, וטוען שכוחה של הפילוסופיה מוגבל, וצריך להוציא את האמיתות הדתיות מתחום הרשות השכלית ולהחזירן לתחום ההתגלות הנבואית וללמדן כמעין מדע בפני עצמו בדרך החוויה הדתית האישית ואורח החיים המוסרי דתי. כוחם של המדעים הוא בשטחם.
מולו יוצא איבן רושוד 1126-1198 הידוע באירופה בתור אוורוס. כתב ספר: מפלת המפלת. ומעבר לכך חיבוריו העיקריים הם פירושים לרוב ספרי אריסטו. ביקש לחזור לתורת אריסטו הטהורה ומכנה את אריסטו בשם "האדם השלם ביותר" . הפילוסוף חייב לבקש את האמת החבויה בדברי הנבואה, שניתנים להמונים שאינם מסוגלים לחקור בשכלם, הפילוסוף חייב לרדת לעומקה בכל כוח שכלו. 

ישנם שני סוגים של ידע, כזה שהיה ידוע גם לקדמונים, ובעל אופי התגלותי המופיע בקוראן, אך הם לא סותרים זה את זה, אלא משלימים, אלוהים יצר לאדם מוח בכדי שישתמש בו. 
המיסטיקן והפילוסוף אל פראבי (872-895) היה הראשון שניסה ליישב בין ההגות הפילוסופית, מדעי הטבע של אריסטו, תורת הלוגיקה והאסלאם.
לפי מירצה איליאדה (תולדות האמונות ג' עמ' 119) הוא פיתח תכנית ל"עיר מושלמת" ברוחו של אפלטרון ,ותיאר את "הנסיך המושלם", הניחן בכל הערכים הפילוסופיים והאנושיים, כמעין "אפלטון לבוש בגלימת מוחמד הנביא".
הוא היה ראשון המטפיזיקאים המוסלמים
התפתחות הפילוסופיה המוסלמית התרחשה בד בבד עם התפתחות הפילוסופיה היהודית וגם הנוצרית (טיעונים למען קיום האל של אנסלם הקדוש במאה ה11, וקצת יותר מאוחר הרמב"ם) 

איבן סינא (980-1037 לספירה)

 
גדל והתחנך בבוכרה, ומחוץ למוזיאון העירוני יש פסל לכבודו. למד מאל פראבי שחי בסוריה, את תורת ההיגיון של אריסטו. נקרא "המורה השני" אחרי אריסטו, ”אוויסינה" באירופה. היה הראשון שכינס וסיכם את תורת אריסטו הפזורה בספריו השונים לחיבור אחד בשם אלשפא, לאמור: "הספר המרפא את כל הספקות", המכיל בתוכו ארבע חלקים: תורת ההיגיון, הטבע, המתמטיקה והמטפיזיקה. בנוסף על כך הוא העביר את הרפואה היוונית לאירופה.
אוויסינה מנסה גישה של חוויה דתית בלתי אמצעית אך לא זונח את עקרונות המונותיאיזם האסלאמי, לפי מסורות שונות הוא היה קשור לתנועה הסופית או לחילופין לשיעה המיסטית של האיסמעילים. יש לו השפעה רבה באירופה של ימי הביניים וכן על הרמב"ם.

לפי מירצ'ה איליאדה (תולדות האמונות ג' עמ 120) "תורתו של איבן סינא גורסת ש"הקיום הוא תוצר של בריאה, כלומר של "החשיבה העליונה החושבת על עצמה, והמודעות התמידית של הישות האלוהית אל עצה היא ההאצלה הראשונה, ה"נוס" הראשון או התבונה הראשונה".
הרב גוניות של היצורים נובעת מתבונה ראשונית זאת, בסדרה של האצלות רצופות. מהתבונה השנייה נובעת הנשמה שמניעה את הרקיע הראשון, מהשלישית הגוף האתרי של הרקיע הזה, וכך הלאה. כך נוצרות "עשר התבונות" השמיימיות angeli intellectuals וה"נשמות השמיימיות" angeli caelestes "שאין להן יכולת חישה, אך ניחנו בדמיון טהור.
התבונה העשירית המוגדרת כתבונה הפעילה, ממלאה תפקיד חשוב בקוסמולוגיה של אבן סינא, כי היא המקור של העולם הארצי ושל אינספור הנשמות האנושיות. כיוון שהנשמה היא ישות בלתי ניתנת לחלוקה, בלתי חומרית ובלתי ניתנת להשחתה, היא שורדת לאחר מות הגוף. איבן סינא התגאה מאד בכך שהוכיח באמצעות נימוקים פילוסופיים כי נשמות היחידים בן בנות אלמוות, אף שהן נבראו. מבחינתו, התפקיד העיקרי של הדת הוא  להבטיח אושר לכל יצור אנושי. הפילוסוף האמיתי הוא גם מיסטיקן, כי הוא מקדיש את חייו לאהבת האל והוא מחפש את האמיתות הפנימיות של הדת."
רשימת
תפוצה
לקבלת מידע נוסף אודות טיולים חדשים ישירות
לתיבת האימייל שלכם, הרשמו למועדון הלקוחות שלנו